od MIKO94 » úte 28. dub 2020 20:32:41
Zdravím chlapi,
v poslední době začínám mít se svou Feldou další problémy ohledně akcelerace. Ať auto stojí na slunci nebo je brzo ráno, tak když vyjíždím kopec nebo jedu i po rovině, motor má tendenci klepat (cítím to i v kabině), ale výkon neklesá. Když sjíždím kopec a mám zařazený stupeň, tak je motor relativně v klidu. Od nedávna, když nastartuju motor a má tisíc otáček, tak mi tříská katalyzátor do stínícího plechu a celý výfuk se klepe (viz video - prahu si nevšímejte, bude se nýtovat navrch sarkofág, protože karoserie se už jen udržuje a bohužel renovace není možná za běžných podmínek). Když sešlápnu lehce pedál, motor s výfukem se relativně uklidní.
Krátce před třískáním výfuku byla díra v koncovém dílu výfuku, tak se vyměnil a zároveň se zjistilo, že prostřední díl výfuku nebyl přichycen, tak se znovu zavěsil, krátce potom motor začal běžet na 3,5 válce, neboť se všechny svíčky povolily. Motor na podzim prodělal menší infarkt (olejnička) a následně bylo zjištěno, že vačka už taky kdysi dostala na pr*el, řetěz chrastí podle stavu. Čistila se olejová vana (byly nalezeny špony), propalovalo se olejové sítko od bordelu a čistil se vnitřek motoru od spodu kam byl možný dosah. Mezitím ale byl klid, najel jsem doposud od olejničky 5.500 km.
Taky jsem náhodou zjistil, že mi začánají opět praskat hadičky na přívod paliva do vstřikovací lišty, které jsem již na loni na jaře musel nechat vyměnit.
Chtěl jsem ještě udělat vag-scope lambdy, ale ztroskotalo to na vypršelé verzi. Náhodou jsem zjistil a chtěl bych se ještě zeptat, když jsem si dal pátý kanál (viz foto), tak jestli to píšu dobře, tak třetí hodnota by měla být teplota chladící kapaliny, která se mi zobrazuje na palubce (asi z termostatu v domku a ta odpovídala), ale ta čtvrtá hodnota? Měřil jsem to hned po příjezdu z práce domu (jízda 20 km) a i když byl motor na místě několik minut puštěný, ta teplota té čtvrté hodnoty se pohybovala pouze na 57/58 °C.
Motor mám 1.3 Mpi, r. v. 2000, nájezd bez pár drobných 240.000 km. Byla měněna zhruba před 2 lety pumpa spolu se silentblokem, protože byl urvaný, loni čidlo na chladiči, kontrolovaný palivový filtr, palivové čerpadlo měněno zhruba před 2 lety. Spotřeba paliva zhruba odpovídá a olej taky podle rysky sedí.
Nesetkal jsem se někdo s tímto problémem? Díky za případné tipy.
https://uloz.to/file/Z7h9BmVgPB7i/vid-2 ... 132613-3gp
Zdravím chlapi,
v poslední době začínám mít se svou Feldou další problémy ohledně akcelerace. Ať auto stojí na slunci nebo je brzo ráno, tak když vyjíždím kopec nebo jedu i po rovině, motor má tendenci klepat (cítím to i v kabině), ale výkon neklesá. Když sjíždím kopec a mám zařazený stupeň, tak je motor relativně v klidu. Od nedávna, když nastartuju motor a má tisíc otáček, tak mi tříská katalyzátor do stínícího plechu a celý výfuk se klepe (viz video - prahu si nevšímejte, bude se nýtovat navrch sarkofág, protože karoserie se už jen udržuje a bohužel renovace není možná za běžných podmínek). Když sešlápnu lehce pedál, motor s výfukem se relativně uklidní.
Krátce před třískáním výfuku byla díra v koncovém dílu výfuku, tak se vyměnil a zároveň se zjistilo, že prostřední díl výfuku nebyl přichycen, tak se znovu zavěsil, krátce potom motor začal běžet na 3,5 válce, neboť se všechny svíčky povolily. Motor na podzim prodělal menší infarkt (olejnička) a následně bylo zjištěno, že vačka už taky kdysi dostala na pr*el, řetěz chrastí podle stavu. Čistila se olejová vana (byly nalezeny špony), propalovalo se olejové sítko od bordelu a čistil se vnitřek motoru od spodu kam byl možný dosah. Mezitím ale byl klid, najel jsem doposud od olejničky 5.500 km.
Taky jsem náhodou zjistil, že mi začánají opět praskat hadičky na přívod paliva do vstřikovací lišty, které jsem již na loni na jaře musel nechat vyměnit.
Chtěl jsem ještě udělat vag-scope lambdy, ale ztroskotalo to na vypršelé verzi. Náhodou jsem zjistil a chtěl bych se ještě zeptat, když jsem si dal pátý kanál (viz foto), tak jestli to píšu dobře, tak třetí hodnota by měla být teplota chladící kapaliny, která se mi zobrazuje na palubce (asi z termostatu v domku a ta odpovídala), ale ta čtvrtá hodnota? Měřil jsem to hned po příjezdu z práce domu (jízda 20 km) a i když byl motor na místě několik minut puštěný, ta teplota té čtvrté hodnoty se pohybovala pouze na 57/58 °C.
Motor mám 1.3 Mpi, r. v. 2000, nájezd bez pár drobných 240.000 km. Byla měněna zhruba před 2 lety pumpa spolu se silentblokem, protože byl urvaný, loni čidlo na chladiči, kontrolovaný palivový filtr, palivové čerpadlo měněno zhruba před 2 lety. Spotřeba paliva zhruba odpovídá a olej taky podle rysky sedí.
Nesetkal jsem se někdo s tímto problémem? Díky za případné tipy.
[url]https://uloz.to/file/Z7h9BmVgPB7i/vid-20200427-132613-3gp[/url]
[img]http://imgworld.cz/ukazka/LYPSJQ6Cw7.PNG[/img]