Lambda sonda 1.3 MPI

Simos 2P
135M, 136M
Lukky - FK

Lambda - spodni hodnota dorazu

Příspěvek od Lukky - FK »

Ahoj,
diagnostika mi hlasila chybu spodniho dorazu lambdy (chyba 537). Bylo to videt i ve VAGu, ze je tam hodnota napeti 0,0V a nekdy to vylezlo na max 0,27V. Tak jsem mrknul do prirucky a tedy
1. zkontroloval vyhrivani lambdy - ohmetrem vse v norme
2. zkontroloval tlak paliva - vse v norme
3. zkontroloval netesnosti vyfuku - nikde nic
4. zapalovani nijak nevynechava a zda se v poradku
Po techto ukonech jsem tedy koupil lambdu a namontoval, kouknul vagem pri volnobehu a lamda pekne pulzovala v rozmezi 0,2 az 1V.
Druhy den jsem jel autem a kdyz jsem se vratil, pro jistotu kouknul na pamet zavad a chyba je tam zase...

Ma otazka je, zda to jeste nejak nemuze souviset s klapkou, protoze mi ted po vymazani adaptacnich hodnot Motordiagem obcas houpaj otacky a nebo na kratkou dobu vylitnou, treba na 2000ot, po pusteni plynu.
U te chyby 537 je v DP poznamka o provedeni zakladniho nastaveni klapky, to jsem samozrejme delal (z prvu se mi to nepovedlo a psalo to chybu zakl. nastaveni, ale pote uz v pohode nastaveno), ale jak to s tim muze souviset? Klapku budu menit, ale muze to tim byt?

Diky
robin1 - FK

Re: Lambda - spodni hodnota dorazu

Příspěvek od robin1 - FK »

Mohol by si mať chybu v kabeláži. Prerušený kábel (sporadicky), zoxidovaný pin v konektori...

Vyhrievanie:
ohmmetrom akurát zistíš, či má vyhrievacie teliesko správny odpor. Ideálne by bolo, keby si meral prúd. Musel by si ale prerušiť jeden káblik a do série pripojiť ampérmeter. Naštartovať motor, hýbať vyhrievacími káblami (poprípade celým zväzkom, až po riadiacu jednotku) a súčasne sledovať prúd, či nebude mať výpadky.
Lukky - FK

Re: Lambda - spodni hodnota dorazu

Příspěvek od Lukky - FK »

Jojo,vypada to na kabely,bud primo signal lambdy nebo vyhrivani..
Musim to poradne promerit, jen me sere, ze jsem koupil novou zbytecne.
JAWAEVO - FK

Re: Lambda - spodni hodnota dorazu

Příspěvek od JAWAEVO - FK »

keby vyhrievanie nešlo tak lambda ide ale o ničo pozdejšie kým dosiahne 300°, a píšeš že si vymazal adaptačné hodnoty ale že si čistil klapku a urobil základné nastavenie kde nevidím, a to že ukazuje nízke napätie nemusí biť chyba ale dôsledok chyby kôli čomu máš zlú zmes
Lukky - FK

Re: Lambda - spodni hodnota dorazu

Příspěvek od Lukky - FK »

Vycistil jsem klapku, vymazal adapt. hodnoty a provedl zakl. nastaveni...

Ano, je mozne, ze je chyba ve smesi. Tlak paliva je OK, nijak to nevynechava. Ze by tedy vstriky, nebo zapalovaci lista? ALe to se mi nezda.
robin1 - FK

Re: Lambda - spodni hodnota dorazu

Příspěvek od robin1 - FK »

JAWAEVO píše:keby vyhrievanie nešlo tak lambda ide ale o ničo pozdejšie kým dosiahne 300°

Neviem, ako je to pri 1,3ke, ale lambdaregulácia na 1,6ke sa správa tak, že keď preruším vyhrievanie, tak sonda po chvíli prestane pracovať.
Lukky - FK

Re: Lambda - spodni hodnota dorazu

Příspěvek od Lukky - FK »

Sakra, to abych zacal vymenovat vse co tam je :)
To jsem necekal, ze tato chyba lambdy muze mit tolik pricin. MAP ukazuje spravne v toleranci. Klapku chci menit, protoze s ni zapasim uz delsi dobu. Po vymazani adapt. hodnot pomalu padaj otacky, obcas to samo prida pri jizde. Meril jsem potenciometr a zaroven s ni hybal a zdal se v poho, ale uz na to nemam nervy a klapku pujde ven na zkousku.
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

závit lambdy

Příspěvek od Sadra17 »

co tam dát abych to pak v klidu povolil ?
mam na výběr mezi čistým grafitem (u nás to za komárů vyráběly tak se tu toho válí) nebo měděnou vazelínu ?
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Surmi - FK

Re: závit lambdy

Příspěvek od Surmi - FK »

ono taky záleží kdy je "pak" :lol: já tam nedávam nic jinak si tam dej třeba grafitovku ta se nevypáli ....
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: závit lambdy

Příspěvek od Suri »

trošku grafitu na závit nieže nakydáš do sondy , alebo trošku medenej pasty , inak poriadne lambdy majú závit namazaný
Marty_pv - FK

Re: závit lambdy

Příspěvek od Marty_pv - FK »

Já dával měděnou pastu (zadní lambda u FI) ale zatím jsem ji nemusel povolovat. Na té origo na pohled nic nebylo a byla brutálně zalehlá
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: závit lambdy

Příspěvek od Suri »

Marty - menil som na fabii a origo namazaná bola a aj nová trošku
big.jedla - FK

výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

Ahoj,
o víkendu jsme měnili vodní pumpu, pro přizvednutí motoru bylo třeba rozpojit výfuk u katalizátoru no a zjistila se nemilá věc že příruba na potrubí vedoucí k motoru (ve kterém je lambda) už tam v podstatě už ani není jen takové zhnilé kousky na kterých to drží...

takže bych se potřeboval zeptat... je nějaká šance vyrvat a nepoškodit původní funkční lambdu? nebo nedá se koupit jen ta příruba a navařit?
a co to potrubí... kupovat nové bosal za 1500 nebo starline za 800 se mi nějak extra nechce... myslíte že je možnost narazit na vrakovišti na nějaké moc neshnilé za solidnější peníz?
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Suri »

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6 ... licia.html potrubie toto , lambdu vyberieš veľmi ťažko , niekedy nejde ani po nahriatí a treba na ňu očkový otvorený kľúč vidlicou nie je šanca , skús si to nechať riadne zohrať a tak povoliť , ak som nemal ako nahriať tak normálka naštartovať a čakať
hore to tiež nebude slávne na povolenie , matice aj štefty už poznali aj lepšie , takže rátaj výmenu aj ich a tiež nahrievanie

ak je hnilá len príruba radím urobiť z plechu podobný tvar a navariť , kopa áut to má a funguje to , hlavne nech rúra netrčí viac ako je šírka krúžku čo je medzi , stačí nato nejaká 3 plech
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

hmmm zajímavé řešení ale toto já nemám jak udělat a kámoše co mi děla na autě zase nechci otravovat takovýma věcma... jaká je šance na sundání lambdy bez poškození??? pak bych koupil někde jetější svody pěkně v klidu opucoval a třeba natřel barvou na výfuky a pak by se to jen přehodilo..
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Suri »

Sadra - toľká istota :-)


ja som za plech je s tým pokoj a funguje to , takto upravené zvody som mal asi dvojo doma
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od mikka »

Kdysi mi v servisu měnili lambdu, a stará nešla ven, tak nahřívali závit autogenem, až se jim to podařilo. Spálili tím ale závit v potrubí, takže tam nová lambda už nedržela. Měnili mi tenkrát celé potrubí.
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

no tak koukám že to je 50 na 50 :( každopádně to asi budu muset vyřešit než mi někde v zimě ten vyfuk upadne :D
co tak to začít pravidělně střikat střikat WDčkem každý den a za 14dní zkusit opatrně zarvat....
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Sadra17 »

to se beztak vypálí po chvilce běhu motoru ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

no jo to je pravda ale tak jak ji bezpečně vyrvat mršku :? se mi nechce kupovat novou když tahle frčí
zatím ji zkusím trošku porvat dokud to je v autě očkovým klíčem třeba půjde... ale nedělám si iluze že by to bez kladiva jen tak povolilo :(
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Suri »

je problém do očkového diela zapíliť flexou drážku 2-3mm? prestrčím cez káble a povolím
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

no jo ale budu muset koupit klíč... udělat díru do toho co mám doma tak mi tata ruce polame :D ale asi to bude lepší než to rvát obyč klíčem a zničit matku
Návštěvník

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Návštěvník »

tak potrubí úspěšně vyměněno... lambu jsme po nahřátí dostali ven... ale nevím nevím jestli to chuděra přežila :(

do ohřátí v pohodě... jakmile se to proheřeje (po asi 5km jízdy) se občas stane že zničehonic nechce jet, na přidání plynu reaguje jako stodvacítka se studeným motorem a vyplym sytičem a taky houpe volnoběh... pak třeba 2km jede v pohodě, pak zase 1km blbne... atd. S odpojenou lambdou auto jede v pohodě, a podle palubaku neregistruju ani nějak extra zvýšenou spotřebu jak tady všichni uvádí, jen že jde trošku hůře "vocpoda".

Myslíte že se ta lambda ještě vzpamatuje nebo mám rovnou koupit novou? :( Popřípadě máte nějaký tip na něco levného a zaručeně funkčního?
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Jozefj »

A co to napíchnout na VAG po prohřátí motoru a zkontrolovat funkci lambdy.Pokud bude vadná tak za 1)bude vypsaná v závadách 2)nebude měnit napěťovou hodnotu pro počítač.
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

no vzhledem k tomu že auto s připojenou lambdou škubalo že se s tím nedalo jet tak jsem jel asi 15km s odpojenou lambdou - tak určitě v závadách bude. A to že bez ní jede auto v pohodě (to jelo i před manipulací s ní) svědčí o tom že něco se s ní stalo... otázkou je jestli se to vypálí a uzdraví se nebo když jednou začla blbnou tak bude blbnout už pořád
tgfh - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od tgfh - FK »

Je možné, že se vypálí, ale pochybuju, kup novou. Mám Bosch už pár let a je naprosto v pohodě.
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

no já měl na mysli jestli někdo nemá zkušenosti s něčím levnějším stejně funkčním... je mi jasné že bosch je osvědčená věc jenže momentálně nemám moc co do toho auta vrazit :(

jinak se mi zdá že cukání se projevuje stále méně častěji... a když se projeví stačí to trošku prohnat do 5000ot/min a hned to přestane a dalších třeba 20km je pokoj.
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Suri »

a ak sa dostaneš ku kúpe novej tak určite BOSCH nie
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

tak bosch ne, čínu ne... :D tak kterou? NGK stojí 3000 to jako nepůjde...

Delphi? nebo z autokelly něco co mají popsané jako univerzální?
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Suri »

Univerzálnu určite nie , NTK stojí 2400 origo v škodovke na nete ju nájdeš za 2000 a ver tomu že tých 400 proti boschu sa oplatí
robin1 - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od robin1 - FK »

V čom je Bosch horšia?
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Suri »

Robin - je to taká náladová lambda , málokedy funguje ako má , mesiac behá pekne týždeň blbne a dookola . Tá ntk sa dávala ku koncu výroby a vydrží najviac , poznám také čo majú 200 000 a lambda pôvodná
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od Suri »

big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

tak jsem udělal diagnostiku:

00525 - Sonda lambda (G39)
28-10 - zkrat na plus - Sporadicky
00537 - Regulace lambda
19-00 - spodni hodnota dorazu


tyto dvě chyby se i po vymazání znovu objeví. Jedná se o netěsnot výfuku nebo ta lambda odešla do věčných lovišť? Ještě jsem si všimnul že to vynechává jen při určité míře zahřátí... když je auto studené je to OK, když je teplé je to OK, ale v meziobdobí kdy se to zahřívá to blbne.
robin1 - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od robin1 - FK »

