Rezivění karoserie
Rezivění karoserie
Zdravím,
mám Felicii a začíná mi rezivět - zadní blatník a zadní dveře. Chci se zeptat, zda se proti tomu dá něco udělat (odstranění rzi,zastavení dalšího rezivění atd.) nebo zda je to prostě normální. Díky
mám Felicii a začíná mi rezivět - zadní blatník a zadní dveře. Chci se zeptat, zda se proti tomu dá něco udělat (odstranění rzi,zastavení dalšího rezivění atd.) nebo zda je to prostě normální. Díky
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rezivění karoserie
Je to naprosto normální. Jediné jak oddálit rozsáhlou korozi tak trochu obrousit a zatřít.Ale výsledek nejistý...
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: Rezivění karoserie
Ja mam ten isty problem s hrdzou, ten moj "bean" mi zacina akosi nepekne rozkvitat a mam dojem , ze na opravu karoserie miniem majland nepoznate nejakeho dobreho lakirnika alebo tak co by mi dal na jar karoseriu do poriadku?
Re: Rezivění karoserie
Napiste ktory ja najlepsi pripravok na spodok karoserii atiez na dutiny.Z doterajsich tem som si zial nevybral.Kto ma najlepsie skusenosti s cim,mozno si vyberiem. Doteraz som daval na blatniky Body... a nemam s tym dobre skusenosti.Praska tiez sa stale objavuje hrdza.Diky za nazory.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: ned 07. říj 2007 10:59:22
- Bydliště: Chotusice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rezivění karoserie
Tomas6 píše:Je to naprosto normální. Jediné jak oddálit rozsáhlou korozi tak trochu obrousit a zatřít.Ale výsledek nejistý...
Podle mě je to zbytečná práce.Nejlepší je vyměnit lem zadních blatniků zakytovat přebrousit stříknout a ošetřit zas na pár let je pokoj tak sem to udělal když sem měl favorita
Re: Rezivění karoserie
přesně tak, je lepší lem odříznout, zbroušení a natření vydrží maximálně rok, ta chemická reakce koroze je v plechu i po obroušení, takže to chce "nakažený" kus plechu nahradit novým...
Dočasná oprava koroze
Mám na feldě bohužel několik míst chycených korozí, všeljake oděrky ktere se neošetřily a chytly rez, puchýře (a ne zrovna male), ještě k tomu když lakýrnik před 2mi lety lakoval 5te zavařené dveře, tak to celkem odflakl a oběvily se chytlé místa + jak daval stěrač, tak to odřel a taky to chytlo
Potřeboval bych poradit čím to ošetřit. Chtěl bych to vybrousit ale nevím čím to potom natřit aby to nachvili vydrželo, než se seženou nějaké ty chechtáky a necha se to komplet opravit.
Potřeboval bych poradit čím to ošetřit. Chtěl bych to vybrousit ale nevím čím to potom natřit aby to nachvili vydrželo, než se seženou nějaké ty chechtáky a necha se to komplet opravit.
-
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob 19. led 2008 22:08:41
- Bydliště: Kojetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dočasná oprava koroze
No chlape nemám pro tebe dobrou správu. pokaždé když jsem to vybrousil a zakytoval a pak natřel tak to nemělo dlouhého trvání... takže jedině vybrousit zakytovat a okamžitě do laku... ovšem nejlepší a nejtrvanlivějsí varianta je vyměna plechů...lemy atd.. Ja jsem si nechal vybrousit zadní lemy a zakytovat a nalakovat a následně vystříkat dutiny... ještě to není ani rok a už to začíná pomaličku na novo... hold felda no..
bylo: felinka lechce poladěná...Myška
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dočasná oprava koroze
Na tyhle drobné opravy se mi osvědčit odrezovač.
Puchýř oškrabat nožem na čistý kov, pak natřít odrezovačem, natřít kvalitním základem, natřít vrchní barvou a pak to vydrží poměrně dlouho.
Puchýř oškrabat nožem na čistý kov, pak natřít odrezovačem, natřít kvalitním základem, natřít vrchní barvou a pak to vydrží poměrně dlouho.
Re: Dočasná oprava koroze
Odrezovač? co to je, slyším poprvé
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 28. črc 2009 9:18:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Re: Dočasná oprava koroze
mause píše:No chlape nemám pro tebe dobrou správu. pokaždé když jsem to vybrousil a zakytoval a pak natřel tak to nemělo dlouhého trvání... takže jedině vybrousit zakytovat a okamžitě do laku... ovšem nejlepší a nejtrvanlivějsí varianta je vyměna plechů...lemy atd.. Ja jsem si nechal vybrousit zadní lemy a zakytovat a nalakovat a následně vystříkat dutiny... ještě to není ani rok a už to začíná pomaličku na novo... hold felda no..
No to mám vplanu v létě až našetřím nějaké ty chechtáky navíc, ale chci teď alespon něco málo s tím udělat
Re: Dočasná oprava koroze
Většina nejkritičtějších míst na feldách rezaví zevnitř. Když se udělá na laku puchýř, s největší pravděpodobností je tam už dírka skrz, kterou se dostal rez pod lak a nadzvedl ho. Stačí malinká mikroskopická dírka. Jestli je ten puchýř větší, nebo staršího data, bude tam už třeba pořádná díra.
Nestačí to jenom dokonale odrezit a ošetřit zvenku, musí se něco udělat i zevnitř. Pokud je k druhé straně plechu přístup, odrezit a ošetřit to důkladně i tam. Pokud tam přístup není, tak alespoň vyškrábat rez z vnitřní strany plechu v bezprostředním okolí té dírky. A vysušit a ošetřit nějakým voskem proti korozi.
Nestačí to jenom dokonale odrezit a ošetřit zvenku, musí se něco udělat i zevnitř. Pokud je k druhé straně plechu přístup, odrezit a ošetřit to důkladně i tam. Pokud tam přístup není, tak alespoň vyškrábat rez z vnitřní strany plechu v bezprostředním okolí té dírky. A vysušit a ošetřit nějakým voskem proti korozi.
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dočasná oprava koroze
Jakákoliv snaha oddálit již začínající korozi je boj s větrnými mlýny.Jedině vyvařit,nastříkat a dokud to vypadá celkem k světu pryč s tím...
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dočasná oprava koroze
Sigy píše:Odrezovač? co to je, slyším poprvé
Odrezovač je většinou přípravek na bázi kyseliny fosforečné. Natřeš očištěný plech, ono to zreaguje s rezem který tam zůstal. Udělá to fialovočerný povlak a docela to samo o sobě odolává povětrnostním vlivům.
Zkusil jsem natřít orezlou trubku a nechal jsem jí venku. I za dva roky byla skoro korozí nepoškozená.
Mě se to fakt osvědčilo. Samozřejmě to místa, kde je to děravé zevnitř už nezachrání, ale na drobnější poškození je to ideální. Asi třikrát jsem opravoval začínající rez na spoji zadního blatníku a prahu. Pak jsem to pořádně očistil, natřel spáru odrezovačem, přes to pak barvou a od té doby se to ani nehnulo. Osvědčil jsem mi i na ošetření plechového lemu pod zasklívacím profilem předního a zadního okna.
- Ponman
- Příspěvky: 2282
- Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dočasná oprava koroze
Ja bych se chtel zeptat,od jaky firmy je nejlepsi ten odrezovac,nebo je to jedno
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
Re: Dočasná oprava koroze
Jedno to určitě není. Já si teď teda nevzpomenu co je zač ten co pak zfialoví, ale opravdu dobrej je Hamerite Rust Remover (takový zelený gel). Tím potřeš rezavý místa a on během tří hodin doslova sežere tu rez.Pak se to opláchne vodou a je čisto. Je to asi nejlepší materiál jaký jsem kdy potkal, tedy hlavně z pohledu kvalitní rychlé práce.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: ned 07. říj 2007 10:59:22
- Bydliště: Chotusice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dočasná oprava koroze
Tomas6 píše:Jakákoliv snaha oddálit již začínající korozi je boj s větrnými mlýny.Jedině vyvařit,nastříkat a dokud to vypadá celkem k světu pryč s tím...
