Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Vasek » sob 25. srp 2012 17:36:47

Také přidám zhruba tříleté zkušenosti:
-omezovák na zadní nápravě mám nastaven na maximální tlak
-ruční brzda pravidelně seřizována tak, aby brzdila co možná nejdřív (na většině parkovacích míst stačí první zub)
-když vemu za ručku v 70ti km rychlosti, tak se obě kola hned zablokují a dost se palí gumy. I v této rychlosti je stranový pohyb velmi malý- snadno korigovatelný natočením volantu. Ani při tomto brždění nedosahuje páka ruční brzdy svého vrcholu (dle jiných aut)
-při běžné jízdě se bubny neflákají- na omak jsou teplé a ohřát disk dokážou taky
-negativní jevy nepozoruju- při normálním i prudkym brždění mě zadek nepředbíhá
-při citlivém řízení umim poslat pedálem takové množství tlaku, aby se z přirozeně nedotáčivý feldy stalo lehce přetáčivý auto. Je to dobrý v tom, že když to přeženu s rychlostí do zatáčky a chci zůstat na okruhu (Most ;) )/ v mém pruhu, tak si dokážu pomoct brzdou k tomu, aby auto začlo zase zatáčet.
-regulátor mi pravděpodobně funguje, naložená felda dokáže (pocitově) bubny ohřát víc
-s celkovou konfigurací jsem spokojenej- to je hlavní důvod, proč jsem za 3,5 roku ještě nešáhnul do brzd.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Lugosy » ned 05. srp 2012 10:39:14

Přidám poznatek po dvouletém ježdění bez omezovačů (35-40kkm, z toho 1x Ukrajina, 1x přes celé Maďarsko, Rakousko, několikrát Německo, často Brno, Praha, Aš). Opotřebení obložení okem nebylo vidět (neměřil jsem), takže argument, že se to dříve sjede se nepotvrdil. Na STK to taky neřešili, byli rádi, že to brzdí a štvalo je, že nebude nic do kapsy :-) Bubny mají pořád 200 mm. Ručka brzdí pořád na stejném místě, účinnost stran se nezměnila. Akorát jsem 1x měnil celou kapalinu. Když vzpomínám na krizovky hlavně na dálnicích, tak nebýt těch brzdících zadků, určitě opravuju předek. Tudíž z mé strany jednoznačná spokojenost. Mmch se více starám o předky, hlavně o zatuhlé čepy plovoucích třmenů, které rozhýbávám a mažu nejméně 1x ročně.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od peterson - FK » sob 04. srp 2012 13:13:28

dneska jsem resil neco podobneho jako Vy tady, takze tu vytipnu neco z mych servisnich poznamek


pomoh jsem zaseknutemu samostavu na pravem zadnim kole /pedal mel moc dlouhy mrtvy
chod a rucka brzdila az na ctvrtem zubu/prave kolo a leve na druhem, ted na prvnim.takze oba
samostavy jsou maximalne dole, delano s bubnem, jeden stoji na pedalu a dirkou v bubnu samostav
sroubovakem za pomoci kvedlani stlacen dolu co sel. Pravy je o zub vys nez levy, tzn ze rozpira min,
asi je tam vic oblozeni, kdyz to tak dlouho moc nebrzdilo.
Mrtvy chod brzd pedalu byl znacne omezen

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od straca » ned 04. zář 2011 15:19:11

Přesně takový rozdíl to není ,včera jsem tadní omezováky vyhodil dal novou brzdovku,a za normálních podnínek stejne ,kdyz brzdím prudčeji tak už je to znát,pedál jde lépe a a je znát že ten zadek bere dost ,a kdyz na to šlápnu na hulváta tak na suchy asvaltu flekuje i zadek což před tim nedělal,samozřejmě první flekuje předek,ale musim říct že sem spokojenej že to brzdí jako celek o dost lépe pomáhá to předkum,ted se po jízdě ty bubny aspon zahřejou tak je vidět že brzdej

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od 103457 » čtv 28. črc 2011 13:54:32

To je prašť, jak uhoď, rovnou je vyndj a je to. Přítulka to nepozná. Není to takový rozdíl, jak zde všichni popisují a straší přetáčením vozidla. ;) Na sněhu v zatáčce brzdí jen blbec a omezováky mu stejně nepomůžou.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od PavelZet » stř 27. črc 2011 21:19:12

