Ethanol 85

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Ethanol 85

Re: Ethanol 85

od Lugosy » ned 01. říj 2017 15:26:42

:ot: :D Za brzdu se nepovažuji, to rozhodně ne :D :D :D Ono vše souvisí se vším (motor 781.136M se zvýšením účinnosti snížením ztrát, pneu (mišelin 165/70r13), komponenty a technický stav, celková znalost auta) a pokud k tomu přidáš informaci z TC-6 (seřízeno na ukázaný dojezd 4km při dojití benzínu), plynulost a odebereš nutnost brzdit před zatáčkama s následným zvyšováním rychlosti (HP), pohyb v koloně jen s pomocí spojky a řazením kvaltů (pokud nejsi mamlas a máš auto ok, nechcípne to ani na čtyřku), to samé při parkování, omezení ultrakrátkých tras (bo na poštu dojdeš i pěšky), dá se v pohodě jezdit okolo 5 tady u nás v okolí Opavy a Ostravy. Často jsem býval i u Aše, Chebu, Varech a přilehlých oblastech NDR a NSR a nikdy jsem se nedostal ve Smrčinách / Fichtelgebirge přes 6 průměr. Nejmíň mimo dálnice jsem zajel na otočku Opava - Hradištko za 4,8 při průměru 70km/h, nejmíň po dálnicích Olomouc (CZ D1) - Stockstadt am Main (D A3) za 6,37 při průměru 108. U mé nynější oktávky 1.6 BFQ (HP+205/55R16 pirelli, zacpaný EGR a nesaje bordel z kliky do sání, VIF, Bishop, jinak série, MFA se při výpočtu průměrné spotřeby od mých výpočtů liší max o jednu desetinu) mám na 42572 ujetých km nakoupen benzín za 76074 Kč, průměr 1,787 Kč/km. Na ten motor nedám dopustit a pirelky tam šly poté, co mišeliny 195/65R15 moc pískaly v zatáčkách. S firemním dýzlem hjondé í30 stejšn 1.6crdi81kw jezdím za 5,4-5,9, když jsem opravdu jezdil jako brzda (50/90/110/130), tak byla i 4,8, ale v robotě se třeba hodně spěchá při nočních přesunech na poruchu, kdy např. z Opavy dojedu do centra Ostravy za necelých 20 minut, nebo při zapomenutém zdroji k důležitému přístroji z Litovle do Opavy a zpět i s vyzvednutím zdroje v Opavě za necelé dvě hoďky. Hodně též dělá studium různých technických materiálů o spalovacích motorech a souvisejících oblastech (oleje, benzíny, atp.). Jen jsem se vyjádřil a nyní raději jdu něco podělat kolem baráku, a nechám každému, co jeho jest :D

Přikládám pár odkazů
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... ni-felicie
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... svicky.php
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... motoru.php

Re: Ethanol 85

od Rob » sob 30. zář 2017 17:25:29

Zas tak hrozný není ;-) ...ale přes 100 km/h často nejezdím,to je fakt. Ale že bych byl brzdou provozu, to se taky rozhodně říct nedá..

Re: Ethanol 85

od 103457 » sob 30. zář 2017 8:48:02

To ale není jízda, když tě předjíždí i cyklisti. :lol:

Re: Ethanol 85

od Rob » pát 29. zář 2017 20:09:36

No bohužel už nejezdím. Mám LPG a toho mi to papá okolo 7 l/100 km. Nicméně nepovažuji spotřebu benzínu 5.5 l za nic výjimečného, jezdím povětšinou sám a delší trasy. Znám i lidí co jezdí za míň, namátkou například uživatel Lugosy, ten jezdil těsně okolo 5 l. A myslím že není takový sám,znám takových případů víc.

Re: Ethanol 85

od 103457 » pát 29. zář 2017 19:48:14

Hele nehoupej nás, že jezdíš s 1,3 MPi za 5,5. To jezdím já, ale s dieslem.

Re: Ethanol 85

od Rob » pát 29. zář 2017 19:42:02

Jj...sám s E85 mám zkušenost také, ale bohužel ne takovou, abych ho mohl někomu doporučit. Ty čísla ohledně spotřeby celkem sedí, na BA95 jsem měl 5.5 l/100km, na téměř čistej E85 bylo 8.5 l/100 km.

Re: Ethanol 85

od 103457 » pát 29. zář 2017 13:59:55

Ty čísla to je teorie, chtělo by to změřit na brzdě, to by byly správný údaje.

Koupil jsem na práci diesla a benzínovou feldu má moje hezčí polovička a ta skoro nejezdí, takže Ečko už netankuji. V srpnu jsem byl s její feldou na STK a technik se divil, že za 2 roky felda najela jen 1500 km. Jezdí se s ní jen na noční a o víkendech, to u nás nejezděj busy.
Koupil jsem i jednotku na etanol, ale na montáž už nedošlo, nechce se mi s tím sr---, je totiž na 1,3ku a musel bych přepinovat konektory, když bych to chtěl použít na 1,6ku.

Re: Ethanol 85

od Rob » pát 29. zář 2017 11:33:23

zjistil jsem to například zde: http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=496 . Komu by se nechtělo číst celý článek, ona pasáž je zde, cituji:
"výhřevnost lihu na jednotku hmotnosti je asi 63% výhřevnosti benzínu, ale ve směsi se vzduchem je výhřevnost téměř totožná, získá se téměř stejná energie. Dá se tedy dosáhnout téměř stejného výkonu, ale při rozdílných stechiometrických poměrech, což ale znamená rozdíl přes 50% na spotřebě paliva v neprospěch lihu. Na dosažení stejného výkonu motoru je tedy nutné přivést o tuto hodnotu větší množství paliva. Methyl je na tom ještě hůř… Pokud použijeme přesně stechiometrickou směs lihu a benzínu, bude na tom z hlediska využitelné energie, tedy dosažitelného výkonu motoru, o 2% lépe benzín. Obohacením směsi se tento poměr začíná výrazně měnit ve prospěch lihu."
případně zde: http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-vy ... repu-67787
dá se toho najít více...

bereš E85 furt, nebo jsi s tím přestal?

