1,3 mpi za studena nestartuje na benzín. Na LPG ano.

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: 1,3 mpi za studena nestartuje na benzín. Na LPG ano.

Re: 1,3 mpi za studena nestartuje na benzín. Na LPG ano.

od Rob » úte 29. říj 2019 9:02:12

tak fajn... nakonec to koukám bylo něco úplně jiného. Hlavně že se podařilo závadu objevit a odstranit :thumright:

pokud sem dáš nějaké fotky jak jsi vyřešil odpojení čerpadla, bude to fajn :-)

Re: 1,3 mpi za studena nestartuje na benzín. Na LPG ano.

od bosator » sob 26. říj 2019 0:03:46

Tak konečně vyřešeno,auto už startuje a jede na benzín. Nejdříve jsem vyměnil benzínový filtr, na to že tam byl cca 15tis km, měl po demontaži celkem velký odpor, nepomohlo. Po té jsem vyměnil vstřiky za vyčistěné, které byly z auta cca. s 80tis. km, pak už motor udržel, za studena volnoběh, ale nešel do otáček. Tak mi to nedalo a vyměnil jsem i čerpadlo. Dá říct, že to bylo zas o chlup lepší, ale stejně motor nešel do otáček a střílel. Nakonec, už trochu zoufalej jsem proměřoval elektriku kolem čerpadla a vstřiků. Zjistil jsem, že relé ktéré odepíná při přepnutí na lpg kostru vstřiků má při sepnutí velký odpor na kontaktu vstřiků. Po výměně relé, je vše ok. Takže i taková může být závada. Nakonec asi vše k něčemu bylo, auto teď jede na benzín velice dobře, svižně, jak snad nikdy předtím. Pořídím určitě i to adetivum, vypínání čerpadla jsem včera už taky vřešil, přez relé. Trochu jiným způsobem, zkusím nafotit. Relé odepíná fázi čerpadla, je u místěné u svorkovnic, na sloupku řidičových dveří. Výhoda, jsou zde všechny potřebné vodiče, stačí jen cca 40 cm kablíku od přepínače LPG. Díky za rady, ale dalo zabrat, vyměnit, přeměřit tolik komponentů :-)

Re: 1,3 mpi za studena nestartuje na benzín. Na LPG ano.

od Rob » úte 22. říj 2019 9:44:35

Pokud si dobře pamatuji, ty hodnoty čerpadla jsou OK. Maximální tlak čerpadla 3 bary, se zapojenou podtlakovou regulací 2,5 baru. Jsem přesvědčený, že jsem měl ty samé hodnoty. S filtrem bych počkal, to je taková nevděčná práce a třeba si ji ušetříš. Pokud je čerpadlo & nádrž ve stavu v jakém popisuješ, bude zřejmě problém jinde než v čerpadlu/filtru a budeš dělat zbytečnou práci. Zkus ty jiné vstřikovače, myslím, že bude problém v nich. Ty staré myslím ještě půjdou zachránit, pokud s nimi uděláš co jsem ti popisoval. Dají se vstřiky také čistit ultrazvukem, ale to bude stát peníze. Jj, lenost to je drahá vlastnost :-D. Pokud bys měl zájem, je odpojení čerpadla pěkně popsáno zde, ale ty už s tím koukám máš taky zkušenosti. Ale než na ruční vypínač považuji tuto variantu za propracovanější a uživatelsky pohodlnější a myslím,že srovnatelně složitou:

http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... o-cerpadla

Jo, pokud by Felicie prodávali nové, taky si jednu půjdu koupit. S jednobodem zkušenosti nemám, ale MPI považuji za velmi zdařilé a bezproblémové. Felicie jsem měl dvě na lpg, obě nové montáže a obě více nebo méně problematické. Hlavně zimní provoz na lpg je dosti nepohodlný a komplikovaný, případně se musí delší dobu nechat motor prohřát, než to na lpg začne trochu obstojně fungovat. Ale uznávám, že pro někoho s vyšším nájezdem může LPG znamenat zajímavou úsporu :-)

Re: 1,3 mpi za studena nestartuje na benzín. Na LPG ano.

od bosator » úte 22. říj 2019 8:53:19

Díky, za nápad. Čerpadlo jsem měl vyndané, nádrž je čistá, preventivně jsem v ní prohnal magnet - pár smítek. Sítko čerpadla jako nové. A dle měření, čerpadlo vykazuje hodnoty, že by mělo být ok. ( ?, snad )
Vyměním určitě filtr, už mám připravený nový. Vstřikovací lištu taky mám, jen už je cca 4 roky demontovaná, namočím tedy vstřiky ná pár hodin do benzínu.
Odpojení čerpadla určitě dodělám, hned jak bude trochu času. U moji 1. mpi jsem dodělal vypínání hned po montáži LPG, pak tedy nikdy žádný problém nenastal.
U jednobodu jsem dodělal vypínání až při montáži 3. čerpadla, nebyl čas a vždy jsem si říkal, že do roka stejně koupím mpi :-) Čerpadlo jsem na jednobodu poprvé měnil, když mi došlo lpg asi 6 km od domu, přepnul jsem asi po víc než roce, cca 20tis km na benzín a zjistil, že už to na benzín nejede. Pak ještě následovali další 2, při posledním jsem pořádně vyčistil nádrž, zrušil filtr a udělal vypínaní jen na vypínač. Tak to byl jednobod, ale jinak nejspolehlivější a nejvýkonnější motorizace na LPG. Kdy to šlo, koupil znova Felicii r.v. 2001, ale s jednobodovým vstřikem a tu nechal předělat na LPG :-). Díky, budu informovat, jak jsem dopadl.