Chci se zeptat, jak vlastně vypadá ten omezovák uvnitř? Mám je umístěné na hbv. Je to jen nějaký zůžený průchod nebo jsou v něm nějaké pružinky či co? Já jsem tak na půl rozhodnutý dát ty omezováky pryč, ale zase autem jezdí občas i přítelkyně... Napadlo mě tedy jesli by nešlo třeba jen protáhnout omezovák vrtáčkem, tedy zvětšit mu průtok a tím by se zvětšil tlak :scratch: .

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od keenworth - FK » sob 12. úno 2011 13:10:25

Mě to na asfaltě stejně všema 4 neflekuje, tak je to jedno :) Jen ze zkušeností v zimě vím, že když na to naschvál dupnu tak, že i zadek smykuje, tak to není nijak drastické, auto se po chvíli sice začne stáčet, ale ne nijak radikálně. Ale souhlasím, že u krizového brždění, to může být na škodu.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Atnarfus » pát 11. úno 2011 22:09:27

Otáčející se zadní kola zabezpečí to, že auto nezačne rotovat. Je lepší když to sáňkuje pořád s čumákem vepředu. Stačí povolit brzdu a auto je opět ovladatelné.
Když zablokuješ všechna čtyři kola, tak budeš pravděpodobně poměrně rychle napříč silnice. V takovém okamžiku už můžeš jenom zavřít oči. Málo kdy začínáš brzdit v momentě, že nepůsobí na auto žádná boční síla a že máš pod pravou stranou a levou stranou auta absolutně stejný podklad. Vliv má i rozložení nákladu a posádky.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od keenworth - FK » stř 26. led 2011 17:37:18

Atnarfus píše:Já jsem vyzkoušel a naštěstí nanečisto na rovné silnici. Pouze s přitaženým zátěžákem docházelo k zablokování i zadních kol a auto nekontrolovatelně sáňkovalo. Nejsem takový profík abych zvládnul smyk všech čtyř kol ve 130ti na dálnici. Už mám zase zátěžák nastavený zpět jak byl.


Nechci se hádat, ale tobě radši vyhovuje když se zablokují pouze přední kola? Já nemám ABS, mám zrovna tak ten pitomý regulátor, který už beztak nefunguje.
Takže, když uvedu příklad s dálnicí...krizové brždění, dupnu na brzdu- předek ve smyku a zadek se "fláká" auto je nekontrolovatelně ve smyku.
V druhém případě šlápnu na brzdu, zahamují se přední kola a i kdyby šel do smyku i zadek, tak je auto pořád stejně nekotrolovatelné jako v prvním příkladu (krom brždění do zatáčky, kde v prvním případě jede auto čumákem ven), jen s tím rozdílem, že mi brzdí i zadní kola a zpomalím rychleji.

Já osobně při krizovém brždění nedupnu zběsile na pedál a nezavřu oči. Brzdím co to dá, ale ne ve smyku...proto je pro mě mnohem lepší když mi v brždění pomůžou i zadní kola. Uvítal bych to i ted v zimě, když sjíždím kopec a potřebuji, aby každé kolo brzdilo co nejvíc a ne že se hned předek začne klouzat. Přední brzdy by měly být vždy ve smyku první, ale zadek by měl být dimenzován tak, ale je co nejdřív následoval....ale je to čistě můj pocit, tak jak bych to chtěl mít já, aby se mi jezdilo co nejlépe.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Suri » stř 26. led 2011 17:13:42

nechcem uraziť ale od viacerých ludí viem že nové felicie mali LUCAS (teraz TRW) kotúče aj platničky aj zadné pakne , takisto je to aj dnes originálny náhradný diel .

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Tomy » pon 10. led 2011 22:15:03

Z tých čo menuješ najskôr Ferodo, s TRW nemám práve najlepšie skúsenosti u predných dosiek (pískali a vyžierali kotúče). VIKA na brzdy bz som asi nedal.
Myslím že Škoda montovala v provýrobe dvoje - Ferodo a Textar.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Kirru23 » pon 10. led 2011 13:48:12

Nechci zakládat nové téma.

