Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezdu

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezdu

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pát 13. zář 2019 17:33:36

Ahoj, díky za tip. Ale čidlo na chladiči s tím na 100% nemá co do činění. To že ti to přestalo zlobit když jsi ho vyměnil je pouhá náhoda. Čidlo není součástí motormanagementu, je to prostý termospínač sahary. Není vůbec zapojen do okruhu s řídící jednotkou, je na ní naprosto nezávislý. Přesto jsem ho letos na začátku léta měnil za spínač ke škodě 105, který má nižší spínací teplotu, konkrétně spíná větrák když je na budíku ca 95°C. Mám to kvůli ochraně těsnění pod hlavou. Dělalo to před výměnou spínače a dělá to i po ní.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » pát 13. zář 2019 17:06:40

Zdar, těžko říct, jestli se jedná o chybu.
Zkoušel jsi měnit čidlo na chladiči? Mě to během léta až do zimy blblo, pak to fungovalo normálně a hned na jaře mi odešlo to čidlo. Nechal jsem ho vyměnit a od té doby to už funguje normálně. Sice mi to při startu ještě jako přizvedává na tisícovku otáček, ale stačí ťuknutí do pedálu a funguje to jak má.

Předloni jsem měl pro změnu v létě anomálii, že když jsem chtěl startovat, tak startér byl nějaký utahaný :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pát 13. zář 2019 9:37:04

Ještě se zeptám všech, co mají feldu 1,3 MPI, zejména verzi 40 kW: Není možné, že se jedná o vlastnost auta a o žádnou chybu se nejedná? Vzpomínám si na tatového fazola, který měl dodělaný ruční sytič a který se zastudena na sytič choval prakticky stejně. Vím, že nová ŘJ pro 50 kW MPI od r. 2000, typ 5WP4329 který se vyráběl od. 1.1.2000 -> , okamžitě po startu a jemném dotknutí se akceleračního pedálu snížila otáčky na 750-800 ot/min. Nicméně nevěřím, že by všichni zde měli pouze tento nejnovější typ a starší neměl nikdo. Je možné, že tady řeším problém, který vlastně problémem není...

budu vděčný za každou reakci, díky

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pát 13. zář 2019 7:59:48

Zdar, ŘJ mě taky napadla, ale bohužel mám poměrně nerozšířený typ 40 kW MPI, takže ŘJ na zapůjčení nebo i sehnání je problém. Už se po ní dívám různě po inzercích a po vrakovištích. Svazek náhradní doma mám, ale ještě jsem ho nevyzkoušel...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od ferdamravenec » čtv 12. zář 2019 23:25:12

helej v příručce je napsáno , takhle nějak : je li vše v pořádku a problém přetrvává , vyměňte řídící jednotku


a ještě : zkusil jsi jiný motorový svazek ?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » čtv 12. zář 2019 8:49:10

zdar, díky za odpověď. Rukama už mi prošlo hodně felicií, reset a základní nastavení jsem dělal nesčetněkrát, ale nepamatuju si, že by u některé byla hodnota 4,29. Starší klapka už prostě tak nedovírá jako nová, zřejmě kvůli unavené pružině. Nicméně i s klapkou s nižší hodnotou nepamatuji ten problém, že by trpěla na zvýšený volnoběh - navíc pouze zastudena. Spíš mám z toho takový pocit, že vstřiky dávkují více paliva než mají a auto se dusí. Nicméně nevím na základě čeho, když jsem všechny relevantní snímače povyměňoval a problém přetrvává. I když může to být i obráceně, že je směs chudá a dušení má příčinu v tom.

Nicméně po zahřátí je volnoběh naprosto stabilní, motor běží "nakulato", pokud by byla klapka nedovřená, měly by být zvýšené otáčky neustále. Navíc naprosto totožný problém trvá při montáži dvou různých klapek, které jinde fungují bez problémů.... Troufám si tvrdit, že v klapce problém nebude.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Maty » čtv 12. zář 2019 7:28:18

já třeba teďka doma řešil problém u otce na 1.3MPi kdy mě z 4 klapek nešla nastavit správně ani jedna.

