Felicia - výhody vs. nevýhody u motoru 1.9

Často Kladené Dotazy :-)
mot

Felicia - výhody vs. nevýhody u motoru 1.9

Příspěvek od mot »

zdravím všechny, chci se zeptat jak je to teda s tímto motorem, slyšel jsem, že tím jak je ten motor těžkej tak trpí ložiska na přední nápravě a je potřeba je poměrně často měnit, taky jsem se tady dočetl, že tam měl někdo i problém s nápravou, když by se tady mohl rozepsat někdo kdo má s tímto motorem nějaké zkušenosti byl bych moc rád...
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia - výhody vs. nevýhody u motoru 1.9

Příspěvek od Vici »

je to nesmysl. netrpi vubec ale vubec nic... jede to pekne, spotreba solidni, teoreticky, pokud nekoupis nejake auto po smrti, tak se nema ani co pokazit. pokud si das este pojistku u wustenrotu tak budes vysmaty maximalne. jedien co tak to neni zrovna raketa, 1,6ce neujede. ale jede hezky a za solidni spotrebu na kterou benzinak nema.. pri stejnem stylu jizdy
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
mot

Re: Felicia - výhody vs. nevýhody u motoru 1.9

Příspěvek od mot »

ok, diky za odpoved ty mas tento motor? za kolik se s nim da jezdit po meste a za kolik dalnice?
Naposledy upravil(a) 103457 dne úte 11. srp 2009 11:50:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necituj předešlý příspěvek!
Uživatelský avatar
Jojin
Příspěvky: 295
Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia - výhody vs. nevýhody u motoru 1.9

Příspěvek od Jojin »

Mám 19,D přes dva roky. Jezdím za 5,3 l/100 (teď mě dcera natrhla žaket když udělala 4,8 l/100 :evil: ). Nechal jsem se poučit mladými divočáky a zatím nelituju (odstranění trumpet,zaslepení EGR ... dočteš se o tom v tomto foru,dokonce s fotodokumentací). Je to agregát pro někoho kdo jezdí 90 - 100 a na dálnic 130 - 135. Apropos dálnice, na spotřebě se nepodepíše nijak výrazně +/- 0,5 l a město pokud nejezdíš jako tzv. binární jezdec ( 0 / 1 - plnej nebo žádnej)tak do těch 6 l/100. Ještě dodám že mám combi.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 11. srp 2009 19:15:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
FELICIA 1,9D GLX cca 300 000 km
Obrázek

Velké závady mívají banální příčiny. (můj otec)
Je těžké být debilem, protože konkurence je veliká. (Miroslav Horníček)
Moudrost přichází s věkem. Někdy však věk přijde sám.
Zbysek - FK

Re: Felicia - výhody vs. nevýhody u motoru 1.9

Příspěvek od Zbysek - FK »

Jelikož je motor o celých 30kg těžší než třeba 1,3, tak je to opravdu důvod k poškození nápravy :D . Takže prostě do tohoto auta musí lézt jen lehcí lidé, těžcí nesmí, jinak odejde náprava.
A teď vážně.
S každým kilem hmotnosti na čumáku jede auto jinak samozřejmě především do zatáček, ovšem rozhodně to nemá nějaký strašný dopad na nápravu a jiné části auta. Je to prostě pouze blábol.
Já s ní jezdím už dva roky velmi smíšený provoz (hodně dálnice, trochu města a dost okresky), přičemž ji rozhodně nešetřím (tedy pokud nejsem na cestě sám a neblbnu, tak běžná cestovní rychlost do 160 na dálnci a 120 na okreskách) a při tomto stylu jízdy jsem se ještě nikdy nedostal přes 6 litrů spotřeby. Když jezdím někdy na předpisy, tak se vejdu s přehledem do 5 litrů. Většinou nejezdím sám, ale téměř stále je auto obsazené více lidmi a ještě plným kufrem. Mám ale krátkou a hlavně sériové kola a gumy, což dělá dost.
Jinak co se týče údržby, tak především záleží jaký kus člověk sežene. Jakmile se vychytají chyby po předchozích majitelích, tak stačí lít naftu a olej a pořád to jezdí. Na motoru se nemá skoro co pokazit a když už by k tomu došlo, tak opravy jsou velmi jednoduché /trochu zdatný člověk to udělá doma sám) a hlavně za pár korun.
Jasnou nevýhodou je pojistka, protože to prostě vždy bude dražší. Ovšem pokud najezdíš trochu více kilometrů, tak se to hravě vrátí.

Nějaké základní úpravy a opravy tohoto autíčka najdeš zde http://felicia-diesel.ic.cz/ (to mi připomíná, že bych tam měl zase přihodit nějaké nové články jak bude čas). Většinou se jedná hlavně o vyladění motoru do optimálního stavu poté, co to někdo předtím rozharašil, nebo o seřízení pro lepší chod.
Odpovědět