Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od ferdamravenec » úte 30. čer 2020 21:43:10

Máš pravdu, vždyť jsem na to kouknul ale nevím proč jsem popsal rele 2st
1st:relé 6 pinů /7 drátů : 0.5hnědý , 1.5a2.5 červený, 2.5žlutý , 2x0.5žlutý , 1.0 žlutý u1.3 nebo zelený u 1.6

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od kater » pon 29. čer 2020 22:35:24

Schéma origo klimy hovorí niečo iné.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od ferdamravenec » pon 29. čer 2020 20:50:39

Je to relé které má 5 připojených vodičů do 4pinů držáku relé , průřezu 4mm červený, 4mm červený, 0.5mm modrý, 2x0.5mm hnědý.

Může být uhnilý drát na odporu pro snížení napětí napájení motoru

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od kater » pon 29. čer 2020 19:52:26

A akúže to máš Felíciu?

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Gugu » pon 29. čer 2020 17:35:10

Ahoj, nevíte někdo které z těch tří relé v motorovém prostoru spíná saharu na první stupeň při zapnuté klimatizaci? Hledal jsem už kde to šlo i nešlo a všude jsou všechna 3 relátka označena jako ovládací relé klimatizace. Tady taky žádné téma toto nezmiňuje. Případně kde hledat nějakou jinou chybu. Díky

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Vasek » pon 23. črc 2018 20:02:37

originál klima pro 1.3 i 1.6 má kondenzátor a klimaskříň stejnejnou. Liší se akorát v klimatrubkách, kompresorech a elektroinstalaci.
Diavia je s originální klimou naprosto nekompatibilní.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od 103457 » ned 22. črc 2018 20:52:00

NE .

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od chemlon » ned 22. črc 2018 20:16:12

..pani klima chladič je pre všetky typy klim rovnaky?

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od 103457 » stř 02. kvě 2018 21:08:13

Já v 1,6-ce

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Zdrub » stř 02. kvě 2018 17:29:12

Nemáte někdo v aute Diaviu

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Zdrub » ned 18. bře 2018 11:43:30

Tak už nic, našel jsem si to jinde je to 750g a 15g oleje.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Zdrub » sob 17. bře 2018 21:35:08

Zdravim koupil jsem felici 1,3 MPI s klimatizací diavia. Měl bych jednu otázečku, kolik tam přijde chladiva?

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Jura_Favorit » pon 25. zář 2017 19:28:25

JendaEr píše:Ale zajímalo by mě jak si systém BMM může zvýšit volnoběh....když škrticí klapka není nijak elektricky ovládaná....

Tak si nastuduj Dílenskou příručku, sešit Vstřikovací a zapalovací zařízení Mono-Motronic, konkrétně například str. 24-27 "Kontrola nastavovače škrtící klapky" nebo str. 24-30 "Kontrola a nastavení spínače volnoběžné polohy" anebo nejlépe si nastuduj Dílenskou učební pomůcku BMM, jak vůbec tento systém funguje, no a zjistíš, že ten Tvůj výrok, který výše cituji, je jeden velký blábol...
Mechanicky ovládaný je pouze "plyn", volnoběžné otáčky jsou řízeny samozřejmě elektronicky.

EDIT: abys neřekl, že Tě jen nutím k samostudiu a nijak nepomůžu...
Odkaz_1
Odkaz_2
:cyclops:

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Maty » pon 25. zář 2017 16:17:57

Nevím netuším .. osobně jsem ještě bmm s klimou nepotkal

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od JendaEr » pon 25. zář 2017 11:18:09

Díky za odpověď....
Jestli se bude hýbat nebo ne je mi jedno, to auto si dělám pro volný čas takže s ním závodit nijak nechci....
Ale zajímalo by mě jak si systém BMM může zvýšit volnoběh....když škrticí klapka není nijak elektricky ovládaná....
A taky proč jsou rozdílné řídicí jednotky.....to prostě nešla nakódovat ta stará??? Proč mít 3 typy ŘJ jednotky byly bez imo, s imo a pak bez imo s klimatizací...

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Maty » sob 23. zář 2017 23:11:21

Ad dráty do řj ....
Nemusíš je zapojovat, ale nepočítej, že se to auto bude se zapnutou klimatizací nějak hýbat.
Jeden drát má na starosti to, že řekne ŘJ motoru, že klima je zapnutá a motor zvýší otáčky.
Druhý drát zase klimě říká, že jsi dal plnej plyn a chceš se hýbat tak dočasně odepne klimatizaci

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od JendaEr » sob 23. zář 2017 21:52:09

Čau feldaři

Mám rozjetý projekt že si do své 1.3 BMM 50kw zastavbuju klimatizaci. A řeším problém co s řídicí jednotkou. Není mi jasné proč do ŘJ vedou z el.okruhu klimatizace vedou dva dráty, fialový a žlutý. Proč tam vedou když BMM není schopná si při zatížení přidat volnoběh, dovede to až MPI. Jde mi o to jestli musím tyto dva dráty navést do ŘJ nebo mi to pojede bez nich. Řídicí jednotku motoru pro verzi s klima mám ale nechce se mi to přehazovat....otázka zní pojede klima i bez přívodu do ŘJ motoru?
A druhá otázka: je bezpodmínečně nutné aby čidlo teploty chladicí kapaliny vedle víka ventilů bylo čtyřvývodové?

