Těsnění hlavy válců
Těsnění hlavy válců
Zdravim , potřeboval bych radu. Ztácí se mi voda ( hadice , chladič snad OK ) v nádobce na stěně je trošku takový hnědý sra.... . Dolévám tak cca 0,5 l po 1500 km. Na víčku od oleje je taky taková sra... . Jinak na měrce je vše Ok. Podle mě to vypadá na těsnění pod hlavou , ale jistej si samozřejmně nejsem. Nemáte někdo zkušenosti s výměnou toho těsnění ? Nebo je lepší zajet do servisu ? Na 120 jsem ho měnil a v pohodě.
Re: těsnění pod hlavou
Pokud jsi ho zvládnul vyměnit na 120ce tak tady to jiný nebude neboj , jen dodržet pořadí povolování a utahování šroubů a je to v pohodě. Jen počítej stím že starý těsnění se potrhá a budeš muset čistit dosedací plochy tak si na to něco připrav a hlavně pozorně při pokládání nového těsnění aby jsi měl otvor pro mazací kanálek na správné straně.
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
A hlavně si nezatoč klikovým hřídelem.Nebo dopadneš jak já dneska v práci.Jen chvilku jsem nechal učna bez dozoru a ejhle problém za 20 000 kč na obzoru.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: těsnění pod hlavou
A sakra!Vylezly vložky,co?Já myslel,že se daj zajistit dvěma takovejma spešl podložkama.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 08. lis 2011 20:47:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Re: těsnění pod hlavou
No to je potom průser. Ty už se neusadí nikdy, jak by měli, jaklime se jednou pohnou nahoru ty vložky, tak to je skoro pokaždý na vyndání jich. nejlepší jsou kovářský podložky upravený na to.
Re: těsnění pod hlavou
Tak to jste mě uklidnili . Ještě se zeptám , jak je to s měřením přesahu vložek . Já myslim , že by se dalo orientačně změřit i šuplerou ( nic jinýho stejně nemam ) . Ikdyž radši vyměnim jenom to těsnění a víc se do toho nebudu šťourat .
Re: těsnění pod hlavou
Jo rientačně to změříš šuplérou, ale pouze její hranou jí položit na vložku a zkusit jestli se přhoupne na hranu bloku motoru a když ne, tak jedině když to chceš mít úplně přesně, tak jedině indikátor a nebo laicky přesně tak použij rovný pravítko a měrky.
Re: těsnění pod hlavou
Já myslim , že orientačně to musí stačit .Stejně si nedovedu představit , žebych je pak nějak podkládal. No nic díky za rady .
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
No podkládají se zespod.Vyfrézovat sedlo a vypodložit.Tohle mě čeká zítra.Vím že se tam dávají příložky.Ale ten dement co k nám chodí na praxi to asi neví.A to jsem mu doslova řekl že se s tím nesmí pootočit.Jenže jak to čistil,tak chtěl asi vidět jak se hýbají písty v hrnku a bylo to.Taky nemám čas mu pořát hledět na pazoury.Přišel jsem,chladící kapalina co kolem hrnků vždycky zůstane byla fuč a já hned věděl která bije.Zkoušeli jsme to složit co to bude dělat,ale je z toho jen pěkný maslostroj.Takže motor máme na stole a teď se dohadujeme se školu,zákazníkem a vedením firmy o to kdo tu škodu zaplatí.Xkrát jsem dělal hlavu a nikdy se mi nestalo že by se vložka odlepila.Bo jsem s tím nehýbal.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: těsnění pod hlavou
Můžu se zeptat, na kolik asi vyjde v servisu tahle operace výměny těsnění? Mám stejný problém a předběžný odhad je 6000Kč. Je to adekvátní cena, vůbec nemám představu co tahle oprava obnáší.
Re: těsnění pod hlavou
Tak jestli jde jen normálka vyměnit těsnění pod hlavou a srovnat hlavu, tak to mě na favoritovi stálo necelý dva litry...myslím, že do 3000Kč by ses měl vejít
Re: těsnění pod hlavou
Teraz som mal tento problém. Našťastie nebolo treba prerovnať hlavu. Robil mi to kamoš. Vymenil tesnenie a palivový filter. Chcel 2000 SK, tak som mu ich dal a zatiaľ som spokojný.
Re: těsnění pod hlavou
Normální cena je do těch 3000 kč.Nech udělat simerinky na ventilech.Můj známý za to chce tak 2000kč.
Těsnění pod hlavou??