Re: 1,3 mpi za studena nestartuje na benzín. Na LPG ano.

od Rob » úte 22. říj 2019 8:16:02

Mně při provozu na LPG u 1,3 MPI vždy nejvíce trápily benzínové vstřiky a čerpadlo. Vstřiky jsou na případnou výměnu snažší, takže bych možná začal jimi. Při dlouhodobém provozu na LPG se mi benzínové vstřiky zalepovaly a v nízkých teplotách byly problémy se studenými starty. Potom jsem začal přidávat do nádrže VIF benzin aditiv a problémy přestaly. Starty jsem prováděl vždy na benzín, aby se alespoň minimálně benzínové vstřiky používaly. Pro začátek jsem vstřiky vždy demontoval z lišty a nechal odmočit cca 24 hod. v benzínové lázni, je důležité, aby byly vstřiky celé ponořené kromě konektoru. Pak jsem připojil každý vstřik k baterii a zkusil funkci - je vidět, že při připojení vstřik ponořený v benzínové lázni stříká benzín. takto jsem zkusil každý vstřik 3x až 4x, aby šplíchnul, poté lištu složil a namontoval zpět. A hned do benzínu přidal VIF, vzhledem k opravdu nízké spotřebě benzínu jsem dávkoval nikoliv 1:1000 ale 1:500. Pokud očista vstřiků nepomůže, zkusil bych vyměnit za jiné, prokazatelně funkční.

Benzínové čerpadlo dle mých zkušeností je hodně bolavou záležitostí plynařů. Dost lidí jezdí díky zanedbatelné spotřebě benzínu neustále s rozsvíceným hladovým okem, když už rafička leží, naberou 5 l benzínu nebo méně a tak stále dokola. S takovým provozem se čerpadlo nedostatečně chladí a zvláště při teplých letních dnech se přehřívá a brzo odejde. Já jsem jezdil vždy s min 1/4 nádrže, spíš mezi 1/4 - 1/2, více zase není dobré kvůli vodnatění benzínu po delší době. Skvělá věc je udělat si automatické odpojení čerpadla při provozu na LPG, relé při sepnutí ventilu u nádrže automaticky odpojí palivové čerpadlo a pak se dá jezdit i s minimálním množstvím benzínu v nádrži, i když ani to nepovažuji za ideální a stejně i tak jsem vozil alespoň 1/4 nádrže benzínu.

Pokud nepomůže očista/výměna vstřiků, zkusil bych vyčerpat benz.nádrž a důkladně ji vyčistit. V závislosti na tom, kolik odtud vykydáš bordelu bych zvážil výměnu benzínového filtru, i když za normálních okolností by měl být po 15 kkm OK. Jestli ale vyndáš z nádrže tunu sajrajtu, bude určitě dobré ho vyměnit. Hodně bych zvážil i odpojení benz. čerpadla při provozu na LPG, pokud ho už nemáš. Zbytečně běžící čerpadlo také naprosto bez užitku zatěžuje alternátor, oboje se opotřebovává naprosto zbytečně.

Tak hodně štěstí a ať se podaří problém odstranit :thumright:

1,3 mpi za studena nestartuje na benzín. Na LPG ano.

od bosator » úte 22. říj 2019 7:51:00

Zdravím vás, chtěl bych poprosit o radu. Felicia 1.3Mpi – 50 kW, přestavba na LPG, nechce startovat na benzín – pouze za studena. Motor jen krátce chytí, chcípne, neudrží volnoběh, na benzín nejede. Pokud auto nastartuju na LPG, normálně běží. Když se zahřeje na cca 40st. , tak jede na benzín krásně a startuje na benzín bez problémů. Motor má seřízené ventily, nové svíčky, filtr, vzduch nikde nepodsává. Vyměnil jsem zapalovací lištu, čidlo teploty vody, čidlo tlaku nasávaného vzduchu, lambda sondu, snímač otáček motoru. Proveden reset, nastavena klapka.
Nezkusil jsem jiné čerpadlo, ale původní změřil a zdá se mi, dle měření ok. Pokud běží a odpojím podtlakový regulátor, čerpadlo dává 3,2 bar. Pokud připojím podlak, tlak klesne na 2,55bar. Po vypnutí čerpadla udrží cca 15min tlak nad 2 bar. Po cca hodině klesne tlak k 1 bar. Může být vadné???
Palivový filtr byl měněn před cca 15tis km a zdá se, včetně celého potrubí dobře průchozí.
Diagnostika občas zapíše tuto chybu : 00518 – Potenciometr škrtící klapky (G69), 31-00 – přerušení n zkrat na kostru.
Ale myslím, že je to spíš důsledek toho, že auto dlouho startuje a nechce chytit. Po výmazu a nastavení klapky chyba není, ale auto se chová stejně.
Víte někdo co s tím je, nebo co ještě zkusit? Předem moc díky za případné rady.

Nahoru