marty_pv: prešiel som si to ešte raz a nenachádzam niečo čo by ste tvrdili zle, ale som tým narážal na to, že ste odmietali Tomyho príspevok o rozložení brzdného účinku. Podľa mňa v tom mal pravdu, že ako prvý krok je lepšie posilniť zadky väčším piestikom - 22.2. Nenaruší to rozloženie brzdnej sily a účinok sa zvýši. Spojil by som to s dobrým nastavením ručky (ako presne fungujú samostavy??), aby začali brzdy oboch náprav zaberať súčasne. Až následne by som riešil, či vyhadzovať omezováky.
Ten priebeh brzdného účinku mi takto príde logickejší, ak pri nízkej decelerácii mám k dispozícii plný "záber" brzd. S rastúcou deceleráciou klesá účinok na zadok spolu s tým ako sa presúva ťažisko dopredu. V tomto štádiu už nie je tak strmý nárast účinku potrebný.
Samozrejme vzťahoval som to k predkom v sérii a predpokladu sériového podvozku... Toľko teória.
Z praxe som omezováky zahodil (do fľašky s brzdovkou
) a so sériovými predkami si to rozumie výborne. Príde mi to ako ideálna kombinácia, kedy sa mi na vode stále zablokuje predok ako prvý. Lenže u mňa je stav podvozku inde ako u série.
1) nemám dobre nastavenú ručku, takže si myslím, že zadok začne brzdiť o trošku neskôr ako predok -> brzdná sila rastie oneskorene
2) mám stabík na predku a tréningové HP, čo pri brzdení úplne neguje ponorenie predku. Jedine ak mám mäkké predné gumy, tak je cítiť nejaký pohyb
3) mám vzadu negatívy a rozšírenú nápravu, čo výrazne neguje akúkoľvek snahu nápravy cestovať skôr ako predná. Kým nedokončím pripravované úpravy bude felda stále výrazne nedotáčava...
X) na druhej strane v lete som mal vykuchaný kufor (-30kg) a stále som nepozoroval nejaké pokusy zadku cestovať, takže zrejme by to nespôsobila ani kombinácia s prasiatkami 20.6 (22.2 by som nebol istý, tam je nárast plochy slušný).
Samozrejme sa necítim byť nejakým odborníkom cez brzdy, len som niečo prečítal, snažil sa tomu porozumieť a aplikovať to na feldu
Tomykova časť o trpení podvozku mi zase prišla totálne mimo...
marty_pv: prešiel som si to ešte raz a nenachádzam niečo čo by ste tvrdili zle, ale som tým narážal na to, že ste odmietali Tomyho príspevok o rozložení brzdného účinku. Podľa mňa v tom mal pravdu, že ako prvý krok je lepšie posilniť zadky väčším piestikom - 22.2. Nenaruší to rozloženie brzdnej sily a účinok sa zvýši. Spojil by som to s dobrým nastavením ručky (ako presne fungujú samostavy??), aby začali brzdy oboch náprav zaberať súčasne. Až následne by som riešil, či vyhadzovať omezováky. [i]Ten priebeh brzdného účinku mi takto príde logickejší, ak pri nízkej decelerácii mám k dispozícii plný "záber" brzd. S rastúcou deceleráciou klesá účinok na zadok spolu s tým ako sa presúva ťažisko dopredu.[/i] V tomto štádiu už nie je tak strmý nárast účinku potrebný.
Samozrejme vzťahoval som to k predkom v sérii a predpokladu sériového podvozku... Toľko teória.
Z praxe som omezováky zahodil (do fľašky s brzdovkou :D ) a so sériovými predkami si to rozumie výborne. Príde mi to ako ideálna kombinácia, kedy sa mi na vode stále zablokuje predok ako prvý. Lenže u mňa je stav podvozku inde ako u série.
1) nemám dobre nastavenú ručku, takže si myslím, že zadok začne brzdiť o trošku neskôr ako predok -> brzdná sila rastie oneskorene
2) mám stabík na predku a tréningové HP, čo pri brzdení úplne neguje ponorenie predku. Jedine ak mám mäkké predné gumy, tak je cítiť nejaký pohyb
3) mám vzadu negatívy a rozšírenú nápravu, čo výrazne neguje akúkoľvek snahu nápravy cestovať skôr ako predná. Kým nedokončím pripravované úpravy bude felda stále výrazne nedotáčava...
X) na druhej strane v lete som mal vykuchaný kufor (-30kg) a stále som nepozoroval nejaké pokusy zadku cestovať, takže zrejme by to nespôsobila ani kombinácia s prasiatkami 20.6 (22.2 by som nebol istý, tam je nárast plochy slušný).
Samozrejme sa necítim byť nejakým odborníkom cez brzdy, len som niečo prečítal, snažil sa tomu porozumieť a aplikovať to na feldu :mrgreen:
Tomykova časť o trpení podvozku mi zase prišla totálne mimo...