od Rob » stř 30. kvě 2018 7:20:55
... v sériovém provedení to motor zvládne možná jednou a dost pravděpodobně naposled. Přečti si něco o stavbě závodních motorů a dozvíš se, co všechno je třeba k dosažení takových výkonů/otáček změnit. Jsou to dost zásadní zásahy do konstrukce motoru, které navíc musí být přesně vypočítány, aby motor takovou zátěž vydržel ne jenom jednou nebo dvakrát. Od silnějších pružin ventilů a úpravu vačky přes kované ojnice a písty, jiné kroužky, jiné vstřiky a snížení hmotnosti rotačních hmot - setrvačník atd. Dost pravděpodobně bude třeba jiná vodní pumpa a chladič, což už jsou detaily. Úprava softwaru ŘJ už je to poslední.
Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".
Nicméně bez podrobných znalostí a zkušeností se stavbou motorů bych se určitě do úprav motoru pro 9000 ot/min. nepouštěl. Pokud tedy máš svůj motor rád a chceš ho ještě používat. Pokud ti nevadí že velmi pravděpodobně skončí na vrakovišti, směle do toho!
... v sériovém provedení to motor zvládne možná jednou a dost pravděpodobně naposled. Přečti si něco o stavbě závodních motorů a dozvíš se, co všechno je třeba k dosažení takových výkonů/otáček změnit. Jsou to dost zásadní zásahy do konstrukce motoru, které navíc musí být přesně vypočítány, aby motor takovou zátěž vydržel ne jenom jednou nebo dvakrát. Od silnějších pružin ventilů a úpravu vačky přes kované ojnice a písty, jiné kroužky, jiné vstřiky a snížení hmotnosti rotačních hmot - setrvačník atd. Dost pravděpodobně bude třeba jiná vodní pumpa a chladič, což už jsou detaily. Úprava softwaru ŘJ už je to poslední.
Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".
Nicméně bez podrobných znalostí a zkušeností se stavbou motorů bych se určitě do úprav motoru pro 9000 ot/min. nepouštěl. Pokud tedy máš svůj motor rád a chceš ho ještě používat. Pokud ti nevadí že velmi pravděpodobně skončí na vrakovišti, směle do toho! :-)