Re: Ethanol 85

od 103457 » pát 29. zář 2017 10:23:37

Na těch 66,66 jsi přišel jak?
Na směs benzín / ethanol v poměru 1:1 jsem jezdil u 1,6ky se spotřebou o cca 0,5l vyšší než na čistý benzín. Výkonově jsem nijaký veliký rozdíl nepozoroval. V zimě to při studeném motoru špatně drželo volnoběžné otáčky, ale v létě to jezdilo lépe, čím větší vedro, tím lepší.
A to jsem jezdil solo jen do práce, ale i s karavanem na dovču. Tankuji jen u ONO, nevím, jestli je v ethanolu nějaký rozdíl s ohledem na čerpací stanici a značku.

Re: Ethanol 85

od Rob » pát 29. zář 2017 9:09:56

... chtělo by to tu trošku oživit diskuzi, koukám, že už sem skoro dva roky nikdo nepřispěl. jezdí ještě někdo na E85, nebo už všichni rezignovali? Tady v Jihlavě na tank-ono BA95 za 28,50 Kč, E85 za 22,90 Kč litr. Při energetické vydatnosti paliva E85, která je na cca 66,66 % vydatnosti BA95 to vychází, že by benzín musel stát 30,53 Kč, aby se náklady vyrovnaly, případně E85 by musel být za 21 Kč při současné ceně benzínu. Ovšem ani v tomto případě by se nejednalo o úsporu, ale pouze o srovnání nákladů v poměru s benzínovým provozem, pokud by mělo dojít k úspoře, musel by být benzín dražší/ethanol levnější než jsou uvedené ceny... ;-). Nicméně nejsou všude ceny jako v Jihlavě a někde to opravdu smysl dávat může...

Re: Ethanol 85

od Lugosy » stř 11. lis 2015 22:31:34

:ot: Jen tak technická ohledně významu fóra jako místa, kde je možno říct svůj názor, což rozhodně neznamená jej někomu vnucovat. To nedělal ani Lugosy ani Rob, jen jsme se za svůj názor v mezích slušného chování a komunikace bili jako Donové Quiottové. Příjde mi docela kontraproduktivní nazývat cizí názory vulgárně, či tečkovat vlastní názory, a podobně. Celkově má FK v poslední době docela malý tok příspěvků oproti době třeba před 4 lety či dříve a je to škoda, protože informační kvalita toho fóra je za roky jeho existence vysoká, a troufnu si tvrdit, že zde existoval i jakýsi samozřejmý nepsaný kodex slušného chování, což opět FK vyzdvihovalo oproti fórům jiných klubů, kde si klidně nadávali do pokálených lehkých žen, ženských přirození, apod. Kdo ví, zda snížený počet návštěvníků krom zániku mnoha felicií nesouvisí právě s oním občas ne moc diplomatickým přístupem.

Re: Ethanol 85

od Rob » stř 11. lis 2015 21:55:49

...nechci se zde pouštět do žabomyších sporů, které v důsledku stejně nic neřeší. posloupnost problémů tak jak chronologicky probíhaly mi dává logicky souvislost s používáním E85, i když přísně empiricky to podložené samozřejmě nemám. je určitě na vlastní odpovědnosti každého, jaké palivo si do svého auta zvolí, já mám v tomto jasno a pokud ostatní také, není vlastně co řešit.

Re: Ethanol 85

od ferdamravenec » stř 11. lis 2015 18:19:02

no jenže to těsnění se rozpadá i u aut který nikdy na E nejezdili , usazeniny sarjaty taktéž , a tím se zase vrátíme kus zpátky k čistotě paliva ..................................

jezdilo denně , na ten nájezd je to nějakých 15km na pracovní den (při provozu i o víkendu tj. každý den je to 10km)
tj jedna nádrž cca na dva měsíce .................dost prostoru a času na srážení vody /rozklad paliva , atd ........ , jsou to jen hrubý čísla , ...................

máš pravdu > OK, nemá cenu se dal...................viz výše

Re: Ethanol 85

od 103457 » stř 11. lis 2015 16:23:16

OK, nemá cenu se dalších 10 stránek dohadovat. Rob a Lugosy jsou proti etanolu, své nám řekli, potažmo napsaly a je blbost se dál dohadovat. Stejně všechno budou jen dohady, nic podloženého u takto starých aut.

Re: Ethanol 85

od Rob » stř 11. lis 2015 15:38:22

... jezdilo denně, bez odstavování. tankována vždy plná nádrž, jak benzín předtím, tak E85 potom. jasně, že na stav těsnění u čerpadla bude mít větší vliv stáří než počet km. psal jsem to proto, aby bylo zřejmé, že vzhledem k počtu ujetých km nebylo do té doby vůbec nutné žádnou z vypsaných částí měnit nebo do toho hrabat a vše bylo originál. jsem přesvědčen, že na benzín to originál těsnění háklivé nebude, koneckonců na to bylo vyrobené a počítá se s tím, že do styku s benzínem přijde.

Re: Ethanol 85

od ferdamravenec » stř 11. lis 2015 15:19:38

jenže když má má auto nějakých šedesát tisic najeto , a druhý o dvěstě tisíc víc , a přitom jsou stejně starý , neznamená to že vydrží vše stejný počet km , některý věci odcházejí stářím , ne najetými km , on i ten benzín je agresívní , ....................

je tam spousta otazníků , jezdilo denně ? bylo odstavováno , - na jak dlouho ? byla vždy plná nádrž ? .....? ....?

