Teplý motor špatně táhne + napřed výměna těsnění pod hlavou

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Teplý motor špatně táhne + napřed výměna těsnění pod hlavou

Re: Teplý motor špatně táhne + napřed výměna těsnění pod hla

od merlinii » pát 13. pro 2019 16:05:12

Po 14 dnech ježdění. Zdá se být vše OK. Motor má 220 tisíc a akceleruje pěkně, docela si užívám rychlé starty na trojku a do otáček.

ZÁVĚR: Takže u plynu pozor na utěsnění sání, hadice vrapovaná a dobrý filtrbox. A na příliš utažený šroub od LPG.

Po dolití VIF se i ten benzín opravil a přiucpané vstřikovače jsou už v pohodě. Díky za pomoc a rady!!!

Vibrace od přední nápravy: je nutné vyvažovací závaží?

od merlinii » úte 26. lis 2019 12:52:50

K tomu těsnění filtrboxu. Pokud tomu správně rozumím, tak LPG se přidává podtlakem. Tedy pokud je vrapovaná hadice prasklá, nebo netěsní filtr ve filtrboxu nebo to falešně táhne kolem mixu LPG přímo nad klapkou, tak podtlakový regulátor dávkování LPG nemusí dobře dávkovat. Když tak mě opravte, díky.

Teď jsem s tím najel přes 600 km a auto by jelo bez problému ke 150-160. Akorát mám vibrace od řízení, asi pravá delší poloosa, zřejmě chycený homokinetický kloub...

Teplý motor špatně táhne - OPRAVENO

od merlinii » stř 20. lis 2019 20:06:46

Teď jsem přijel, ještě jsem to testoval. Bylo to tím. Celý vtip je v tom, že plyn má podtlakový regulátor. A motor "čerpá" vzduch, táhne ho jednak přes filtr (proto MUSÍ BÝT FILTR VZDUCHU UTĚSNĚNÝ a nesmí sát falešný vzduch), ale současně "tahá" i plyn. Pokud chybí ODPOVÍDAJÍCÍ PODTLAK, tedy myslím před klapkou a tedy V MIXU LPG, regulátor plynu ho prostě tolik nepustí. Asi může záležet i na typu LPG, já mám zřejmě něco jednoduchého (ostatním neznám) a množství plynu si zde reguluje sám motor právě podtlakem. A jak jsem psal, navíc bývá "dobrým zvykem" množství plynu poněkud přiškrtit na hadici šroubem kvůli spotřebě. A teď jak jsem to byl projet (schválně jsem to otočil ještě víc), tak nemám problém a akceleruje to krásně pode mých představ. Opakovaně jsem zkoušel zejména rozjezdy do kopce a jede to bez problému.

Poslední věc, kterou musím ještě ověřit (podívám se do fóra), zkusím najít, jak funguje ta klapka pod filtrem vzduchu. Ta má nasávat teplý vzduch, pokud je studený motor a pak studený, aby to mělo lepší kompresi (vyšší rozsah teplot = vyšší účinnost?). Je to tak? Jak to ověřím?

Re: Teplý motor špatně táhne + napřed výměna těsnění pod hla

od Rob » stř 20. lis 2019 18:21:26

Falešný vzduch je problém, filtrbox určitě má těsnit. Na druhou stranu o falešném vzduchu se dá mluvit až za klapkou a níže, pokud někde přisává před klapkou, je problém "pouze" v tom, že nasávaný vzduch není filtrovaný. Nicméně i tento vzduch prochází přes snímač teploty a tlaku vzduchu a řídící jednotka s ním počítá.

Filtrbox tedy určitě utěsni nebo vyměň, nicméně pokud byl problém s "falešným" vzduchem jen zde, nemyslím, že se to jen tímto vyřeší

Teplý motor špatně táhne - ťuk ťuk, OK konečně opraveno :-)

od merlinii » stř 20. lis 2019 18:13:33

Problém byl zřejmě v kombinaci těchto snad až 5 problémů (!):

1) Auto mi nejelo OK ani na benzín - evidentně málo používané přiucpané vstřikovače, ještě trochu blbnou, ale už méně, po chvíli na benzín jedou asi všechny 4 válce
2) Měl jsem špatný filtrbox - masivně netěsnilo víko na filtru vzduchu (zcela vlevo) = příliš "lehké" sání vzduchu kolem víka (malý podtlak)
3) Špatně utěsněné sání kolem prstence mixu LPG nad klapkou, nahoře i dole - zatím jsem provizorně dal 2 těsnění z lepenky pod mix i nad mix - tohle ještě musím dořešit. Bylo to sice zaplpané nějakým gumovým tmelem, ale pak to bylo celé šikmo a zřejmě také tady to sálo falešný vzduch - většinu ale asi skrz nedoléhající filtr vzduchu na víku.
4) Navíc mi chybí 3. zadní šroub na tom horním krycím deklu klapky, takže jeho finální přitažení servismanem, co mi teď dělal těsnění pod hlavou – tím vše začalo – který typicky u toho zřejmě ani moc nepřemýšlel, jen na ty dva šrouby, to dalo zřejmě dost šikmo. Teď jsem to vyřešil asi 0,8 cm tlustou (!) podložkou pod pravý šroub horního deklu, aby to bylo celkově rovné a těsnilo to kolem mixu LPG + gumovou podložku pod ten horní šroub (vlevo vepředu nahoře). Levou zadní stranu jsem přitáhl drátem ke kapotě (je tam zalomený šroub).
5) A konečně jsem měl LPG nastaveno kompromisně na nižší spotřebu, takže možná až trochu moc utažený šroub na přívodní hadici.