Reset v simos manageru je sice fajn, ale ve VAgu když se dělá základní nastavení tak tam už to neklaplo. Buď se základní nastavení nepovedlo ( sekvenci bitů co značí, že vše OK je 0100 - cokoliv jiného je špatně) a nebo klapka měla špatné hodnoty (mají být 4,29 a 3,98 )

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » stř 11. zář 2019 21:48:43

Reset i základní nastavení proběhlo v pořádku, snad nikdy nepamatuji, že by se základním nastavením byl kdy nějaký problém, to spíš s tím resetem v simos manageru bývala občas potíž že reset neproběhl na 100% a musel se opakovat. Ale to není tento případ, vše proběhlo korektně. Hodnoty na klapce si bohužel nepamatuji, skrínšot jsem si nedělal. Ale nebyl by problém provést to znovu, nicméně dělal jsem to na dvou pečlivě vyčištěných klapkách a výsledek nebyl žádný.... :-(

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Maty » stř 11. zář 2019 21:22:28

Jen se zeptám ... když jsi nastavoval škrtící klapku ... skončilo základní nastavení úspěšně a jaké byly hodnoty na klapce?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » stř 11. zář 2019 10:03:03

No, tak zatím tápu a točím se v kruhu. Vyměněno čidlo teploty vody za fungl nové originál ELTH, snímač otáček, snímač teploty a tlaku vzduchu, klapka, těsnění pod klapku, nové svíčky na jaře a jiná zapalovací lišta. Na radu Ferdy vypíchnuté piny svorkovnice čidla vody a projeté pilníkem, několikrát čištěná klapka + provedený reset a nastavení - a výsledek 0. Prostě občas po startu (vždy po studeném) se zvýšené otáčky drží cca 2 km a špatně to táhne, jako by byla spíš bohatá než chudá směs. Troufnu si říct, že zapalováním to není, neškube to, nevynechává, ale jakoby se to dusí. Po těch cca 2 km to už jede pěkně, táhne pravidelně bez zaváhání.... tak fakt nevím. Lambda myslím, že to nebude, protože ta rozhodně okamžitě po startu nic nereguluje, dokud se nezahřeje. Navíc auto má cca 92 kkm a na etanol vůbec nejezdila, takže lambda bude OK. Navíc paměť závad je stále bez záznamu.

Kdyby někdo měl nápad, sem s ním...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » stř 03. črc 2019 13:16:09

Zkusím zamlet s tou svorkovnicí, až to bude zlobit. Jinak jsem si říkal, že bych možná mohl odpojit čidlo vody ze svorkovnice úplně a zkusit, zda to bude zlobit nebo ne. Na snímač otáček jsem se chystal, ale moc tomu nedávám. Ta klapka je pravděpodobnější... no ještě zkusím vyzkoušet. Lambda dělá pěknou křivku, záznam v paměti závad není žádný...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od ferdamravenec » úte 02. črc 2019 22:59:45

když to udělá zkus zakvrdlat svorkovnicí , když se to srovná tak tam problém pořád je
vono tam moc věcí není , čidlo vody , vzduchu , lambda , snímač otáček??
pak jedině klapka

podle DP proměřit odpor kablíků čidlo-řj

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » ned 30. čer 2019 10:08:07

..tak bohužel. Dnes se opět "problém" projevil, opět zvýšené otáčky a špatný projev motoru zastudena. Obroušení pinů tedy bohužel nepomohlo. Pokud by někoho ještě něco napadlo, budu rád, když mi napíšete..

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pon 24. čer 2019 8:29:48

Nazdar všem. Takže po víkendovém provozu zatím po doporučeném vypíchnutí a obroušení pinů zatím bez závad. Ale ještě není vyhráno, protože závada se objevovala sporadicky, třeba jednou-dvakrát za týden. Někdy prošla i bez povšimnutí, protože autem jezdí hlavně otec a manželka, takže ti si toho často ani nevšimnou. Nicméně mám z toho dobrý pocit, i když moc se mi zkraje nechtělo věřit, že může být problém způsobený tímto. Takže uvidíme, ale zatím myslím, že je vyřešení problému na dobré cestě... díky Ferdo :thumright:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » stř 19. čer 2019 21:56:27

Tak se mi to nakonec povedlo tou kancelářskou sponkou. Měl jsem doma ustřižený kabelový svazek z vraku, tak jsem vyzkoušel na něm a podařilo se :thumright:

https://robertx.rajce.idnes.cz/Konektor ... 204335.jpg

https://robertx.rajce.idnes.cz/Konektor ... 204316.jpg

Pin se teda musí vypíchnout shora a zespodu, nikoliv že stran. Dnes jsem to nacvičil,zítra to vezmu naostro. Tak jsem vážně zvědav, jestli to pomůže... Dám vám sem vědět... Zatím díky všem za nápady..

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » stř 19. čer 2019 12:12:32

jj... koukám na to tvoje udělátko z drátu, pokud to jde tím, mělo by to jít i tou kancelářskou sponkou. seženu nějakou co nejtenčí a zkusím znova. Ještě se tě zeptám, jak má ten pin tvar = , mám tu sponku strkat k tomu pinu zleva a zprava → = ←
nebo shora a zespoda ?

=

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od ferdamravenec » stř 19. čer 2019 12:02:01

ta lišta se musí spilovat na vhodný rozměr

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » stř 19. čer 2019 11:57:53

díky za radu, zkusím to určitě. ta nerez lišta v gumě stěrače mi přijde dost široká, ale zkusím ji tam nacpat, případně ještě zkusím znovu tu kancelářskou sponku, jestli se mi to podaří napodruhé... bylo by to fajn, kdyby to bylo ono... díky. dám určitě vědět jak to dopadlo :thumright:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od ferdamravenec » stř 19. čer 2019 11:52:16

https://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz ... 260002.jpg

nebo třeba v obyč stěračích je po stranách nerezová lišta

já to měl pohledově taky čistý , prostříkal jsem to nepomohlo to ,
a myslel jsem že to bude zoxidovaný v přechodu vodič - pin , nebylo
ukořistil jsem tenký pilníček na nehty projel a bylo opraveno , no a jenom tři měsíce trápení než jsem na to přišel

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » stř 19. čer 2019 10:44:38

ať si je škodůvka za ty peníze strčí naštorc do zádele :-D. našel jsem je zde, ale to čekání... minimálně měsíc :hlava:

https://www.aliexpress.com/item/3289106 ... st=ae803_4

no kdyby někoho ještě něco napadlo, jak to inteligentně a bez pomocí speciálního nářadí vytáhnout, budu rád. Nicméně, podle vzhledu a podle toho jak je z vozidlem zacházeno (garáž celoročně) si moc nemyslím, že zrovna zde bude problém :(

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » stř 19. čer 2019 10:39:04

Ty kancelářské spony se nejlépe dají použít na tyhle piny https://www.autokabel.cz/image/cache/ca ... 50x500.jpg (nejvíc se mi osvědčily sponky při vypichování kontaktů v pátých dveřích. S těmi kolíky už je nehorázné s*aní, ale taky to jde, i když se mi to povedlou pouze na jedné svorkovnici, avšak se přitom zdeformuje prostor na ten kolík ve svorkovnici. Máš pravdu, nesmíš za to příliš rvát, jinak vytrhneš kontakt. Jestli má někdo ty vypichováky k dispozici, tak bych to upřednostnil. Ve Škodovce je mají, ale za patnáct karlíků jeden :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » stř 19. čer 2019 9:04:47

Takže plynové lanko bylo správně napnuté, nebylo volné ani natažené. tak jsem s tím nic nedělal. Zkoušel jsem i rozebrat svorkovnici, je na to prý nějaký instrument, ale pekelně drahý. Dá se to prý udělat i kancelářskou sponkou, ale to se mi teda nepodařilo, nemám na to zřejmě ten správnej grif. Nechtěl jsem za to nějak humpolácky tahat, abych něco neurval a při použití mírné síly to nešlo. Ferda bude mít ty vypichováky určitě doma, ale já jsem je doposud nepotřeboval a velkou investici do nich nechci dělat. Dá se to rozebrat nějakým jiným způsobem, než tím vypichovákem?

Jinak ty konektory jsem znovu u čidla vody pečlivě kontroloval a není na nich ani náznak koroze, poškození nebo nějakého špatného dotyku. Nicméně pokud se mi povede piny vypíchnout, určitě je zkontroluji...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pon 17. čer 2019 22:13:13

Díky za radu. Ale v příspěvku jsem psal,že mam čidlo originální tzn. elth Luxemburg. Původní čidlo bylo te samé značky. Měl jsem to na vagu a teploty to ukazovalo správně jak studené tak ohřáté. Čidlem teploty to nebude, tím jsem si jistý

Plynové lanko od klapky pro jistotu zkontroluji, ale jsem si jistý že tím to nebude. Pokud by bylo opravdu nepřiměřeně napnuté, byla by klapka mechanicky lankem stále pootevřená a zvýšené otáčky by držely po celou dobu spuštěného motoru. Zde vyšší otáčky drží jen po určitou dobu, cca 5-7 min, typicky než se motor ohřeje na nějakou teplotu. Nicméně ani jedno z teplotních čidel to nebylo... No zkusím ty piny vyšťourat a vyčistit (obrousit),jestli se to povede. Při pohledové kontrole ale ani náznakem zkorodované nebyly, i tak jsem je pro jistotu prostříkl kontakt sprejem,ale nepomohlo to. Auto je celoročně garážované a má najeto 90 kkm. Uvidíme co to udělá po rozebrání pinů....

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od kater » pon 17. čer 2019 21:51:12

Píšeš ,že máš čidlo teploty vody nové, ale aké.Doma mám 3 nové a každé ukazuje inak a samozrejme zle. Až štvrté čidlo origo Luxemburg fachči dobre a aj hodnoty odporu pri meraní na kontaktoch čidla sú správne.Nové neznamená dobré.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pon 17. čer 2019 19:51:21

Díky za rady. Zkusím oboje a dám vědět jestli to pomohlo

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » pon 17. čer 2019 19:41:48

A co bowden plynu? Máš skoro stejné příznaky, jako já. Zkusil bych to lanko a to co píše ferda. Čím větší šaškování s tím, tím větší volovina :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od ferdamravenec » pon 17. čer 2019 16:45:42

vypíchnout piny ze svorkovnice pro čidlo vody a projet je tenkým pilníčkem na nehty a vrátit zpět

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pon 17. čer 2019 12:52:41

Byl jsem si téměř jistý, že tím to nebude, nicméně přesto jsem provedl pokus vyměnit zapalovací lištu. Můj předpoklad se potvrdil, problém se opakuje i s novou lištou. Takže už fakt nevím... Bohužel 40 kW ŘJ nejsou tak dostupné, abych si byl schopen ji někde vypůjčit - předpokládám, že problém je někde v motormanegementu a jiná ŘJ by problém třeba vyřešila. Znovu jsem resetoval ŘJ a nastavoval klapku, ale bez úspěchu. Pokud by někoho něco napadlo, budu rád za každý podnět... díky

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » čtv 13. čer 2019 15:02:16

.... tak mám podobný problém u otcovy felicie. Po startu drží zvýšené otáčky, cca 1100-1200 ot/min, ani po jemném sešlápnutí akceleračního pedálu otáčky nespadnou (někdy). Stává se to sporadicky, vždy po startu studeného motoru, nezávisle na ročním období, řekl bych tak při jednom z pěti startů. Při rozjezdu i při další následné akceleraci na každý rychlostní stupeň cítím, že to "není ono", nechce se tomu do otáček, mírně cuká. Negativní projevy zmizí tak během 2-3 km, poté už jízda normální bez problémů. Felicia 1,3 MPI 40 kW, najeto 90 kkm, rv 1999. Spotřeba lehce přes 5 l/100 km. Když motor během těch 2-3 km zhasnu a znovu natočím, problém pokračuje. Paměť závad čistá, nové svíčky DR15TC, nový vzduchový filtr MANN, nové čidlo vody a čidlo vzduchu - originální z jiného auta, které prokazatelně funguje bez závad, klapka vyčištěná a udělané základní nastavení a reset ŘJ, zároveň seřízeny ventily. nový palivový filtr MANN před 3 lety/20 kkm. do benzínu leju vif, tankuji u čerpací stanice kde beru i pro jiná vozidla - bez závad. Projel jsem relevantní svorkovnice od motormanagementu a prostříkal kontaktsprejem a zkontoroloval piny a případnou korozi - bez závad. Má někdo nápad, čím to?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » sob 20. dub 2019 16:10:17