Re: Ethanol 85

od Rob » stř 11. lis 2015 13:51:17

no nevím... o korozivních vlastnostech ethanolu a negativním vlivu na pryžové díly už byly popsány stohy papíru lidmi, kteří se palivy soustavně zabývají roky trochu na jiné úrovni, než my zde na FK. Nicméně nechci nikoho přesvědčovat, vycházím z daných faktů a vlastních zkušeností. pokud se události sejdou takto ve sledu těsně za sebou, je zde vysoká míra pravděpodobnosti hraničící s jistotou, že zde existují příčinné souvislosti. ještě pro ujasnění dodám, že felicia byla rv 2000, najeto 62 kkm, čerpadlo i těsnění původní, originál, žádná čína nebo druhovýroba. To že filtr byl zacpanej sajrajtem je přímý důsledek rozpadlého těsnění, nicméně i upevnění vložky ve filtru bylo zkorodovano tak že palivo šlo přes filtr jako lívanec do povidel, vložka tam normálně hrkala a vůbec nedržela, natož aby šlo palivo přes ni (pro hnidopichy nebyla to čína, ale MANN-HUMMEL). Nemluvě o tom, že mi při provozu na ethanol ve stejnou dobu odešla origo lambda NTK, stejně tak jako ještě jednomu mému známému. Nemyslím si, že je to jak píšeš: "Ono by to odešlo ve stejnou dobu i na benzín, ale bylo tam E85, tak je to zaručeně tím" . Lambda, čerpadlo, těsnění, filtr... při ca 62-65 kkm... to je trochu moc náhod najednou na mě. Zvlášť když do té doby při provozu na BA95 naprosto bez problémů. Ale kdoví, třeba v tu dobu na TANK-ONO zrovna měli po několik měsíců várku agresivního E85 který se nikde jinde nevyskytoval....

Re: Ethanol 85

od Honza_t » stř 11. lis 2015 12:13:22

Tak ale to není ethanolem, ale tím že to těsnění byla srajda ;) Já jezdil jen na čistej a to těsnění je pořád jako nový (stále původní). A takhle vznikají ty fámy. To už začíná vypadat, že někdo brzo řekne že píchl kolo, tak za to může e85 :lol: Mě za celou dobu ethanol nic nezničil, ani nadměrně neopotřebil. A samotný vyjádření škodovky je, že na něj feldy jezdit můžou a jediný co to nemusí vydržet /mělo by se vyměnit za jinou alternativu/ je nějaký těsnění v regulátoru tlaku paliva na vstřikovací liště (i to mi zatím drží). Prostě lidi hážou na e85 všechno co odejde, nic bych za to nedal že stejný je to s čerpadlama a trubkama. Ono by to odešlo ve stejnou dobu i na benzín, ale bylo tam E85, tak je to zaručeně tím :thumleft:

Re: Ethanol 85

od Rob » stř 11. lis 2015 9:13:55

k tomu ethanolu můžu napsat jen jedno: vím, že mi totálně rozložil těsnění nahoře u čerpadla, vypadalo, jako kdyby ho někdo polil kyselinou, drolilo se, padaly z něj kousky - ze spodní části těsnění, které bylo ve styku s palivem. faktem je, že jsem vždy tankoval plnou a jezdil téměř na čistý E85. Problémy začaly až po chvíli provozu na E85, předtím nebyl žádný problém. A tak zasviněnej palivovej filtr jsem nikdy předtím ani potom neviděl - před provozem na E85 byl měněn mnou osobně. Možná pokud někdo E85 ředí benzínem ve vyšším poměru ve prospěch BA95, tak směs potom není tak agresivní, nicméně moje osobní zkušenosti s tímto palivem jsou veskrze špatné.

Re: Ethanol 85

od Honza_t » pon 09. lis 2015 22:13:18

Koukám že poslední příspěvěk ode mě už je víc než 2 roky starej, tak se podělím co se za tu dobu stalo ohledně E85. S přídavnou jednotkou jsem to nakonec naladil parádně, na čistej to startovalo i v -15°C jak na N95. To si můžou levný jednotky nechat zdát. Pak jsem začal honit výkony takže se nakonec koupila plně programovatelná jednotka která Simos úplně nahradila a samozřejmě jsem teda musel naladit úplně celý řízení motoru, ale kdo chce úpravy na který není čip, nemá jinou možnost. Tahle má možnost přepínání map jak palivových, tak předstihu. Tak teď jezdím na to palivo který je zrovna výhodný - v létě to byl E85, teď je N95 jasná volba. Ale každopádně můžu říct, že za tu dobu čerpadlo mám stále původní (bylo nějaký podezření že mu něco je, ještě v ranných dobách ladění na europeconflexu, dalo se čínský, nakonec se vrátilo zase původní a zjistilo se že mu nic není. Teda teď po 230tkm funguje stále líp než to čínský :D ). Jinak něco jako problémy s "rezatou klapkou", zrezlým potrubím, nebo já nevím co všechno za nesmysly koluje internetem... to fakt ne. Na E85 se po doladění jezdí úplně stejně jako na N95, jen pokud nemáte kat, tak podstatně méně smradlavě :) Spotřeba ale stále tak +20% oproti benzínu. Už jedině zvednout KP nad mez únosnou pro N95, ale to zase nechci.

Re: Ethanol 85

od Lugosy » pon 09. lis 2015 20:14:03

Se souhlasem paní Sitkové ze společnosti Lugo Plus na Zaolží zveřejňuji její stanovisko po drobné kosmetické úpravě, kdy jsou odstraněny některé nepodstatné detaily z komunikace. Z odpovědi jasně vyplývá, že pumpaři v tomto směru stojí na straně majitelů vozidel a dělají vše pro to, aby ten pokálený líh v palivech vůbec nebyl. U nafty to možné je, u BA95 zatím nikoliv. Paní Sitkové děkuji za transparentní podání informací.

