Únik chladící kapaliny
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik chladící kapaliny
Ahoj, měl jsem stejný problém, po výměně vodního čerpadla a zjistil jsem, že mi kapalina mizí podel víčka expanzky, udělal jsem z hrdla pet lahve vložku pod víčko ( má tam být originál vložka viz odkaz, ale funguje i to hrdlio ). Pak už nemůže voda utíkat ven. Děje se to rozstřikem při vyšších otáčkách, jak proudí voda tou slabou hadičkou z hrdla termostatu.
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 7f3dfa7ae3
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 7f3dfa7ae3
Re: Únik chladící kapaliny
Mě zarářží to množství oleje. Bohužel nevím, jaký stav byl třeba před půl rokem. Je možné, že by se chladící kapalina dostávala do oleje, tedy jenom tímto směrem?
Mám naší feldu rád a nerad bych něco podcenil. Nemáš, prosím Tě, foto té upravené vložky pod víčko?
Díky.
Mám naší feldu rád a nerad bych něco podcenil. Nemáš, prosím Tě, foto té upravené vložky pod víčko?
Díky.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik chladící kapaliny
může , nejspíš by to chtělo těsnění pod hlavu
Re: Únik chladící kapaliny
Ahojte, prosím taky bych potřeboval poradit... Felda 1.3MPi, mokro je na hadici od pumpy, jak je to gumové rozšíření hadice pod pumpou. Vodní pumpa je nová, předchozí jsem vyměnil, protože tekla.
ALE: teče jenom když přijedu a vypnu motor. Start OK, jízda OK, vypnu, odcházím a kap, kap... a za chvilku už zase neteče.
Sice budu za prase, ale odpojil jsem spínač větráku a povařil ji cca 2mm před červený pole teploty, a nikde ani kapka. Zapojim saharu, ochladim, vypnu a kape...
Víčko od oleje trošku od emulze, ale jezdím cca 4km tam a 4km zpět, takže neřeším.
Když otevřu expanzku, tak jenom trošku zasyčí, žádné bublání, jinak auto startuje, topí a jede perfektně.
Normálně jsem z toho na větvi
Děkuju za Vaše rady!
ALE: teče jenom když přijedu a vypnu motor. Start OK, jízda OK, vypnu, odcházím a kap, kap... a za chvilku už zase neteče.
Sice budu za prase, ale odpojil jsem spínač větráku a povařil ji cca 2mm před červený pole teploty, a nikde ani kapka. Zapojim saharu, ochladim, vypnu a kape...
Víčko od oleje trošku od emulze, ale jezdím cca 4km tam a 4km zpět, takže neřeším.
Když otevřu expanzku, tak jenom trošku zasyčí, žádné bublání, jinak auto startuje, topí a jede perfektně.
Normálně jsem z toho na větvi
Děkuju za Vaše rady!
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik chladící kapaliny
Sáhni zespodu na tu pumpu.Najdeš tam dirku která slouží k odtékání kapaliny při špatném guferu aby se nedostávala kapalina do ložiska.Tipuju že to bude kapat tamtudy.Nebo je špatné těsnění mezi pumpou a blokem nebo špatná hadice.
Jinak netěsnosti hledej pokud možno na studeném,stojícím motoru.
Jinak netěsnosti hledej pokud možno na studeném,stojícím motoru.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik chladící kapaliny
za běhu motoru to tamtudy ( do jisté míry) neteče protože odtamtud je voda odsávána a tlačena do bloku
Re: Únik chladící kapaliny
Zkusím, až bude lepší počasí... Ikdyž aby tekla pumpa, která má najeto 3km...
Zkusim, uvidim
Zkusim, uvidim
Re: Únik chladící kapaliny
Dobrá pomůcka je zhotovením ze staré zátky z vrakáču,našroubovat do ní ventil z duše,který se dá i koupit jako náhr.díl a nasadit na expanzku.Pak vytvořit přetlak natlačením vzduchu,ale pozor!-nepřehnat,pouze do stavu tvrdosti hadic k chladiči při provozní teplotě!Dobré je si tvrdost hadice rukou předem vyzkoušet s originální zátkou za normalní provozní teploty motoru/při prohřátém chladiči/.Rozepisuji se o tom jak Palacký,protože jsem se stal svědkem /po mé špatně pochopené radě/roztržení chladičě,když maník ,divoký jak mladý býk,nasadil hadici kompresoru a než jsem stačil na něj zařvat,bylo dokonáno!Dobře se tímto způsobem hledá únik u stojícího studeného motoru,kdy se dá všude dobře osahat možné místa úniku i po delší době.Nemusím snad zdůrazńovat-neopomenout po zkoušce vyměnit zátky?!!!