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Papi » pát 10. bře 2017 11:14:10

U tohoto nikdo nevi... Neni to origo od Skodovky, takze dokumentace neexistuje, taky jsem na to koukal a radsi jsem si sehnal drzak z normalni feldy se servem.

Zkus zkontaktovat tooto prodejce, jestli by ti to nenafotil, mohl by to byt stejny drzak (pak se muzes podelit :D)
https://www.sbazar.cz/inlane/detail/216 ... ima40tiskm

Jinak nezbyva nez na to prijit sam. Muzu ti poskytnout akorat obrazek z DP, jak je to u tovarni klimy.. Minimalne na klice by to melo byt vedene pidobne, aby se dodrzela velka plocha a neprokluzovalo to

http://img21.rajce.idnes.cz/d2102/8/822 ... .jpg?ver=0

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od PavelO » stř 08. bře 2017 18:31:23

Měl jsem štěstí a sehnal jsem držák klimatizace + alternátoru a serva z felicie 1.3, která byla dovezena z německa. Neví někdo jak dlouhý se tam používá řemen a kudy je tam vedený? Za nějakou fotku, nebo nákres bych byl moc vděčný. Jaký kompresor klimatizace tam pasuje? Z Diavia klimy, nebo origo 1,3/1,6?

Díky za jakékoliv informace.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od ferdamravenec » čtv 13. říj 2016 15:06:26

zapamatuj si číslo v obdélníčku , sjeď kolmo dolů pod vodorovnou čáru zapamatuj si číslo , a pak pod čárou najdi číslo z obdélníčku a kolmo nad ním číslo které bylo pod čarou a teď bude v obdélníčku

je to pokračování drátu

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Petr81 » čtv 13. říj 2016 14:01:23

Děkuji moc za odpověď.
Díval jsem se do schémat pro klimatizaci 1.3 mpi i 1.6 mpi a nerozumím jedné věci.
Co znamenají ta čísla v takovém obdélníčku na konci některých kablíků? U klimy pro 1.3 mpi jsou to čísla 12, 24, 30, 36 a u klimy pro 1.6 mpi jsou to 12, 24, 30, 36 a 37.
Předem děkuji za odpovědi.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Honzis » úte 11. říj 2016 23:31:00

jednotka 1.3 MPI má 2 signály, co souvisí s klimou.
Jeden je celkem nutný - povel pro jednotku, aby zvýšila volnoběh. Někde se tu dalo dohledat, kterej je to pin. Možná bych nekde našel schema... Druhý povel je pro vypnutí klimy při vysoké teplotě, plném plynu.... přínost tady toho je celkem diskutabilní, měl jsem to chvíli zadrátované, odpojil jsem to. Přijde mi, že je to k ničemu, pokud nechceš závodit, vyprdni se na to. Jen to zvedne četnost spínání kompresoru a připraví tě to o možnost jet plynule - připíná to zpět po pár vteřinách, kdy už obyčejně jedeš plynule na čtvrt plynu. Když se to sejde, dost to škube. Nebo ti to taky pripojí klimu uprostřed rozjezdu. Takhle mi to i zdechlo..
Dělá to jen ta jednatrojka, dokonce to nedělá ani 1.4 ve fabii. Jo. A montovat klimu do 40kw mi přijde jako nějaký zvláštní druh sebemrskačství....

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Maty » úte 11. říj 2016 22:44:36

montoval jsem do 1.3MPi klimu z 1.3MPi a při plném plynu klimatizace odepne ... nic jsem nikde nenastavoval ...

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Petr81 » úte 11. říj 2016 14:52:39

Jak je to s vypínáním klimatizace při plném plynu u 1.3 MPI?
Mám 1.3 MPI a chystám se do ní dát klimu z 1.6 MPI. Musí se u řídící jednotky jednotky něco nastavit, aby se klimatizace vypnula při plném plynu? Je v tomto nějaký rozdíl mezi jednotkami pro 40 a 50 kw?
O víkendu se chystám vykuchat elektrický svazek z elektriky pro 1.6 MPI, tak snad se povede.
Děkuji za odpovědi.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Maty » pát 26. srp 2016 11:49:54

Nevadi to vůbec ničemu a nikomu...

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Papi » pát 26. srp 2016 10:56:31

nevím jestli to tu někdo řešil, ale jak je to s dodělávanou klimou na stk? nevadí jim to v něčem?

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od pipo444 » ned 10. dub 2016 16:34:24

nejaké obrázky napovedajú že je to podobné ako ten motor predtým, miesto na kompresor aj kladku tam je tak isto :D

Obrázek

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Petr81 » ned 10. dub 2016 16:13:15

Díky, rád se nechám inspirovat :-D
A jak to bylo vyřešeno při té neoriginální klimě (Diavia tuším)? Případně Fabia/Octavia se škodováckým motorem 1.4 MPI 50 kw?
Díky moc za odpovědi.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od pipo444 » ned 10. dub 2016 15:35:42

inšpiruj sa :D

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Maty » ned 10. dub 2016 13:55:34

Vedení řemenu na 1.3MPi s klimou a servem nenajdeš .... musíš si ho vymyslet neboť se to fabricky nikdy nedělalo ... 1.6 a 1.3 má jiný uchycení těchto komponent takže to z 1.6 nejde jen tak přeházet
1.3 měla buď servo nebo klimu .... kombinace obojího taky existuje, ale to je vždy na tvořivosti člověka a držáků co si udělá...

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Rambo-x » ned 10. dub 2016 12:52:52

Pokud vím tak ten celek topení a klimatizace je stejnej,i hadice by tam mohly jít nějak nabastlit,ale pokud vím tak potřebuješ držák alternátoru a kompresoru klimatizace,to nevím jestli seženeš jen tak na vrakovišti,protože toho bylo jako šafránu a jestli se to vyrábí nový tak to bude několik tisíc. Potřebuješ alternátor 90A nagneton,nový stojí přes 4000,pak 6 drážkovou vodní pumpu a šestidrážkovou řemenici na motor.
Já jsem to chtěl taky dělat ale vyprdl jsem se na to,za tu námahu rozkopat půlku auta,kupovat plno nových a drahých dílů to nestojí-hlavně to zapneš pár dní v létě a jinak je ti to k ničemu. Nehledě na to když to zapneš a budeš mít třeba plný auto,tak pomale ten motor nebude mít ani sílu na to aby jsi tam dal pětku,protože ten klimakompresor sežere hodně výkonu

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Petr81 » ned 10. dub 2016 9:16:59

Zdravím.
Nemáte někdo fotku, případně schéma jak je vedený klínový řemen a kde co je uchyceno u 1.3 MPI s klimou i servem?
Mám komplet 1.6 s klimou a chci to přestavět do 1.3 MPI 50 kw. Co bude ještě potřeba sehnat, případně vyměnit?
Děkuji Petr

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Rambo-x » pát 08. dub 2016 18:44:49

Musíš shánět 90A,70A má jiné uchycení

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od JendaE » pát 08. dub 2016 16:21:25

Podstata me otázky byla zda ma cenu když si chci dodatečně namontovat klimu, zda li musím shánět i alternátor 90A nebo postaci 70A

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Rambo-x » pát 08. dub 2016 8:05:08

Pravdu díš,na feldy s klimou byl 90A magneton se čtyřbodovým uchycením,stejně tak tuším na 1,3 se servem. Já jsem to chtěl jeden čas stavět,ale pak jsem se na to vyprdl,rozvrtat půlku auta k tomu abych to používal možná tak měsíc za celý rok

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Matuhsch » čtv 07. dub 2016 23:51:25

1,3 mela 90a magneton ;)

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od pipo444 » čtv 07. dub 2016 20:30:02

ide aj väčší chladič aj silnejšia sahara. a preto sa dáva aj silnejší, sú väčšie nároky tak prečo nie. sahara ide na prvý stupeň stále tuším keď zapneš klímu. aj na volnobeh. a ešte máš zapnutý ventilátor a hafo iných spotrebičov. a Magneton väčšinou na volnobeh dáva málo. Bosch je lepší ;)

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od JendaE » čtv 07. dub 2016 19:36:26

Zajímalo by mě proč feldy s klimou mají 90A Bosch alternátor, proč nepostačí klasika 70A PAL, chystám se pro dodatečnou montáž tak mě zajíma zda musím shánět silnější alternátor

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Honzis » pát 18. bře 2016 20:31:40

Může být origo. Do BMM ji dávali ve fabrice... do MPI nejde dát bez nějakých úprav, skříň topení se nevyhne s řídící jednotkou.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od vodi » úte 15. bře 2016 15:56:44

To je fotka z inzerátu na originální klimatizaci pro 1.3. Tak se mi to nějak nezdálo.

edit: jak píše Jura_Favorit na "koncernovou" klimatizaci.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Honzis » úte 15. bře 2016 0:40:09

Je to Diavia na 1.3. Chybi ti tam par veci na drzaku. Mam ji na aute, muzu poradit. Nebo, pokud bys chtel, ti vymenim kus za kus drzak za origo :-)) ma to sve vyhody a nevyhody, kdyztak pis SZ

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Jura_Favorit » pon 14. bře 2016 21:36:39

A ani to není originální, tzv. "koncernová" klima, alespoň tedy ty díly, co jsou na foto. Tipuji nějakou Diavii.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od kwik » pon 14. bře 2016 21:33:21

není, tohle je buď z 1.6 nebo 1.9.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od vodi » pon 14. bře 2016 19:53:00

Je tohle klima z 1.3? Resp. držák na 1.3? Děkuji.

Obrázek

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od luk111 » čtv 25. čer 2015 22:43:50

Ahoj poslední dobou mě motor za jízdy a puštěné klimatizaci občas dost cukne jako by na setinu sekundy vypl a pak zas šlapal. Tohle se děje jen při zapnuté klimatizace. Neporadí někdo zkušený co by to mohlo dělat? Děkuji za info

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od Maty » čtv 25. čer 2015 21:56:38

Ad kompresor ...
ten je stejnej ve feldě .. ten samej je i v peugeotech, citroenech a dalších autech co jsem zatím potkal

Ad držák...
je potřeba sehnat origo k 1.3 .. kombinace altík x servo ... altík x klima .. je to ten samej. do držáku patří pak ještě vodící a napínací kladka

Mezi origo tyčí a tělem kompresoru je tak max 1cm

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od vodi » čtv 25. čer 2015 17:52:43

Už asi tři roky se dokopávám, že si klimu do feldy naskládám. Ale neni mi jasných pár věcí. Protože origo 1.3 klimu je asi nemožný sehnat, tak jsem koukal, že dost lidí dává do 1.3 feldy klimu z 1.6. Pár věcí jsem o tom četl. S elektrikou problém nebude. Jsem elektrikář. Co mi ale neni jasný je držák kompresoru. Na netu jsem našel držák pro kompresor a alternátor na 1.3 motor, ale tam asi nepůjde kompresor z 1.6. Nebo je nutnost použít držák 1.6? Nebo úplně vlastní?

Další překážkou je moje rozpěrná tyč domácí výroby. Co jsem koukal, tak origo tyč se nad klimu vejde pěkně. Ale já jí mám dost nízko. Samozřejmě, že je řešení udělat si tyč jinou, nebo koupit origo, přesto ale bych proprosil někoho kdo má klimu, tyč a chuť, aby mi změřil mezeru mezi klimou a tyčí popř. jak vysoká je tyč od patky. Děkuju.

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od ferdamravenec » ned 07. čer 2015 16:26:32

neřeší se ventilátor chlazení , ale topení ,
no moje křišťálová koule neví , víc info k tomu není , takže všechno psát nebudu , když to může být cokoli

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od kouda » ned 07. čer 2015 16:15:33

Zdravim,
rozvod vzduchu budes urcite muset resit, jak vidis je tam tlacitko cirkulace, tj. bude potreba vyriznout na prepazce motoru diru pro zpetny odvod vzduchu. Tedy pro montaz bude minimalne potreba vytahnout pristrojovku ven, pripadne mozna sundat vrsek motoru (sani a klapku at se ti to lepe montuje). Dale urcite predni naraznik a mozna i chladic. Ale urcite je to zvladnutelne pro prumerne zrucneho cloveka

Pricina nefunkcniho ventilatoru bude na 99% upadlej kablik na predradnym odporu, kterej je umisten na sahare ventilatoru. Pripadne pak pojistky, nebo relatka pro spousteni ventilatoru. Je to trochu jiny system oproti klasicke 1.6, ventilator ma dva stupne, prvni stupen se pousti automaticky se spustenim klimy aby se motor neuvaril, pripadne pak cca pri 94°, druhy stupen se spouti tusim lehce nad 100°

Re: Klimatizace - montáž, zapojení a vše okolo

Příspěvek od MikeN » ned 07. čer 2015 12:14:41

Zdravím, řešil tu už někdo montáž klimatizace, která má vypínače vedle mlhovek (odkaz níže)? Jedná se mi o to, co je potřeba vše demonvat pro zástavbu do auta bez klimy. Je u této verze odlišný i rozvod vzduch v palubní desce? Dále mě zajímá jaká může být příčina nefunkčního ventilátoru. Děkuji moc za rady.

http://auto.bazos.cz/inzerat/48679911/P ... elicia.php

Nahoru