od Rob » úte 02. dub 2019 12:03:55
no, bohužel 1,6 MPI není tak povedený motor jako 1,3 MPI. Je zde použito mnoho drahých řešení, např. první díl výfuku je násobně dražší u 1,6 oproti 1,3, rozvody u 1,3 stojí pár stokorun a kdo nejezdí jako prase nebo se smíří se šustěním rozvodového řetězu, prakticky nemusí rozvody u 1,3 měnit. Provozoval jsem 4 auta s motorem škoda 1,3 a neměnil je ani u jednoho. Sám bych si 1,6 nekoupil, pokud bych k tomu neměl extra důvod, mám doma ještě spoustu dílů na 1,3, kterou dobře znám a jsem schopen si na ní ledacos udělat. Navíc 1,3 netrápí notoricky úniky motorového oleje tak jako 1,6, nemluvě o problémech s kolísajícím volnoběhem, i když s tím se dá žít. Abych koupil feldu 1,6, musel by to být opravdu kup, který se neodmítá, pokud budou dvě srovnatelné feldy 1,6 a 1,3, vždy raději sáhnu po 1,3. Ale z principu bych se 1,6 nebránil. Diesel 1,9 jsem nikdy neměl, akorát jsem párkrát jel se sousedovou a špatný motor to není. Nicméně při stáří felicií bude 1,3 vždy méně problematická volba i proti 1,9 D. Ale chápu lidi, pro které má nafta svoje kouzlo, pokud mohou mít naftu (skoro) zadarmo nebo jezdí velké roční nájezdy, je to silný argument. Ovšem ve spotřebě velký rozdíl nevidím, s 1,3 jezdím okolo 5,5 l celoročně, kamarád se s naftou pohyboval také lehce přes 5 l a to i přes pohodový styl jízdy. Měl jsem i favo 135/43 kW, ale 1,3 MPI jede líp i přes vyšší hmotnost. Ale jinak byl favorit také bezproblémový a nebýt rozsáhlé koroze, jezdí dodnes. Spotřebu měl ale vyšší než MPI a to 6,5 l/100 km. Celkově tedy považuji za nejzdařilejší motor 1,3 ve variantě MPI, lhostejno zda 40 nebo 50 kW. Obě varianty mají něco do sebe; 50 kW líp jede, 40 kW má nižší spotřebu a delší zpřevodování, při vyšší rychlosti netočí tak vysoké otáčky, což je příjemné. 1,3 MPI 40 kW momentálně provozuji ke své naprosté spokojenosti.
Mám trochu obavu, co udělá ekologické tažení proti starým ne-eko vozům typu felda. Už zde byly nápady, že se tyto vozy zatíží ročním poplatkem až 10.000 kč ročně, to se obávám, že by většinu felicií poslalo na vrakoviště. I když - pokud se stanoví hranice od které se ekopoplatky platit nebudou např. na EURO 5, bude nákup takového auta znamenat investici cca 150-200 kkč. to je minimálně 15 let provozu feldy s nicotnými provozními náklady oproti relativně novým autům s vylepšeními typu dvouhmotový setrvačník, vysokotlaké čerpadlo, DPF, SCR, přímé vstřikování, turbo a mnohé další radovánky. Takže co se mě týká, mám jasno, mně budou muset popravit a pohřbít i s felicií nebo mi ji ukrást. Jinak se jí ještě dlouho nevzdám

no, bohužel 1,6 MPI není tak povedený motor jako 1,3 MPI. Je zde použito mnoho drahých řešení, např. první díl výfuku je násobně dražší u 1,6 oproti 1,3, rozvody u 1,3 stojí pár stokorun a kdo nejezdí jako prase nebo se smíří se šustěním rozvodového řetězu, prakticky nemusí rozvody u 1,3 měnit. Provozoval jsem 4 auta s motorem škoda 1,3 a neměnil je ani u jednoho. Sám bych si 1,6 nekoupil, pokud bych k tomu neměl extra důvod, mám doma ještě spoustu dílů na 1,3, kterou dobře znám a jsem schopen si na ní ledacos udělat. Navíc 1,3 netrápí notoricky úniky motorového oleje tak jako 1,6, nemluvě o problémech s kolísajícím volnoběhem, i když s tím se dá žít. Abych koupil feldu 1,6, musel by to být opravdu kup, který se neodmítá, pokud budou dvě srovnatelné feldy 1,6 a 1,3, vždy raději sáhnu po 1,3. Ale z principu bych se 1,6 nebránil. Diesel 1,9 jsem nikdy neměl, akorát jsem párkrát jel se sousedovou a špatný motor to není. Nicméně při stáří felicií bude 1,3 vždy méně problematická volba i proti 1,9 D. Ale chápu lidi, pro které má nafta svoje kouzlo, pokud mohou mít naftu (skoro) zadarmo nebo jezdí velké roční nájezdy, je to silný argument. Ovšem ve spotřebě velký rozdíl nevidím, s 1,3 jezdím okolo 5,5 l celoročně, kamarád se s naftou pohyboval také lehce přes 5 l a to i přes pohodový styl jízdy. Měl jsem i favo 135/43 kW, ale 1,3 MPI jede líp i přes vyšší hmotnost. Ale jinak byl favorit také bezproblémový a nebýt rozsáhlé koroze, jezdí dodnes. Spotřebu měl ale vyšší než MPI a to 6,5 l/100 km. Celkově tedy považuji za nejzdařilejší motor 1,3 ve variantě MPI, lhostejno zda 40 nebo 50 kW. Obě varianty mají něco do sebe; 50 kW líp jede, 40 kW má nižší spotřebu a delší zpřevodování, při vyšší rychlosti netočí tak vysoké otáčky, což je příjemné. 1,3 MPI 40 kW momentálně provozuji ke své naprosté spokojenosti.
Mám trochu obavu, co udělá ekologické tažení proti starým ne-eko vozům typu felda. Už zde byly nápady, že se tyto vozy zatíží ročním poplatkem až 10.000 kč ročně, to se obávám, že by většinu felicií poslalo na vrakoviště. I když - pokud se stanoví hranice od které se ekopoplatky platit nebudou např. na EURO 5, bude nákup takového auta znamenat investici cca 150-200 kkč. to je minimálně 15 let provozu feldy s nicotnými provozními náklady oproti relativně novým autům s vylepšeními typu dvouhmotový setrvačník, vysokotlaké čerpadlo, DPF, SCR, přímé vstřikování, turbo a mnohé další radovánky. Takže co se mě týká, mám jasno, mně budou muset popravit a pohřbít i s felicií nebo mi ji ukrást. Jinak se jí ještě dlouho nevzdám :lol: :lol: