Uložení pedálů

vybavení a úpravy interiéru atd.

Uložení pedálů

Příspěvekod Vlada320 » sob 16. črc 2016 23:24:31

Ahoj lidičky, mám takovou prosbu, Felda mi stále slouží i s 330tisíci km na tachometru a pravidelném servisu, ale trápí mě pedály. Řešil jsem kousající se pedál spojky a přišel jsem na to že problém je v uložení spojkového a brzdoveho pedálu, které je řešené takovým plastovým válečkem. Ten jsem dal nový a namazaj vše vazelínou co jsem měl v garáži. Zezačátku to chodilo super úplně samo že jsem necítil že šlapu na pedál, ale asi po měsíci se pedál začal kousat ještě víc proste jakoby začal drhnout. Zjistil jsem že tomu plastu vadila nejspíš ta vazelína která ho jakoby naleptala, takže jsem váleček vyměnil zase za nový, ale ten už jsem nenamazal ničím, čtrnáct dní to bylo dobré, ale už se to zase zhoršuje. Určitě to musí být namazane protože i z fabriky to asi bylo, ale nevím co je na to nejlepší tak se chci zeptat Vás co mám použít za mazivo? Nechce se mi to totiž rozebírat znova, v táhlu problém není, je to tím uložením. Díky moc za reakce s pozdravem Vláďa
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 350 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Uživatelský avatar
Vlada320
Palec nahoru! 12 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 701
Registrován: sob 19. led 2008 22:41:38
Bydliště: Kostelec

Re: Uložení pedálů

Příspěvekod Vlada320 » ned 17. črc 2016 6:19:56

Co jsem koukal tak mě napadlo použít bílou vazelínu od Mogulu ale nevím zda LV 2-3 a nebo LV 2 EP.
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 350 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Uživatelský avatar
Vlada320
Palec nahoru! 12 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 701
Registrován: sob 19. led 2008 22:41:38
Bydliště: Kostelec

Re: Uložení pedálů

Příspěvekod Paulie » ned 17. črc 2016 10:53:32

Když mi v servise měnili spojku, tak jsem měl spojkový pedál ve vyšší poloze...(Před tím byl tak jak má být tzn...+- ve výšce s brzdovým, ale šel trošku z tuha a malinko se taky sekal) a najednou šel úplně zlehka...i chod nahoru po jeho povolení byl takový plynulejší, ale necítil jsem si v noze žádný odpor.....vadilo mi, že by hodně měkký. Tak jsem ho vrátil zpátky....že jsem ho snížil......sice se zase chod zpět není tak plynulý, ale jde tak jak před tím....zatím všechno cajk...tak jsem spokojený.

Zkus ho prostě zvednout trošičku....Jestli to nebude mít na to vliv. To mi přijde na zkoušku jednodušší, než rozdělávat uložení pedálů.
Paulie
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 282
Registrován: stř 29. čer 2011 18:57:27
Bydliště: Ostrava

