Klepání pravého tlumiče a klepání motoru

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Klepání pravého tlumiče a klepání motoru

Re: Klepání pravého tlumiče a klepání motoru

od 103457 » ned 06. led 2019 19:22:09

Špatné tlumiče na STK nepoznaj, maximálně, když jsou vyteklé. Tím, že se o auto zhoupneš také nic nepoznáš, o jsou babský rady. Tlumiče jde vyzkoušet jen na speciální stolici. Klepání může dělat tlumič, zrovna tak už může být omačkané horní uložení.
Špatný rozvodový řetěz poznáš když přidáš plyn a rychle pustíš, ten okamžik kdy je řetěz v tahu a pak najednou tah povolí řetěz krátce zachrastí.

Klepání pravého tlumiče a klepání motoru

od Diego1 » ned 06. led 2019 18:50:39

Dobrý den,

už nějaký ten pátek mám Felicii 1.3 MPi. Většinu času nezklamala. Jsem laik.

Teď před zimou jsem měnil spodní čepy na obou stranách. Nicméně mi stále přetrvává duté klepání na pravé straně. Projevuje se to například, když jedu do levotočivé zatáčky, tudíž se auto nahne doprava, že se při tom větším nahnutí dorazí tlumič až na doraz a někde to tam klepe. Nicméně se to projevuje i v případě, že přejedu naráz přes několik větších hrbolů i v malé rychlosti, cca 50km/h.

Přiložil jsem fotky předních tlumičů a jeho horního uložení. Co jsem se dočetl, tak by měla být mnohem menší mezera, spára, než mám já na fotkách, když auto sedí na kolech. Zkoušel jsem s autem pohoupat, jestli mám špatné tlumiče, že by nestíhaly a kola by poskakovaly, nic z toho se nestalo. Avšak i to nemusí znamenat, že tlumiče špatné nejsou. Ani na STK, nedávno, mi nic neřekli. Při výmeně tlumičů je potřeba vyměnit i horní uložení, je to tak?

Druhá věc se týká projevu motoru.

V poslední době mi začal motor jakoby klepat. Ale projevuje se to jen v pásmu cca 2100 otáček/min. při zařazené rychlosti. Jakmile je motor na 2000 nebo 2200 otáček/min, tak to ten zvuk nedělá. Pokoušel jsem se to nahrát na video, ale v tom hluku to nejde tak zřetelně poznat. Ale jakoby se při těch 2100 otáčkách/minutu chod motru rozjel, že válce/ventily? nejdou jak mají a začalo to klepat.

Může za to rozvodový retěz? Ačkoliv ten mi cca před 2 roky měnil mechanik, ale kdo ví co tam dal.

Přikládám i video se zvukem motoru z venku.

V přiloženém odkazu na OneDrive jsou fotky a videa.
https://1drv.ms/f/s!Al5Y4g5ONOTTiqFDcHHxfqQTRLDWwA

Za všechny tipy a rady předem děkuji,

S pozdravem,

Diego1.

Nahoru