Pokusím se vysvětlit problémy rychloměru (indikátor rychlost vozidla - km/h) a tachometr (ukazatel otáček motoru - rotace/min). Můj český jazyk není příliš dobrá, tak jsem vložil také anglickou odpověď.
1) Proč rychloměr je někdy nefunguje vůbec?
To je problém designu.
Kabel je příliš krátký. Mluvím o vnitřním kovovým kabelem, který přenáší rotaci z převodovky na rychloměru. Kabel vyklouzne z lozisko rychlomeru, někdy kvůli otřesům, vibracím, někdy proto že je připojen nesprávně po opravě která mlčky odstranění tohoto kabelu.
2) Proč je jehla vibruje při nízkých otáčkách (0-50 km/h)?
Opět platí, že stejný kabel je problém.Kabel je buď není vložena dostatečně (viz 1), nebo kabel a jeho pouzdro jsou správně připojeny s těmito speciálními plastovými sponami. Kromě toho, na vnější straně pouzdra se nachází silný hadice (20 cm), který funguje jako protizávaží a neumožňuje kabel vibrovat.
Pouze tehdy když jste si jisti že lanko je vložena dostatečně, pokuste se upravit tak trasu kabelu a pozici tlusté hadice pro minimální tření uvnitř a minimální vibrace mimo.
3) Proč je klapavý zvuk ze zadní části ukazatele rychlosti?
Uhodli jste, stejný kabel není správně usazena a hluk je přenášen na zadní straně přístroje. To vysvětluje proč je jehla stále vibruje i poté co indikátor rychlosti je nahrazen novým. Plastová ozubená kola jsou v pořádku.
4) Proč je tachometr nefunguje vůbec nebo jehla skoky při 2500 otáčkách za minutu?
Deska s tištěnými spoji je velmi tenká a měděné stopy bezva snadno kolem konektorů nebo kolem otáčkoměru kolíky.Německá společnost která vyrábí panely z příliš ekonomiku mědi a cínu. Některé pájené spoje jsou popraskané a je třeba je opravit pomocí čerstvé cín.
=======================================================================
I will try to explain the problems of speedometer (vehicle speed indicator - km/h) and tachometer(engine rotation speed indicator - rotation/minute).
1) Why the speedometer is sometimes not working at all?
It is a design problem. The cable is
too short. I am talking about the internal metallic cable that transfers the rotation from the gearbox to the speed indicator. The cable slips out from the gearbox drive mounting, sometimes because of shocks, vibration, sometimes because it is mounted incorrectly after a repair that implied removing that cable.
2) Why is the needle vibrating at low speeds (0-50 km/h)?
Again, the same cable is the problem. The cable is either not inserted enough (see 1) or the cable and its sleeve are not properly attached with those special plastic clips. Furthermore, on the outside of the sleeve there is a thick hose (20 cm long) that works as a counterweight and doesn't allow the cable to vibrate.
Only when you are sure the inner cable is inserted enough, try to adjust the route of the cable and the position of the thick hose for minimum friction inside and minimum vibration outside.
3) Why there is a clicking sound from the back of the speed indicator?
You guessed it, the same cable is not seated correctly and the noise is transmitted to the back of the instruments. That explains why the needle still vibrates even after the speed indicator is replaced with a new one. The plastic gears are alright.
4) Why the tachometer is not working at all or the needle jumps at 2500 rpm?
The printed circuit board (PCB) is very thin and the copper tracks crack easily around connectors or around tachometer pins. The German company that manufactured the panels made too much economy of copper and tin. Some solder joints are cracked and need to be repaired using fresh tin.
Pokusím se vysvětlit problémy rychloměru (indikátor rychlost vozidla - km/h) a tachometr (ukazatel otáček motoru - rotace/min). Můj český jazyk není příliš dobrá, tak jsem vložil také anglickou odpověď.
[b]1) Proč rychloměr je někdy nefunguje vůbec?[/b]
To je problém designu. [color=#FF0000][b]Kabel je příliš krátký[/b][/color]. Mluvím o vnitřním kovovým kabelem, který přenáší rotaci z převodovky na rychloměru. Kabel vyklouzne z lozisko rychlomeru, někdy kvůli otřesům, vibracím, někdy proto že je připojen nesprávně po opravě která mlčky odstranění tohoto kabelu.
[b]2) Proč je jehla vibruje při nízkých otáčkách (0-50 km/h)?[/b]
Opět platí, že stejný kabel je problém.Kabel je buď není vložena dostatečně (viz 1), nebo kabel a jeho pouzdro jsou správně připojeny s těmito speciálními plastovými sponami. Kromě toho, na vnější straně pouzdra se nachází silný hadice (20 cm), který funguje jako protizávaží a neumožňuje kabel vibrovat.
Pouze tehdy když jste si jisti že lanko je vložena dostatečně, pokuste se upravit tak trasu kabelu a pozici tlusté hadice pro minimální tření uvnitř a minimální vibrace mimo.
[b]3) Proč je klapavý zvuk ze zadní části ukazatele rychlosti?[/b]
Uhodli jste, stejný kabel není správně usazena a hluk je přenášen na zadní straně přístroje. To vysvětluje proč je jehla stále vibruje i poté co indikátor rychlosti je nahrazen novým. Plastová ozubená kola jsou v pořádku.
[b]4) Proč je tachometr nefunguje vůbec nebo jehla skoky při 2500 otáčkách za minutu?[/b]
Deska s tištěnými spoji je velmi tenká a měděné stopy bezva snadno kolem konektorů nebo kolem otáčkoměru kolíky.Německá společnost která vyrábí panely z příliš ekonomiku mědi a cínu. Některé pájené spoje jsou popraskané a je třeba je opravit pomocí čerstvé cín.
[img]http://s020.radikal.ru/i712/1406/c9/8ba952c54676.jpg[/img]
=======================================================================
I will try to explain the problems of speedometer (vehicle speed indicator - km/h) and tachometer(engine rotation speed indicator - rotation/minute).
1) Why the speedometer is sometimes not working at all?
It is a design problem. The cable is [b][color=#FF0000]too short[/color][/b]. I am talking about the internal metallic cable that transfers the rotation from the gearbox to the speed indicator. The cable slips out from the gearbox drive mounting, sometimes because of shocks, vibration, sometimes because it is mounted incorrectly after a repair that implied removing that cable.
[b]2) Why is the needle vibrating at low speeds (0-50 km/h)?[/b]
Again, the same cable is the problem. The cable is either not inserted enough (see 1) or the cable and its sleeve are not properly attached with those special plastic clips. Furthermore, on the outside of the sleeve there is a thick hose (20 cm long) that works as a counterweight and doesn't allow the cable to vibrate.
Only when you are sure the inner cable is inserted enough, try to adjust the route of the cable and the position of the thick hose for minimum friction inside and minimum vibration outside.
[b]3) Why there is a clicking sound from the back of the speed indicator?[/b]
You guessed it, the same cable is not seated correctly and the noise is transmitted to the back of the instruments. That explains why the needle still vibrates even after the speed indicator is replaced with a new one. The plastic gears are alright.
[b]4) Why the tachometer is not working at all or the needle jumps at 2500 rpm?[/b]
The printed circuit board (PCB) is very thin and the copper tracks crack easily around connectors or around tachometer pins. The German company that manufactured the panels made too much economy of copper and tin. Some solder joints are cracked and need to be repaired using fresh tin.