Nahraj vo VAG-Scope priebeh napätia na lambde. Záznam začni pri studenom motore, skonči pri 90°C.
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

jen taková otázka jak se dá nahrát průběh ve VAG-scope? mám to tepve pár dní tak se ještě moc neorientuju...

jinak jedná se o hodnotu napětí ve skupině 001? dnes když jsem přijel domů (cca 20km jízdy) byla hodnota 1.56V a neměnila se
robin1 - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od robin1 - FK »

Áno, je to v skupine 001 pole 3.
Ak tam bolo stálych 1,56V, tak lambdaregulácia určite nepracuje. Ak je kabeláž v poriadku, bude vadná sonda.

Na nahrávanie údajov treba mať nainštalovaný program, ktorý sníma dianie na obrazovke do videosúboru. Napríklad HyperCam.
Čo sa týka VAG-Scope, je to popísané v návode na strane 20: http://www.uloz.to/6849669/manual-vag-com-pdf
big.jedla - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od big.jedla - FK »

No dneska jsem nahral jen kousíček za jízdy... na sondě bylo stále 1,56V po roztočení motoru do otáček to napětí kleslo skoro až k nule. Pak to v normálních otáčkách jelo pěkně. Pak jsem zastavil na semfaroru tam je to nesmyslné stoupání napětí no a pak při jízdě to zase vesele dál stoupá až k těm 1,56V dokud tomu nedám "plnej kotel". Zajímavý poznatek taky je že se to asi pěkně uchlastává, už mi to i jednou z volnoběhu zdechlo takovým způsobem že to nešlo natočit... chytlo to a drželo tak 200otáček dokud nechcíplo, při přidání plynu taky chcíplo... chytlo až po pár minutách úplně normálně.

Zítra se asi někam stavím pro novou sondu protože tohle takhle dál nejde.

Obrázek
robin1 - FK

Re: výfukové potrubí

Příspěvek od robin1 - FK »

Treba ju vymeniť. Vôbec nepracuje.
David1.3MPi - FK

Lambda sonda 1,3MPi

Příspěvek od David1.3MPi - FK »

Ahoj,
co si myslíte o čínských náhradách? Moje felda trochu papá a dvě tága za novou lambdu se mi dávat nechce :? A kupovat ojetou... to taky můžu koupit ještě horší než mám teď :(

Díky
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne sob 09. črc 2011 13:29:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: sloučeno, viz pravidlo 3
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaká je nejlepší lambda

Příspěvek od Kuladmin »

Nejdriv zjisti proc ,,papa,, pichni to ma pc a sleduj co z ceho leze vymenis lambdu a nakonec to bude cidlo teploty vody apod. ;)
David1.3MPi - FK

Re: Jaká je nejlepší lambda

Příspěvek od David1.3MPi - FK »

Píše to o lambdě že je něco "sporadicky" teď už ale nevim co, protože si to nepamatuju :)
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Nazdar,
využiju tuhle diskuzi a poprosím o radu s lambda sondou. Měl jsem v háji těsnění pod hlavou, takže většina startů na 3 válce (hlavně za studena), s tím jsem najel asi +- 600km, než jsem to dal opravit (možná z téhle přičiny lambda odešla). Teď k tomu hlavnímu: těsnění vyměněno (hlava srovnána o desetinu), nový termostat (propláchnutá chladící soustava a nová směs), nové svíčky (Champion RC89PYC), nový vzducháč (MANN), nová sací a výfuková těsnění, klapka čistá (reset i nastavení provedeno) a samozřejmě olej + filtr taky nový. Přesto všechno jsou starty za studena trochu špatný - po startu se začne přidušovat (podobně jako by šel na 3 válce, občas se do toho přidá takovej "kvičící" zvuk), až po přidržení plynu, když se to vyšplhá ke 2000 ot./min. se probere. Tak jsem zkoušel hledat přičinu, ze začátku se to nedařilo, diagnostika neukázala nic, ale dnes po pár "naschválech", jako několika studenejch startech za sebou (ale neturoval jsem to), vyhodila diagnostika chybu a to takovou: 00537 - Regulace lambda
19-00 - spodní hodnota dorazu
V bloku měřených hodnot ve druhém řádku: skupina 001 na pozici č. 3: 0,00V při normálních i zvýšených otáčkách (ještě před 2 dny tam lítalo napětí zhruba mezi 0,3 - 0,9V, asi tak jak by mělo, maximílně se tam ukázalo 1,00V).
Tak kdo mi poradí, nejspíš bude potřeba nová lambda, že?
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Tak dnes začal být problém i se zahřátým motorem a to při volnoběhu. Volnoběh chvíli drží, potom spadne na 500ot./min. a bublá, někdy i zdechne. Při jízdě není poznat nic, motor je živej, hezky táhne i na plný plyn (žádný prodlevy, cukání), jen mi občas přijde, že při jízdě z kopce se zařazeným rychlostním stupněm to občas mírně cukne (jako kdybych zlehounka klepkl do brzdovýho pedálu). Úhel klapky při volnoběhu, když zrovna drží, je 4.00° (což je prý v pořádku). A mýslím, že výfukový plyny jsou cítit víc, než by měly.
Ví si s tímhle někdo rady?
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od mikka »

