od Alf » pon 21. bře 2011 20:10:19
Já jsem to konstruoval havně pro ,,tripping " tato myšlenka mně nenapadla a nezabýval jsem se jí .
Není to špatný nápad a pokud budu mít volnou chvíli tak o tom budu přemýšlet . Nicméně o trippling teď klesnul zájem a nikdo ho nekupuje .
Ale zpět k funkci ,,děkování "
Ovládání přídavným tlačítkem by bylo nejjednodušší, ale bohužel by se musela dělat nová větší DPS, která by byla dražšší a instalace přídavného tlačítka by nemusela být jednoduchá a vratná úprava - vrtání .Intstalace do jiného auta než felicie.
Ovládání by bylo nejvhodnější asi páčkou blikrů, jelikož z hlediska napěťových úrovní je to u EVO II dané zapojením a v žádném jiném autě nemůže být problém.Tato páčka je nejblíž volantu což je taky důležité.
Akorát z hlediska funkce je toto nejhorší řešení, protože z hlediska ovládacího signálu bude docházet k předblikům ( relé kopíruje stav páčky ) .
Z tohoto důvodu by bylo nejmémě vyhovující třeba ovládání pomocí dvou krátkých stlačení čáčky ( jedno stlačení=trippling / dvě= poděkování ) - toto řešení by zase bylo z hlediska bezpečnosti silničního provozu nejvhodnější, ale funkčně by to vyvolalo připomínky jelikož by auto bliknulo dvakrát velmi krátce třeba doprava a potom třikrát výstražnými.
Další řešení - krátké stlačení na jeden směr a potom krátké stlačení na druhý směr a vyvolalo by se poděkování . Z pohledu funkce by to vypadalo následovně krátké bliknutí na jednu stranu-potom krátké bliknutí na druhou a potom tři plné bliknutí výstražnými . Z hlediska bezpečnosti se mi to už moc nelíbí, jelikož může nastat situace, že někdo omylem klepne do páčky a chce funkci tripplingu zrušit tak klepne na druhý směr,aby třeba neblikal doprava, ale radši doleva . Pokud jedu po hlavní a jsem u křižovatky kde mi z prava stojí auto a on uvidí, že blikám vpravo, tak si může oprávněně myslet, že odbočuji - tudíž mu nekřížím cestu a on se může rozjet .
Podobná funkce už tam je a to fukce uživatelsky volitelná - Pouze ukončení Pokud je tato funce aktivovaná, tak lze trippling vypnout krátkým klepnutím do druhého směru.
Pokud by se tato funkce nahradila funkcí poděkování šel by aktivovaný trippling vypnout jen stlačením páčky na dobu delší jak čas neaktivuj trippling .
Řešení ovládání vypínačem výstražných jsem zkoušel a zatím se mi moc nedaří sepnout výstražné na velmi krátkou dobu - tato doba nesmí být delší než je jedno bliknutí...
Toto řešní by zase znamenalo šahání za jízdy někam jinam, ale zase by nedocházeko k předblikům , taky by to bylo složitější na úpravu programu.
Každopádně o tom budu uvažovat a případně to doplním do funkcí a zpětně případným zájemcům přehraji soft za cenu poštovného a mírný poplatek ( PIC musí ven z desky ).
Já jsem to konstruoval havně pro ,,tripping " tato myšlenka mně nenapadla a nezabýval jsem se jí .
Není to špatný nápad a pokud budu mít volnou chvíli tak o tom budu přemýšlet . Nicméně o trippling teď klesnul zájem a nikdo ho nekupuje .
Ale zpět k funkci ,,děkování "
Ovládání přídavným tlačítkem by bylo nejjednodušší, ale bohužel by se musela dělat nová větší DPS, která by byla dražšší a instalace přídavného tlačítka by nemusela být jednoduchá a vratná úprava - vrtání .Intstalace do jiného auta než felicie.
Ovládání by bylo nejvhodnější asi páčkou blikrů, jelikož z hlediska napěťových úrovní je to u EVO II dané zapojením a v žádném jiném autě nemůže být problém.Tato páčka je nejblíž volantu což je taky důležité.
Akorát z hlediska funkce je toto nejhorší řešení, protože z hlediska ovládacího signálu bude docházet k předblikům ( relé kopíruje stav páčky ) .
Z tohoto důvodu by bylo nejmémě vyhovující třeba ovládání pomocí dvou krátkých stlačení čáčky ( jedno stlačení=trippling / dvě= poděkování ) - toto řešení by zase bylo z hlediska bezpečnosti silničního provozu nejvhodnější, ale funkčně by to vyvolalo připomínky jelikož by auto bliknulo dvakrát velmi krátce třeba doprava a potom třikrát výstražnými.
Další řešení - krátké stlačení na jeden směr a potom krátké stlačení na druhý směr a vyvolalo by se poděkování . Z pohledu funkce by to vypadalo následovně krátké bliknutí na jednu stranu-potom krátké bliknutí na druhou a potom tři plné bliknutí výstražnými . Z hlediska bezpečnosti se mi to už moc nelíbí, jelikož může nastat situace, že někdo omylem klepne do páčky a chce funkci tripplingu zrušit tak klepne na druhý směr,aby třeba neblikal doprava, ale radši doleva . Pokud jedu po hlavní a jsem u křižovatky kde mi z prava stojí auto a on uvidí, že blikám vpravo, tak si může oprávněně myslet, že odbočuji - tudíž mu nekřížím cestu a on se může rozjet .
Podobná funkce už tam je a to fukce uživatelsky volitelná -[b] Pouze ukončení [/b] Pokud je tato funce aktivovaná, tak lze trippling vypnout krátkým klepnutím do druhého směru.
Pokud by se tato funkce nahradila funkcí [b]poděkování[/b] šel by aktivovaný trippling vypnout jen stlačením páčky na dobu delší jak čas [u]neaktivuj trippling[/u] .
Řešení ovládání vypínačem výstražných jsem zkoušel a zatím se mi moc nedaří sepnout výstražné na velmi krátkou dobu - tato doba nesmí být delší než je jedno bliknutí...
Toto řešní by zase znamenalo šahání za jízdy někam jinam, ale zase by nedocházeko k předblikům , taky by to bylo složitější na úpravu programu.
Každopádně o tom budu uvažovat a případně to doplním do funkcí a zpětně případným zájemcům přehraji soft za cenu poštovného a mírný poplatek ( PIC musí ven z desky ).