Zdravim, mám takový menší problém. Sehnal jsem felicii pro rodiče a vyskytuje se na ní následující problém. Když je auto studené, tak první cca 2 km je ručička teploty chladící kapaliny na nule. Pak rychle vylétne a kolísá, chvíli je na 100° pak zas na 70, topení netopí. Pokud na chvíli zastavím, stačí 5 minut, vše se srovná, teploměr ukazuje běžnou teplotu a i topení topí. (Měl jsem podezření na termostat??). Včera to tak bylo. Dnes obdobný průběh. Akorát poté co se vše ustálilo do normálu jsem se stavil na chvíli u známého a nechal asi 2 minuty běžet motor na volnoběh a z výfuku se začal valit bílý kouř a motor šel na 3 válce(těsnění pod hlavou??) Nicméně při odjezdu po asi 10 metrech šel opět na 4 a přestal kouřit. Doma jsem nechal motor ještě chvíli běžet a už žádný kouř. Voda z expanzky ubyla, ale všiml jsem si, že u termostatu nebyla pořádně dotažena 1 hadice a voda tam kapala.
Je tento problém skutečně způsoben těsněním pod hlavou(auto kouřilo bíle asi jen minutu na volnoběh), nebo vás napadají ještě jiné příčiny??
Předem díky.
Je tento problém skutečně způsoben těsněním pod hlavou(auto kouřilo bíle asi jen minutu na volnoběh), nebo vás napadají ještě jiné příčiny??
Předem díky.
Re: Těsnění pod hlavou??
Jo a ještě když jsem dorazil domů, přišlo mi, že byly hadice dost natlakované, což by ukazovalo na to těsnění??
Re: Těsnění pod hlavou??
jestli ti to tlakuje do vody, tak bych to viděl fakt na to těsnění. Ještě se to taky pozná, když nastartuješ motor studený, tak by ti chytl třeba na tři a pak chvíli po startu by se motor hodil do normálu na 4 válce...?
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 08. lis 2011 20:48:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavou??
Těsnění pod hlavou se dá také poznat na topení .I když bude motor horký tak to bude chvílema foukat studený vzduch.Protože vzduch natlačený do vody uteče hlavně při zavřeném termostatu do topení.
Re: těsnění pod hlavou
Tak taky o tý výměně přemejšlim a chci se zeptat čim nejlíp odstranit starý těsnění abych nakonec ty vložky válců nevyškubl nějákým nešťastným pohybem při čištění a ještě jestli se něják v domácích podmínkách dá poznat zdali je potřeba srovnat hlavu nebo ne. A popřípadně kde vPraze to dělaj?
díky za info
díky za info
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
Očístíš to pěkně nabroušenou špachtlí.Někdo to i šmirgluje,ale toho nejsem zastánce.Všchno musí být jak psovy koule.Hlavně si pořádně pozacpávej všechny díry ať ti tam nenapadá bordel.A samozřejmě je pak hlavně odecpi. Jinak hlava by se měla nechat rovnat pokaždé.Změnou teplot se v ní vytvoří vnitřní pnutí a demontáží se pokřiví...
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Tesnenie pod hlavou
Zdravim, mam tri otazocky. 1. Ake su hlavne znaky, ked je tesnenenie pod hlavou v cudu? 2. Moze to nejako ovplivnit start motora? 3. a kolko moze stat taka vymena tesnenia v servise? diiik
Re: Tesnenie pod hlavou
1.Hlavnym znakom je ze ti zrejme bude stale unikat chladiaca voda aj ked ju budes dolievat. Na vicku kadial doplnas olej by mal byt zo spodnej strany maglajs(bieal emulzia) ale to sa moze prejavit aj pri poskodenom tesneni hlavy.
2.Start by mal byt horsi kedze voda sa dostava cez netesnosti aj ku svieckam a tie potom maju na kontaktoch hrdzu(radim skontrolovat). Ale nemusi to platit, vsetko zavisi od toho kde je ta prasklina.
3.Oprava pri vymene tesnenia hlavy stoji okolo 4000-4500Sk kedze treba hlavu vybrat, vybrusit, nastavit tlaky, ventily atd.
Pri vymene samotnej hlavy hlavu asi prebrusit netreba lebo je nova ale stoji okolo 6000Sk. Takze este + 2000-3000Sk za robotu + tiez nejake nastavovacky.
Predpokladal by som skor ze mas niekde poskodene tesnenie hlavy. Niekde som dokonca pocul nazor od mechanika ze prasknutu hlavu na felicii este nevidel.
Najvatsia sranda na tom je ze samotne tesnenie stoji okolo 130Sk.
napis aky mas vlastne problem, ako sa to prejavuje.