Mohli byste mi prosím poradit od jakého výrobce si mam koupit pakny, aby to pěkně brzdilo? VIKA, Ferodo, TRW ...? (zadní kotouče zatím nejsou v rozpočtu :-) )

Předem díky za rady, Honza.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Atnarfus » stř 22. pro 2010 21:17:54

Já jsem vyzkoušel a naštěstí nanečisto na rovné silnici. Pouze s přitaženým zátěžákem docházelo k zablokování i zadních kol a auto nekontrolovatelně sáňkovalo. Nejsem takový profík abych zvládnul smyk všech čtyř kol ve 130ti na dálnici. Už mám zase zátěžák nastavený zpět jak byl.

Vylepšovat podomácku zrovna brzdy na autě pro běžný provoz nepovažuji za ideální. Kdo ale máte prostředky a chuť opravdu testovat, hurá do toho. Jenom nezapomínejte že parametry celého brzdového systému se v průběhu času mění a je potřeba testy opakovat.

Vývojem se ve škodovce zabývá 1300 lidí. Mnohem víc jich pracuje u subdodavatelů. Opravdu je reálné je doma překonat?

Opravdu nikomu nic nerozmlouvám.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Suri » sob 11. pro 2010 8:33:17

Dedla ja s tebou súhlasím , každý je príručkový mudrlant a nič nevyskúšal .

Tomi - keby tie brzdy nie sú vyskúšané x rokov tak to nikto asi nerobí . Alebo mi chceš povedať že pre mňa napríklad , čo jazdíme kopce sú lepšie predné 12mm kotúče oproti chladákom? skús ísť feliciou nejaké dlhé tiahle kopce a môžeš mať aj rýchlosť zaradenú a ak pred tebou vznikne prekážka dobrzíš a potom tie brzdy už brzdia slabšie a slabšie . Takže dúfam že sa dostanem k 238 brzdám a vzadu zostanú bubny a funkčné ABS

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Dedla » pát 10. pro 2010 21:58:51

Souhlasím/nesouhlasím,tvrdím/netvrdím,teoretizuji/neteorizuji...
Raději si sám vše na sobě vyzkouším v praxi jak to funguje a co se mi líbí.
Nelíbi se mi to,zahodím to a vymýšlím něco s čím budu spokojený...
Tím jsem chtěl naznačit,že kazdý jsme jiný a každému ke s vé spokojenosti a "uspokojení" vyhovuje něco jiného...

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od RedmeX - FK » úte 07. pro 2010 23:22:44

Tomy: ja netvrdím, že spomalenie nebude negatívne pôsobiť na celú feldu, iba si myslím, že rozdiel medzi sériovými brzdami a nejakými polepšenými je marginálny. Ono pri brzdení je rozhodujúcim faktorom priľnavosť pneumatík nie účinnosť brzd. Na starých letných 13" balónoch šlo zablokovať kolesá aj s úplnou sériou. V takom prípade akékoľvek lepšie brzdy nevytvoria vyššie preťaženie... Jediné čo to umožní budú priľnavejšie pneu. Na slickoch bude vplyv na uloženia výraznejší, ale o to tu asi teraz neide. Koniec koncov okruhové pickupy 1,5 jazdili nejakú dobu na "sériovom" podvozku, kým sa umožnilo použitia kitových dielov a nerozpadali sa im :D

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Tomy » úte 07. pro 2010 23:10:00

:) som myslel že to ešte platilo k bubnom.
pístek jak pístek

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Marty_pv - FK » úte 07. pro 2010 23:04:35

Tomy: To jsem tam psal :)

Marty_pv píše:Pístek navíc musíš počítat dvakrát, protože jde o plovoucí třmen a samotnej třmen taky pracuje hydraulicky (je tlačenej na opačnou stranu než pístek)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Tomy » úte 07. pro 2010 22:59:01

RedmeX:

Nemyslím si že reč o trpení podvozku pri oveľa lepších brzdách je totálne mimo... ;)
Ono je to niečo podobné ako keď použijež širšie pneu a budeš tvrdiť že podvozok trpí rovnako ako na 165. Prípadne ak by si dal do feldy o 50% lepší motor a tvrdil, že netrpia viac poloosy... Je to totiž presne to isté, len z opačnej strany.

Marty:
U kotúčových brzd ten priemer tiež musíš počítať 2x (tu silu), nakoľko držiak strmeňa pôsobí cez pohyblivé čapy na protiľahlú stranu, takže sa ti v reále sila zdvojnásobuje (samozrejme zdvojnásobuje sa aj dráha pedála + objem kvapaliny ktorý v strmeni pribudne).

A tie kotúče vzadu som zavrhol s ohľadom na možnosť použiť valčeky 20.6, resp 22.2, a do tretice vyhodiť obmedzováky. Je to vždy lacnejšia a jednoduchšia cesta. Samozrejme ako som písal vyššie - v prípade sériových predkov kotúče vzadu, resp kotúče vzadu bez obm.ventilov považujem za hlúposť. To prvé z dvôvodu zbytočne "luxusnej" úpravy, to druhé kvôli radikálnej zmene rozloženia brzdnej sily.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Marty_pv - FK » úte 07. pro 2010 20:37:57

RedmeX: Bubnová brzda (v případě feldy provedení simplex) má jednu čelist /paknu/ náběžnou a jednu úběžnou a ta náběžná je při přitlačování na buben ještě přitlačovaná třecí silou vzniklým momentem (bod otáčení - spodní čep je až dole a proto je tam celkem velká páka) - proto má bubnová brzda samoposilující účinek (teda záleží na konstrukci, duo-servo nebo duo-simplex mají dokonce posílený obě čelisti

Pístek navíc musíš počítat dvakrát, protože jde o plovoucí třmen a samotnej třmen taky pracuje hydraulicky (je tlačenej na opačnou stranu než pístek)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od RedmeX - FK » úte 07. pro 2010 20:23:51

To je pravda, od viacerých ľudí som počul, že kotúče na zadku nebrzdia citelne silnejšie ako bubny, ale rozdiel v ploche piestikov je radikálny 45,36cm2 pre piestik 38 u kotúčov vs. 30,97cm2 pre najväčšie prasiatka (2x piestik 22.2). Súvisí to s umiestnením prasiatok ďalej od osi? Je mi to celkom záhada, ak sa tak nad tým zamýšľam :)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Marty_pv - FK » úte 07. pro 2010 20:18:03

RedmeX: Mě jenom fascinuje to, jak dokázal Tomy zavrhnout kotouče, aniž by je zkusil (třeba i v cizím autě), jenom protože si MYSLEL že to bude přebržděný na zadek :)
Jezdil jsem chvíli kotouče na omezovákách k sériovým předkům a teď s odstupem času můžu říct že zlepšení bylo oproti bubnům minimální (jasně že chlazení je lepší, ale brzdná síla o moc větší není)
Musel jsem vyzkoušet i krizový brždění se současnou kombinací a i při vyhozených omezovácích blokuje přede první :)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od RedmeX - FK » úte 07. pro 2010 20:12:04

marty_pv: prešiel som si to ešte raz a nenachádzam niečo čo by ste tvrdili zle, ale som tým narážal na to, že ste odmietali Tomyho príspevok o rozložení brzdného účinku. Podľa mňa v tom mal pravdu, že ako prvý krok je lepšie posilniť zadky väčším piestikom - 22.2. Nenaruší to rozloženie brzdnej sily a účinok sa zvýši. Spojil by som to s dobrým nastavením ručky (ako presne fungujú samostavy??), aby začali brzdy oboch náprav zaberať súčasne. Až následne by som riešil, či vyhadzovať omezováky. Ten priebeh brzdného účinku mi takto príde logickejší, ak pri nízkej decelerácii mám k dispozícii plný "záber" brzd. S rastúcou deceleráciou klesá účinok na zadok spolu s tým ako sa presúva ťažisko dopredu. V tomto štádiu už nie je tak strmý nárast účinku potrebný.
Samozrejme vzťahoval som to k predkom v sérii a predpokladu sériového podvozku... Toľko teória.

Z praxe som omezováky zahodil (do fľašky s brzdovkou :D ) a so sériovými predkami si to rozumie výborne. Príde mi to ako ideálna kombinácia, kedy sa mi na vode stále zablokuje predok ako prvý. Lenže u mňa je stav podvozku inde ako u série.
1) nemám dobre nastavenú ručku, takže si myslím, že zadok začne brzdiť o trošku neskôr ako predok -> brzdná sila rastie oneskorene
2) mám stabík na predku a tréningové HP, čo pri brzdení úplne neguje ponorenie predku. Jedine ak mám mäkké predné gumy, tak je cítiť nejaký pohyb
3) mám vzadu negatívy a rozšírenú nápravu, čo výrazne neguje akúkoľvek snahu nápravy cestovať skôr ako predná. Kým nedokončím pripravované úpravy bude felda stále výrazne nedotáčava...
X) na druhej strane v lete som mal vykuchaný kufor (-30kg) a stále som nepozoroval nejaké pokusy zadku cestovať, takže zrejme by to nespôsobila ani kombinácia s prasiatkami 20.6 (22.2 by som nebol istý, tam je nárast plochy slušný).

Samozrejme sa necítim byť nejakým odborníkom cez brzdy, len som niečo prečítal, snažil sa tomu porozumieť a aplikovať to na feldu :mrgreen:

Tomykova časť o trpení podvozku mi zase prišla totálne mimo...

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Marty_pv - FK » ned 05. pro 2010 1:03:52

RedmeX: To bys mohl i trochu rozvést v čem se pletem :) Já se rád něco novýho dovím (články už čtu, zajímavý čtení)

Velký prasátka daj o 33% větší plochu pístku proti "malým" takže by se měla úměrně zvýšit síla vyvíjená na pakny, sedí to i k tomu co furt tvrdí Dedla (na 260mm předky ideál kotouče z Oktávky co už maj 41mm pístek místo 38mm) - na vině bude asi větší "brake torque" - větší páka při brždění protože je brzdič dál od osy, to je imho důvod proč jsou 260mm brzdy silnější než 235/238 při použití stejnýho třmenu a stejných desek (Sierra ABS)
Jezdil jsem v ježkově kcháru kombinaci 238/60mm předek a zadek bubny bez omezováků a podle mě je to vyvážení hodně blízký ideálu
Sám mám předek 235/54 (60mm pístky teprv budou) a zadek kotouče GIII 239/38mm bez omezováků a taky to není špatný, ale lepší předky by se snesly

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od RedmeX - FK » sob 04. pro 2010 23:33:31

Obe strany máte v niečom pravdu a v niečom nie :) Odporúčam doštudovať.
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_br ... ance.shtml
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_br ... ions.shtml
a zvyšné články
http://www.stoptech.com/tech_info/tech_ ... pers.shtml

Môj názor. K bežným predkom resp. variante 236-8, zadky bez omezovakov. K veľkým predkom prasiatka 22.2 bez omezovákov, kotúče s veľkým piestom. Podstatné je totiž neposrať rozloženie brzdnej sily vzhľadom k váhe na nápravu. Podstatná je "dinamická situácia" nie statické rozloženie. V sérii pri nedokonale nastavenej ručke (skoro u každého) pakna sa bubnov ani nedotknú a už omezováky sekajú tlak :lol:
Ešte dodám, že ak dáme väčšie brzdy len na jednú nápravu, tak to rozhodí bias a vo výsledku bude brzdná dráha horšia ako pôvodne! Samozrejme odvod tepla je druhá vec...

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od jezek » sob 04. pro 2010 19:17:37

Neni mi jasne proc by mela trpet naprava, cepy, ulozeni... vic nez pri pouziti seriovych brzd, protoze porad brzdim stejne auto :scratch: Akorat decelerace je rychlejsi.
Nemam ty lepsi brzdy zahodit, aby mi nahodou netrpela naprava?

