Topení-chlazení

Simos 2P
135M, 136M

Topení-chlazení

Příspěvekod Prcek1 » čtv 07. bře 2019 19:58:22

Ahoj všichni,
potřeboval bych poradit co s tím nebo čím by to mohlo být.
Auto za jízdy drží teplotu jak má, při stání v koloně vyleze teplota, poměrně rychle, ke 110°C, ventilátor na chladiči sepne a v pohodě to uchladí (nevaří) při jízdě teplota zase klesne na 90°C. V kopcích i na dálnici (i v chorvatsku) v pohodě.
Nicméně ať je teplota motoru jakákoliv auto skoro netopí. Aby to ráno rozmrazilo okno, to nehrozí. Normálně začíná topit, až když je venku +15°C a víc.
Voda je čistá a neztrácí se, olej je taky čistý.

Postupem času jsem vyměnil:
Chladič
termostat
vodní pumpu
a samozřejmě chladící kapalinu.

Co s tím, aby to topilo jak má i v mínusových teplotách?
Prcek1
Palec nahoru! 2 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 227
Registrován: sob 10. led 2009 9:57:05
Bydliště: Brno

Re: Topení-chlazení

Příspěvekod Rob » čtv 07. bře 2019 20:57:38

Pravděpodobně bude zborcená přepážka v topení, viz kamarádův web:

http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... lazeni.php

Jmenovitě tato pasáž:
"Netopící topení má většinou na svědomí právě netěsná, či zborcená přepážka mezi vstupní a výstupní komorou. Spojí tak nakrátko vstup s výstupem, a veškerá voda jde ze vstupního nátrubku nejsnazší cestou přímo do výstupního. Zatím jsem se nesetkal s tekoucím vyměníkem topení, pouze se zborcenou přepážkou. Vyměník ve fotogalerii má přepážku částečně prasklou a i tak ještě topil dostatečně, že nebýt rozborky, nebyla by závada poznat.

Výměna vložky topení je jednoduchá u Favorita. Stačí pouze vytáhnout akumulátor, vypustit chladící kapalinu, odpojit hadice z vyměníku topení a lanovod uzavíracího ventilu. Po odjištění příložného rámečku se vyměník vysune směrem k akumulátoru. U Felicie je to kapánek složitější. Vytáhne se akumulátor, vypustí voda, odpojí hadice, vyšroubuje torx na vyměníku. Vytáhne se přístrojový štít, odšroubují dvě samořezky, držící panel topení na palubovce, povolí dvě matice v motorovém prostoru a topení se kousíček vytáhne směrem k motoru a nahne nahoru. Celé harakiri je potřeba dělat proto, že kurviči vymysleli kurvítko ve stylu zbytečně vysokého držáku akumulátoru, bránícímu pohodlnému vysunutí vyměníku bez nutnosti hýbání s topením. Po výměně vyměníku se topení vrátí zpět. Musel jsem znovu usazovat spodní výdech na plastovou rozvodku k zadním sedadlům, jinak si topení sedlo dobře. "
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 853
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Topení-chlazení

Příspěvekod Prcek1 » čtv 07. bře 2019 22:17:08

Tak já už jsem topení jednou měnil, protože teklo.
Když jsem se díval na odkaz na obr. 113-115, tak si vzpomínám, že jsem kdysi (možná při výměně čerpadla) vytáhl několik kousků narůžovělé šroubovice.
Nevěděl jsem odkud to je.
Prcek1
Palec nahoru! 2 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 227
Registrován: sob 10. led 2009 9:57:05
Bydliště: Brno


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron