Zinkování dílů karoserie
Zinkování dílů karoserie
Ahoj kluci, včera jsem viděl fávo s pozinkovanejma blatníkama bez laku. Jen tak ze zajímavosti, máte s tim galvanickým zinkováním větších ploch (třeba blatníků, prahů, atd.) někdo zkušenosti? Zajímalo by mě na kolik to tak může vyjít, jestli to má vůbec cenu a taky jak je to s lakem? Dá se to pak normálně vařit COčkem třeba v případě těch prahů? Díky
- Mildacaso
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zinkování dílů karoserie
Když budeš vařit na pozinkovanou karoserii vznikají jedovaté plyny a je nutné odsávání. Pozink vaření nevydrží. V případě automobilů se celý skelet svaří a pak noří do chemických lázní. Blatníky , dveře a tak se noří zvlášt.
Re: Zinkování dílů karoserie
no a nevíte někdo, na kolik teda může vyjít třeba ten blatník? V případě toho prahu by stačilo svařované plochy obrousit nebo to nevydrží celý tou teplotou? Díky
Re: Zinkování dílů karoserie
Zinek nevydrží teplotu v místě svařování takže se svary tak jako tak musí dodatečně ošetřit
Ohledně ceny bude asi nejlepší zajít do nejbližší galvanovny, zeptat se na max. rozměry dílu a na cenovku, u nás je to třeba 15 Kč/kg
Mildacaso: v současnosti už se u Škodovky všechny plechy pro lisovnu dodávají v pozinku, po vaření už další zinkování není
Ohledně ceny bude asi nejlepší zajít do nejbližší galvanovny, zeptat se na max. rozměry dílu a na cenovku, u nás je to třeba 15 Kč/kg
Mildacaso: v současnosti už se u Škodovky všechny plechy pro lisovnu dodávají v pozinku, po vaření už další zinkování není
Re: Zinkování dílů karoserie
Marty , chudáci majitélé nových škodovek zažíjí po pár letech to co mi prožíváme dnes a denně.
U nás je zinek za 12kč/kg pak se cena odvíjí podle toho zda se dá díl poslat automatickou linkou, nebo se musí dělat ručně.
U nás je zinek za 12kč/kg pak se cena odvíjí podle toho zda se dá díl poslat automatickou linkou, nebo se musí dělat ručně.
Re: Zinkování dílů karoserie
Marty: takže sváry se už neošetrují a auto jde rovnou pod lak? A když pasujou svařenou a ještě nenalakovanou kastli (konkrétně fabie), tak jsem viděl, jak to někde i brousej a zinek z toho místa je samozřejmě pryč, to už se taky nijak neošetřuje?
Re: Zinkování dílů karoserie
p@vel: sváry se určitě ošetřují, podstatný je že po svaření už karoserie nejde znovu na zinek
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zinkování dílů karoserie
Přesně tak, lisuje se to z pozinkovaného plechu. Celá karoserie se namáčí, ale po procesu odmaštění a neutralizace jde pouze do fosfátu. Jde spíš o to, aby na tom držel lak. Renault na Thaliích by o tom mohl vyprávět, jak to dopadne, když se to odflákne.
Re: Zinkování dílů karoserie
A ještě co se týče laku, nalakování čistýho pozinku asi taky vyjde dráž co? Jinak se mi to teda jeví jako nejlepší antikorozní úprava na feldě
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zinkování dílů karoserie
svary se neošetřují , díly nejsou pozinkované ale sekané z pozinkovaného plechu , ostřih , prosekané díry atd jsou vlastně poškozená místa , kastle sice jde po svaření do forézy , ale .......... (viz feli , fav , š120 atd ) , foréza není všemocná nedostane se úplně všude zůstávají vzduchové kapsičky , bublinky na spojení dílů atd , a z tohoto místa v dutinách po vysrážení vody ze vzduchu to začne hnít , dnes se používá místo znku uzibor ořezy otvory se pálí laserem - poškozené místo , svařování resp pájení buď tig nebo mig a bodoování
pozinkovaný díl je např přední nápravnice mercedes ale i ta má nedokonalosti , rezne zevnitř ,
pozinkovaný díl je např přední nápravnice mercedes ale i ta má nedokonalosti , rezne zevnitř ,
Re: Zinkování dílů karoserie
ferdamravenec: co je uzibor? A teda díry se do plechů laserem neřežou, to je zatím těžká sci-fi - normálně se prostřihují, co vím tak se akorát v současnosti u Škodovky svařují laserem spoje bočnic a střechy
- Mildacaso
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zinkování dílů karoserie
Marty_pv: zajimavé. Daewoo avia po smontování kabiny celé máčí. Jediný problém je u specialních kabin tuším všechny prodloužene kdy předek je v pozinku a vše co je za dveřma zas dělaj bez pozinku.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zinkování dílů karoserie
pracuji ve firmě která je subdodavatelem růných automobilek , dělají se různé výztuhy A B C sloupků nárazníků , díly náprav , nápravnice atd
výztuhy A B sloupků fab rom díry ostřihy sekané (bez povrchové úpravy-ochrany , nástavec A sl fabcombi pozink )
výztuhy A B yeti A superb laserované (povrch uzibor)
uzibor povlak na povrchu plechů vyloučený chem reakcí ,( nejspíš je to jen nějaká zkratka a vlastní název je podstatně delší , taky jsem to hledal na netu a nic mi to nenašlo , )
výztuhy A B sloupků fab rom díry ostřihy sekané (bez povrchové úpravy-ochrany , nástavec A sl fabcombi pozink )
výztuhy A B yeti A superb laserované (povrch uzibor)
uzibor povlak na povrchu plechů vyloučený chem reakcí ,( nejspíš je to jen nějaká zkratka a vlastní název je podstatně delší , taky jsem to hledal na netu a nic mi to nenašlo , )
Re: Zinkování dílů karoserie
kamarád co dělá v galvanovně tak má na Fávu zinkované př. blatníky a zadní lemy , jen to zkusil když to má zadara...akorát bodance svárú jsou natřené nějakou pastou. Když jsem mu to lakoval tak jsem musel zinkované věci stříknout 2k základem -nějakým speciál na zinek
Re: Zinkování dílů karoserie
Sice starsi tema, ma nekdo zkusenosti kdyz necham galvanicky pozinkovane blatniky bez barvy, bude to ok? Mam stribrnou metlu, tak jsem zvedav jak to bude vypadat. Ma to tak nekdo?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zinkování dílů karoserie
Jednak to bude vypadat hnusně a za druhé ti to za chvíli začne reznout. Nezaměňuj galvanické pokovení s žárovým zinkováním.