od Jirka98 » sob 20. kvě 2017 22:27:56
Zdravím všechny,
doufám, že už se tohle zatím nikde neřešilo, i když je to pravděpodobný...hledal jsem, četl jsem, ale takhle specifická věc se dost špatně googlí. Projevů je víc, nejspíš to spolu bude souviset:
1. Při startování, jakmile chytne motor, tak otáčky vylítnou docela vysoko (něco přes 2000 ot./min.), pak to pomalu padá. Samozřejmě na plyn při startování nešlapu.
2. Když chci brzdit motorem, motor skoro nebrzdí. I když tam mám nižší rychlost a vyšší otáčky, motor skoro nebrzdí, jako kdyby přidával plyn, i když je po puštění plynu lehce cítit takový to "cuknutí", že se tam něco vypne. Přijde mi, že tam i při noze z plynu musí jít nějakej benzín - u Fabie 1.4 MPI (taky OHV) se mi při jízdě z jednoho konkrétního kopce, noze z plynu, brždění motorem celou dobu a zapnutym topení stávalo, že voda vychladla na cca 70 °C a skoro to přestalo topit
, s touhle Feldou jsem zkoušel to samý, taky byla docela zima, topení jsem dokonce dal naplno a nic, pořád 90 °C.
3. Když vyřadím a nohu mám už z plynu, otáčky se drží ještě tak vteřinu beze změny, až pak začnou klesat a klesají docela pomalu. Zkrátka se jim moc nechce jít dolu.
4. Stávalo se mi, že naopak od bodu 4 jsem vyřadil nebo jinak pustil plyn z otáček a otáčky spadly až na cca 500 ot./min., zkrátka pod volnoběh. Dvakrát mi motor i chcípnul.
5. Když dám kotel (což se kvůli spotřebě moc často nestává
) občas mi přijde, že ten motor jakoby "zaskočím" a trošičku se přidusí, než nejistě zabere.
Co vím a co jsem zkoušel:
1. Měnil se termostat, motor se ohřívá na 90 - 100 °C normálně, pak sepne větrák.
2. Snímač otáček na spojce se pravděpodobně měnil taky, ale ruku do ohně za to nedám.
3. Dneska jsem vyndal škrticí klapku, byla lehce zaprasená, ale nic hroznýho, jak jsem viděl jinde na fotkách. Vyčistil jsem ji. Těsnění pod ní vypadalo v pohodě, tak jsem ho jenom máznul olejem a dal klapku zpátky. Jenom u tý klapky se mi zdálo, že při vypnutym motoru byla furt pootevřená - dala se rukou ještě jakoby douzavřít, ale chybělo tam fakt hodně málo do uzavření na doraz. Nevím, jestli je to tak v pořádku. Nicméně po tomhle zásahu se nic nezměnilo.
4. Dřív se autem jezdilo na E85 bez přestavby. Míchalo se to s benzínem, ale je možný, že by se třeba jednotka nějak přizpůsobila na bohatost směsi pro E85 a nechtěla jít zpátky? Nevím, jenom nápad.
5. Novej chladič.
6. Jel jsem z Prahy do Český Lípy po okreskách, zpátky do Prahy, pak pár desítek km po Praze, potom ke Kolínu po okreskách, pár pojížděk tam, zpátky do Prahy a zase pár desítek km po Praze. Po okreskách i v Praze jsem se táhnul jak smrad, lehoučká noha, pomaloučký rozjezdy, otáčky nešly přes 2500, 70 km/h max...museli mě na těch okreskách milovat
, spotřeba 7,5 litrů...něco málo přes 600 km na nádrž. Jde to, ale vzhledem k těm dálkám a docela extrémnímu stylu jízdy mi to přijde dost. Ale taky jsem jel na zimákách, nevím, kolik ty dovedou u Feldy Combi přidat.
Felda má najeto...těžko říct
, na tachometru je 196 000, ale ten už pár let nefunguje...řekněme kolem 250 000 km.
