od Rob » stř 14. úno 2018 7:43:10
Někdo si na Brisky stěžuje, já sám na ně nemůžu říct křivý slovo. NGK jsou svíčky, které nejen tady každý vesměs chválí, já jsem s nimi měl také dobrou zkušenost. Jestli mohu poradit, nekupoval bych mnoho věcí náráz, protože je možné, že třeba 2/3 z nich bude koupených zbytečně, ale kupoval bych a zkoušel postupně jednu po druhé. Začal bych tím palivovým filtrem, ten už máš, je tady na fóru i pěkný návod na výměnu zde:
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 20&t=20902
jako druhou věc bych koupil ty svíce, v kamenném obchodě bývají dost drahé, zkusil bych nějaký e-shop, tam vyjdou jistě levněji. Třeba zde je mají za dobrou cenu:
https://autodilos.cz/zapalovaci-svicka-ngk-7553
pak bych šel na tu lambdu a pak na to ostatní, pokud toto nepomůže. Každopádně bych vždy postupoval od té nejlevnější věci k té nejdražší, aby se nestalo, že vyměníš lambdu, čerpadlo a nakonec se ukáže, že je špatná svíčka nebo filtr... takže tak.
Tím odpojením vstřiku se to dá zjistit, ale pouze u kontinuální závady. U sporadické to těžko zjistíš, protože na volnoběh ti to zřejmě běží OK a při provozu budeš vstřik odpojovat těžko. Jednou jsem dal špatně vstřikovací lištu a po odklopení kapoty bylo slyšet takový syčivý zvuk, jak šel falešný vzduch kolem špatně utěsněného vstřiku do sání. Tak to by mohlo být určité vodítko. Jinak se vstřiky také zkoušejí dle DP tak, že na každý jeden vstřik přiděláš stejně velkou nádobku (např. zaslepenou injekční stříkačku apod) a zkusíš nastartovat. Poté porovnáš množství vstříknutého benzínu v jednotlivých nádobkách. Ale to je zase prakticky nepoužitelné pro sporadickou závadu. Kromě toho se dají vstřiky přeměřit multimetrem, zda dávají všechny stejné hodnoty. Rozhodně bych zkontroloval v el. svorkovnicích vstřiků nečistoty, případně korozi a každý konektor prostříkl kontaktsprejem a zkontroloval důkladné připojení.
Zapalovací lišta je oříšek, určité vodítko může být, že je u svíček opálený porcelánový izolátor ale to nemusí být vždy. Dá se rozebrat, respektive sundat ty gumové "nástavce" na svíčky a zkontrolovat pružinky, zda nejsou orezlé - v tom případě sundat, opět očistit a každopádně prostříknout opět kontaktním sprejem. Někdo taky šahá na kontaktní čepičky svíček zaolejovanýma nebo špinavýma rukama, což samozřejmě dobrému kontaktu nepřidá. V extrémním případě může být i toto příčinou. Jinak bych před nákupem zapalovací lišty (stojí tak 1500-2000 Kč) určitě zkusil někde u známého nebo příbuzného, komu felda bez problémů jezdí, lištu třeba na pár hodin zapůjčit a vyzkoušet, zda se závada projeví.
Tak rad máš spoustu, zbývá už se do toho jenom pustit. Ať se podaří...!
Někdo si na Brisky stěžuje, já sám na ně nemůžu říct křivý slovo. NGK jsou svíčky, které nejen tady každý vesměs chválí, já jsem s nimi měl také dobrou zkušenost. Jestli mohu poradit, nekupoval bych mnoho věcí náráz, protože je možné, že třeba 2/3 z nich bude koupených zbytečně, ale kupoval bych a zkoušel postupně jednu po druhé. Začal bych tím palivovým filtrem, ten už máš, je tady na fóru i pěkný návod na výměnu zde: http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=20&t=20902
jako druhou věc bych koupil ty svíce, v kamenném obchodě bývají dost drahé, zkusil bych nějaký e-shop, tam vyjdou jistě levněji. Třeba zde je mají za dobrou cenu: https://autodilos.cz/zapalovaci-svicka-ngk-7553
pak bych šel na tu lambdu a pak na to ostatní, pokud toto nepomůže. Každopádně bych vždy postupoval od té nejlevnější věci k té nejdražší, aby se nestalo, že vyměníš lambdu, čerpadlo a nakonec se ukáže, že je špatná svíčka nebo filtr... takže tak.
Tím odpojením vstřiku se to dá zjistit, ale pouze u kontinuální závady. U sporadické to těžko zjistíš, protože na volnoběh ti to zřejmě běží OK a při provozu budeš vstřik odpojovat těžko. Jednou jsem dal špatně vstřikovací lištu a po odklopení kapoty bylo slyšet takový syčivý zvuk, jak šel falešný vzduch kolem špatně utěsněného vstřiku do sání. Tak to by mohlo být určité vodítko. Jinak se vstřiky také zkoušejí dle DP tak, že na každý jeden vstřik přiděláš stejně velkou nádobku (např. zaslepenou injekční stříkačku apod) a zkusíš nastartovat. Poté porovnáš množství vstříknutého benzínu v jednotlivých nádobkách. Ale to je zase prakticky nepoužitelné pro sporadickou závadu. Kromě toho se dají vstřiky přeměřit multimetrem, zda dávají všechny stejné hodnoty. Rozhodně bych zkontroloval v el. svorkovnicích vstřiků nečistoty, případně korozi a každý konektor prostříkl kontaktsprejem a zkontroloval důkladné připojení.
Zapalovací lišta je oříšek, určité vodítko může být, že je u svíček opálený porcelánový izolátor ale to nemusí být vždy. Dá se rozebrat, respektive sundat ty gumové "nástavce" na svíčky a zkontrolovat pružinky, zda nejsou orezlé - v tom případě sundat, opět očistit a každopádně prostříknout opět kontaktním sprejem. Někdo taky šahá na kontaktní čepičky svíček zaolejovanýma nebo špinavýma rukama, což samozřejmě dobrému kontaktu nepřidá. V extrémním případě může být i toto příčinou. Jinak bych před nákupem zapalovací lišty (stojí tak 1500-2000 Kč) určitě zkusil někde u známého nebo příbuzného, komu felda bez problémů jezdí, lištu třeba na pár hodin zapůjčit a vyzkoušet, zda se závada projeví.
Tak rad máš spoustu, zbývá už se do toho jenom pustit. Ať se podaří...!