střílí do výfuku - jen po startu

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: střílí do výfuku - jen po startu

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od Rob » pát 14. zář 2018 14:32:05

.. dobrá zapalovací lišta je tato, měla by to být originální, champion se dával v prvovýrobě do nových felicií:
https://autodilos.cz/autodily/skoda/fel ... %5B0%5D=43

pokud by ses chtěl plácnout přes kapsu a byl příznivcem zapalovacích svíček NGK, které jsou zde velmi chválené, nebál bych se této, v kombinaci se svíčkami NGK zřejmě nejlepší volba:
https://autodilos.cz/autodily/skoda/fel ... %5B0%5D=15

eshop mám vyzkoušený osobně, je rychlý, věci "skladem" jsou skutečně skladem a obvykle do druhého dne mám objednanou věc doma. Doprava přes Zásilkovnu stojí i s dobírkou 69 Kč.

tolik ke tvému dotazu, kde koupit takovou, která je dobrá. dobře sloužit budou obě shora uvedené

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od Rob » pon 10. zář 2018 7:26:57

Václave, bohatou směsí jsem měl na mysli stav při akceleraci, kdy jak dále píšeš je lambda 0,85-0,95 a auto spaluje bohatou směs. Je celkem známou věcí, že k problémům se zapalováním (třeba i u LPG) dochází hlavně při akceleraci a to k tím větším problémům, čím je akcelerace důraznější a akcelerační pedál více a rychleji sešlápnutý. Z toho vyplývá, že pokud je zapalovací soustava v nepořádku (cívka, svíčky nebo zde nepřítomné kabely) může dojít ke stavu, kdy při nízkém zatížení soustava zdánlivě pracuje bez problémů, ale jak se zvýší nároky a zátěž, k problémům dochází.

Funkci lambdy lze spolehlivě zjistit pouze kontrolou oscilace její křivky ve VAG scope.

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od martin.324 » ned 09. zář 2018 11:07:35

děkuji moje lambda má 1,07 (viděno pi emisích)

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od 103457 » ned 09. zář 2018 9:56:23

Robe píše, že má nízkou spotřebu, takže to bohatou směsí nebude, to by se mu zvedla spotřeba a o dost.

martin.324 tady nehraje roli vysoká nebo nízká vodivost směsy tady hraje roli poměr kyslíku (vzduchu) a benzínu. Když je tam moc benzínu v poměru ke kyslíku, tak prostě směs nestačí prohořet, protože má málo toho kyslíku. Když se pak směs dostane do výfuku, tam blafne, poněvadž se tam se splidinama z ostatních válců dostává i zbytek kyslíku. Protose lambdě sondě říká kyslíková sonda, měří množství kyslíku ve výfukových plynech, když je ho málo ubere benzín, aby bylo lepší prohoření směsy ve válcích. Je to zjednodušeně lidově vysvětleno, ale takto to pracuje. Proto taky když ti odejde lambda máš nadspotřebu.

Citace principu spalovacího motoru:
Spalovací motor potřebuje ke svému provozu určitý poměr vzduchu a paliva. V ideálním případě je pro spálení 1 kg benzínu (nafty) potřeba 14,7 kg (14,5 kg) vzduchu. Převedeme-li hmotnostní poměr na objemy, ke spálení 1 litru paliva budeme potřebovat řádově 10.000 litrů vzduchu. Tento ideální směšovací poměr se někdy označuje jako stechiometrická směs. Pro usnadnění popisu jednotlivých režimů byl zaveden součinitel přebytku vzduchu – lambda. Hodnota 1 vyjadřuje ideální poměr, hodnoty větší než 1 náleží chudé směsi, hodnoty menší než 1 vyjadřují bohatou směs. I když v různých provozních režimech práce motoru se využívá různých směsí od chudých (lambda 1,05-1,3) nabízejících nízkou spotřebu při částečných zatíženích až pro bohatou (lambda 0,85-0,95) pro vysoké výkony při plném zatížení, stacionární (ustálený) režim práce motoru se u dnešních motorů pohybuje v úzkém intervalu kolem lambda=1 (směs potřebná pro správnou činnost katalyzátoru). Toto platí motory atmosféricky plněné i pro motory přeplňované.

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od martin.324 » ned 09. zář 2018 9:02:20

DĚKUJI VŠEM, BYLA TO ZAPALOVACÍ LIŠTA.

je to 100 a 1. Pokud by mi někdo poskytl radu, kde koupit takovou, která je dobrá (mám odpor k čínsým věcem) byl bych rád.

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od martin.324 » sob 08. zář 2018 23:56:05

Asi máš rozhodně více zkušeností kamaráde a děkuji za radu, chápej dávící se a střílejíc autíčko je prostě vzhledem k určení jako jakási uliční pohotova k vzteku

Já bych za sebe jen si dovolil tipnout, jestli benzín vede proud, tak i ta vstříknutá směs benzínu a vzduchu by měla mít vyšší vodivost, ale mohu se mýlit.

Úkolem svíčky je dát jiskru, kterou do ní přivede proud z vysokonapěťové cívky, která napětí do ní jdoucí násobí.

Já nemám novou lištu, kterou bych tam strčil a vyzkoušel, byl jsem rád, že jsem nějakou vyžebral, a dnes si jí i na starém ksichtu 10/1997 vyzkoušel, na starém ksichtu, kterému zřejmě odešlo čerpadlo a půjde do šrotu (naskočí a zdechne)

doufám, že tím nic nepokazím, když tam tu lištu dám a prostě se s tím rozjedu a uvidím jestli to dávení a střílení ustalo, nebo je to OK.

děkuji

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od Rob » sob 08. zář 2018 22:39:06

To je právě velký rozdíl, jestli má jiskra přeskočit v bohaté nebo chudé směsi. Přeskokový odpor bude pokaždé jiný a větší bude samozřejmě v bohaté směsi.Takže lišta která má svoje nejlepší léta za sebou prostě takový úkol nezvládne....

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od martin.324 » sob 08. zář 2018 21:33:55

mám půjčenopu lištu, zítra ji zkusím.

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od 103457 » sob 08. zář 2018 18:15:18

Vyplň si profil skama jsi a třeba je někdo z nás v tvém okolí, kdo by ti mohl pomoct.
Na hlavní stránce najdeš mapu našich členů.

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od martin.324 » sob 08. zář 2018 17:34:22

DĚKUJI

Vůle ventilů jsou seřízené a svíčky kupované v obchodě Škoda, koupené 3 bodové myslím, že Brisk, podle tepelné hodnoty vybral číslo 15, používá je i strýc, kam nás pro ně poslal, který má to samé auto, taky 1,3 MPI 50Kw, ale on výměny dílu za díl nestrpí, protože on si na "Malince" velmi lpí a každá rez je pro něj životní tragédie... Tudy cesta nevede.

Pokud se najde kdokoli, kdo by mě to opravil - minimálně rozdělal brzdy a řekl mi ok, nebo kup to, nebo ono a vyměníme, skočil bych radostí světový rekord ve skoku do výšky. Ve městě, ve kterém bydlím toto auto vzbuzuje veselí a u automechaniků opovržení, že toto dělat oni prostě NEBUDOU!!!!!!!!!!.

Jeden pán mi říkal, že pokud to auto jede po zahřátí OK, což po ujetí 500-1000metrů je, nežere, je vina v délce střiku, že se to uchlastává. Auto má najeto pouze 155.000km.

Ono stačí přidat plyn a hned se za studena dusí a střílí, když jedu na minimální plyn jede to dobře. To by zapalováním být nemělo. Přece jiskra je stejná jestli dám minimum nabo maximum plynu. Halův snímač dá impuls, kde je horní úvrať a řídící jednotka dá podle toho impulsu a teploty z čidla jiskru a stříkne potřebný benzín. Málo plynu jede, více plynu dunění střílení a dušení.

Tak jsem chtěl s vámi nalézt nějaké řešení a možná tu budu častým hostem. Děkuji

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od 103457 » sob 08. zář 2018 12:21:05

Když to dá do servisu dopadne úplně stejně, jako když si to bude dělat sám. Málokterej servis má svoje náhradní díly na výměnu, aby zkoušel kde je chyba a kde ne. Takže objedná novej díl, vymění a vrátí auto zákazníkovi, kterej se za týden vrátí, že se to nezlepšilo.
Ale logicky, když to střílí do výfuku, dostává se tam nespálená směs, ta se tam dostává proto, že neshoří ve válci, ve válce neshoří proto, že jí svíčka nezažehla. Takže řešíš jen proč svíčka nezažehla. Máš li jistotu, že svíčka je OK, pak už zbývá jen ta lišta. Půjč si od kámoše lištu z auta, které stopro spolehlivě jede a uvidíš sám, zda dojde ke změně.

Re: střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od Rob » sob 08. zář 2018 11:41:29

To je jednoduché...buď budeš kupovat nové díly a zkoušet, nebo to vezmi do servisu kterému důvěřuješ a nemusíš se s tím zlobit.

Takhle po netu a zadarmo lze těžko vyžadovat, že ti bez možnosti osobně auto vyzkoušet a projet někdo poradí na první dobrou.

Obecně problém střílení bývá problém zapalování, takže ty svíčky bylo logické vyměnit. Jaké jsi namontoval? Ty co tam podle dílenské příručky patří? Nebo ty co zbyly v garáži z favorita po dědovi? Pokud jsou tam předepsané nové svíčky, může být na vině zapalovací lišta. Doporučuji koupit novou originální Champion, použitá neznámého původu, druhovýroba nebo dokonce Čína nemusí fungovat.

Dál bych ještě seřídil ventilové vůle. Těmito dvěma věcmi bych začal...

střílí do výfuku - jen po startu

Příspěvek od martin.324 » sob 08. zář 2018 9:58:51

Dobrý den všem milovníkům těchto krásných strojů

po 10 letech jsem se musel vrátit do takového krásného auta, které mě nikdy nezradilo - protože jsem měl možná jen motory Diesel ... (jedna 1997 jela 170, ale netáhla odspod ((nenižší dosažená spotřeba na naftu ve Francii 4,2)), druhá 1999, tahala odspod, ale jela po dlouhém přemlouvání fakt max 150 a spotřeba byla nejméně 5,2, ale běžně i 7 nafty), ještě jsem měl krátkou, ale s tou jsem jezdil jen krátce, takže tam si nic nepamatuji.

Nyní mám krásného mazla 1,3 MPI 50KW a auto pouze, po provním nastartování ten den při přidání plynu střílí do výfuku, nebo se dusí. Po ujetí asi 500 metrů nebo, když jsou otáčky jdou nad 2000 to jede už pak normálně a spotřeba je mezi 5,8-6,2 L na 100km.

Auto je od důchodce, výroba 8/2000 najeto pouze 154.000km.

Nechci kupovat nové díly a zkoušet. Auto bylo na emisích a v řídící jednotce nebyly žádné závady. Svíčky jsem vyměnil, to auto úžasně oživilo a střílení se podstatně ubralo (intenzita střelby se výrazně snížila).

Je tu někdo kdo tomu rozumí, kdo se na to třeba rád podívá, nebo mi to opraví, nebo mi alespoň poradí?

Děkuji vám Martin

Nahoru

cron