Nejlepší a osvědčené je vyměnit nebo vyvařit zakytovat přebrousit nastříkat a ošetřit zas na pár let je klid
Re: Dočasná oprava koroze
Ponman píše:Ja bych se chtel zeptat,od jaky firmy je nejlepsi ten odrezovac,nebo je to jedno
http://www.amka.cz/loctite-a-teroson/od ... chrana.php
ten Super Rost Killer . je to presne to o cem se vyse zminili
- Ponman
- Příspěvky: 2282
- Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dočasná oprava koroze
Maysner píše:
http://www.amka.cz/loctite-a-teroson/od ... chrana.php
ten Super Rost Killer . je to presne to o cem se vyse zminili
Ze by to bylo nejak levny No uvidime.
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
Re: Dočasná oprava koroze
Souhlasím!
Obrousit až na plech - ne vždy je to až skrz - hlavně u lemů. Dělal jsem to na Fáčku a nebylo to vůbec skrz.
Pak natřít Hammerite odrezovačem, nechat pár hodinek působit, pak překytovat nebo rovnou základ, plnič, vybrousit a stříknout...drželo to jak helvétská víra více jak rok, než jsem to prodal
Obrousit až na plech - ne vždy je to až skrz - hlavně u lemů. Dělal jsem to na Fáčku a nebylo to vůbec skrz.
Pak natřít Hammerite odrezovačem, nechat pár hodinek působit, pak překytovat nebo rovnou základ, plnič, vybrousit a stříknout...drželo to jak helvétská víra více jak rok, než jsem to prodal
-
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob 19. led 2008 22:08:41
- Bydliště: Kojetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dočasná oprava koroze
Když šel můj formánek do světa... tak si s bruskou moc nerozuměl.. 2 montážní pěny pixla kytu jeden sprej namíchaný barvy a šel do světa:-) na to že to bylo Le r.v.1992 a bral 10 na 100 jsem za nej dostal 12000...))
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 28. črc 2009 9:22:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
bylo: felinka lechce poladěná...Myška
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
Re: Dočasná oprava koroze
Lituju člověka, co to koupil... Chudák, ten asi nadával, když chtěl třeba ty lemy po čase spravit líp...
Re: Dočasná oprava koroze
Odřel jsem rez až na čistý plech, natřel bílou základovkou Hammerite, přes to sprejem barvou. V krátké době to ale pod barvou rezlo znovu. Udělal jsem něco blbě?
Re: Dočasná oprava koroze
Právě,že to asi nejdřív chtělo natřít tím odrezovačem a až potom základ.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 28. črc 2009 9:23:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Nater na hrdzavu karoseriu.
Caute,
po zime som zistil ze na viacerych miestach karoserie mam hrzdave fliaky. Vie niekto co s tym ? Mam to vybrusit brusnym papierom a potom natriet
farbou ? Alebo vybrusit a natriet to tymto http://www.olejshop.cz/xVP-tectyl-ml-spray-600ml - pisalo sa to tu. Alebo len natriet na to hrzdave miesto tymto
spray-om ? Ak pouzijem tento spray, treba potom pouzit farbu ?
Dakujem.
po zime som zistil ze na viacerych miestach karoserie mam hrzdave fliaky. Vie niekto co s tym ? Mam to vybrusit brusnym papierom a potom natriet
farbou ? Alebo vybrusit a natriet to tymto http://www.olejshop.cz/xVP-tectyl-ml-spray-600ml - pisalo sa to tu. Alebo len natriet na to hrzdave miesto tymto
spray-om ? Ak pouzijem tento spray, treba potom pouzit farbu ?
Dakujem.
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
To co jsi sem dal je tuším na dutiny. Kde to máš všude rezavé? Pokud máš někde puchýřky a jen to vybrousíš tak se ti to do roka vratí. Pokud máš chycené přední blatníky a zadní lemy raději to nech vyříznout a nechat navařit nové.
Jinak na nátěr spodku bych dal Body 932.
http://www.bodycar.cz/index2.php?akce=v ... vyrobek=89
Jinak na nátěr spodku bych dal Body 932.
http://www.bodycar.cz/index2.php?akce=v ... vyrobek=89
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Zatial mam len puchyre. Su na kufry, a ked otvorim dvere tak ich vidno tiez. Sem tam tiez na roznych inych castiach. Vsetko su zatial len tie puchyre.
Co sa da na nich pouzit ? Ten pripravok body http://www.bodycar.cz/index2.php?akce=v ... vyrobek=89 alebo nieco ine ? Treba po puziti tohto pripravku pouzit
farbu na karoseriu ?
Co sa da na nich pouzit ? Ten pripravok body http://www.bodycar.cz/index2.php?akce=v ... vyrobek=89 alebo nieco ine ? Treba po puziti tohto pripravku pouzit
farbu na karoseriu ?
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Nejede mě ten lik co jsi sem dal. Ale pokud tam máš puchýřky tak s velkou pravděpodobností to bude už prorezlé celé.
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Ten link je ten co si poslal ty len som ho zle vlozil. Takze aky je navod na tie puchyre ? Pouzit ten body nater ?
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Pokud kytujete a opravujete nějaké rezavé fleky. Je možné po vybroušení drátěným kartáčem a nátěru odrezovačem na to stříknout zinkový sprej místo základovky?
ex nebožka 1,6 lpg
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Ten body 932 je na spodek karoserie:podběhy,prahy... a néní možno jej lakovat je to asvalt. Je to psané i v tom odkaze. Zkus to vybrousit a uvidíš jak na tom budeš jestli to bude už zkrz nebo ne. Až to budeš mít vybroušené a nalakované tak do 5dveří dej rezistin s olejem. Nebo co jsi sem už dal: http://www.olejshop.cz/xVP-tectyl-ml-spray-600ml
Možná bych do nich napatlal i ten Body 932.
Možná bych do nich napatlal i ten Body 932.
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
ka-spel píše:Pokud kytujete a opravujete nějaké rezavé fleky. Je možné po vybroušení drátěným kartáčem a nátěru odrezovačem na to stříknout zinkový sprej místo základovky?
Zkoušel jsem, zinkáč + základovku + vrchní barvu. Jako zatím to drží, no, mám to od léta. Barva se neloupe, drží, zatím vykvétá minimálně.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Co je to ten zinkac ? Mas podrobny nazov tohto produktu resp nejaky link ?
Diki.
Diki.
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Iny píše:Co je to ten zinkac ? Mas podrobny nazov tohto produktu resp nejaky link ?
Diki.
http://www.son-web.cz/html/katal%5Cmoti ... cpodkl.htm
ex nebožka 1,6 lpg
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Iny píše:Zatial mam len puchyre.
"Len puchyre" znamená že to máš prehrdzavené znútra smerom von skrz. Opravy prebrusenim a nalakovanim ti pomôžu tak na 3mes. = zbytočna robota.
Ak to chceš opravovať, tak jedine vyrezaním a navarením, ako to tu niekto spomínal. Ale ak máš veľa času a trpezlivosť, je ešte 1 možnosť. A to štýlom brúsiť - ohdrzovač, a toto zopakovať tak aspon 3x. Nasledne použiť PE tmel ako 1.základ. Ono ide o to, že na Felicii sa ti malokedy podari zachytit koroziu v naozaj počiatočnom štádiu. Tam to lezie veeeelmi rýchlo skrz, vytvoria sa ti take male dierky do plechu, ktore neikedy ani nevidíš - a toto nevybrúsiš nikdy. Prelakuješ, a za 3 mes sa ti "nafúkne" lak (tzv.bublinky). A si tam kde si bol.
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
Když to ošetříš i z druhé strany plechu, tak je to OK a vydrží to únosně dlouho.
Bohužel, ne vždycky se na druhou stranu plechu dostaneš. V tom případě je dobré zvětšit dírku skrz a v rámci možností odstranit rez i zevnitř. Nechat vyschnout a vystříknout nějakým voskem na dutiny.
Ta zvětšená dírka se pak pochopitelně hůř zaplňuje, ale vyplatí se trochu si s tím pohrát.
Bohužel, ne vždycky se na druhou stranu plechu dostaneš. V tom případě je dobré zvětšit dírku skrz a v rámci možností odstranit rez i zevnitř. Nechat vyschnout a vystříknout nějakým voskem na dutiny.
Ta zvětšená dírka se pak pochopitelně hůř zaplňuje, ale vyplatí se trochu si s tím pohrát.
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nater na hrdzavu karoseriu.
mikka píše:Ta zvětšená dírka se pak pochopitelně hůř zaplňuje, ale vyplatí se trochu si s tím pohrát.
Tak to tou dírkou vystříká nějakým resistinem a v závěru přes ni dá flastr z tkaniny a překytuje.
ex nebožka 1,6 lpg
- SatandaS
- Příspěvky: 1553
- Registrován: pon 11. srp 2008 16:45:56
- Bydliště: Frýdek-Místek / Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rezivění karoserie
Potřeboval bych poradit. Koupil jsem si Felícii před půl rokem a nějak jsem zanedbal začínající korozi. Na některých místech karoserie je vidět malá koroze. Nevím jestli se to dá nějak zachránit před zimou a pak to pořádně opravit. Díky moc za rady
Re: Rezivění karoserie
Najlepšie riešenie je to vyvariť, ale mám dobré skuúsenosti s odrezovačom - ODREZOVAČ T - BEZOPLACHOVÝ
(Je to najlepši odhrdzovač, žiaľ na Slovensku sa nepredáva)
Vybrúsit a natierať odhrdzovačom. Ja som to natieral 10 dní, potom základnou farbou a vytmeliť, opatrne obrúsiť, aby sme sa nedostali až na základnú farbu a prestriekať. Mne to na 110 R vydržalo niekoľko rokov. Zabrániť hrdzaveniu sa nedá, môžme to len pribrzdiť, čas hrá proti nám.
(Je to najlepši odhrdzovač, žiaľ na Slovensku sa nepredáva)
Vybrúsit a natierať odhrdzovačom. Ja som to natieral 10 dní, potom základnou farbou a vytmeliť, opatrne obrúsiť, aby sme sa nedostali až na základnú farbu a prestriekať. Mne to na 110 R vydržalo niekoľko rokov. Zabrániť hrdzaveniu sa nedá, môžme to len pribrzdiť, čas hrá proti nám.
- SatandaS
- Příspěvky: 1553
- Registrován: pon 11. srp 2008 16:45:56
- Bydliště: Frýdek-Místek / Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rezivění karoserie
Dík za info. Jen by mě zajímalo jestli už nato není zima nemám garáž
Re: Rezivění karoserie
ešte pridavam stranku http://www.via-rek.cz/detailprodukt.php?p=22
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rezivění karoserie
Venku nemá cenu natírat cokoli a kdykoli. I v létě ti to každý večer navlhne.
Re: Rezivění karoserie
No já narezlé místo pořádně obrousím, odmastím, natřu antikorozní základní barvou, až na tu dávám kit, pak barva auta a na to lak.
No a důležité je to ošetřit nejen z venku co je vidět, ale i z druhé strany plechu. Takže to místo zezadu pořádně vydrhnu ocelovým kartáčem odmastím a nastříkám + 10 cm kolem speciální asfaltovou směsí na korozi karoserie.
Tím se zamezí přístup vody a vzduchu ze všech stran a tím pádem i rychlé pokračování koroze.
No a důležité je to ošetřit nejen z venku co je vidět, ale i z druhé strany plechu. Takže to místo zezadu pořádně vydrhnu ocelovým kartáčem odmastím a nastříkám + 10 cm kolem speciální asfaltovou směsí na korozi karoserie.
Tím se zamezí přístup vody a vzduchu ze všech stran a tím pádem i rychlé pokračování koroze.
Re: Rezivění karoserie
Ahoj
Mám dotaz. Jelikož mi to všude rezne, tak jsem se na to zatim vykašlal, přední blatníky jsou totálně chycené(ty už zachránit nejdou), zadní lemy jsou v hajzlu úplně. Má cenu se ještě ted pouštět do oprav před zimou?? Autíčko mi stojí venku před barákem na dešti. Hnije pěkně. Řekl jsem si zatim že se na to vykvajznu, ale když to tak pročítám, obávám se abych po zimě měl co vůbec opravovat? Myslíte hodně se to podělá po zimě? Díky
Mám dotaz. Jelikož mi to všude rezne, tak jsem se na to zatim vykašlal, přední blatníky jsou totálně chycené(ty už zachránit nejdou), zadní lemy jsou v hajzlu úplně. Má cenu se ještě ted pouštět do oprav před zimou?? Autíčko mi stojí venku před barákem na dešti. Hnije pěkně. Řekl jsem si zatim že se na to vykvajznu, ale když to tak pročítám, obávám se abych po zimě měl co vůbec opravovat? Myslíte hodně se to podělá po zimě? Díky
Re: Rezivění karoserie
No právě že na zimu je potřeba to pořádně opravit a ošetřit. Jinak si v háji.