2.Start by mal byt horsi kedze voda sa dostava cez netesnosti aj ku svieckam a tie potom maju na kontaktoch hrdzu(radim skontrolovat). Ale nemusi to platit, vsetko zavisi od toho kde je ta prasklina.
3.Oprava pri vymene tesnenia hlavy stoji okolo 4000-4500Sk kedze treba hlavu vybrat, vybrusit, nastavit tlaky, ventily atd.
Pri vymene samotnej hlavy hlavu asi prebrusit netreba lebo je nova ale stoji okolo 6000Sk. Takze este + 2000-3000Sk za robotu + tiez nejake nastavovacky.
Predpokladal by som skor ze mas niekde poskodene tesnenie hlavy. Niekde som dokonca pocul nazor od mechanika ze prasknutu hlavu na felicii este nevidel.
Najvatsia sranda na tom je ze samotne tesnenie stoji okolo 130Sk.
napis aky mas vlastne problem, ako sa to prejavuje.
Re: Tesn. pod hlavu
Tak nemusíš uvidíš v jakým bude stavu, ale je to asi lepší, protože jak to nebude dokonalý, tak se ti to zmrví brzo znova to těsnění
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesn. pod hlavu
JJ.Přesně tak.Ale stopro bude zkroucená.Nechej ji srovnat.Teprve tak to bude tutovka.A s těma přesahama.Pokud budou vložky zarovno nebo utopené,tak se nechává vypodložit těsnění.Je to sice taky nouzovka,ale pořád lepší než vypodkládat vložky...To pak většinou končí generálkou...
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesn. pod hlavu
Pokud bylo vše v normě.Ale to ten motor by musel být nový.Nepředkpokládám že bys měřil ovalitu pístu,vložek,kliky atd...A to je alfa omega celého motoru.Navíc tahat ven motor,celý ho rozebrat,vyfrézovat sedla vložek,znova je usadit...To by si pak každý zákazník velice dobře rozmyslel jestli do motoru který má nej léta za sebou nacpe 15 000 kč.Tak vypodložíš těsnění,necháš srovnat hlavu,poskládáš to a je to ok.Dělal jsem to na hafo motorech a jezdí doteď.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: Tesn. pod hlavu
Jak je možný že po sudnání hlavy sem zjistil. že druhej válec (ten napravo když stojim před autem) je téměř neušpiněn? Umejval sme vršek pístů a ten uplně vpravo šel vyčistit krásně až na kov... je hezky lesklej. Ale ty ostatní tři ani náhodou. To samý platí u ventilů. ventily na tom válci jsou skoro čistý. na motor nebylo šáhnuto snad od výroby...
Re: Tesn. pod hlavu
Hanzi a určitě ti motor jede na 4 válce ? To co popisuješ bych tipoval na to že ti posledních pár kilometrů nepálil onen válec a vstřikovaný benzín jen omíval usazený karbon a postupně jej rozpouštěl.
A nebi ti druhý válec jel na V-Power a zbytek na obyč benál
A nebi ti druhý válec jel na V-Power a zbytek na obyč benál
Re: Tesn. pod hlavu
další dotaz, když už mam sundanou hlavu je dobrý po těch 170K km něco vyměnit?
Re: těsnění pod hlavou
Ahoj, mel bych dotaz ohledne toho kolik asi tak muze vydrzet originalni tesneni pod hlavou, mam felicii(r.v.97), ktera ma najeto 90t km a jeste je tam to tesneni puvodni, tak by me prave zajimalo jestli ho nemam preventivne vymenit, kdyz tak porad odchazi. Jinak z kapalin se mi nic nestraci ani nikde naznak nejakeho uniku do vody ci oleje. Jo a felicie byla puvodne taty, ten ji mel od novoty a hyckal si ji, za celou dobu co ji mel mu odesel jen termostat a stabilizator napeti v altiku
Re: těsnění pod hlavou
rodičovská felda má takmer 130t najazdených a detto pôvodné tesnenie... striedali sa tam donedávna traja vodiči... pokiaľ nemáš vodu v oleji alebo olej vo vode nešahaj na to, pokiaľ ti to ale chýba ku šťastiu tak veselo do toho
Re: těsnění pod hlavou
DAJ SI TO VIMENIT TAK SI DOSERES AGREGAT TESNENE STOJI PAR KORUN ALE JE TO TASKO VIMENIT
- Venda002
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 27. zář 2008 18:14:16
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vypadává hadice k chladiči
Zdravím mám problém z ničeho nic mi začala upadávat hadice co vede z chladiče k terostatu (ta co je nejvýš na chladiči). Jedu jedu a zastavím a najedno z kapoty dým jak něco. Prosím o radu. Už se mi to během 14dí stalo 3x. Čím to může být???
- Venda002
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 27. zář 2008 18:14:16
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadává hadice k chladiči
No tak ten nátrubek mi přijde krátkej. Jak má být dlouhej když je v pořádku??? Znamenalo by to výměnu chladiče kdyby to bylo tím??? Páska se neuvolňuje, ale zdá se mi že mi to i v tomto místě prosakuje
- Venda002
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 27. zář 2008 18:14:16
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadává hadice k chladiči
Tak jsem se byl podívat na auto a osazení tam žádný nemám. Taže to chce novej chladič. Jak je složitá výměna???
- Venda002
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 27. zář 2008 18:14:16
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadává hadice k chladiči
Tak chladič je vyměněný, stál mě v Auto Kelly přes známího 337,-. Ale asi tomu ještě něco bude. Auto neudrží volnoběž a zdechá. Když stojím na plynu tak v pohodě. Nevíte čím to může být???
Re: těsnění pod hlavou
Zdravim, moze to velmi uskodit motoru ked budem teraz jazdit s tym ze sa mi ta voda dostava do valcov????
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadává hadice k chladiči
A když spadávala hadice ,nebyla hodně natlakovaná?
- Venda002
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 27. zář 2008 18:14:16
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadává hadice k chladiči
Tak si mého mazlíka odvezl mechanik. Je to těsnění pod hlavou. Proto se taky utrhlo to hrdlo u chladiče. Nevydrželo to ten tlak
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadává hadice k chladiči
To, že spadne hadice,není první případ.Mladý měl to samý.Proto jsem se ptal na to tlakování.
- Venda002
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 27. zář 2008 18:14:16
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadává hadice k chladiči
Bylo to těsnění. Dneska mi dovezli auto z opravy. Cena 6 500,- i s vyměněnou mlhovkou filtrama, svíčkama a kloubem řazení rozdělovačem a čidlem teploty vody.
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
o víkendu jsem zjistil nemylou věc - na víčku od oleje je větší množství bílé emulze a v nádobce na chladící kapalinu jsou skvrny a je hnědá. I z výfuku je trochu cítit olej. Takže to je špatné těsnění pod hlavou. Zavolal jsem do 2 servisů a tohle mi řekli.
1. autoriz. servis Škoda - cena cca 7000 Kč, s tím že musí vyměnit chladící kapalinu a olej (možná i filtr, nevím, je to nutné??), že ten starý mi tam nedají. A propláchnout komplet chladící systém. Motor se musí nebo nemusí proplachovat?? Ráno to tam dám a večer odjedu.
2. neautoriz. servis - cena 5-6 000, doba opravy 2 - 3 dny , s tím, že nejprve zkouknou nádobku a jestli to je olej a pak sundají hlavu. Změří tlaky (nevím čeho a proč???), pokud bude nutné tak přebrousí hlavu (???) a dají zpět. Nový olej taky.
Může mi prosím někdo odpovědět na otázky, popř. říci co se má ještě navíc udělat Díky.
1. autoriz. servis Škoda - cena cca 7000 Kč, s tím že musí vyměnit chladící kapalinu a olej (možná i filtr, nevím, je to nutné??), že ten starý mi tam nedají. A propláchnout komplet chladící systém. Motor se musí nebo nemusí proplachovat?? Ráno to tam dám a večer odjedu.
2. neautoriz. servis - cena 5-6 000, doba opravy 2 - 3 dny , s tím, že nejprve zkouknou nádobku a jestli to je olej a pak sundají hlavu. Změří tlaky (nevím čeho a proč???), pokud bude nutné tak přebrousí hlavu (???) a dají zpět. Nový olej taky.
Může mi prosím někdo odpovědět na otázky, popř. říci co se má ještě navíc udělat Díky.
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
Fakt nikdo neví Docela by to bodlo, kdyby se někdo k tomu vyjádřil ať zítra nejsem v servisu úplně za blba. díky
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
No,pokud je to opravdu olej ve vodě anebo voda v oleji,jakože podle tvých příznaků asi je tak výměna oleje vč filtru (filtr stojí asi 100kč a doporučuju vyměnit spolu s olejem) a chladící kapaliny je jasná věc.Proplach je asi taky dobrý,protože by ti zbytky těch míchanic který tam teď asi máš znehodnotily ty nový náplně.
