od MIKO94 » čtv 26. zář 2019 21:59:36
Zdravím,
jdu se jen poptat, jestli nemá někdo zkušenost s tímto problémem a podělit se o názor, jelikož jsem nenašel obdobné téma (nebo jsem slepý):
Od pondělka mi začala problikávat a svítit olejnička. Začne svítit, když se olej prohřeje, a v podstatě za volnoběžných otáček. Pokud přišlápnu plyn, olejnička na přístrojovce zhasne.
Fakta:
- olej se měnil v dubnu, následně v srpnu včetně filtru - olej 10W40 z Lidlu, používán 3 roky a dosud nebyl problém); filtr zn. Mann. Olej se neztrácí, pod vanu jsem dal plachtu, olej jsem na ní nenašel. Najeto 233 tkm. Dodržovány limity výměny oleje.
- 14. září: najeto cca do 20 km/h levým předním kolem na nízký ostrůvek na křižovatce, jako jsou třeba na kruháčích
- 18. září: defekt na konci dálnice, vzhledem k tomu, že jsem byl v zúženém pruhu, nebylo možné odstavit auto, musel jsem jet na defektu ještě cca kilometr, než jsem to mohl odstavit (rychlost kolem 10 km/h, se zastavováním v koloně)
- 23. září: od 19. září auto stálo na parkovišti, ráno 23. 9. při jízdě do kopce (cca po 6 km od začátku jízdy) začala lehce problikávat olejnička, z kopce taky. Auto přesměrováno do servisu.
- 26. 9. vyměněno olejové čidlo, problém přetrvává. Nyní olejnička zatím problikává pouze na volnoběh, bez ohledu na terén. Olej musí být prohřátý (cca 5 km od startu).
Bavil jsem se v servisu, prý by ty předchozí události neměly údajně být tak zásadní, aby začal být problém s olejem. Prý by byla dle mého pochopení "nejjednodušší" možnost přehodit motor - to však nepřichází v úvahu ke stavu kastle. Dále padl nereálný návrh rozhodit motor a udělat G. O., což startujeme asi tak cca od 20 tisíc, takže taky zamítnuto. Napadlo mě, jestli by třeba nebyl problém v olejovém čerpadle nebo sacím koši. Nevím ani, jestli se dá ješětě olejové čerpadlo na 1.3 MPi objednat.
Na vrakáči zrovna byl pán z muzea veteránů, a ten říkal, ať to neřeším a jedu, dokud to jde. Jakmile by začala svítit olejnička při otáčkách, asi by byl definitivní konec.
Nebyl by problém vanu sundat a udělat analýzu motoru, ale mám relativní obavu, aby to ještě bylo pojízdné ikdyby třeba něco počudlal v servisu s čerpadlem. Nechci ale do toho dávat tisíce s nejistým výsledkem. Jsem ochotný jít nejvýše do dvou a půl. Nebo do toho nemám zasahovat a nechat to být? I přes veškeré optimistické vyhlídky, které jsem měl, budu rád, když s tím ještě předpokládaně najedu cca 12 tkm a vydrží mi to do konce příštího roku. Kdyby se ten problém vyřešil a prošlo to následující technickou, rozhodně bych se nezlobil a byl bych docela rád, pokud to kastle ustojí.
Díky za názory a tipy
Zdravím,
jdu se jen poptat, jestli nemá někdo zkušenost s tímto problémem a podělit se o názor, jelikož jsem nenašel obdobné téma (nebo jsem slepý):
Od pondělka mi začala problikávat a svítit olejnička. Začne svítit, když se olej prohřeje, a v podstatě za volnoběžných otáček. Pokud přišlápnu plyn, olejnička na přístrojovce zhasne.
[b]Fakta:[/b]
- olej se měnil v dubnu, následně v srpnu včetně filtru - olej 10W40 z Lidlu, používán 3 roky a dosud nebyl problém); filtr zn. Mann. Olej se neztrácí, pod vanu jsem dal plachtu, olej jsem na ní nenašel. Najeto 233 tkm. Dodržovány limity výměny oleje.
- 14. září: najeto cca do 20 km/h levým předním kolem na nízký ostrůvek na křižovatce, jako jsou třeba na kruháčích
- 18. září: defekt na konci dálnice, vzhledem k tomu, že jsem byl v zúženém pruhu, nebylo možné odstavit auto, musel jsem jet na defektu ještě cca kilometr, než jsem to mohl odstavit (rychlost kolem 10 km/h, se zastavováním v koloně)
- 23. září: od 19. září auto stálo na parkovišti, ráno 23. 9. při jízdě do kopce (cca po 6 km od začátku jízdy) začala lehce problikávat olejnička, z kopce taky. Auto přesměrováno do servisu.
- 26. 9. vyměněno olejové čidlo, problém přetrvává. Nyní olejnička zatím problikává pouze na volnoběh, bez ohledu na terén. Olej musí být prohřátý (cca 5 km od startu).
Bavil jsem se v servisu, prý by ty předchozí události neměly údajně být tak zásadní, aby začal být problém s olejem. Prý by byla dle mého pochopení "nejjednodušší" možnost přehodit motor - to však nepřichází v úvahu ke stavu kastle. Dále padl nereálný návrh rozhodit motor a udělat G. O., což startujeme asi tak cca od 20 tisíc, takže taky zamítnuto. Napadlo mě, jestli by třeba nebyl problém v olejovém čerpadle nebo sacím koši. Nevím ani, jestli se dá ješětě olejové čerpadlo na 1.3 MPi objednat.
Na vrakáči zrovna byl pán z muzea veteránů, a ten říkal, ať to neřeším a jedu, dokud to jde. Jakmile by začala svítit olejnička při otáčkách, asi by byl definitivní konec.
Nebyl by problém vanu sundat a udělat analýzu motoru, ale mám relativní obavu, aby to ještě bylo pojízdné ikdyby třeba něco počudlal v servisu s čerpadlem. Nechci ale do toho dávat tisíce s nejistým výsledkem. Jsem ochotný jít nejvýše do dvou a půl. Nebo do toho nemám zasahovat a nechat to být? I přes veškeré optimistické vyhlídky, které jsem měl, budu rád, když s tím ještě předpokládaně najedu cca 12 tkm a vydrží mi to do konce příštího roku. Kdyby se ten problém vyřešil a prošlo to následující technickou, rozhodně bych se nezlobil a byl bych docela rád, pokud to kastle ustojí.
Díky za názory a tipy :)