od 103457 » pát 11. bře 2011 21:07:40
Ono záleží, čemu říkáš poškozený. Když homokloub začíná odcházet, tak to poznáš při pomalé jízdě, doslova krokem a v plném rejdu slyšíš křupání. Potom i při rychlé jízdě při zatočení, kdy jsou kola v záběru, tím myslím, že auto jede pod plynem nebo naopak brzdí z kopce motorem, jsou slyšet, jakoby rány a je to cejtit i ve volantu. Vždycky to dělá ten kloub z opačné strany kam zatáčíš, čili zatáčíš do prava dělá to levej kloub a opačně. Pokud projíždíš zatáčkou pod plynem, bouchá to a ty prudce vyšlápneš spojku, tak síla motoru není přenášena na kolo pomocí poloosy a kloubu a rány ustanou, ikdyž auto jede dál.
Při této činnosti lze jednoduše poznat, zda je to opravdu od homokloubu, či to dělá ložisko nebo brzdy. Homokloub v zatáčce při jízdě s vyšláplou spojkou nebo nezařazeným rychlostním stupněm nic nedělá, kdežto ložisko, brzdy, či kuláky rámusí dál.
Další fáze odcházení kloubu je ta, že se auto při jízdě prudce rozkmitá, chvílema se to může naprosto ustálit a chvílema je problém auto udržet na silnici. A to máš před sebou už jen pár km. Mě, když to začalo dělat, tak jsem ujel asi 5 km, pak se kloub rozpadl a je konec, auto již nejede, poloosa se protáčí naprázdno, hnací síla se nepřenáší na kolo a posléze na vozovku.
Mě to kloub udělal při 120 tisících km, ale může to přijít dříve, pokud se poškodí manžeta a do kloubu se dostává voda s pískem, ale může to přijít i dýl, naše služební felda, když šla z fabriky měla najeto 210 tisíc a poloosy včetně kloubů byly původní.
Ono záleží, čemu říkáš poškozený. Když homokloub začíná odcházet, tak to poznáš při pomalé jízdě, doslova krokem a v plném rejdu slyšíš křupání. Potom i při rychlé jízdě při zatočení, kdy jsou kola v záběru, tím myslím, že auto jede pod plynem nebo naopak brzdí z kopce motorem, jsou slyšet, jakoby rány a je to cejtit i ve volantu. Vždycky to dělá ten kloub z opačné strany kam zatáčíš, čili zatáčíš do prava dělá to levej kloub a opačně. Pokud projíždíš zatáčkou pod plynem, bouchá to a ty prudce vyšlápneš spojku, tak síla motoru není přenášena na kolo pomocí poloosy a kloubu a rány ustanou, ikdyž auto jede dál.
Při této činnosti lze jednoduše poznat, zda je to opravdu od homokloubu, či to dělá ložisko nebo brzdy. Homokloub v zatáčce při jízdě s vyšláplou spojkou nebo nezařazeným rychlostním stupněm nic nedělá, kdežto ložisko, brzdy, či kuláky rámusí dál.
Další fáze odcházení kloubu je ta, že se auto při jízdě prudce rozkmitá, chvílema se to může naprosto ustálit a chvílema je problém auto udržet na silnici. A to máš před sebou už jen pár km. Mě, když to začalo dělat, tak jsem ujel asi 5 km, pak se kloub rozpadl a je konec, auto již nejede, poloosa se protáčí naprázdno, hnací síla se nepřenáší na kolo a posléze na vozovku.
Mě to kloub udělal při 120 tisících km, ale může to přijít dříve, pokud se poškodí manžeta a do kloubu se dostává voda s pískem, ale může to přijít i dýl, naše služební felda, když šla z fabriky měla najeto 210 tisíc a poloosy včetně kloubů byly původní.