"Víte, co se týče debat a názoru ohledně přidávání biosložek do PHM jsou lidé rozdělení do dvou táborů a na diskuzních fórech se o své názory horlivě přou. Netuším, jaký vliv má používání biosložky na benzínový motor, jelikož osobně vlastním 15 letý dieselový motor, proto když tankuji naftu s biosložkou netvářím se u toho zrovna vesele, jelikož jak říkáte Vy, mám své auto ráda a také bych mu dopřála něco lepšího. Jak víte dodavatelé musí plnit bio-povinnost, proto jim nic jiného nezbývá, než PHM s bio prodávat. My díky tomu, že nakupujeme od firem, které bio-povinnost splňují můžeme mít palivo bez biosložky. Naftu pokud máme možnost nakupujeme ,,čistou,, ale u benzínu je tato možnost nereálná. Podle nám dostupných informací nakoupit BA95 bez biosložky je zcela nemožné. Jediný kdo má přístup k ,,čisté,, BA95 jsou společnosti vlastníci letadla s japonskými motory, malé letadla ultra-light apod. V příloze Vám přikládám atest z posledních závozů, kde se můžete dočíst kolik procent biosložky BA95 obsahuje.
Nicméně na začátku příštího roku by měl být uzákoněn vyšší podíl biosložky. Doufejme tedy, že tato možnost schválená nebude a budeme mít svobodnou volbu, tak jak to mají naši sousedé v Německu. Přání a spokojenost zákazníka jsou pro nás hodně důležité a rádi bychom Vám splnili možnost odběru BA95 bez biosložky, pokud to bude v budoucnu možné upřednostníme ji, tak jako u motorové nafty.

Uplatnění Biopaliv:
Míchání do PHM:
- 6% V/V FAME do MN
- 4,1% V/V Bioetanolu do BA95

Omezení podílu (zákonná maxima - pozn. Lugosyho):
- 7% do MN EN590
- 5% (10%) do BA95 EN228

Konkrétní hodnoty biosložky pro BA95 z posledních závozů na pumpy Lugo Plus v Bruntále a Neplachovicích - Zadkách:
dodavatel 1: ethanol: 4,1%, ETBE: 2,2%
dodavatel 2: ethanol: 3,5%, ETBE: 0,2%
dodavatel 3: ethanol: 2,0%, ETBE: 0,0%
"

Re: Ethanol 85

od Rob » pon 09. lis 2015 9:11:54

myslím, že tato paliva (VERVA100, V-POWER atd.) o 3-5 Kč na litru dražší těžko bude do feliny někdo tankovat, zvlášť ne ten, kdo trochu jezdí, protože by projezdil majlant. Při cenách ND na feldu to ani nemá smysl. Chudáci jsou majitelé novějších vozů, kde jsou implementovány natolik choulostivé technologie, na které se kolikrát stačí křivě podívat a už se, slušně řečeno, sypou. Tam by tato možnost (tankovat "čistý" benzín bez příměsi úžasné biosložky) byla na velkou zváženou...

Re: Ethanol 85

od Xyz255 » sob 07. lis 2015 13:52:48

My si kdysi zjišťovali biosložky v palivu a jediní, kteří nám odpověděli, že nemají byla benzina s vervou 100 a pak odpovídali buď, že bio v benzínu mají (ömv) a nebo neodpověděli pro jistotu vůbec (shell)

Re: Ethanol 85

od Lugosy » pát 06. lis 2015 21:07:04

Mi se zatím z LUGO neozvali, ale jak tak čtu tu odpověď, myslím, že bude zřejmě dosti podobná. Zajímalo by mě, co na povinnou biosložku versus její dopady na motor a palivový trakt říká třeba takový František Vlk, nemáte někdo nějaký jeho článek na dané téma?

Re: Ethanol 85

od Rob » pát 06. lis 2015 20:54:38

takže jak jsem slíbil, zde je odpověď od tank-ono:

"Dobrý den, naše firma odebírá natural z Čepra, českých rafinerií a malé množství z Německa. Bohužel,
ve všech těchto benzinech (natural 95) je přimíchána bio-složka . Pohybuje se od 3% do 5% to je maximum."

Takže rozhodně samostatný stojan s E85 na čerpačce neznamená, že prodávají BA95 bez biosložky. Možná že bez ní budou tzv. "prémiová paliva" napříkla V-power, verva 100, maxxmotion 100, atd. ale najít normální BA95 bez biosložky bude zřejmě problém, zvláště u low-cost čerpacích stanic typu ONO, PRIM apod...

Re: Ethanol 85

od Lugosy » pát 06. lis 2015 9:32:14

Ferdamravenec: jo tak, dvoustovkáři :-D kdysi do emba jsem byl stovkař, protože muselo zůstat i na pivo. Od doby, co nepiju, mám pokaždé na plnou nádrž :-)

Dík za informace. Zní to reálně s tím vysrážením. Pořád si ale nemyslím, že by půl litru vody nadělalo takovou paseku, i když beru to v potaz jako jednu z možných příčin. Kdysi v době stovkaře jsem zůstal s embem trčet. Diagnóza byla nasátá voda, celý palivový trakt pokrýval bílý oxid, o kterém píšeš, a nejvíce ho bylo v podávacím čerpadle, to bylo bílé celé a nějak nečerpalo. Stačilo to vyčistit, nalít víc benzínu, pročerpat trakt a jelo se dál. Z renovací karbců ten oxid znám ze suchých plovákových komor. Jenže dnes motorek čerpadla pořádně nevyčistíš a oxid je zřejmě jako brusná pasta na komutátor.

Re: Ethanol 85

od Lugosy » pát 06. lis 2015 9:17:34

Rob: to je pravda, rovnice to být nemusí, ale už je to jakési vodítko, odkud začít akci Antibureš. Vychcaně počkám na reakci ONO a pak napíšu na svou pumpu LUGO, jejichž paliva tankuji v Bruntále i Neplachovicích :-)

Re: Ethanol 85

od ferdamravenec » pát 06. lis 2015 9:15:17

ne sud (není pozink jako pozink, co se do něj nesmí dávat olovo -cca12let?- tak to není co to bývalo) , ale ti co jezdí dlouhodobě tankovat po dvou stovkách , s nízkým nájezdem a prázdnou nádrží (teď nebudu jezdit tak to může bejt bez benzínu), apod to je to špatný
nejhorší to je na jaře a na podzim , kdy se pak ze vzdušný vlhkosti vysráží kapičky vody na stěnách nádrže a taky v plnící trubce
to steče na klapku ............. , není pozinkovaná ale je to jen výsek z pozinkplechu tzn nemá chráněný hrany
stejně tak se vysráží i v nádrži čerpačky , ti by si sice měli při zavážce odsát kaly , ale ....................

problém je že čerpadlo běží +- pořád , vodu obsaženou v palivu promíchává , nějaká se spojí v nádrži , něco v zásobníku , ..

jenže přes motor jde palivo a perličky vody v palivu napomáhají vzniku tzv. mikrozkratů , -snižuje se izolační schopnost benzínu

např u karburátorovýho auta provoz na lpg , v nádrži cca 10l benzínu s povinnou biosložkou , se v přechodu podzim-zima ,, za tři měsíce vysráželo cca 0,5 l vody

čistota pal filtru - problém je skladování - resp. nízká výtoč , E85 degraduje

dříve odstavili ve stodole motorku po dvou letech byla v karbci mastná kapalina , dnes zarostlé solí oxidů , co íc dodat

přímíchávat nemusí , ale můžou , ... mají na tom pár halířů , ale >halíře dělaj talíře<
Dolní Podluží - mýto , maj E85 , ale benzín mají s éčkem
jezdím , Varnsdorf - Koloc oil ,
ve Varnsdorfu 6 benzínek a jedna dlouhodobě zavřená

Re: Ethanol 85

od Rob » pát 06. lis 2015 9:05:44

Lugosy: ... to je sice pravda, že u pumpy kde nabízejí zvlášť na stojanu E85 ho nemusejí přimíchávat do BA95, ale to, zda to stejně nedělají, člověk těžko zjistí. Leda snad obsluha, ale vzhledem k tomu, koho tam vídám stát u kasy, dovolím si o relevantnosti takových informací lehce pochybovat :-). Čertví, jak by se např. TANK ONO, kde pravidelně tankuji BA95, tvářili na oficiální dotaz psaný e-mailem, zda biosložku do benzínu přimíchávají či nikoliv. Při současných nízkých cenách benzínu by tomu tak teoreticky být nemuselo. Zkusím vznést dotaz a pak sem dám odpověď...

Re: Ethanol 85

od Rob » pát 06. lis 2015 8:19:05

...jsem toho názoru, že pokud najedu na ethanol 6000 km za dejme tomu 3 měsíce, je zkušenost s E85 více než dostatečná a jednoduše srovnatelná s benzínovým provozem. ještě podotknu, že po vyjetí dvou nádrží E85 jsem měnil benzínový filtr, takže ten co je kuchnutý a ukázaný ve fotogalerii začal s E85 jako úplně nový. A k oné ekonomické výhodnosti E85, pokud mi felda 1,3 MPI 40 kW průměrně jezdila za 6,3 l BA95/100 km (kombinovaná papírová spotřeba je 6,4 a jistě se zde najdou takoví, kteří jezdí i pod 6 l/100 km) a na směs E85/BA95 v poměru 3:1 za 8,5 při cenách 32,5 kč/litr BA95 a 24,5 kč/litr E85, výsledek je ten, že se směsí E85/BA95 je 1 km za 2,25 Kč a na čistý BA95 je 1 km za 2,05 Kč. Ježděny stejné trasy ve stejné zátěži ve stejné roční období. Pokud mi někdo chce tvrdit, že na E85 nebo její směs s BA95 dosahuje stejné spotřeby jako na čistý BA95, tak prostě popírá současné fyzikální zákony. pokud své tvrzení umí empiricky dokázat, je žhavým kandidátem na Nobelovu cenu za fyziku a já mu půjdu k jejímu získání osobně pogragulovat a veřejně se mu pokloním až k zemi. Vždyť i při onom vynuceném přimíchávání 5% povinné biosložky do paliv si mnoho řidičů a to jak benzínových, tak i naftových vozidel stěžovalo, že jim kvůli tomu skokově narostla spotřeba. Zvlášť to bylo cítit u vyšších obsahů a nákladních vozidel. A to šlo o pitomých 5% a my se bavíme o 30, 50, 80% E85. Samozřejmě, čím méně E85 ve směsi je, tím méně spotřeba naroste, ovšem tím také klesá úspora daná rozdílem jednotlivých paliv.

Re: Ethanol 85

od Lugosy » pát 06. lis 2015 8:09:29

Dvoustovákem myslíš 200 l sud? V nich (pozink Meva Roudnice) máme vodu na zahradě vždy celou sezonu, a akorát loni jsem jeden sud škrábal a natíral body992, protože byl po 20 letech užívání již zcela bez pozinku. Voda mě původně napadla taky, jenomže to by člověk musel jezdit do mrtě, aby ji čerpadlo nasálo do svého "bufferu" před motorkem. Navíc ta klapka by v ní musela ležet docela dlouho a celá, což není možné, protože nikdy toho kondenzátu nebude tolik, aby byla vrstva vysoká třeba 5 cm po celé nádrži.

S tím, že pokud prodávají E85, nemusí lít líh do benzínu se mi to nějak nezdá. To je proti logice zisku oligarchy agenta Bureše, schované za podporou zemědělců. Mmch, kterýpak cenzor smazal příspěvek v roce 2010 z FK, viz. Keldon » pon kvě 31, 2010 19:55 :D
https://www.oleje.cz/forum/jake-je-mnoz ... t3578.html
Nějak se mi ani nezdá (tankováno HU, PL (asi 4 roky v kuse), UA, D, SK, CZ (před PL a teď asi rok)), že by kvalita benzínu tolik kolísala přímo u výrobce, auto mi jelo pokaždé stejně. To spíš záleží na dodavateli a pumpě a její obsluze, jak moc má ráda vodu, i když i toto je spíše jen spekulace.

EDIT: tak jo, je to tak, jak psal Ferdamravenec, když je na pumpě líh, nebo třeba nafta E7, tak splní povinnou složku palivem s minoritní tržní poptávkou a líh nemusí být v benzínech. Hezké, jako se žárovkama, nebo mechanickým emulátorem lambdy za katalyzátorem :-) Vůbec by nebylo marné založit zde vlákno, kde budou uvedeny pumpy, co nabízejí E85 a naftu E7.

Re: Ethanol 85

od ferdamravenec » pát 06. lis 2015 7:24:34

....jezdím jen na benzín .... , již několik let musí být v benzínu cca 5% biosložky (nebo už je těch 7 co chtěli ?)
na některých benzínkách kde mají E85 , můžou mít benzím bez biosložky

......... , není to problém E85 , ale vody , a hlavně u tzv. dvoustováků , ................

čerpadla odcházeli dřív než nějake j E85 začali dělat , klapky taktéž

spotřebu , poměr ředění , úspory , ..... si musí každý spočítat sám , - trasa , její profil , styl jízdy , ....... , atd.

Re: Ethanol 85

od Lugosy » čtv 05. lis 2015 20:43:28

No, mé auto nevidělo líh v nádrži nikdy, jen benzín, ehm, vlastně jednou po zimě, když bylo podezření na kondenzát po delším odstavení, jsem tam asi 3 dcl nalil, aby líh na sebe vodu navázal. Auto je 1997, znám ho od 2001, koupil jsem 2005, a origoš čerpadlo s původním motorkem odešlo v km 272 463 (vydřený komutátor a uhlíky už nestačily, fotky jsou na zmíněném webu v sekci Simos 2P). Nádrž toho vozu bohužel už prošla kremací, takže zpětnou klapku pro srovnání nevytáhnu. Další felda v rodině je původně bráchova 1999 (po roce zabavený leasing v městě perníku), má ji od 2000, pak ji prodal mi pro mladou a ta ji dala otci. Najeto 230 kkm, čerpadlo stále původní, neměněný ani motorek, opět jezdí celou dobu jen na benzín.
Věřím, že existují feldy, jejíchž origoš čerpadla mají nalítané i přes 300, poněvadž měnili častěji filtry.

Vezme-li se mé auto jako etalon, a tchánovo auto jako další příklad výdrže čerpadla, tak proč Robovi odešlo čerpadlo na zadření v necelých 100 kkm po použití lihu?

Inu, ale jak píšu níže. Ať si tam každý lije co chce, nikomu svůj názor nepodsouvám. Napadla mě jedna felda v okolí, která jezdila rok na směs E85/BA95, zkusím překecat majitele a kuchnout aspoň čerpadlo.

Re: Ethanol 85

od 103457 » čtv 05. lis 2015 19:55:50

OK, nebudu se s tebou přetahovat, ale málokdo tu jezdí jen na čistý E85 a ty bereš jen spotřebu na Ba a jen spotřebu na E.
A rovněž tu vyzdvyhuješ závady, které dle tebe způsobil etanol, ale už nepíšeš o tom, že ty vozy jezdily 10 let a více před tím na benzín, takže to není objektivní, klidně by k těm závadám došlo i bez tankování etanolu, to ale ty nepřipouštíš, všechno házíš na etanol. Aby jsi provedl objektivní měření, musel by jsi mít dva identické nové vozy a jeden používat na etanol a druhý na benzín. Pak teprve by jsi mohl porovnávat a hodnotit. Víc už to nechci dál rozebírat, ať si každý udělá názor sám.

Re: Ethanol 85

od Rob » čtv 05. lis 2015 19:32:08

...no každopádně o tom, že spotřeba na E58 je razantně vyšší nežli na BA95 nepíšu jen já, ale například i uživatel Sadra17 dne 22. a 23.8.2013 .

Sadra17 píše:jenže z těch 9.9 potřebuješ o půlku víc aby si se dostal na 14.7 :oops:


a nejenom on, i v dřívějších příspěvcích o tom ostatní uživatelé z vlastních zkušeností píší. Tomuto tématu bylo také věnováno nesčetně dipolomových prací a vědeckých pojednání. Prostě líh má nižší výhřevnost nežli benzín, to je daný fakt a pokud to někdo popírá, popírá zákony fyziky. Proto NENÍ fyzikálně možné, aby jakýkoliv motor měl STEJNOU spotřebu na BA95 a na E85. Je to stejný nesmysl jako kdyby někdo tvrdošíjně trval na tom, že metr krychlový hliníku má stejnou hmotnost jako metr krychlový olova. Ale budiž, pokud někdo trvá na tom že 1+1=7 , nebudu ho přesvědčovat. Měl jsem jen zájem o to, aby se zde i ostatní uživatelé podělili o své i třeba negativní zkušenosti s E85, nicméně je celkem pochopitelné, že s poruchami a problémy se nikdo moc chlubit nechce....

Re: Ethanol 85

od 103457 » čtv 05. lis 2015 17:22:05

Jednak to je o LPG a jednak jsou to fotky pořád jednoho a toho samýho filtru, který najezdi X tisíc km na "nějakej" benzín a jen 3000 km na etanol. To, že etanol je líh a rozpouští usazeniny v nádrži, které se tam dostaly za léta tankování benzínu není chyba etanolu, ale benzínu.
S tím etanolem jsem najezdil spoustu km, ano teď už s tím jezdí jen manželka a jen pár km, ale to jestli najede hodně nebo málo nemá na korozivní účinky žádný vliv.

Re: Ethanol 85

od Lugosy » čtv 05. lis 2015 16:34:15

Kukni na fotku 12, 13, 14. Zadání bylo - nejde tankovat. Důsledek - koroze zpětné klapky v nádrži. Příčina? Stejně jako v případě filtru a čerpadla denaturovaný líh. Majitel té zpětné klapky nádrže není Rob, ale úplně jiný pán, který Roba nezná a bydlí daleko od něj. Rozhodně nám nejde o nějaké pomlouvání ve stylu jedna paní povídala, přinášíme věcné důkazy. Když nafotíš svůj palivový systém a bude bez poskvrnky, určitě budou lidi rádi, že líh není korozivní a možná i chemici smažou tuto jeho vlastnost ze všech skript. Je každého volba, co lije do svého vozu. To třeba jeden architekt z Havířova, co jsem ho i jeho warťase znal osobně, lil do svého wartburgu 1.3 kdysi dávno technický benzín a taky si lebedil, jak spoří :-)

Re: Ethanol 85

od Lugosy » čtv 05. lis 2015 16:21:53

A manželka najezdí na líh 3000 km ročně? :D

Re: Ethanol 85

od 103457 » čtv 05. lis 2015 15:47:59

Ale to jsou kecy, žádné korozivní svinstvo a ani 30% nadspotřeba. Tohle roznáší lidi co na to nejezdí, maximálně najeli pár, slovy dva kilometry. Jezdím na to už asi 3 roky ( 50 : 50) nic se s motorem neděje, spotřeba nijak nestoupla. V zimě trošku hůř drží volnoběh hned po nastartování, v létě to jede, jak z praku, čím tepleji, tím to lépe jede. Je pravda. že při současných cenách benzínu již toto palivo není aktuální, ale v dobách kdy stál litr naturalu 35 a etanolu 24,50 to na plné nádrži bylo znát.

Re: Ethanol 85

od Lugosy » čtv 05. lis 2015 15:32:56

"Prešla cez nás módna vlna. Zapadli sme razom tuná". Aneb většina už poznala, co je to za korozivní svinstvo :D

Re: Ethanol 85

od Rob » čtv 05. lis 2015 15:04:11

.... tak koukám, že dle počtu nových příspěvků téma E85 už není příliš zajímavé. Ono bodejť by bylo, při ca 10% úspoře ceny (23,50 vs 26,90 tank ono 5.11.2015) a 30 % nárůstu spotřeby na toto vypečené palivo nejnovější generace to není zas tak překvapující fakt.fakt je, že u pumpy už jsem nikoho neviděl brát E85 ani nepamatuju, kdy naposled...

Re: Ethanol 85

od Rob » ned 19. črc 2015 18:58:39

... netvrdím, že výměna filtru je operace na několik hodin. Nejde ovšem jen o ten filtr, ale o celou palivovou soustavu, zejména o čerpadlo a pryžové díly. Mně se gumové těsnění kolem čerpadla ve své spodní části (která je ve styku s palivem) vlivem působení E85 zcela rozpadlo a jeho kusy napadaly dolů do nádrže. Byla dost fuška to vyčistit a uvést do původního stavu, nemluvě o nutnosti výměny palivového čerpadla, které bylo celé zasviněné a díky tomu odešlo. Kdo chce, ať si na ethanol klidně jezdí, mně už to svinstvo do žádného auta nesmí. Byla to pro mě dost draze zaplacená zkušenost...

Re: Ethanol 85

od Matuhsch » ned 19. črc 2015 17:56:57

no ono filtr při provozu na benzin sice mozna není zrezlej zevnitř ale po par desitkach tisíc je taky cernej jak bota. a vymena filtru je operace tak na 15 min když vis jak na to a nejses levej :)

Re: Ethanol 85

od 103457 » ned 19. črc 2015 15:47:48

Pro upřesnění, na směs etanool/natural jsem jezdil opravdu 3 roky a najel přibližně těch 25 tis. km. Teď s autem jezdí už jen manželka a ta najede kolem 3 tis ročně, spíš míň. Já mám ještě naftovou feldu a s tou jezdím já.

Re: Ethanol 85

od Lugosy » pát 12. čer 2015 20:42:03

103457 píše:No vidíš, a proč jsi toto nenapsal na začátku? Proč to píšeš tak složitě a skrytě? Možná máš pravdu s tím etanolem, ale dělat kontrolu palivového filtru až 3,5 roku co používáš benzín je stejně dle mne zkreslující a neobjektivní. Navíc píšeš, že jsi na etanol najel jen 6000 km a už ti to rozežralo těsnění čerpadla a zasvinilo dva filtry? Nevím, ale myslím, že na vině nebude jen etanol. Klidně je možné, že jsi v nádrži měl nějakej sajrajt a etanol ho jen rozpustil. Jezdím na směs etanol/benzín už třetí rok a ani jednou jsem neměnil palivový filtr, svíčky, zkrátka nic Jediný poznatek je, že v zimě dávám cca 40% E85 a 60% Na95, jelikož je horší volnoběh na studeném motoru. V létě dávám 50/50 a čím je větší teplo, tím to jede lépe. Nikdy jsem s ničím neměl problém, žádná porucha nic. Š Felicia 1,6 MPi, r.v.1997, aktuálně najeto 110 tis. km, na směs etanol/benzín cca 25 tis.km.


Poprosím o upřesnění. Tady píšeš, žes na směs najezdil 25 kkm za 3 roky. Ale v inzerátu uvádíš, že najezdíš jen 3 kkm ročně. Tak jak to teda je a kolik má ta sada, respektive Tvé auto na líh doopravdy nalétáno?

Cituji inzerát:
viewtopic.php?f=49&t=36425
Prodám kit na etanol, koupil jsem si ho zde: http://aukro.cz/kit-na-ethanol-konektor ... 13509.html
ale pak jsem usoudil, že při nájezdu cca 3000 km ročně nemá cenu ho montovat do auta.
Cena 999,-Kč

