od Pawlick » pon 30. zář 2019 10:23:01
Obecně: do konektoru do rádia jde obyčejně jedním kablíkem +12 V stálých (pro uložení paměti a nastavení rádia) a jedním kablíkem +12 V spínaných klíčkem, které napájí samotné rádio a jeho provoz. Tento přívod bývá vypínan při startování a také může být nefunkční bez zapnutého zapalování. Možností zapojení je mnoho a těžko říct, co je standard, zapojovat ti to navíc mohl kdokoliv...
Pokud bys měl zapojení dle výše popsaného a přepojil bys stálých 12 V z prvního popisovaného přívodu i na ten druhý, rádio by ti fungovalo vždy za jakékoliv situace. Ale zároveň by ti mohlo žrát baterku (opět záleží co to je za rádio). Já například rádio takto zapojené mám, ale mám tam zároveň vypínač, kterým si rádio sám manuálně vypínám a zapínám a tudíž se mi baterka nevybije.
Težko více přesněji radit, vytáhni rádio, prohlédni (a třeba proměř) přívodní konektor a uvidíš. Pokud se v tom nevyznáš, musíš najít odbornou pomoc. Přes internet všechno vyřešit nejde.
Obecně: do konektoru do rádia jde obyčejně jedním kablíkem +12 V stálých (pro uložení paměti a nastavení rádia) a jedním kablíkem +12 V spínaných klíčkem, které napájí samotné rádio a jeho provoz. Tento přívod bývá vypínan při startování a také může být nefunkční bez zapnutého zapalování. Možností zapojení je mnoho a těžko říct, co je standard, zapojovat ti to navíc mohl kdokoliv...
Pokud bys měl zapojení dle výše popsaného a přepojil bys stálých 12 V z prvního popisovaného přívodu i na ten druhý, rádio by ti fungovalo vždy za jakékoliv situace. Ale zároveň by ti mohlo žrát baterku (opět záleží co to je za rádio). Já například rádio takto zapojené mám, ale mám tam zároveň vypínač, kterým si rádio sám manuálně vypínám a zapínám a tudíž se mi baterka nevybije.
Težko více přesněji radit, vytáhni rádio, prohlédni (a třeba proměř) přívodní konektor a uvidíš. Pokud se v tom nevyznáš, musíš najít odbornou pomoc. Přes internet všechno vyřešit nejde.