Vypadá to na špatnou lambda sondu.
Ale než ji budeš měnit, zkus to auto pořádně projet, tak 20-30 km naplno po dálnici. Možná je po předcházejících pokusech lambda sonda zanesená a tím se může pročistit. Pak se na ni znovu podívej na diagnostice, a pokud to nepomůže, tak vyměnit.
Konektory a dráty k lambdě jsou v pořádku?
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Tak dnes jsem tomu trochu šlápl na krk a když jsem zastavil, tak jsem jen tak "z hecu" koukl pod víčko oleje a ejhle, emulze. Po opravě těsnění se tam občas malinko objevila, ale rikal jsem si, že to nic není, že se to časem změní a dělat se nebude (a četl jsem tady, že v tomhle počasí je trocha emulze normalní věc), ale dnes po celým víčku. Asi někdo něco při výměně zanedbal (možná vada materiálu těsnění), každopádně budu chvíli sledovat vodu, jestli bude ubývat. A před opravou těsnění mi dost černal vnitřek koncovky výfuku (mám Soietu, takže to bylo hezky vidět), po opravě jsem ji trochu vyčistil a teď černá zase (před tím nikdy).
A ještě se zeptám na jednu věc: je možný, že při špatným těsnění pod hlavou, když s autem jezdím normálně (nešlapu na to, předpisová rychlost), tak se emulze udělá troška a když potom jedu na plný plyn (což bylo dneska - plnej od 2 až do 5), tak se emulze udělá hodně?? Protože to by byl můj případ, tak jestli je to možný?
Díky za reakce. ;)
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Tak těsnění je ze hry. Jelikož jezdím denně krátké trasy (11km), tak je to normálka a nebylo to z fridexu. Napadá mě, jestli by to nemohl dělat katalyzátor, když to auto tak smrdí, ale zase tah to má pěknej, tak nevím jestli by to mohlo být tím...? Nebo zapalovací lišta...?
big.jedla - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od big.jedla - FK »

já jezdím taky 10-18km denně tak různě... a nikdy jsem na š120 ani na felině žánou emulzi neviděl.
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Prej je to normální a motoru to neublíží, byla to zkondenzovaná voda (nebylo to ani mastný, ani sladký jako z fridexu). Ještě mě napadlo těsnění mezi svodama a katalyzátorem, prej to dělá takovej jako písklavej zvuk a mě to při těch hodně studenejch startech něják piskuje chvíli a při jízdě se něco takovýho taky ozývá...?
Ale že by to takhle prasilo studený starty... :hlava:
big.jedla - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od big.jedla - FK »

pískalo mi špatné tesnění na sání konkrétně mezi škrtící klapkou a krytem 1.3MPi
špatné těsnění mezi svodama a katalyzátorech tak spíš chrčí... nevím jak to popsat mi to šlo slyšet jen při prudkém přidání plynu z nízkých otázek a je to takový zvuk trošku podobný jako když začne vařit rychlovarná konvice :D
Odpovědět