Ke kotoucum vzadu, brzdny ucinek je +- stejny jako u kotouce, ale mely by se projevit pri dlouhodobem brzdeni, kdy se buben prehreje a prestane brzdit, kdezto kotouc se prehreje mnohem dele.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Marty_pv - FK » sob 04. pro 2010 14:57:24

A máš něco z toho vyzkoušeno? Teorie pěkná, ale jsou tu lidi (včetně mě) kteří už nějakou dobu jezdí s polepšenýma předkama, někdo včetně zadních kotoučů a takový armageddon na podvozek jak píšeš to rozhodně není
Kotouč vzadu ti určitě nedá 2x větší brzdnou sílu než buben, možná o něco lepší. Hlavní + kotoučů je že tolik nevadnou s opakovaným bržděním

Předky jdou proti sérii posílit výrazně a spolu s vyhozením omezováků je hodně poznat přesun brzdné síly na zadek (oproti sériovýmu stavu, kdy to všechno táhne předek a zadek se fláká je to příjemná změna)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Tomy » sob 04. pro 2010 14:19:50

Pri ponechaní originál predkov je to blbosť určite. Felda je príliš ľahké auto, a špeciálne vzadu. Pokiaľ sa dobre pamätám, combi má hmotnosť vzadu 370kg, tzn Hatchback o 60 menej, tj 310. /2 = 155kg na jedno koleso. Pri brzdení sa presunie ťažisko dopredu = koľko kg prítlak bude na zadné koleso? A to hlavne pri prudkom brzdení. 100? 65? Na takúto váhu bohate stačí bubon, a i ten dokáže v pohode zablokovať koleso.

Podľa mňa kotúče jedine za predpokladu (omnoho) lepších predkov. Ale schválne, o koľko dokážeš zlepšiť predky? Od určitého momentu už začnú dosť trpieť ramená, silentbloky, čapy... a zadná náprava tiež nie je žiadne terno v uložení, aby si tam mohol špekulovať o 2-násobnom zvýšení brzdnej sily.

Každé auto je od výroby zladené (viac alebo menej). Každý väčší zásah si už vyžaduje zásah i do vecí okolo toho (tzn napr podvozok).
A i ked napr predné ramená a nápravnica Benteller je vylepšená a je pevnejšia oproti pôvodnej "slabej", taktiež nevydrží - ako som písal vyššie - hocičo. V spojení širokých pneu s (podstatne) lepšími brzdami je pre tento celok za istý čas (počet km) - likvidačné.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Marty_pv - FK » sob 04. pro 2010 13:51:25

S tím souhlasím, větší zadní "prasátka" budou mít větší brzdnej tlak od začátku, ale pokud necháš omezováky tak stejně od tlaku 3 MPa dojde k omezení
Když tvrdš že kotouče dozadu jsou blbost - máš to vyzkoušený a něčím podložený? Docela by mě to zajímalo :)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Tomy » sob 04. pro 2010 13:40:49

Marty: to ano, ale k zvýšeniu brzdnej sily dôjde až za bodom obmedzovania, kdežto pri väčších valčekoch máš zvýšený účinok hned od nuly.
Ja montoval 20.6 namiesto pôvodných 19.05 a rozdiel je bádateľný. U 22.2 by bol ešte viac.

Ja som len písal názor, že pri ponechaní pôvodných predkov je podľa mňa ideálne iba vymeniť za 20.6, pri lepších predkoch 22.2, resp možno 22.2 + vyhodiť obmedzováky.
Kotúče vzadu sú podľa mna blbosť.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Marty_pv - FK » sob 04. pro 2010 13:20:15

Tomy: nevím jak jsi došel k tomuhle grafu (co jsem viděl tak je to vždycky závislost brzdnýho tlaku na přední nápravě na brzdným tlaku zadní nápravy, ne brzdné síly na tlaku), ale pokud vyhodíš omezováky tak máš vzadu i vpředu stejný hydraulický tlak (zadky maj menší pístky, ale dva a buben má samoposilující účinek)
Ideální co se týče rozložení brzdné síly je vyhodit omezováky spolu s montáží "lepších" předních brzdy (chlazený 235/238/259/260)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Tomy » sob 04. pro 2010 9:59:14

Pripojím sa do tejto diskusie. Väčšina tu preferuje zvýšenie účinnosti vyhodením obmedzovákov. Ja som to ale riešil výmenou zadných valčekov za diesel-ácke 20.6. Podľa grafu by malo byť zvýšenie brzdnej sily od nuly až do momentu obmedzenia, ktoré je vyššie ako pôvodne. Kdežto iba vyhodením obmedzovákov sa iba odstráni bod obmedzenia. Podľa matematiky je zvýšenie brzdnej sily u 20.6 o cca 17%, u 22.2 o 35%, a to je myslím si celkom slušné zlepšenie.
Kedže ja menil valčeky kvôli presakovaniu, tak som spojil potrebné s užitočným :)

I ked samozrejme neobhajujem to ako lepšie riešenie, nakoľko som priamo obe neporovnával. Zdá sa mi to však ako menší zásah do rozloženia brzdnej sily auta. Predsa len zo srandy tam tie valčeky automobilka určite nedala.

