od MIKO94 » sob 31. bře 2018 23:04:50
Mohu potvrdit vlastní zkušenost
Jezdil jsem velmi často na rezervu a když už jsem měl opravdu málo benzínu (hluboko pod hranicí rezervy) tak mi v kopci motor taky občas proškytnul. Nakonec, jelikož jsem měl ucpaný palivový filtr a jezdil jsem převážně na rezervy (v horizontu 20 tisíc km), tak se to podepsalo na čerpadle, které čeká výměnu za nové. Ze Španělska za 1.800 Kč (nechci Čínu) a k tomu mám ještě naplánováno vysátí veškerého obsahu z nádrže a vyčištění nádrže + nalití additiva na pročištění trubek a agregátu). Do poloviny měsíce musím dávat pozor, jak moc prudce sešlapuju motor, jak prudké kopce vyjíždím, nesmím jet po dálnicích/rychlostních silnicích určených rychlostí 110-130 km/h kvůli akceleraci) atd.
Svíčky podle toho kdys je měnil, jaké máš jízdy (studené krátké/teplé dlouhé) a hlavně jestli máš ty předepsané přímo pro tvůj motor. Také by nebylo od věci zkontrolovat palivový filtr, případně ho vyměnit, nebo tu ještě je otázka ve funkčnosti lambdy sondy. Nemluvím o výpisu chyb z ŘJ když už bys chtěl být tak aktivní...
U toho čerpadla mi bylo doporučeno, abych ho nerozdělával ale rovnou abych ho vyměnil (kvůli zadření) a navíc tam existuje určité velké riziko, že pokud uděláš něco špatně při rozebírání/skládání tak se následky mohou projevit při otočení klíčku do zapalování, ale to už je pozdě... takže asi dám na odborné rady, aneb „teď už vím, že na odbornou práci mají být odborníci"
Všechno (nebo většina věcí) se dá samozřejmě zdiagnostikovat a zkontrolovat, jak proměření tlaku čerpadla tak funkce lambdy sondy (nechával jsem si proměřovat i kompresi ve válcích, ale to snad není tvůj případ), ale druhá otázka je, jestli máš dost zkušeností to řešit nebo to dát do servisu kam převážně jezdíš a požádat je, ušetříš práci, akorát to není zadarmo, že. Já co můžu, tak nějaké drobnosti, jako určitá oprava karoserie, oprava/výměna částí interiérů si udělám sám, ale třeba motormanagement, výměna dílů v podvozku atd. už nechávám na odbornících, nejsem vyučený automechanik
Mohu potvrdit vlastní zkušenost :D
Jezdil jsem velmi často na rezervu a když už jsem měl opravdu málo benzínu (hluboko pod hranicí rezervy) tak mi v kopci motor taky občas proškytnul. Nakonec, jelikož jsem měl ucpaný palivový filtr a jezdil jsem převážně na rezervy (v horizontu 20 tisíc km), tak se to podepsalo na čerpadle, které čeká výměnu za nové. Ze Španělska za 1.800 Kč (nechci Čínu) a k tomu mám ještě naplánováno vysátí veškerého obsahu z nádrže a vyčištění nádrže + nalití additiva na pročištění trubek a agregátu). Do poloviny měsíce musím dávat pozor, jak moc prudce sešlapuju motor, jak prudké kopce vyjíždím, nesmím jet po dálnicích/rychlostních silnicích určených rychlostí 110-130 km/h kvůli akceleraci) atd. :rambo:
Svíčky podle toho kdys je měnil, jaké máš jízdy (studené krátké/teplé dlouhé) a hlavně jestli máš ty předepsané přímo pro tvůj motor. Také by nebylo od věci zkontrolovat palivový filtr, případně ho vyměnit, nebo tu ještě je otázka ve funkčnosti lambdy sondy. Nemluvím o výpisu chyb z ŘJ když už bys chtěl být tak aktivní...
:!: U toho čerpadla mi bylo doporučeno, abych ho nerozdělával ale rovnou abych ho vyměnil (kvůli zadření) a navíc tam existuje určité velké riziko, že pokud uděláš něco špatně při rozebírání/skládání tak se následky mohou projevit při otočení klíčku do zapalování, ale to už je pozdě... takže asi dám na odborné rady, aneb „teď už vím, že na odbornou práci mají být odborníci" ;)
Všechno (nebo většina věcí) se dá samozřejmě zdiagnostikovat a zkontrolovat, jak proměření tlaku čerpadla tak funkce lambdy sondy (nechával jsem si proměřovat i kompresi ve válcích, ale to snad není tvůj případ), ale druhá otázka je, jestli máš dost zkušeností to řešit nebo to dát do servisu kam převážně jezdíš a požádat je, ušetříš práci, akorát to není zadarmo, že. Já co můžu, tak nějaké drobnosti, jako určitá oprava karoserie, oprava/výměna částí interiérů si udělám sám, ale třeba motormanagement, výměna dílů v podvozku atd. už nechávám na odbornících, nejsem vyučený automechanik :)