Mockrát děkuju všem dopředu za odpovědi,
Jirka
Zdravím všechny,
doufám, že už se tohle zatím nikde neřešilo, i když je to pravděpodobný...hledal jsem, četl jsem, ale takhle specifická věc se dost špatně googlí. Projevů je víc, nejspíš to spolu bude souviset:
1. Při startování, jakmile chytne motor, tak otáčky vylítnou docela vysoko (něco přes 2000 ot./min.), pak to pomalu padá. Samozřejmě na plyn při startování nešlapu.
2. Když chci brzdit motorem, motor skoro nebrzdí. I když tam mám nižší rychlost a vyšší otáčky, motor skoro nebrzdí, jako kdyby přidával plyn, i když je po puštění plynu lehce cítit takový to "cuknutí", že se tam něco vypne. Přijde mi, že tam i při noze z plynu musí jít nějakej benzín - u Fabie 1.4 MPI (taky OHV) se mi při jízdě z jednoho konkrétního kopce, noze z plynu, brždění motorem celou dobu a zapnutym topení stávalo, že voda vychladla na cca 70 °C a skoro to přestalo topit :D , s touhle Feldou jsem zkoušel to samý, taky byla docela zima, topení jsem dokonce dal naplno a nic, pořád 90 °C.
3. Když vyřadím a nohu mám už z plynu, otáčky se drží ještě tak vteřinu beze změny, až pak začnou klesat a klesají docela pomalu. Zkrátka se jim moc nechce jít dolu.
4. Stávalo se mi, že naopak od bodu 4 jsem vyřadil nebo jinak pustil plyn z otáček a otáčky spadly až na cca 500 ot./min., zkrátka pod volnoběh. Dvakrát mi motor i chcípnul.
5. Když dám kotel (což se kvůli spotřebě moc často nestává :lol: ) občas mi přijde, že ten motor jakoby "zaskočím" a trošičku se přidusí, než nejistě zabere.
Co vím a co jsem zkoušel:
1. Měnil se termostat, motor se ohřívá na 90 - 100 °C normálně, pak sepne větrák.
2. Snímač otáček na spojce se pravděpodobně měnil taky, ale ruku do ohně za to nedám.
3. Dneska jsem vyndal škrticí klapku, byla lehce zaprasená, ale nic hroznýho, jak jsem viděl jinde na fotkách. Vyčistil jsem ji. Těsnění pod ní vypadalo v pohodě, tak jsem ho jenom máznul olejem a dal klapku zpátky. Jenom u tý klapky se mi zdálo, že při vypnutym motoru byla furt pootevřená - dala se rukou ještě jakoby douzavřít, ale chybělo tam fakt hodně málo do uzavření na doraz. Nevím, jestli je to tak v pořádku. Nicméně po tomhle zásahu se nic nezměnilo.
4. Dřív se autem jezdilo na E85 bez přestavby. Míchalo se to s benzínem, ale je možný, že by se třeba jednotka nějak přizpůsobila na bohatost směsi pro E85 a nechtěla jít zpátky? Nevím, jenom nápad.
5. Novej chladič.
6. Jel jsem z Prahy do Český Lípy po okreskách, zpátky do Prahy, pak pár desítek km po Praze, potom ke Kolínu po okreskách, pár pojížděk tam, zpátky do Prahy a zase pár desítek km po Praze. Po okreskách i v Praze jsem se táhnul jak smrad, lehoučká noha, pomaloučký rozjezdy, otáčky nešly přes 2500, 70 km/h max...museli mě na těch okreskách milovat :D , spotřeba 7,5 litrů...něco málo přes 600 km na nádrž. Jde to, ale vzhledem k těm dálkám a docela extrémnímu stylu jízdy mi to přijde dost. Ale taky jsem jel na zimákách, nevím, kolik ty dovedou u Feldy Combi přidat.
Felda má najeto...těžko říct :D , na tachometru je 196 000, ale ten už pár let nefunguje...řekněme kolem 250 000 km.
Mockrát děkuju všem dopředu za odpovědi,
Jirka