Re: Rezivění karoserie
Odřezání lemů, vyvaření je radikální řešení ale také to není to pravé ořechové, plech je vyhřátý i když se to boduje COčkem, rezne to znova i při použití moderních nátěrových materiálů. Doby kdy byla na trhu suříková barva, nebo suřík v prášku který se míchal s lněnou fermeží, jsou díky ekologii nenávratně pryč.
Nejlépe je se tomu pokud možno vyhnout, např. u oprav lemů doporučujit oškrábat, vybrousit, natřít odrezovačem ( jsou na trhu oplachové a bezoplachové), doporučuji bezoplachový, nemusí to být nic z venku, naše T - bezoplachový je osvědčený, většinou se koupí v takové té drogerii kde mají všechno, nebo barvy - laky, v supermarketu to většinou neznají nebo mají něco podobného od zahraniční firmy za X násobnou cenu.
Použít kvalitní základovku,dvousložkový tmel, vrchní email je jasný a daný, akrylát.
Úplně ideální je, pokud se poškozené místo dá zakrýt "tuningem" např. plastové lemy blatníků. Tam po oškrábání a odrezení odrezovačem, natřít štětcem základovkou, pak natřít rovnou Rezistinem Car (černý na podvozek),nátěr opakovat aby byla siná vrstva a zakrýt plastem, takto provedná oprava v praxi vydrží nejdéle.
Nejlépe je se tomu pokud možno vyhnout, např. u oprav lemů doporučujit oškrábat, vybrousit, natřít odrezovačem ( jsou na trhu oplachové a bezoplachové), doporučuji bezoplachový, nemusí to být nic z venku, naše T - bezoplachový je osvědčený, většinou se koupí v takové té drogerii kde mají všechno, nebo barvy - laky, v supermarketu to většinou neznají nebo mají něco podobného od zahraniční firmy za X násobnou cenu.
Použít kvalitní základovku,dvousložkový tmel, vrchní email je jasný a daný, akrylát.
Úplně ideální je, pokud se poškozené místo dá zakrýt "tuningem" např. plastové lemy blatníků. Tam po oškrábání a odrezení odrezovačem, natřít štětcem základovkou, pak natřít rovnou Rezistinem Car (černý na podvozek),nátěr opakovat aby byla siná vrstva a zakrýt plastem, takto provedná oprava v praxi vydrží nejdéle.
Re: Rezivění karoserie
Lemy zadních blatníků reznou zevnitř, zvenku jenom minimálně. Plechy lemů tvoří vevnitř úzkou spáru, kde se neustále drží vlhkost. Nemusí ani do vozu zatékat, stačí vlhkost ze vzduchu, která zkondenzuje na vnitřním povrchu plechů a stéká dolů do lemu. Z té úzké spáry vlhkost nikdy nevyschne a koroze si tam lebedí. Pokud se udělá oprava jenom zvenku, je to fakt jen na chvíli, zevnitř koroze pokračuje a zrezne to co nevidět zase.
Řešení je:
1) vybrousit lemy zvenku, rozšířit díry, co jsou skrz (na 100% tam jsou, minimálně jedna malá pod každým puchýřkem na laku), a vyškrábat těmi dírami rez z vnitřní strany plechů, co to jde. Pak to vyfoukat, vysušit a vystříkat nějakým přípravkem na dutiny. Nakonec ty díry něčím zalepit, zakytovat a přestříkat. Tohle provizorium nějakou dobu vydrží, klidně několik let.
2) Odstřihnout staré lemy a navařit COčkem nové. Když je to uděláno pořádně, hlavně s ohledem na nebezpečí koroze zevnitř, má to po opravě podle mě delší životnost, než původní lemy, co nebyly zevnitř hned od počátku ošetřené proti korozi.
