od Rob » pát 13. říj 2017 6:53:09
Úplně ten prach vyloučit nelze, ovšem záleží také na umístění hadice. Já ji mám vyvedenou a přichycenou k trubce od chladící kapaliny co tudy vede a vyvedenou nad spodní plechový kryt řemenice. Mikroskopické částečky se tudy jistě teoreticky mohou dostat, ovšem... Viděl jsem na hadici přidělané i různé odlučovače, kterými se zamezí i teoretické možnosti vniknutí nečistot do hadice odvětrání, nicméně to považuji za zbytečné. Navíc mám tuto teorii podepřenou několikaletým bezproblémovým provozem na několika autech. Pro někoho extrémně opatrného by to ovšem mohlo být řešení...
K&N vložku nepoužívám, ovšem nepotírá se před použitím nějakým olejem nebo něčím podobným? Mám pocit, že jsem to někde četl.. to by vysvětlovalo časté špinění klapky. Nejsem vůbec přesvědčený o pozitivním přínosu této vložky, nicméně sám používám od začátku vložky Mann ke své naprosté spokojenosti. Možná by nebylo od věci to vyzkoušet. Papírová vložka má teoreticky o něco nižší průtok vzduchu, ovšem díky tomu také lepší filtrační schopnost.
1,6 je MPI, tam je také klapka před vstřiky, vstřiky jsou až dole na sacích větvích jednotlivých válců. Kvůli špatnému těsnění sání může určitě motor samovolně zhasínat. Někdy bývá i špatné papírové těsnění pod klapkou, které je daleko lépe přístupné, takže tím bych začal. Ale to těsění pod sacími kanály bývá častá bolest a zdroj mnoha problémů, hned vedle jsou kanály výfuku a těsnění trpí vysokými teplotními výkyvy. Doporučuju sdělat i výfukové "parohy" a zkontrolovat těsnění i tam, tam je ještě podstatně více namáhané a máš to při jedné práci. Prodává se i těsnění pro sání i výfuk dohromady, je sice uvedeno jako pro favorit nebo pro BMM ale pro MPI poslouží taktéž výborně.
Přisávání bordelu z klikové skříně do sání bohužel má i typ 781, dokonce i 742, 722 i 721, starší škodovku jsem bohužel nikdy neměl.... vlastně měl, starou octavii
. Ale tam už si to nepamatuju...
. Rozhodně všechny předtím zmíněné typy to měly
Úplně ten prach vyloučit nelze, ovšem záleží také na umístění hadice. Já ji mám vyvedenou a přichycenou k trubce od chladící kapaliny co tudy vede a vyvedenou nad spodní plechový kryt řemenice. Mikroskopické částečky se tudy jistě teoreticky mohou dostat, ovšem... Viděl jsem na hadici přidělané i různé odlučovače, kterými se zamezí i teoretické možnosti vniknutí nečistot do hadice odvětrání, nicméně to považuji za zbytečné. Navíc mám tuto teorii podepřenou několikaletým bezproblémovým provozem na několika autech. Pro někoho extrémně opatrného by to ovšem mohlo být řešení...
K&N vložku nepoužívám, ovšem nepotírá se před použitím nějakým olejem nebo něčím podobným? Mám pocit, že jsem to někde četl.. to by vysvětlovalo časté špinění klapky. Nejsem vůbec přesvědčený o pozitivním přínosu této vložky, nicméně sám používám od začátku vložky Mann ke své naprosté spokojenosti. Možná by nebylo od věci to vyzkoušet. Papírová vložka má teoreticky o něco nižší průtok vzduchu, ovšem díky tomu také lepší filtrační schopnost.
1,6 je MPI, tam je také klapka před vstřiky, vstřiky jsou až dole na sacích větvích jednotlivých válců. Kvůli špatnému těsnění sání může určitě motor samovolně zhasínat. Někdy bývá i špatné papírové těsnění pod klapkou, které je daleko lépe přístupné, takže tím bych začal. Ale to těsění pod sacími kanály bývá častá bolest a zdroj mnoha problémů, hned vedle jsou kanály výfuku a těsnění trpí vysokými teplotními výkyvy. Doporučuju sdělat i výfukové "parohy" a zkontrolovat těsnění i tam, tam je ještě podstatně více namáhané a máš to při jedné práci. Prodává se i těsnění pro sání i výfuk dohromady, je sice uvedeno jako pro favorit nebo pro BMM ale pro MPI poslouží taktéž výborně.
Přisávání bordelu z klikové skříně do sání bohužel má i typ 781, dokonce i 742, 722 i 721, starší škodovku jsem bohužel nikdy neměl.... vlastně měl, starou octavii :-). Ale tam už si to nepamatuju... ;-). Rozhodně všechny předtím zmíněné typy to měly :-(