Obrázek

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Marty_pv - FK » čtv 25. lis 2010 21:18:30

jirkaf: vyřešeno, logra se i přes varování tady pokoušel něco podnikat proti pravidlům, měsíc se sem nepodívá ;)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od jirkaf » čtv 25. lis 2010 21:13:56

logra: klídek, jestli se ti nezamlouva co se tu píše tak zakruť hlavou a jdi zase o kus dál. vypadáš pak sám jak hovádko když se chováš jako dítě.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od logra - FK » čtv 25. lis 2010 21:04:26

sprosté OT nahrazeno

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od xXxTRA - FK » čtv 25. lis 2010 20:36:14

pardon za dl post, ale jsem dalsi, co ty regulatory vyhodil... sice byl trosku problem prevlecne matice nasroubovat na valec, ale po opatrnem spravnem naohybani trubicek to slo...

jel jsem to projet (po odvzdusneni) a muzu rict ze mi zadek i na mokre ceste do boku neuhyba pri brzdeni, zkousel jsem i dupnout na brzdu, auto se tak silene nenakloni na predek, do smyku dostanu vsechny gumy


jenom jeden buben (na strane u ridice) se mi zda ze brzdi vice - je i vice zahraty... nicmene odvzdusneny byl behem chvilinky, zatimco s bubnem u spolujezdce jsem se brblal pul hodiny, a nejake malilinkate ale opravdu male bublinky sem tam jdou

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od xXxTRA - FK » čtv 25. lis 2010 14:29:50

takze zima je skoro tu, jsem z ostravy, po ranu je tu uz led na silnicich, tak to odpojim, odvzdusnim zadky a pak dam postupne vedet, jak se to chova u me

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od kejzi1 » čtv 25. lis 2010 14:16:43

xXxTRA:Ano,omezovací válečky jsou pouze na jedné straně válce,tuším že když stojíš proti autu,tak na pravé,protože tyhle 2 trubky vedou k zadním brzdám.K předním brzdám omezováky nejsou

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od xXxTRA - FK » čtv 25. lis 2010 13:52:51

jak já jsem se díval, tak na válci mám omezováky jenom na jedné straně, teď fakt nevim na ktere, ale mam pocit ze na predni brzdy omezovaky nejsou, ne? tim padem po uprave by mely byt vsechny hadicky naprimo na valec?

jestli ne, ma v tom pripade felda r.v. 94 hatchback 1.3LXi vzadu regulator?

v tom pripade bych jenom seridil rucku, zkusil jsem ji zatahnout a auto brzdilo lepe

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od fiftidm » ned 29. srp 2010 22:21:54

Ja nemam omedzovaky uz 10000 km a vpredu mam 238 chladene , 60mm piest je to vyborne,auto sa tak nenaklana a konecne su neni bubne len na okrasu.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Hadepe - FK » ned 15. srp 2010 20:34:02

ja som vedel očo sa jedna :roll: obrazok som dal len ako bonus... lebo som čital celu temu a na začiatku pišete o bubnoch, prasiatkach a zuboch a zrazu to prešlo do omezovača :scratch:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od kejzi1 » stř 11. srp 2010 21:29:07

Zdenda:Přesně tak,na STK jsem čekla jestli něco řekně a vůbec si nevšimnul že tam nejsou ;)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Zdenex » stř 11. srp 2010 20:36:58

Však ty už máš něco nalítáno :) , věkem se ti přibližuji, ale naštěstí nedoženu :lol:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Zdenda19895 » stř 11. srp 2010 20:34:01