Re: Ethanol 85

od Rob » čtv 11. čer 2015 15:27:44

Nezdá se mi, že bych něco psal skrytě. Předevčírem jsem měnil filtr, měl jsem podezření, že bude zajímavej, tak jsem ho řízl a o výsledek jsem se podělil na fóru. Ale to je fuk, nechci se hádat. Jen by mě zajímalo, zda se ethanol takto projevuje i u ostatních. Rozhodně problém začal až po několikerém natankování E85, takže tyto problémy připisuji právě tomu. Pro doplnění - dával jsem 10 l N95/25-30 l E85. Studené starty byly složitější, tak nadvakrát až natřikrát, ale nastartoval jsem vždy. Při vyšším poměru E85 mělo auto tendenci zhasínat i s teplým motorem. Jiné problémy jsem neměl, až pak po ca 3 měsících a 6 kkm auto blbě táhlo, byly špatné i teplé starty, cukalo atd. Takže jsem čistil nádrž, měnil totálně zasviněné čerpadlo a nechal předělat na LPG. K výměně palivového filtru po 3,5 letech od ukončení provozu na E85 můžu říct jenom to, že výměna není desetiminutovka s jedním prstem v nose, takže jsem vyměnil až když začaly problémy se starty na benzín. Neumím si představit jinou příčinu takto znečištěného filtru, nežli právě E85. Auto používám a tankuji do něj jenom já a tím co do něj tankuji jsem si jist. Nicméně pokud někoho napadne něco jiného, rád si názor přečtu. Jinak mám felicia 1,3 MPI 40 kW/rv 2000, na E85 jsem najezdil viz výše, LPG od 68 kkm doposud (138 kkm). Nicméně, pokud budeš v dohledné době měnit, schválně pro zajímavost filtr taky kuchni, ať můžeme srovnat a třeba zjistit, kde je jádro pudla

Re: Ethanol 85

od 103457 » čtv 11. čer 2015 14:44:05

No vidíš, a proč jsi toto nenapsal na začátku? Proč to píšeš tak složitě a skrytě? Možná máš pravdu s tím etanolem, ale dělat kontrolu palivového filtru až 3,5 roku co používáš benzín je stejně dle mne zkreslující a neobjektivní. Navíc píšeš, že jsi na etanol najel jen 6000 km a už ti to rozežralo těsnění čerpadla a zasvinilo dva filtry? Nevím, ale myslím, že na vině nebude jen etanol. Klidně je možné, že jsi v nádrži měl nějakej sajrajt a etanol ho jen rozpustil. Jezdím na směs etanol/benzín už třetí rok a ani jednou jsem neměnil palivový filtr, svíčky, zkrátka nic Jediný poznatek je, že v zimě dávám cca 40% E85 a 60% Na95, jelikož je horší volnoběh na studeném motoru. V létě dávám 50/50 a čím je větší teplo, tím to jede lépe. Nikdy jsem s ničím neměl problém, žádná porucha nic. Š Felicia 1,6 MPi, r.v.1997, aktuálně najeto 110 tis. km, na směs etanol/benzín cca 25 tis.km.

Re: Ethanol 85

od Rob » čtv 11. čer 2015 14:30:35

Autor tím myslel to, že ethanol je dle jeho zkušenosti vysoce korozivní a způsobuje destrukci palivového systému, alespoň u felicie 1,3 MPI. O tom co do auta leju se mnou těžko může polemizovat někdo, kdo mě nezná a bydlí 280 km ode mě. Mám zato, že toto fórum je k tomu, abychom se navzájem podělili o své zkušenosti a nikoliv k vzájemnému napadání a určování příčiny problémů na dálku bez dostatečného množství relevantních dat. S lidmi, kterým je vše jasné dopředu, není možná konstruktivní diskuze.

K tomuto názoru, že bordel ve filtru byl způsoben ethanolem, jsem došel již dříve při čištění nádrže po ukončení provozu na E85 a přechodu k LPG. Ethanol způsobil totální destrukci těsnění čerpadla, jehož větší a menší kusy plavaly v nádrži, kterou bylo nutno vyčistit. Jelikož od té doby až do současnosti nebyl s provozem na benzín problém, palivový filtr jsem měnil až nyní, nicméně o původu jeho znečištění nemám na základě této přechozí zkušenosti žádné pochybnosti.

Pokud někdo pochybnosti má, může se sám přesvědčit jak vypadá jeho palivový filtr provozovaný na E85 při případné výměně. Nikomu svůj názor nevnucuju, nikomu neříkám: nesmíš jezdit na E85, ať se každý zařídí jak sám uzná za vhodné. Pouze sděluji svůj názor a svou zkušenost, toť vše...

Re: Ethanol 85

od 103457 » čtv 11. čer 2015 14:12:06

A co tím autor myslel??
Píšeš, že poslední 305 roku jezdíš na LPG a benzín jen na starty. Ukazuješ nám kuchnutej palivovej filtr, to znamená, že tam neleješ benzín, ale nějaký sra...y.

Re: Ethanol 85

od Rob » čtv 11. čer 2015 12:51:29

Něco z mých osobních zkušeností k palivu nové generace, E85. Než jsem si nechal namontovat do své feldy LPG, jezdil jsem chvíli, ca 3 měsíce = 6000 km na tuto šmakuládu. Tankováno na Tank Ono v Jihlavě. Auto mělo v tu dobu najeto 62000 km. Po vyjetí ca 2-3 nádrží jsem dle rad zde vyměnil palivový filtr, protože E85 jak známo rozpouští úsady a ty se zadržují právě ve zmiňovaném filtru. Před dvěma dny jsem kvůli špatným benzínovým startům měnil znovu tento palivový filtr po 70 kkm (z toho 6000 km na E85), podotýkám, že posledního 3,5 roku jezdím výhradně na LPG, benzín pouze starty. Jen pro doplnění, benzín beru na čerpacích stanicích, neleju tam žádný slejvky ani co kde najdu, protože spotřeba benzínu je při provozu na LPG tak nízká, že nestojí za to na tom šetřit. Fotky myslím nepotřebují komentář, názor na toto palivo si udělejte každý sám. Vkládám jen ty nejtučnější, v případě zájmu jich můžu vložit víc.
http://www.imghosting.cz/view-22IMG_4875.jpg
http://www.imghosting.cz/view-27IMG_4876.jpg
http://www.imghosting.cz/view-69IMG_4880.jpg
http://www.imghosting.cz/view-72IMG_4884.jpg
http://www.imghosting.cz/view-15IMG_4888.jpg

Nahoru