Na benzín to jet OK nemohlo, protože vstřiky nic moc ( k tomu ještě níže) no a na plyn taky ne, protože to mělo hodně "lehké sání" vzduchu + falešný vzduch = nevhodně malý podtlak při akceleraci. A LPG funguje právě na principu podtlaku, který prostě pak nebyl dostatečný + navíc auto bylo seřízené na nízkou spotřebu LPG (takže jsem jezdil cca za 8 litrů LPG i když jsem jel dálnice 120-130 (ke 150 se tomu už moc nechtělo...).

Takže s tou závadou to opravdu jelo pocitově podobně, jako když dochází LPG.

Když jsem teď povolil navíc o půl otočky šroub na hadici přívodu LPG ke klapce, tak to táhne lépe a o další půlotočku zase ještě lépe. (To si teď v klidu zase nastavím kompromisně na výkon/spotřebu...).

Nenapadlo mě, že Felicia na studeno dokáže tak moc přidat sytič i na LPG a že to bude takový rozdíl (čím to vlastně jednotka řídí? pouští nějak více plynu?).
Nenapadlo mě, že to sání vzduchu opravdu potřebuje správný = větší (!) "odpor" přes filtr vzduchu (už mám raději nový).

Včera jsem koupil za 230 korun aditivum VIF půl litru, a protože mám benzínu asi jen 8 litrů v nádrži, tak se přiucpané vstřiky snad už i zlepšují.
Když jedu delší dobu na LPG a přepnu na benzin, tak chvíli cítím, že nic moc (jakoby jen na 3 válce, trhaně, nižší výkon), ale po chvíli se to zlepší a jedou všechny 4 válce OK.
Asi bych měl jezdit častěji na benzín (??)... Nebo se to nespraví a je nutná výměna vstřiku? Má někdo zkušenost?
Zkoušel jsem je odpojovat a je to u všech válců stejné, jen to nepatrně na volnoběh zpomalí.

A posledních 5 dotazů:

1) Má cenu a smysl oddělat celou lištu a ty vstřiky ještě ponořit do benzínu, NEBO máte zkušenost, že ten VIF to pročistí? Kromě ponoření do benzínu existuje ještě nějaká jiná možnost? Na webu jsem teď objevil 4 vstřiky za 300 korun. Má smysl to takto kupovat?

2) Na tom kónickém vstupu vzduchu nad klapkou má být asi origo těsnění? Nic tam nebylo, jen nějaký gumový sajrat/kyt, vše jsem dal pryč a dal lepenku (vystřihl jsem). Jaký levný kit/tmel si mám koupit na utěsnění? Nebo bude lepenka OK? Kašlat na to už, pokud je to v rovině a jede to OK?

3) Když teď ještě udělám znovu reset klapky a nastavení podle VAG, je lépe jezdit po resetu na LPG nebo na benzín nebo je to jedno? Jak dlouho si to bude ta řídící jednotka upravovat/nastavovat?

4) Poslední čidlo, které jsem nekontroloval, je piezo čidlo detonací vzadu na motoru. Máte s tím někdo zkušenost, když je vadné, zda se to nějak projeví? Kašlat na kontrolu?

5) Zvuk motoru na volnoběh se mi moc nezdá. Jinak táhne jede už OK. Má cenu teď ještě zkontrolovat, zda byla udělána správně vůle ventilů? Nebo je to už tím, že má motor 240 tisíc km? Není spíše pravidlem, že po výměně těsnění pod hlavou se ta vůle může trochu ještě změnit a je lépe to vždy zkontrolovat?

Moc děkuju za váš čas a trpělivost a omlouvám se, pokud se rozepisuju... DÍKY - Snad tyto rady někomu pomohou.

PS: Když jsem odpojil za chodu Hallův snímač otáček na převodovce (jeden šroub), tak to hned zdechlo. Bez Hallova snímače to nejede vůbec.

Re: Teplý motor špatně táhne + POZOR NA SÁNÍ VZDUCHU

od merlinii » stř 20. lis 2019 14:59:37

Uff. Tak to vypadá, že jsem konečně na správné stopě.

Oddělal jsem vršek nad klapkou (klapka docela čistá, je vyloučeno, že by to bylo tady tím) a protože jezdím na LPG, tak jsem si upravil dvě nová těsnění nad kroužek, kde se mixuje LPG. A pak správně podložil podložkami zbývající dva úchyty horního deklu (pravý a shora vlevo vpředu) a kusem drátu přitáhl i tam, kde mám zalomený šroub.

A ještě to bylo asi tím, že jsem prostě podcenil a kašlal na filtrbox (to, v čem je papírový filtr vzdichu) , který je trochu rozehlý – do boku – a evidentně špatně těsní.
To jsem si říkal je to staré auto, kašlu na to.

Tak prosím o potvrzení mé teorie zkušenější:

Protože PLYN je seřízený na určitý PODTLAK, tak pokud se auto zahřeje a počítač už nedává bohatou směs atd., tak pokud je SÁNÍ PŘES FILTR vadné, NEBO se saje falešný vzduch, čili jde vzduch příliš snadno do motoru, tak se prostě NEMÍCHÁ odpovídají množství plynu do motoru a auto špatně táhne.

Teoreticky bych asi mohl hejbat šroubama na plynu a dát bohatší směs, ale to by se pak projevilo na spotřebě...

