od Rob » pát 08. zář 2017 14:36:52
Není zač.. ty věci co jsem napsal považuji za základní minimum, aby auto mohlo spolehlivě fungovat. Interval výměny brzdové kapaliny jsou dva roky, chladící kapalina podle typu 3 nebo 5 let. Motorový olej 1x za rok nebo max 15000 km podle toho co nastane dříve. Převodový olej 5 let nebo 60 kkm. Za 10 let jsou všechny tyto lhůty mnohonásobně překonány nehledě na to, že auto stálo a nejezdilo, což je pro něj to nejhorší. Není to úplně levná legrace vyměnit už jenom všechny jmenované provozní náplně a filtry, nicméně pro další bezproblémový provoz je to nezbytné. Například při neuskutečněné výměně oleje (ca 400-500 Kč včetně filtru) hrozí zakarbonování motoru a pak jeho složitá rozborka, čištění, nová těsnění a práce na několik hodin případně drahý servis. O co jednodušší a levnější je pouhá výměna oleje. Ale je to na každém, aby si zhodnotil svoje rizika a priority
Kontrola vstřiků se dá udělat celkem přesně tak, že se odmontují vstřiky ze sání a na vstřikovače se připevní 4 stejné nádobky, např. spodní část injekčních stříkaček, dole zaslepených. A startuje se několik vteřin a poté se porovná obsah jednotlivých stříkaček, zda je stejný či nikoliv. Pokud se obsah vstřiků výrazně liší, je třeba ten konkrétní vstřik, který plní jinak než ostatní, vyměnit. Dále je možná kontrola poslechem při odpojení jednotlivých vstřiků za běhu motoru, který už jsi provedl.
Pokud po odpojení jednoho vstřiku není žádná změna chodu motoru, pravděpodobně bude mrtvý. Vstřikovací lištu bych sdělal, drží na dvou šroubech k sání. Nejlépe předtím kápni k jejich zaústění do sání trochu ČISTÉHO mot. oleje a nech třeba 30 min zatéct a pak i za použití síly vstřiky tahem za lištu nahoru vytáhni. Chce to za lištu trochu zabrat, ale zatím jsem vytáhl vstřiky i po 350 kkm.
Je vždy nutné vytáhnout celou lištu se všemi vstřiky a pak ten jeden vstřik demontovat a případně vyměnit. Co se týká výměny jednoho vstřiku, je to vždy ošemetné. Těžko najdeš stejnou měrou opotřebený vstřik jako tvoje tři zbývající, takže vždy ten jeden může dávkovat malinko jinak než ty ostatní a může(a nemusí) to dělat problémy. Já vždy měním všechny 4 vstřiky. Pokud bys chtěl, můžu nabídnout komplet osazenou vstřikovací lištu. Mám je schované pro sebe, protože mám LPG a po nějaké době se mi vždy zanesou a nefungují korektně, tak zhruba po 1,5 - 2 letech měním. Ale pokud bys měl zájem, mohu je prodat. Můžu případně nabídnout i 1 ks vstřiku,pokud bys chtěl..
Můžeš vyfotit auto jak vypadalo když jsi ho převzal do péče a pak třeba motorový prostor se vstřiky a bez vstřiků... ale jen když budeš mít náladu.
Kdybys napsal odkud jsi, třeba bych ti mohl i vstřiky vyměnit. Mám případně i diag. kabel
Není zač.. ty věci co jsem napsal považuji za základní minimum, aby auto mohlo spolehlivě fungovat. Interval výměny brzdové kapaliny jsou dva roky, chladící kapalina podle typu 3 nebo 5 let. Motorový olej 1x za rok nebo max 15000 km podle toho co nastane dříve. Převodový olej 5 let nebo 60 kkm. Za 10 let jsou všechny tyto lhůty mnohonásobně překonány nehledě na to, že auto stálo a nejezdilo, což je pro něj to nejhorší. Není to úplně levná legrace vyměnit už jenom všechny jmenované provozní náplně a filtry, nicméně pro další bezproblémový provoz je to nezbytné. Například při neuskutečněné výměně oleje (ca 400-500 Kč včetně filtru) hrozí zakarbonování motoru a pak jeho složitá rozborka, čištění, nová těsnění a práce na několik hodin případně drahý servis. O co jednodušší a levnější je pouhá výměna oleje. Ale je to na každém, aby si zhodnotil svoje rizika a priority ;-)
Kontrola vstřiků se dá udělat celkem přesně tak, že se odmontují vstřiky ze sání a na vstřikovače se připevní 4 stejné nádobky, např. spodní část injekčních stříkaček, dole zaslepených. A startuje se několik vteřin a poté se porovná obsah jednotlivých stříkaček, zda je stejný či nikoliv. Pokud se obsah vstřiků výrazně liší, je třeba ten konkrétní vstřik, který plní jinak než ostatní, vyměnit. Dále je možná kontrola poslechem při odpojení jednotlivých vstřiků za běhu motoru, který už jsi provedl.
Pokud po odpojení jednoho vstřiku není žádná změna chodu motoru, pravděpodobně bude mrtvý. Vstřikovací lištu bych sdělal, drží na dvou šroubech k sání. Nejlépe předtím kápni k jejich zaústění do sání trochu ČISTÉHO mot. oleje a nech třeba 30 min zatéct a pak i za použití síly vstřiky tahem za lištu nahoru vytáhni. Chce to za lištu trochu zabrat, ale zatím jsem vytáhl vstřiky i po 350 kkm.
Je vždy nutné vytáhnout celou lištu se všemi vstřiky a pak ten jeden vstřik demontovat a případně vyměnit. Co se týká výměny jednoho vstřiku, je to vždy ošemetné. Těžko najdeš stejnou měrou opotřebený vstřik jako tvoje tři zbývající, takže vždy ten jeden může dávkovat malinko jinak než ty ostatní a může(a nemusí) to dělat problémy. Já vždy měním všechny 4 vstřiky. Pokud bys chtěl, můžu nabídnout komplet osazenou vstřikovací lištu. Mám je schované pro sebe, protože mám LPG a po nějaké době se mi vždy zanesou a nefungují korektně, tak zhruba po 1,5 - 2 letech měním. Ale pokud bys měl zájem, mohu je prodat. Můžu případně nabídnout i 1 ks vstřiku,pokud bys chtěl..
Můžeš vyfotit auto jak vypadalo když jsi ho převzal do péče a pak třeba motorový prostor se vstřiky a bez vstřiků... ale jen když budeš mít náladu.
Kdybys napsal odkud jsi, třeba bych ti mohl i vstřiky vyměnit. Mám případně i diag. kabel :-)