Po kvartále podávám závěrečné hlášení: v zimě, jak byly mrazy, tak motor startoval normálně, na počátku jara se to lehce vrátilo, ale jen sporadicky. Chvíli potom ještě náhodou odešlo čidlo na chladiči, takže sahara nespínala. V podstatě nyní se starty již nejsou problémy, někdy stačí pouze prošlápnout plyn a otáčky klesnou. Zřejmě bych teda usoudil problém ve špatně seřízeném bowdenu plynu a nevím, do jaké míry by to mohlo ovlivňovat čidlo na chladiči. Co i větrák dřív hučel i pět minut, dnes hučí nejvýš minutu. :)
Problém s klesáním rafičky byl taky vyřešen, byl špatný kontakt buď na desce přístrojovky, nebo přímo v palivoměru. Pomohla výměna přístrojovky. :)
Zřejmě vyřešeno :thumleft:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » stř 19. pro 2018 19:11:40

Tak se mi dnes povedlo nahodit rozhozený motor přímo před servisem, automechanik říkal, že by se mělo především jednat o rozhozený chod kvůli povytahaným rozvodům (obzvlášť 1.3 MPi na to prý trpí). Pokud by to nepomohlo, tak mě zároveň odkázal na Cimbu, kde se na tento problém specializují. Takže prozatím asi tak :D

To hučení navíc u čerpadla zřejmě bylo kvůli čerpadlu a jeho rezonanci při natlakování, protože bylo jinak pootočené, než by mělo být (tím pádem mi klesala rafička na palubce až o 20 litrů nebo rovnou ukazovala prázdnou rezervu.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od ferdamravenec » pát 16. lis 2018 10:07:10

spodní kulák - vršek tlumiče ke svislý ose (mění se zatížením , opotřebením )

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » čtv 15. lis 2018 23:42:35

A u toho příklonu svislého čepu 20° nevím, co si mám pod tím představit. Jedině, co mě napadá, jsou kulové čepy :D
Ten čep na zadní nápravě já sundávat nebudu, jednak nemám kde zvednout auto a nemám ani garáž. Na jaře, když do té doby vydrží spojka, ho schválně nechám zrovna prohlédnout.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od ferdamravenec » čtv 15. lis 2018 21:29:17

stačí aby se projelo dírou (hlavně při zatížení ) a může se ti ohnout čep
můžeš ho zkusit demontovat a dát přeměřit na soustruhu (stači i otočný stolek na stojanovou vrtačku)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » stř 14. lis 2018 20:38:54

Tak jsem nechal seřídit geometrii. Nadrámec co zjistili ve stručnosti ve Škodovce: škrtící klapka je v pořádku, zrovna ji ještě seřídili, a plynové lanko bylo „našponované", takže ho povolili o jeden zub, stupeň či jak se to bere, takže čas ukáže, jak budou vypadat starty... :)

Jinak chtěl bych se zeptat od boku, když auto dostane náraz na přední levobok, na úroveň levého světla (mám navařenou jinou přední stěnu, podle nalepeného štítku VIN z již neexistujícího auta), je možné, aby se mi nějakým způsobem zdeformovala zadní náprava? Zjistili, že zadní náprava má nežádoucí odklon, především na levoboku. Proto jsem měl gumy sjeté, skoro úplné hladké na jedné straně. Kdyžtak viz http://jyxo.info/uploads/CF/cf66b97d9a4 ... 6ae792.jpg . Dá se z těch čísel vyčíst ještě víc (např. o případných problémech)? Byl bych rád kdyby mi na toto chtěl někdo odepsat :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » sob 10. lis 2018 2:52:02

ŘJ se neměnila. Uvidím, jak dopadnu a co mi řeknou ve Škodovce a pak dám vědět.

To Ruzik: když jsem kupoval auto, tenhle problém jsem neměl. Začalo to až někde letos v létě.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pát 09. lis 2018 18:10:23

Ještě mě napadá - zjevně tímto problemem netrpí všechny feldy takže řešením by možná bylo vyměnit ŘJ za jinou s jiným FW. Není to nic složitého, chce to akorát udělat reset + základní nastavení klapky a přizpůsobit imobilizér. Práce tak na 15 min, předpokládá to vlastnictví vag kabelu. ŘJ se dá koupit okolo 300 Kč možná i levněji...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Ruzik » pát 09. lis 2018 17:51:28

Ahoj, řešil jsem uplně stejný problém s otáčkami:

http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=21&t=30909#p551154

Při určité (nelogické) teplotě se jakoby zapne sytič, po chvíli se to srovná. Taky jsem zkoušel všechno možné, ale na nic nepřišel. Dělá to tak už 5 let, takže asi vlastnost tohodle auta 8-)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » sob 03. lis 2018 23:51:24

Myslím, že by to mohlo být spíš tím topením, že jsem ho nechal otevřené. Čerpadlo je od února nové, to předchozí se zadíralo a nevyvíjelo dostatečný tlak. Včetně čištění nádrže, při výměně čerpadla tam prý zbylo tak půl litru.

Ten problém s cukáním se zase vrátil, jako kdyby to záleželo na okolní teplotě. Například při 20 °C jsou otáčky okamžitě po staru 1.300, při 10 °C je 900 otáček a není žádný problém. Čeho jsem si všimnul, jako kdyby to klesnutí otáček na normál fungovalo na principu klasického sytiče. V určitý moment (pokaždé jinak), ať již po chvíli bez sešlápnutí pedálů, nebo během jízdy či po ujetí půl kilometru a znovu startu, se to srovná. Teď mi příjde, že to dělá především a snad jen večer, když jedu domů z práce.

Vyměnil jsem ještě jednou to neoriginální čidlo teploty vody za funkční originál a ještě znova vyměnil čidlo tlaku/vzduchu a nic :/
To samé od vzniku problému jsou jiné svíčky, vyměněn svazek vedoucí kolem motoru, škrtící klapka (včetně seřízení a čištění), těsnění pod klapku, těsnění na sání/výfuku, těsnění na 1. dílu výfuku, vyměněn prostředek a konec výfuku, nechaná odpojená lambda, hadice na přívod vzduchu prohlédnuty. Diagnostika mlčí. Už nevím, čím by to mohlo být :cry:

Čtrnáctého jedu do Škodovky na geošku, takže snad se jim poštěstí a bude jim to blbnout, tak doufám, že aspoň zjistí příčinu. :|

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » pát 02. lis 2018 14:54:52

Slyšíš jakoby benzínové čerpadlo a ještě něco k tomu? Nemůže to dělat to benzínové čerpadlo? Mě kolísavé zvuky dělalo právě benzínové čerpadlo když začalo odcházet. Pokud budeš měnit, doporučuji vyjet co nejvíce nádrž, zbytek benzínu z nakloněné nádrže vycucnout nějakým čerpadlem a nádrž pořádně vyčistit. Dá se to udělat normálně rukou a hadrem a čistit a měnit hadry, dokud bude hadr špinavý. Za ty roky bývá v nádrži dost usazenin a je dobré se jich před montáží nového čerpadla zbavit, aby nové čerpadlo dlouho vydrželo

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od mikka » ned 28. říj 2018 19:31:14

ventilátor topení

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » ned 28. říj 2018 2:57:41

Mohl bych mít ještě takovou otázečku ohledně čerpadla? Jednou za čas, když otočím klíček do polohy jedna, tak se sepne palivové čerpadlo a hučí - to je normální. Zároveň ale jakoby z podvozku, nebo pod kapotou to začne silně hučet/kvílet/vrzat, nevím, jak to popsat, zhruba to odpovídá tomuto ( https://uloz.to/!cTYLDxc7mkmu/zvuk-mp3 ), jen je to mnohem bručivější a monotónější. Zároveň po nastartování mi to začne jakoby pískat či vydávat určitou zvukovou frekvenci která postupuje od nejnižší až po nejvyšší, a pak již není nic slyšet.
Máte někdo s tím zkušenosti?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » ned 14. říj 2018 23:17:38

Takže s klesajícími teplotami se problém se starty pravděpodobně vyřešil, starty probíhají normálně. Do ničeho jsem již, po servisu, nezasahoval. Příjde mi, že nasávaný vzduch za současných teplot je pro motor lepší (při startu okolní teplota třeba 5 °C, po příjezdu domů teplota nasávaného vzduchu do nějakých 35 °C), než ten teplejší (třeba dřívější okolní teplota 20 °C). Navíc jsem ještě dodatečně namontoval zimní masku.
Nevím, kde by mohl být problém, uvidím, jak se to bude vyjíjet dál, jestli to na jaře zase zblbne, nebo jestli to bude v klidu.
Teoreticky problém vyřešen.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » úte 09. říj 2018 12:36:34

Odkaz jsem dal do záložek tak to zvážím, až to bude aktuální ;)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Maty » úte 09. říj 2018 11:57:31

spojka 1600 ;-) https://www.autokseft.cz/SACHS-Spojkova ... 2-nd406095 ;-) .... ale to je fuk .... osobně bych za to takový peníze nedal ani náhodou ;)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » úte 09. říj 2018 11:51:37

Spojka za 3.000 + práce 1.500, rozvody za nějakých 500 + práce cca 2.500, záleží na situaci. Počítej, že v tom je skryté DPH, protože takové menší hovadiny mám bez faktury, ale u tohodle prostě chci mít jistotu :safe:
Hlavně to není Čína, volí se především buď kvalitově nejvyšší jakost, nebo relativní optimum cena/kvalita

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Maty » úte 09. říj 2018 11:40:34

rozvody a spojka za 8000? .... dlouho jsem po cenách nekoukal teda ale když jsem to kupoval naposledy tak 350kč za rozvody (asi 150kč za těsnění) a spojkamě vyšla na 1700kč a vzít si skoro 6tis za práci? ... slušná porce :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 » úte 09. říj 2018 0:10:47

Auto vyzvednuto a byla zjištěna předpokládaná závada na tlumiči (ucházel), takže párová výměna i s pružinami a příslušenstvím, dále při výměně vodního čerpadla silentblok vypadl, byl utržený, gufero na řadící páce + pár drobností. Sranda za desítku (jenom přední tlumiče materiálově za pětku :D )

Při výměně pneu, co jsem měl uloženou sadu v kufru jsem zjistil, že u jedné gumy na zadní nápravě byla k jedné straně kompletně sjetá. Kde by mohl být případný problém?

Co se týče toho cukání, na to nepřišli, ale když jsme se bavili, tak při těch projevech, co jsem vypsal, by to prý mohl dělat rozvoďák, jak je vytahaný a někdy přímo doslova cvrdliká a je možné, že nějakým způsobem by mohl přeskakovat zub a docházelo by k rozházenému časování (otevírání/zavírání ventilů apod.). Nejsem expert, možná někdo tady, jinak bych se musel zeptat ve Škodovce. Stejně se tam budu muset objednat na seřízení geometrie. Jinak se tím už nechci zabývat, snad se to k zimě nějak umoudří... loni v létě jsem měl problém se starty, starty byly jako u karburátoru :D

Na jaře zvažuju výměnu rozvodů se spojkou (snad vydrží, už mi zabírá skoro nahoře a do jara najedu tak 5-6 tkm), takže celkem za nějakou osmičku :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob » ned 23. zář 2018 15:55:18

Je klidně možné, že čerpadlo původní bude. Měnil jsem ho obvykle okolo 150 kkm kdy začínalo téct. Servis, pokud to nejsou neumětelové, by problém měl vyřešit. Tak jestli se ti bude chtít, dej potom vědět, čím to bylo...

Nahoru