No ta cena těžko říct...záleží taky jak bude vypadat hlava.Pokud bude vpohodě (rovná) tak by se nemusela zabrušovat - rovnat.V opačném případě to broušení stojí od 500kč tak do 1500kč (ceny jsou orientační,co platily tady u nás).
Tlaky ve válcích se měří aby se zjistilo v jakým jsou stavu co do těsnosti.
A to se ti ta voda takhle zasvinila najednou zničeho nic?Nebo je to něco dýl trvajícího?Olej ti to žere?Voda se ztrácí?
Já bych to dal spíš prohlídnout a teprve pak bych to řešil.Rozhodně bych nenapochodoval do servisu s tím že chci vyměnit těsnění pod hlavou.
No ta cena těžko říct...záleží taky jak bude vypadat hlava.Pokud bude vpohodě (rovná) tak by se nemusela zabrušovat - rovnat.V opačném případě to broušení stojí od 500kč tak do 1500kč (ceny jsou orientační,co platily tady u nás).
Tlaky ve válcích se měří aby se zjistilo v jakým jsou stavu co do těsnosti.
A to se ti ta voda takhle zasvinila najednou zničeho nic?Nebo je to něco dýl trvajícího?Olej ti to žere?Voda se ztrácí?
Já bych to dal spíš prohlídnout a teprve pak bych to řešil.Rozhodně bych nenapochodoval do servisu s tím že chci vyměnit těsnění pod hlavou.
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
Voda se neztrácí, olej taky ne. Jak je voda dlouho špinavá netuším, ale zrovna nejčistší předtím nebyla. Rozhodně vykazovala známky mastných skvrn. Začal jsem to řešit až teď, když jsem se preventivně kouknul na víčko a úplně jsem se zděsil a začal pátrat.
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
Re: těsnění pod hlavou
no a co teda to postupně proplachovat? pohrát si s tím o víkendu např.? Napustit, projet, vypustit-takhle to udělat třeba dvakrát normálně vodou a pak nalít zase fridex s destilkou a jezdit a pozorovat to?.... jen nápad můj samozdřejmě, protože mě nic nenapadá, co by to mohlo být. Napadla mě ještě prasklá vložka, ale to je taky asi blbost.
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
Pokud by bylaprasklá vložka,tak to bude foukat do vody.A voda při chcípnutí půjde do oleje nebo nad píst.Osobně jsem se s tím setkal u 130 rapida.Vložka měla vlasovou trhlinu,voda natekla nad píst,který byl zrovna v kompresním zdvihu a jelikož bylo léto a motor v ok kondici,tak ráno při startu chytl na tři a ohnula se ojnice.Vložka,blok,píst,ojnice a klika byla na sračku.Docela rarita.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
tak nejprve to vypláchneme a pročistíme jak radí Josh, dáme novou chl. kap. a budeme pozorovat. V servisu řekli, že je hned zbytečný sundávat hlavu a nechávat jim tam prachy.
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: těsnění pod hlavou
Takže systém jsem propláchl 2x, vyčistil nádobku nějakým sajrajtem a dal novou chlad. kap. Předtím ještě došlo na změření tlaků ve válcích a ty jsou:
1.válec 13,4 Bar
2.válec 12,7 Bar
3.válec 12,6 Bar
4.válec 12,7 Bar
jaký jsou ty hodnoty, dobrý nebo špatný? Mně totiž tyhle čísla absolutně nic neřeknou . Díky
1.válec 13,4 Bar
2.válec 12,7 Bar
3.válec 12,6 Bar
4.válec 12,7 Bar
jaký jsou ty hodnoty, dobrý nebo špatný? Mně totiž tyhle čísla absolutně nic neřeknou . Díky
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
Re: těsnění pod hlavou
Tlaky jsou OK.
Dobře zajetý a zahřátý motor má mít min. 11 barů a rozdíl tlaku mezi jednotlivými válci dmí být nejvýše 1 bar.
Dobře zajetý a zahřátý motor má mít min. 11 barů a rozdíl tlaku mezi jednotlivými válci dmí být nejvýše 1 bar.
bile svinstvo na měrce
kamošova felda byla odstavena cca od zaří a ted s ní najel cca 50km , na měrce oleje má bílou kaši a pod víčkem taky přitom chladící kapalina je čistá , může to být těsnění pod hlavou nebo jen dlouhá odstávka ? kolik vody se mu ztratilo z nádobky to netuší , ted chce měnit olej ale neche ho pak zbytečně vyhodit kdyby to bylo těsnění co doporučíte ? motor 1.3mpi najeto poctivejch 90tis