DÍKY ZA ZPĚTNOU RADU, teď to jdu ještě zkoušet a sehnat rovný filtrbox + vrapovanou hadici.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Ivarek » úte 19. lis 2019 21:23:33

Znovu opakuji...takovéto problémy dokáže z elektroniky udělat pouze vstřiky, svíčky- zapalování / snímač kliky.
Za mě mechanický problém. Zkontroluj ventily a měli ti po výměně těsnění změřit i tlaky.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Maty » úte 19. lis 2019 9:46:09

Moc elaborátu...ale zasekl jsem se hned na začátku ;)

Reset klapky pomocí motordiagu .. .to je OK ...a pokud jsi to četl co ti to píše tak po uzavření motordiagu se zapíná VAG a udělá se teprve to základní nastavení. Motordiag pouze smaže adaptační hodnoty z ŘJ ;)

Správný postup ... Vyčištěná klapka, zahřáté auto -> reset pomocí motordiagu -> pak základní nastavení přes VAG (postup zde: https://www.feliciaklub.cz/navody/nasta ... lapek.html ) ...

:ot: ...přesunuji do správné sekce ... kavárna není na řešení problémů s motorem ;)

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Rob » úte 19. lis 2019 8:52:19

Ahoj, dělat reset a základní nastavení klapky bez vyčištění klapky samotné je něco na způsob operace slepého střeva stylem - rozříznu-zašiju, slepé střevo nechám uvnitř. Samotný reset a základní nastavení nic nevyřeší bez samotného vyčištění klapky, pro lepší pochopení - tím vlastně smažeš veškeré adaptace v ŘJ a jednotka se chová jako u nového auta, což ale vůbec neodpovídá stavu klapky - zanesená, špinavá. Takže je normální, že ti to v tomto případě jede hůře, nic jiného se stát nemohlo. Vyndej klapku, vyčisti jak jsem psal řádně z obou stran i sací kanál a dej zpět. Potom opět proveď reset+zákl. nastavení. To udělej ještě předtím, než budeš rozebírat a měnit cokoliv dalšího.

Rozvodový řetěz dokud nedělá extra zvuky nech být. Když nebudeš na motor ras, klidně vydrží na životnost motoru.

Svíčky odchází proto, že se opalují, stářím a provozem na nich vznikají různé přechodové odpory, vzniká vyšší těžko regulovatelný odskok mezi elektrodami (týká se hlavně tříbodových svíček) a hlavně při provozu na LPG jsou na ně kladeny vyšší nároky (spalování hůř hořlavé směsi, provoz ve vyšších teplotách). Co jsem měl LPG, každý plynař (montér LPG zařízení) povídal - svíčky na LPG jednu zimu a pryč s nimi. Na obyč. jednobodové svíčky max 20 kkm nebo jeden rok podle toho co nastane dříve. Já sám jsem to tak dělal a nelitoval jsem. Než pak někde zůstat stát a měnit svíčky za tmy na mrazu... to radši každý rok vytáhnu cca 120-150 Kč a mám pokoj. Jinak do LPG nejlépe jednobodové, ty tříbodové nejsou prý dle plynařů nejvhodnější. Mně jich hodně doporučovalo denso K20PRU nebo Q20PRU, kdyby ses chtěl hodně praštit přes kapsu, tak iridiové denso IK20, ale ty jsou tak drahé, že by to chtělo je nechat několik let, což nevím, jestli je dobré. Vadná svíčka bývá hodně opálená, elektrody znatelně menší než u nové svíčky. Dobrá svíčka by měla mít cihlové (oranžové) zabarvení, pokud je bílá nebo černá dochází k nedokonalému spalování směsi. viz správná barva zde: https://robertx.rajce.idnes.cz/svicky_N ... G_4540.jpg

Svíčka na výměnu má vyšší odskok než předepisuje výrobce, u Brisku to bývá okolo 0,8 mm, zvlášť u LPG může vyšší odskok způsobovat problémy. Teoreticky mají předepsané svíce (champion, brisk, ngk) u 1,3 MPI životnost 60 kkm, ale u nového motoru v dokonalém stavu a při provozu na benzín. U dvacetiletého auta bych ani při provozu na benzín nenechal svíce déle než 30 kkm, sám měním při provozu na benzín po 20 kkm.

Klidně za mnou na Vysočinu přijeď, ale z Olomouce je to přes Svitavy 140 km :-(. Ale pokud bys měl na Vysočinu cestu, není problém, mrkneme na to :-).

Ventily můžeš zkontrolovat také, na jmjm.cz je postup jak je seřídit. Mohli to v tom fofru odfláknout.

Kde ti to opravář omatlal tmelem, nahoře mezi klapkou a plastovým víkem, nebo mezi sacími svody a hlavou? Každopádně matlat se to nemá nikde, u obojího je těsnění, které by mělo dokonale těsnit. Hlavně mezi hlavu a sací / výfukové svody se má při každé demontáži dávat nové těsnění, takže tam vůbec žádný tmel nemá co dělat.

edit: mezi klapku a vrchní plastové víko by asi tmel mohl přijít, tam je od LPG přidaný mix a ten je třeba utěsnit. Abych to nemusel při každém čištění klapky znovu tmelit, upravil jsem si k tomu účelu těsnění, viz zde, obrázky č. 4-11 : https://robertx.rajce.idnes.cz/felda_LPG_zarizeni/

Pokud bys chtěl nejnovější ŘJ s nejnovějším firmwarem, můžu nabídnout :-). Ale velký rozdíl tam není, umí rychleji deceleraci/odstavení vstřiků, padají otáčky na 750 ot/min hned po startu, nedrží to tzv sytič a pár vychytávek to ještě má. Ale nic úplně zásadního. Nicméně pokud bys chtěl, tak můžu sloužit. Nahrát nový software to už je práce pro fajnšmekry, to budou umět tak v Cimbu apod., tady na fóru těžko někdo.

STUDENÉ JEDE - TEPLÝ MOTOR JAK ČAJ (1500-2200)

od merlinii » úte 19. lis 2019 0:01:36

Tak jsem to ještě projel. STUDENÉ to evidentně dává bohatší směs, jede to jak z praku.
Teplé se to chová trochu podobně, jako když dochází plyn, čili na rychlé sešlápnutí to zejména mezi 1500-2000 moc nejede, spíš je tam díra.

Co na to říkáte?

Ještě jsem zkoušel odpojit dvojitý teploměr na vodu (a nic, spíš hůř) a to samé té váhy vzduchu - taky spíše beze změny (horký motor - špatně za plynem, netáhne).
Díky za radu nechám si moc rád poradit od mnohem zkušenějších, než jsem já.

Motor jde špatně za plynem...

od merlinii » pon 18. lis 2019 23:16:51

Zdravím, rozchodil jsem VAG. A nahrál si na video na mobil všechna čísla z VAGu. Mám to někam dát? Pro kontrolu? Tady to nejde?

Novější verze VAG 409.1 na tom NEJEDE, c r a ck se sice provede, ale pak zase zmizí. Starší verze Vag-com 304.409 (CZE-US) však ano. (Nejela mi na W10 ani verze VAG tady z fóra. )

Takže reset ŘJ proveden free softem od Motordiagu. Hned po něm to nedrželo otáčky, strašný, padalo to dolů, takže provedeno nastavení klapky přes zmíněný VAG 3 (pozice 098 a start).

Omylem jsem dal start i na pozici 000 - než jsem zadal 098 - neresetoval jsem něco blbě? Zálohu starého mám na NB.

VÝSLEDEK: Horké to zase jede dost blbě. Opět to samé, nejde za plynem, od 1400 do 2500 to je slabý jako čaj... Už jsem myslel, že to bude lepší. A ještě to myslím i docela škube...
EDIT: Není to zas tak strašné, kdybych to neřešil, tak jen ty rozjezdy horší, ale jezdit se s tím dá skoro normálně.

To jsou příznaky čeho? Špinavé klapky? Není možné, že si to ještě nějak sedne? Nebo je to už tím, že motor má 240 tisíc a řetěz už nic moc???
Jinak bez akcelerace třeba okolo 2500-3000 jede docela pěkně, otáčky volnoběhu to teď drží, takže mám obavu, zda to vůbec bude tou špinavou klapkou.... :-(

4) A nebude přece jen špatná ta váha vzduchu?

Jinak mě napadá už jen toto:

1) vyčistit klapku a možná nové těsnění na sání, aby to nesálo falešný vzduch
2) kontrola svíček - mám tam tříbodové, už mají dost najeto, ale ocelovým kartáčem jsem je čistil a přijdou mi OK, proč vlastně svíčky odcházejí? Posledně jedna prostě přestala vést napětí (praskla uvnitř), co se opotřebuje? /EDIT svíčky vyměněny, tím to nebylo - Jak poznám vadnou svíčku?
3) A pak znovu reset + nastavení přes VAG.

Pokud by někdo chtěl na Olomoucku, tak se na ten VAG můžeme domluvit, když už jsem s tím hodiny a hodiny zkoušel a mám kabel i programy. (Platí stále.)
Díky za to info, že ta závada (zkrat) vznikla skrze LPG. Myslel jsme si to... Opravdu, když jsem to měl na benzin, tak to nepsalo nic.
A ještě teda pročistit ty vstřikovače... Díky za tipy a rady. Na ten benzín mi to přijde, že to jede občas na 3 válce... Svíčky? Vstřikovače? Může to být ucpané ještě někde jinde?
Nebo lišta zapalování někde něco? - To asi ne... Lambda je snad OK, hodnoty kolem jedné atd.

Takže mi tedy ještě zbývá tu klapku celou vyčistit.

A jak poznám starý motor? Žere olej? Nízké tlaky a netáhne? To by ale netáhnul i na vysoké otáčky, nebo ne?

A neodflákl mi ten automechanik ventily? Mělo by to na to vliv???

A ještě: Jak mi dělal opravář to těsnění pod hlavou (a jak mi i chybí třetí zadní šroub na tom krytu), tak to opravář zaplpal dokola ještě nějakým tmelem/kytem, kolem sání, je to OK? Dělá se to tak?

Ta váha vzduchu je tuším na VAG třetí pozice hned na adrese 000, prý má být v rozsahu 60-110 - toto jsem sledoval a po vyčištění hodnoty jsou plus mínus v tomto rozsahu, takže asi je OK.

V autě je předposlední firmware (rok 1999) ... Nejde to flashnout na ten poslední? Nemá lepší parametry?
Tu dlouhou převodovku jsem i vyměnil schválně, protože delší cesty nechci točit vysoko a kolem 90-110 km/hod stačí prostě nižší otáčky (obvykle jezdím sám...). - Díky, brzy dám vědět.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Maty » pon 18. lis 2019 11:00:26

K těm chybovým kódům .... stáhni si ejště program VIS ...

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Rob » pon 18. lis 2019 8:23:38

Jen ve zkratce: pokud jezdíš na LPG, je potřeba používat benzínové aditivum. Dobrou zkušenost i v kombinaci s LPG mám s tímto:
https://aditiva.heureka.cz/vif-super-be ... iv-500-ml/#
Předtím jsem musel benzínové vstřiky čistit každou zimu, po použití aditiva ani jednou. Dával jsem dvojnásobné množství aditiva, tedy 1:500 (doporučeno je na obalu 1:1000)
Zkus vstřiky demontovat, sundat je z lišty a na 24 hod namočit do benzínové lázně, tak aby byly celé ponořené kromě konektorů. pak konektory připoj (polarita nerozhoduje) k autobaterii a uvídíš, jak šplíchají (stačí připojit jen jeden pól a druhým se jen dotknout, opakovat tak 5x u každého jednotlivého vstřiku. Dotýkej se raději u autobaterie ne u vstřiku, ať ti od jiskry nechytnou benzínové výpary.)