Re: Uložení pedálů - Oprava pojistky čepu spojky

Příspěvekod MirekVen » pon 09. říj 2017 9:53:38

Dobrý den, mám z poslední doby podobnou zkušenost ... prostě auto má přes 300 000 km, motoricky OK, podvozek OK, kastle zlehka chaloupka strejdy Toma - samá ďoura, ale jinak spokojenost. Minulý týden jsem jel po R7 od Slaného a při 105 km/hod se najednou při vyšlápnutí spojky, abych podřadil do kopce, ozvalo lehké cinknutí a spojka propadla dolů ... první reakce byla brzda a do pravého ... a brzda nic, jen zlehka přibržďovala ... tak jsem nechal auto jet a na ručku a s přibržděním hlavní brzdou jsem "přistál" v pravém odstavném pruhu. Po ohledání příčiny, co to jako že bylo, jsem zjistil (po prohlídce MP, že tam je vše OK), že pedály jsou nějak podivně nakřivo ... Kývavým pohybem spojkou se mi najednou podařilo nahodit osu plastového distančního čepu brzdy zpět do díry v rampě pedálu. Pak jsem hmatem zjistil, že jaksi chybí segerovka na ose čepu spojkového pedálu a tím se vče vavlíklo ven a zcela pozbylo funkčnosti. Oprava trvala týden -- tedy přesně dvě hodiny a stála cca 2,50 -- a vlastní práci. zbylý zmarněný čas byl v tom, že na eShopech mají sice tuto položku v katalogu, na mnoha místech dokonce i skladem, ale jakmile objednám - cena pojistky čepu nebo jak to všude možně nazývají je 9,00 Kč u originálního dílu (ve skutečnosti jde o zlepšovák a to pojistný kroužek čepu s pojistkou, které se dříve používaly v Libertě Mělník u zajištění koleček dětských kočárků kolem r. 1960 - 67 a které kdosi ze Škodovky nebo VW opálil i s konstrukčními chybami). Prostě stalo se to, že za ta léta a počet km se xkrát vyšlápla spojka a tato pojistka se s čepem prostě otáčí. Stalo se, že se prostě zajišťovací vidlička "odbrousila" a vypadlo to celé ven. Jedinou možností bylo, po eskapádě s objednávkami a zamítnutí dodávky, odvrtat do osy čepu spojky otvor 3,2 mm a vyřezání závitu. pro zajištění pozice čepu jsem použil původní placku pojistky a dvojice předepínacích talířových podložek, které jsem ještě předpružil více a pomocí imbusu (na hlavu je tam místa dost) jsem to zatáhl. Jde jen o kývavý, pomaluběžný pohyb, tak vycentrování pojistného závitu není tolik kritické. Stejně tak v tomto místě nepůsobí žádné významně větší síly, tak není třeba spoj nijak extra dimenzovat. Oprava jednoduchá, ale je třeba sejmout celou rampu, po odpojení všech táhel a brzdového spínače a udělat to "na ponku", jinak je to bída. Zároveň, kdo již provedl, našel jedno 1029 vylepšení vozu Škoda - spodní třmen s upevňovacími šrouby, který jakmile to nevíte a vyndáte obě spodní matice, celý se odporoučí do MP (motorového prostoru) a svým umístěním (pod hrncem posilovače brzd je to docela komedie ho tam honem zase vrátit ... při zpětné montáži, pokud nemáte daší ochotné ruce se zapráskat od vazelíny a pod k dispozici, používám fígl jednoho staršílho mechanika, který, aby zamezil vypadnutí takovéto "konstrukční" libůstky, použil obyčejný kousek vázacího drátu (třeba od kabelu prodlužovačky) a po přidržení jednoho ze šroubů rukou nebo kleštěmi namotejte tento slabý drátek kolem druhého šroubu co nejblíže k podlaze a po přehození kleští na již omotaný, toto proveďte i na druhém šroubu. Drát není třeba stříhat na kus pro jeden a druhý šroub, naopak, nechte jej vcelku a motejte na sroub vždy jeden volný konec a mezi nechte drát volný. Pak už vám nikam neuhne a celý most bez problémů navěsíte a připevníte na šrouby celkem pohodlně.... Chce to pevné nervy, ale jde to a funguje to jako sovětské vojsko u nás ... na věčné časy až do celkového konce životnosti.
MirekVen

Re: Uložení pedálů

Příspěvekod MirekVen » pon 09. říj 2017 9:58:48

K tomu "přidřenému" pohybu spojky - stejný problém nastal, když mi namontovali nový, provinience čína --
ani ne po roce začal vrzat, uvolňoval se blbě, prokluzovala spojka, než zavřel úplně ... Po reklamaci konkrétního dílu naštěstí reklamaci uznali a po pokusu, jestli si náhodou nevymýšlím a není to vratnou pružinou pedálu, zjistili, že je to opravdu lanem ... vynadal jsem jim, že nestojím o levné náhrady, pokud jsou k dispozici VAG ND nebo dokonce originální díly ... vyměnili a byl klid a je stále ...
MirekVen


Zpět na Interiér

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků