To že se netočí větrák po zapnutí klimatizace je čistě elektrický problém. Větrák se spíná dokonce přímo tlačítkem, kterým se zapíná klimatizace. Prostě jak zmáčkneš tlačítko, tak se sepne relé a větrák se točí na první stupeň.
Druhý stupeň spíná tlakový spínač na vysokotlaké části klimatizace, nebo se spíná když teplota chladící kapaliny motoru přesáhne stanovenou hodnotu. Velké množství chladiva by mohlo mít za následek velký tlak a tím by se spínal větrák na druhý stupeň.
Když ti ale větrák neběží na první stupeň, tak dojde rychle k přehřátí chladiva a tím k nárůstu tlaku a k sepnutí druhého stupně ventilátoru.
Normálně se druhý stupeň větráku spíná jenom v létě, když auto stojí se zapnutou klimatizací na místě. Je to cca to samé, jako se spíná větrák u auta bez klimatizace když stojí na místě.
Znovu ale zdůrazňuji, že při zapnutí klimatizace se musí hned rozeběhnout větrák na první stupeň a běžet celou dobu. Jestli se tak neděje, hledej problém v elektrice. Troufám si tvrdit, že až to opravíš, tak už se při současných teplotách druhý stupeň spínat nebude.
Máš tam vůbec dvourychlostní větrák? Nezůstal tam původní jednorychlostní?
Takto vypadá dvourychlostní (větší počet jinak tvarovaných lopatek, jiný motor, červený předřadný odpor vedle ventilátoru)
http://www.2i.cz/b8a62f05d6
To že se netočí větrák po zapnutí klimatizace je čistě elektrický problém. Větrák se spíná dokonce přímo tlačítkem, kterým se zapíná klimatizace. Prostě jak zmáčkneš tlačítko, tak se sepne relé a větrák se točí na první stupeň.
Druhý stupeň spíná tlakový spínač na vysokotlaké části klimatizace, nebo se spíná když teplota chladící kapaliny motoru přesáhne stanovenou hodnotu. Velké množství chladiva by mohlo mít za následek velký tlak a tím by se spínal větrák na druhý stupeň.
Když ti ale větrák neběží na první stupeň, tak dojde rychle k přehřátí chladiva a tím k nárůstu tlaku a k sepnutí druhého stupně ventilátoru.
Normálně se druhý stupeň větráku spíná jenom v létě, když auto stojí se zapnutou klimatizací na místě. Je to cca to samé, jako se spíná větrák u auta bez klimatizace když stojí na místě.
Znovu ale zdůrazňuji, že při zapnutí klimatizace se musí hned rozeběhnout větrák na první stupeň a běžet celou dobu. Jestli se tak neděje, hledej problém v elektrice. Troufám si tvrdit, že až to opravíš, tak už se při současných teplotách druhý stupeň spínat nebude.
Máš tam vůbec dvourychlostní větrák? Nezůstal tam původní jednorychlostní?
Takto vypadá dvourychlostní (větší počet jinak tvarovaných lopatek, jiný motor, červený předřadný odpor vedle ventilátoru)
http://www.2i.cz/b8a62f05d6