U předních blatníků to rezaví ze spáry mezi podběhem a blatníkem. Blatník je na podběh lepený tmelem, ale přesto jsou tam škvíry a dutiny, kde se drží zkondenzovaná voda. Pokud není spára dokonale utěsněná z podběhu, může se tam dostávat voda, bláto, sůl a jiné sajrajty. A taky do spáry může zatékat dešťová voda shora, směrem od předního skla.
Pokud není prorezavění nijak moc, jde to ošetřit podobně, jako u zadních lemů, a navíc pořádně utěsnit ze strany od podběhu a shora od čelního skla. Při větší korozi je dobré to opravit pořádně, tj.vyměnit blatníky a zřejmě taky vyvařit plechy nosníků podběhů. A samozřejmě taky pořádně ošetřit proti korozi.
Řešení je:
1) vybrousit lemy zvenku, rozšířit díry, co jsou skrz (na 100% tam jsou, minimálně jedna malá pod každým puchýřkem na laku), a vyškrábat těmi dírami rez z vnitřní strany plechů, co to jde. Pak to vyfoukat, vysušit a vystříkat nějakým přípravkem na dutiny. Nakonec ty díry něčím zalepit, zakytovat a přestříkat. Tohle provizorium nějakou dobu vydrží, klidně několik let.
2) Odstřihnout staré lemy a navařit COčkem nové. Když je to uděláno pořádně, hlavně s ohledem na nebezpečí koroze zevnitř, má to po opravě podle mě delší životnost, než původní lemy, co nebyly zevnitř hned od počátku ošetřené proti korozi.
U předních blatníků to rezaví ze spáry mezi podběhem a blatníkem. Blatník je na podběh lepený tmelem, ale přesto jsou tam škvíry a dutiny, kde se drží zkondenzovaná voda. Pokud není spára dokonale utěsněná z podběhu, může se tam dostávat voda, bláto, sůl a jiné sajrajty. A taky do spáry může zatékat dešťová voda shora, směrem od předního skla.
Pokud není prorezavění nijak moc, jde to ošetřit podobně, jako u zadních lemů, a navíc pořádně utěsnit ze strany od podběhu a shora od čelního skla. Při větší korozi je dobré to opravit pořádně, tj.vyměnit blatníky a zřejmě taky vyvařit plechy nosníků podběhů. A samozřejmě taky pořádně ošetřit proti korozi.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob 31. led 2009 18:39:20
- Bydliště: ústí nad orlicí
- Kontaktovat uživatele:
koroze střechy
Dobrý den,
mám problém s korozí na střeše. Vzádu jak končí střecha, jak jsou panty na páté dveře- tak tam je jeden velký puchýř po celé délce mezi panty. Feldu bych chtěl mít ještě 4 roky. Co s tím mám udělat? Oškrábat barvu a puchýře až na plech (jestli tam ještě nějaký je) a nastříkat např resistinem??
Za nápady děkuji
mám problém s korozí na střeše. Vzádu jak končí střecha, jak jsou panty na páté dveře- tak tam je jeden velký puchýř po celé délce mezi panty. Feldu bych chtěl mít ještě 4 roky. Co s tím mám udělat? Oškrábat barvu a puchýře až na plech (jestli tam ještě nějaký je) a nastříkat např resistinem??
Za nápady děkuji
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: koroze střechy
Odrbej to až na plech a natři. Zevnitř vystříkej nebo nech vystříkat. Pravidelně kontroluj, protože to stejně nazastavíš, jenom zpomalíš.
Docela mne štve, že i zadní spoj střechy není zatmelený jako ty boční. Na autech co stojí venku to rezne docela běžně.
Docela mne štve, že i zadní spoj střechy není zatmelený jako ty boční. Na autech co stojí venku to rezne docela běžně.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob 31. led 2009 18:39:20
- Bydliště: ústí nad orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: koroze střechy
no dneska to odrbal šroubovákem a už to bylo jednou tmelený- tak to asi špatně očistily a rezlo to dál pod tmelem. Plech tam ještě je tak to pořádně odrbu a vezmu resistinem s olejem i z venku. Ten rez je pouze mezi panty, takže to nejde z venku vidět.Co je mastný to nerezatí. Kdyžtak bych to bral tím olejem třeba každej půlrok. Jinak auto parkuju doma, ale kde parkoval předchozí majitel to nevím.