Zkrat na kostru vstřky 3 a 4 je normální stav při namontovaném LPG, to jsem měl také a je to z důvodu odpojení vstřiků při jízdě na LPG.

Čidlo teploty je třeba koupit originální ELTH Luxembourg, případně se dá ještě sehnat i použité, ale musí být funkční. Značka noname made in China není ideál.

K jiné převodovce není jiná ŘJ, ale dlouhou převodovku měly verze se 40 kW. Takže je třeba vědět, zda máš ŘJ odpovídající tvému motoru, 40 kW má jinou ŘJ než 50 kW motor.

Na jmjm.cz je pěkně popsaný reset klapky a základní nastavení. Předtím je důležité klapku důkladně zhora i zespod vyčistit (nutno demontovat ze sání), nejen klapku samotnou včetně hran, ale i sací kanál v klapce. Neocenitelnou pomůckou je přitom zubní kartáček a benzín nebo líh, potom dosucha vytřít hadrem. Pak provést zmíněný reset a základní nastavení.

Pokud uděláš výše popsané, věřím, že se situace s rozjezdy do kopce o mnoho zlepší.

Co svíčky, nechtěly by už vyměnit??

Re: Teplý motor špatně táhne

od merlinii » pon 18. lis 2019 0:55:44

1) Takže zatím jsem vyměnil dvojité čidlo teploty vody. 168 Kč + 7 Kč těsnění. To bylo vadné, konečně mi ukazuje správnou teplotu. Sláva! To je radost. :) Stačí změřit voltmetrem. Banální na výměnu.
Řekl bych, že se to tím docela zlepšilo. (EDIT: Zpětně si myslím, že spíše ne... Tímto čidlem to nebylo. :-( )

2) Dnes jsem vymontoval zezadu za klapkou kombinované čidlo teplota vzduchu v sání / tlak vzduchu. Vyčistil jsem to vatou a lihem. Dole je malinký otvor cca 1 × 2 mm a mělo by to měřit i tlak vzduchu, proto je to váha vzduchu. Bylo to trochu zanesené, netuším, zda to vadilo, možná ano. Ten, kdo vymyslel ty TORX šrouby a toho kdo to dotáhl, bych pověsil do průvanu... Je tam těsnění a není nutné to extra dotahovat... (EDIT: ještě si to nechvám v záloze, že je vadné, ale tímto to ASI nebylo, po vyčištění změna neznatelná.)

3) V ALZA jsem koupil VAG kabel (!) jen za 249 korun, objednal v sobotu ráno ve 4:00 AM, odpoledne byl v Olomouci (!) mimochodem vozí to z Bratislavy, ne z Prahy (to by přes D1 nedali :-D )

Jinak na mém NB Lenovo X220 jsem měl napřed problém, že mi našel COM přes USB až jako číslo 6, musel jsem jiné zařízení v NB posunout výš (když tak poradím) tedy dát ručně na vyšší číslo portu COM, aby mi zbylo jeden COM v rozsahu 1-4). Protože VAG má COM pouze 1 až 4. Pak mi to už našlo jako COM 3. Software nalezen na www . ulozto i češtinou. Zatím s tím moc neumím. – Prosím o info, kde najdu nejlepší návod a přehled všech kódů a jejich hodnot atd.

Díky tedy za info, že na LPG, to hlásí závadu = zkrat vstřikovače? Jinak je fakt, že na benzín tam mám nějaký problém, ale to je jiná věc... Musím asi vyčistit vstřikovače... Máte nějaký aktuální tip na levné a dobré aditivium do benzínu? Díky...)

Čidlo teploty vody bude asi OK (při pokojové teplotě měřen odpor), pak to rychle klesá s rostoucí teplotou...
Viz: Ohmické hodnoty u G42 (dva piny napravo - na 4 pinovém konektoru váhy vzduchu, zámek konektoru dole) stejné jako u čidla na vodu: G62 (zde piny 1 a 3): 0°C = 5,6 kΩ, 10°C = 3,8 kΩ, 20°C = 2,6 kΩ,30°C = 1,8 kΩ, 40°C = 1,1 kΩ, 50°C = 822 Ω, 60°C = 545 Ω, 70°C = 443 Ω, 80°C = 302 Ω, 90°C = 256 Ω, 100°C = 181 Ω...

Studené auto jede OK. Horké auto jde za plynem (jedu na LPG) špatně. Přece jen bych čekal, že třeba rozjezd na dvojku od otáček cca 1300-1400 začne mít velký tah už kolem 1600-1800, větší záběr cítím až od 2500... Rozjezd na jedničku do prudkého kopce. Vlastně se na jedničku skoro nerozjedu, pokud bych netrápil prokluzující spojku a nedržel otáčky až někde kolem 3000 ot. po 10-20 metrů, než se auto rozjede. A asi to není tím, že mám těžký převod v převodovce (na 3000 ot. mi to jede tuším 107 km/hod.), jestli přece jen ten malý rozdíl nedělá trochu problém... - Nepasuje k dlouhé převodovce jiná řídící jednotka? Sakra?

Na běžný ježdění už asi docela v pohodě, OK. Ten propad po zmáčknutí plynu do dna tu ale je... Kdybych moc nezrychloval a jel "lehce", tak to ani nepoznám.
POKUD by to na STUDENÝ MOTOR bylo výrazně lepší a po zahřátí špatný, mohla by to být přece jen ta teplota vzduchu u té váhy?

Jinak upozorňuju na tento extrémně zajímavý odkaz: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... imos2p.php - ale asi znáte...

A díky moc za další rady. A moc mi nenadávejte, že se tak moc rozepisuju.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Rob » ned 17. lis 2019 20:02:30

Zdar, přiklonil bych se k Ivarkovi, problém bude někde v přisávání falešného vzduchu u sacích nebo výfukových svodů, případně špatně připojeném konektoru motormanagementu. Že by někdo vyměnil těsnění pod hlavou a nesešteloval ventily se mi nechce věřit, ale kontrola nebude na škodu. To víko sání nad klapkou stačí přitáhnout dvěma šrouby, pokud je správně nasazené a není poškozené těsnění nad klapkou, bude to ok.

Na nové čidlo žádný reset není potřeba, i když by nebyl na škodu,pokud je chyba v paměti závad. Zkus tam případně na zkoušku vrazit to původní čidlo, jestli není to nové vadné....

Pokud bys chtěl funkční čidlo vzduchu, případně sací svody kvůli zalomenemu šroubu, napiš mi do SZ nebo mejl, doma to určitě najdu :-)

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Ivarek » sob 16. lis 2019 9:50:32

Felda na vadný čidla jako teplota a "váha" vzduchu tolik citlivá není. Dosadí si náhradní mapy a člověk to skoro ani nepozná - několikrát vyzkoušeno.
Spíš si myslím jestli poskládali vše jak má být....přívod paliva, kabeláže od vstřiků, těsnění pod sacím potrubím (to mě hodně pozlobilo), jestli seřídili správně ventily atd. Můj tip je na něco mechanického, nicméně by to chtělo začít diagnostikou...mrknout na chyby, na stavy snímačů, na klapku.... to je nejjednodušší a nejlevnější do začátku....tedy krom vizuální kontroly jestli má všechno být tam kde má ale to už jsi zřejmě udělal.

OPRAVENO : TĚSNĚNÍ POD HLAVOU - ale TEPLÝ MOTOR MÁLO TÁHNE

od merlinii » pát 15. lis 2019 23:11:09

Ahoj. Takže opraveno. Díky patří rychlému opraváři z Nového Malína:

Opravy motorů Lubomír Čmakal, Autoservis v Novém Malíně, Adresa: 788 03 Nový Malín 366, Telefon: 777 829 624

Cena byla velmi dobrá, v ceně:
1) srovnání hlavy, 2 ) těsnění TEMAC (jiné nebylo), 3) ventily prý na tom byly dost špatně (auto jsem kupoval při 115 tisících před asi 6 lety už a teď má 240 tisíc a údržba nic moc), musely se prý měnit asi 3 tyčky od ventilů, 4) víčko na olej, nějaký těsnění pod sání a výfuk. Cena 3450 korun.

A ještě mi dal nějakou gumu navíc do silentbloků motoru, už by se měly dávno vyměnit... Olej, filtr a nemrznoucí jsem měl vlastní. Takže voda neteče, sláva. Až pocaď dobrý. ALE...
Zrovna jsem vyměnil dvojité čidlo teploty (168 Kč +těsnění) a konečně mi už ukazuje správnou teplotu, ale...

Auto jde velmi špatně za plynem. Když promáčknu pedál plynu, skoro jako by se to dusilo... Na trojku to trochu akceleruje, ale větší záběr cítím až někde od 3500 otáček (lhostejno zda na benzín nebo na plyn) a výš. Dříve to určitě táhlo normálně, na 5ku běžně po městě od 1400-1500 otáček a to mám ještě dlouhou převodovku...

1) Na jednom fóru jsem našel, že přesně tato závada byla způsobena čidlem teploty a váhy vzduchu (vzadu za klapkou). Ale to je už dražší... Tak zda má cenu koupit z druhé ruky s nejistou trvanlivostí.
To je zde:
2) Druhá věc, co jsem kde vyčetl, že by to mohlo být špatně seřízenou klapkou.
3) A ještě se chci zeptat, zda si řízení zapalování "samo všimne", že tam bylo vadné čidlo teploty vody (dvojité, shora v tom plastovém domku termostatu) a bylo vyměněn, nebo je nutný VAG (tomu nerozumím) a nějaký reset, nebo aspoň odpojit baterku (to někdy pomůže?)

Důležitá poznámka: Zadní šroub, co drží vršek nad klapkou klapku je zalomený, takže to drží jen na dvou a pak to přitahuji bastlením.
Jak moc je přítlak celé klapky dolů citlivý? (Protože dříve to akcelerovalo normálně..., co se mohlo během opravy změnit?)

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od ferdamravenec » stř 13. lis 2019 23:11:54

těsnění elring nebo temac

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Rob » úte 12. lis 2019 11:55:59

pokud bych si kupoval těsnění pro sebe, vzal bych elring, toto: https://autodilos.cz/tesneni-hlava-valce-elring-825257
i ten e-shop je v pohodě, objednávám tam. s reinzem nemám zkušenost, ale vím, že ho také chválí.
no vida, taky mi to přišlo za 8000 Kč přitažené za vlasy. Ale když člověk hledá, tak najde. Za 3000 Kč je to schůdné myslím si. Tak držím palec, ať se povede rychle vyřešit. A dej pak vědět, jestli to fakt bylo tím těsněním nebo něčím jiným....