Jezdím bez omezováků dva roky. Jezdím dost ostře a krizových brždění za dva roky bylo hodně. Nikdy žádný problém na jakémkoliv povrchu. :D Předek: Vrtané kotouče Zimmermann a desky Ferodo Premier. :salut:
Edit: Na STK si toho nikdo nevšimnul a a brzdy byly ohodnoceny že brdí dobře. :D

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od jezek » stř 11. srp 2010 20:32:14

Najezdil jsem teď přes 1500km s chlazeným předkem (240mm + 60mm píst) a zadek seriovej + vyhozený omezováky a líbí se mi to. Auto se chová výrazně čitelněji a netopí se tomu čumák do silnice. Má to trošku jinej chod pedálu, ale vyhovuje mi to víc.
Pak jsem jel po městě se serii s ABS a málem jsem si jí dal o volant, protože pedál má kraťounký chod.

Hrabat se v kritických systémech auta, pokud nevím 100% co dělám je hloupost. Je tu možnost ohrožení nejen posádky, ale i okolí.
Když nevim, seženu někoho kdo ví a vyřešim to s jeho pomocí nebo si to nechám udělat a mam jistotu, že to je vše 100%. :salut:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Zdenex » stř 11. srp 2010 20:24:19

Dedla píše:Samozřejmostí je nějak rozumě brzdící předek,s použitím nějakých desek s lepším součinitelen tření...
Myslím si,že nikdo se do polepšení zadků pouštět nebude,dokud nebude mít jakž-takž vyřešený předky.
Kdo se tomu věnuje-(projde si určitým svým vývojem),zkouší,vylepšuje,určitě mu to přinese něco pozitivního.

Souhlasím, pokud se tomu opravdu někdo věnuje a uvědomuje si co může tato úprava mít za následky (nebo výsledky :) ).
Moje obava je z lidí, kteří se s pomocí obrázku ptají, co mají vyhodit. Tady si opravdu nejsem jistý jestli ví, co dělá :scratch: .
No někne se začít musí, ale na brzdách bych nezačínal. A teď do mně :lol:.

P.S. Mám rád upravená auta na tratích rally (to miluji), ale v běžném provozu to nemusím. Už jsem asi starej :shock:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od Radek1 » stř 11. srp 2010 20:21:56

Tak já mám omezováky taky vyhozený a navíc mám zadek kotoučovej a předek originál a zatím jsem neměl žádný problém,že by se auto při prudkém brždění chovalo nejak divně.

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od pepan » stř 11. srp 2010 20:19:21

Je to pořád dokola. :evil: Jak pravil Dedla. Chce to mít v cajku brzdy a nemít místo destiček stlačenou tmu. Občas žasnu nad tím, co vidim, když tu mám nějaký auto na ,,opravu'' , na čem jsou někteří schopný jezdit. Měl jsem tu pick upa a brzdit s tím bylo umění. Šlápnul jsem na brzdu a nic, v tom dorazila sms s textem : opravdu chcete brzdit ? :lol: Prostě na brzdy nikdo nikdy nešáhnul, protože dokud to brzdí, tak proč se v tom hrabat, že ? Což se mi potvrdilo na válcích na stk. :puker:
Takže počítám, že se to nebude někomu líbit, co jsem tady napsal, ale jediný co s tim může dělat, je nesouhlasit. :salut:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od kejzi1 » stř 11. srp 2010 20:01:15

Tak s vyhozenýma omezovákama se sériovýma předkama a bubnama vzadu a nemám s tím problém.Na dálnici už jsme měl nějaký krizový brzdění,na okreskách taky a opravdu mě to nikdy nepřekvapilo,ale to je furt dokola.Takže nejlepší asi co napsal Dedla ;)

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

od RedmeX - FK » stř 11. srp 2010 14:23:05

Ja nejak nemám problém ani pri kombinácii origo predkov + origo zadok s vyhodenými omezovkmi. Samozrejmosťou je fakt, že tie predky sú v 100% stave a nerobím sprostosti ako zabrzdiť na mokru v zákrute. (miesto pred ňou)
Na druhej strane už sa teším na zimu až pôjde kopnutím do brzdy na snehu rozhodiť auto a ísť zákrutu bokom :D S omezovakmi tomu felda bránila, alebo sa odrthol aj predok... Samozrejme takéto kraviny nerobím za premávky ;)

Nahoru