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od merlinii » úte 12. lis 2019 11:29:17

Moc děkuju za info. Volal jsem ještě do Nového Malína u Šumperka, tam jsem našel člověka, který mi řekl, že to za 3500 udělá. A teď jsem ještě našel přímo v Olomouci servis a že prý 3000 (poté, co jsem řekl, že kapaliny a filtr oleje už mám). Uff. Docela mě vyděsil ten první autoservis, kde řekli 8000 a ještě se tvářili, že snad ani ne. (Mimochodem tento: http://lepsiautoservis.cz/). To těsnění je tedy si lepší koupit přímo to lepší. A ty dvě značky těsnění jsou na podobné úrovni? Je to jedno? Díky moc!

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Rob » úte 12. lis 2019 8:15:32

jj... když to máš takhle, není problém. Nicméně asi bych ti poradil, tu nemrznoucí a filtr s olejem bych asi nechal doma, zvlášť když pojedeš k někomu, koho dobře neznáš. Ze zkušenosti vím, že ti to sice většina opravářů umožní, ale cena bude stejná jako kdyby sis nic s sebou nedovezl. Něco jiného je, když jezdíš ke kamarádovi a jsi s ním takto domluven, nebo ke známému opraváři, ke kterému takto jezdíš několik let. Navíc dnes je taková situace, že některým opravářům je zatěžko nebo snad pod jejich úroveň opravovat felicie, někteří to odmítají z principu, protože "to auto má cenu 5000 Kč, tak si za opravu přece neřeknu 4000 Kč". Tak jen abys někoho zbytečně neodradil.

Domeček se dá vyměnit celý nebo jen těsnění, záleží proč to teče. On ten plastový domek často bývá zkroucený a výměna těsnění nepomůže. Je to pěkné kurvítko ten plastový domek u felicie, popravdě vůbec netuším proč nepokračovali s výrobou hliníkového jako u favorita nebo jednobodových felicií. Já ho mám předělaný právě z toho hliníku z favorita, ale chce to mít někoho se soustruhem a lisem, případně někoho kdo umí svařit hliník. Mám to na třetí felicii a je to paráda, funguje to skvěle, vypadá to takhle: https://robertx.rajce.idnes.cz/hlinikov ... u_felicia/

Heleď, můžu ti dát kontakt na toho svého, jezdí k němu hodně známých a chválí ho. Není to ten, co mi podělal ty přesahy vložek, k němu už nejezdím. Tel v SZ, asi mu ani neříkej, od koho máš telefon, řekni že od známého. Popravdě nevím, jak se k felicii postaví a jestli to bude umět udělat na "počkání", bude k tomu chtít nechat srovnat hlavu aby byla jistota a s tím je potřeba jet na magnetku, to on v dílně určitě nemá. No vysvětli mu, co máš za problém, odkud jsi a uvidíš, jak se k tomu postaví. Má dílnu v 588 13 Polná, pokud si budeš počítat kilometry. Sám jsem zvědav, co ti poví a jakou ti dá cenu, dle mého by to mělo být do 5000 Kč, ale třeba budu překvapený. Pokud mu budeš volat, tak sem napiš jak jsi pochodil, nebo můžeš do soukromé zprávy :-)

edit: ještě bych ho upozornil na to LPG a zeptal se ho, jakou značku těsnění dává. Pokud Elring nebo aspoň Viktor Reinz tak OK. Jestli temac tak ho požádej, ať ti dá jedno z těch prvních dvou jmenovaných, ten temac je dost choulostivej a zvlášť při vyšším namáhání na LPG brzo odchází. Tak ať sem na Vysočinu nemusíš za půl roku znovu :-)

ještě mě napadá, mám známého, také registrovaného zde na FK, bydlí kousek u Opavy a má též nějakého dvorního opraváře, který není drahý. Zkus ještě oslovit jeho, třeba bude umět být nápomocen a nemusel bys takovej flák až sem na Vysočinu. je to uživatel Lugosy, profil a kontakty zde: memberlist.php?mode=viewprofile&u=9504

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od merlinii » úte 12. lis 2019 3:49:24

Vzhledem k ceně si můžu vzít knížku na čtení a na LPG dojet i do Čech :-) 200-300 km je asi 700 korun, pokud by to bylo za 5000, tak jsem stále 2300 v plusu...
Olej a filtr a nemrznoucí už mám. Těsnění je asi 230 korun + pošta to nejlepší...
A ještě možná ten domeček na termostat, tam může být taky problém (330 korun). Díky za radu. Jinak Vysočina je přece kousek :-) A díky za ten tip.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Rob » pon 11. lis 2019 17:53:13

No cena je to odvážná... 8000 jen za výměnu těsnění. Ona s tím souvisí i výměna nemrznoucí kapaliny a oleje a filtru, ale i tak...práce to je na půl dne maximálně. Vyměnit celý motor je otázka. Pokud bys měl nějaký od člověka kterého znáš a který prokazatelně funguje, je to slovo do pranice. Ale za výměnu motoru si dáš tak 5000 Kč minimálně. Takže si moc nepomůžeš, leda bys to dělal sám. Zkus obvolat více servisů, potažmo garážníků, výměna těsnění není nic složitého. Jen pokud to bude opravdu těsnění, řekni, ať ti zkontrolují a změří přesahy vložek, mně to ten můj moula neudělal a těsnění se měnilo zbytečně.
Tady na Vysočině myslím že bys to pořídil laciněji,ale těžko to bude na počkání. No ale ještě bych pár servisů tam u Vas zkusil, nějaké kamarády se staršími auty nemáš, kdo by ti poradil, kdo to opraví levněji? Nebo zkus tady oslovit uživatele ferdamravenec, ten každému zde říká, přijeď,mrknem na to. Tak by ti třeba udělal nějakou kamarádskou cenu...Ale je tuším odněkud ze severních Čech :-(

Cena opravy 8000 = docela moc

od merlinii » pon 11. lis 2019 16:19:47

Tak jsem mačkal tu hadici a je hodně tvrdá, zmáčknout nejde. Bude v háji to těsnění (edit: bylo!)
Teď jsem volal do jednoho servisu v Olomouci a říkali kolem 8000 korun celkem...
– To není normální cena, to je moc, podzim 2019, běžná cena do 5000 včetně materiálu a oleje i nemrznoucí.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od merlinii » sob 09. lis 2019 3:25:12

A ještě dotaz... Teče mi to maličko kolem termostatu. Zatím jsem si myslel, že tím to být nemůže. Teď jsem našel toto:

Viz tady: http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=15

Výměna těsnění pod hlavou

od merlinii » sob 09. lis 2019 2:58:29

Díky moc za info! Děkuju!!

V nádobce mám na dně, doliju asi litr vody, pak to chvíli topí dobře (voda je výš) a po 20-40 km je to zase dole, jak to bylo... Je to 1999, měnil jsem chladič a tu hlavní horní hadici k termostatu, ta už byla načatá... Trošku voda uniká právě kolem termostatu, ale to nemůže být tolik. A hlavně: Po nastartování asi 10-15 vteřin cítím nepravidelný chod, který se pak po chvíli zlepší...
Jedu do města (cca 8-10 km), auto zastavím, jedu zpět asi za pouhé 3 hodiny. Ujel jsem asi 3-4 km na pumpu, jak obcházím auto, tak vidím za výfukem úplně vystříknuté větší kapky na zemi..., jako kdyby tam vylil cca půl deci... Motor má 240 tisíc a minimálně 60 tisíc to nebylo dělané...

To těsnění jde vyměnit u termostatu (na blok motoru, na hlavu), nebo se mění celý ten domek termostatu v ceně kolem 270-350 korun?
A ještě jedna věc. Motory jsou k sehnání už za 2000-3000. Je lepší nechat si to udělat na svém motoru (takže 5000-7000?) nebo vyměnit nejistý celý motor třeba za 2000+2000?
Jinak ten motor jede OK, nežere olej... Ještě jednou díky.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od Rob » pát 08. lis 2019 10:52:01

zkus hned po zhasnutí motoru sáhnout na horní hadici, která vede z termostatu do chladiče a zmáčknout ji. Mělo by to jít, sice trochu s odporem, ale měla by se dát zmáčknout jednou rukou tak, že ji stiskneš tak, že se zevnitř dotýká. Pokud bude těsnění pod hlavou špatné (a bude motor "foukat" do vody) hadice nepůjde zmáčknout vůbec. Dál zkus prohledat, kolem motoru a prohlédnout pod motorem, zda ti někudy chladící kapalina neteče. hlavně hadicové spoje k chladiči, u vodní pumpy, vyrovnávací nádobky, termostatu atd. na viditelných místech by ti mohlo pomoci, že tekoucí chladící kapalina zanechává po zaschnutí barevnou růžovou nebo modrozelenou stopu. Prakticky to bude chtít důkladně prohlédnout celý chladící systém, respektive celý vodní okruh. Je to práce tak na 30 min, pokud nemáš dílenský hever a chceš to udělat opravdu důkladně. On by to měl umět udělat i mechanik, kterému auto svěříš na případnou výměnu těsnění pod hlavou, nicméně znám dost takových, co nic zkoušet nebudou, těsnění vymění, vezmou si 5000-7000 Kč a problém bude přetrvávat. Takže než to dáš někam na opravu, notabene neznámému člověku, rozhodně se vyplatí chvíli laborovat, zda je na vině opravdu vadné těsnění.

Ještě bych ti doporučil, pokud přece půjdeš k někomu na opravu, neříkej: Mám špatné těsnění pod hlavou, vyměňte mi ho, ale řekni: ztrácí se mi voda, opravte mi to. Ušetříš si tím hodně nepříjemností a problémů.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od kater » pát 08. lis 2019 6:23:37

Voda z vyfuku je kondenzát ,tj vchladnom počasi OK..Ak by bolo zlé tesnenie ,výfukové plyny by sa tlačili do vody a to by ti tlakovalo chladiacu sústavu a voda by sa ti po chvíli začla variť. Ak by ti išla voda do oleja , tak na mierke by si to poznal ,lebo by ti pribyval a ak by ti šiel olej do vody v o vyrovnávacej nádobke by sa ti vytvorila šedočierna emulzia.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od merlinii » čtv 07. lis 2019 23:06:34

Žere mi to vodu. Voda z výfuku.

Re: TĚSNĚNÍ POD HLAVOU –Kdo si chce vydělat za výměnu + vent

od kater » čtv 07. lis 2019 21:51:50

Prečo chceš meniť tesnenie?

Teplý motor špatně táhne + napřed výměna těsnění pod hlavou

od merlinii » čtv 07. lis 2019 18:28:56

Ahoj kamarádi,
pokud máte někdo čas a umíte to, potřeboval bych vyměnit těsnění pod hlavou + zároveň seřídit ventily.
Znáte nějakého šikovného důchodce?
Jsem z Olomouce, ale vzhledem k předpokládané ceně opravy mohu dojet i dál (200 km).
Auto má najeto 240 tisíc. Případně tip na dobrý servis. Moc děkuju za radu.

Nahoru