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik chladící kapaliny
naj - práve preto je tebou popísané riešenie blbosť , vičko treba nechať kde je , odpojiť hadicu medzi expanzkou a temostatom a tú zapojiť na tlak , stačí na to aj hustilka a netesnosť sa prejaví , tlak ti udrží víčko a nehrozí žiadne poškodenie hadíc a chladiča
Re: Únik chladící kapaliny
Suri-máš pravdu.Sice tvé řešení potřebuje taky přípravek,ale je tam možnost jištění tlakovým ventilem ve víčku.Já toto mé řešení používám řadu let i na jiných typech vozů včetně nákladních.Je to o trochu cviku a znalosti co si můžeš dovolit,proto je můj návrh na zvážení jak si to kdo troufne!!!Tlak se dá odhadnout promačkáním hadice/pokud není ztvrdlá stářím/. Proto jsem uvedl možné ryziko,kterému jsem byl svědkem,když dotyčný technický antitalent mě to viděl dělat a tak to dopadlo.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik chladící kapaliny
taky používám jen upravené víčko a pumpičku (to už jsem psal v jiném vlákně..)
každýho věc jak to bude dělat
každýho věc jak to bude dělat
Re: Únik chladící kapaliny
nazdar, mam taky problem teraz, nasiel som malu mlacku chladiacej kvapaliny niekde pod vyrovnavacou nadrzkou chladiacej kvapaliny. Mam novy chladic, dokonca aj hadice, a pozeral som kade tece voda, a vidiet mokro okolo viecka na vyrovnavacej nadrzke. Kupil som nove vicko nadrzky, inak znacky Vika, to asi neni original ked to stalo 3 eura , a voda tade vysplechuje stale,, pozorujem to uz asi tyzden, mozno trosku viac, ale voda mi inak ziadna neubyva, netreba nic dolievat,je to take male mnozstvo co presrci cez vicko, olej mam stale rovnako neni pod vieckom nic podozrive, a auto ide ok. Mam kupit original viecko, a este sa tam dava nejake tesnenie naviac? Ake presne ak mate odkaz kde to pozriem? DIk
Re: Únik chladící kapaliny
Už si nevím rady, kape mi chladící kapalina pod auto ale nemůžem za boha přijít z kama se bere, s bráchou jsme na to koukali hodinu... Kape to z té kovové trubky co je na ní vypouštěcí šroub, zdá se že na tu trubku to stéká/kape z bloku motoru který je dole na celkem velké ploše vlhký. Máme podezření na vodní pumpu, ta "dírka" zespoda u řemenice je sice vlhká ale že by to z tama všechno teklo se mi nechce věřit. Jediné co mě napadá že to prosakuje přes těsnění mezi pumpou a blokem - je to možné? Přes řemenici na klikovce na to nejde vidět a sundávat se mi ji moc nechce, ale asi mi nic jiného nezbyde...
Nesetkal se někdo s něčím podobným? Díky za jakékoli nápady...
Nesetkal se někdo s něčím podobným? Díky za jakékoli nápady...
Re: Únik chladící kapaliny
Zkuste dát novou tu spojovací hadici,mezi tu trubkou a vodní pumpou.Pak je tam ještě hadice k topení,na tu se taky zaměřte.
Re: Únik chladící kapaliny
Díky za rady, nejdřív zkusím koupit nové spony protože ty staré jsou shnilé a nejdou utahovat... Jinak myslíte že něco takového ("stop leak" prášek) může zadělat malé dírky? Nebo to jen zasere motor? http://www.autokelly.cz/ImageView.aspx? ... =AC%20G030
Re: Únik chladící kapaliny
Zdar, mám takovej dotaz. U feldy se mi stává, že při kontrole hladiny chladící kapaliny mám zhruba na polovině mezi ryskami MAX a MIN, poté po jízdě mám u rysky MIN (u již vychladlého motoru, zkoušel jsem i povolit víčko na expanzce, zda není natlakováno a nebylo) a za dva dny je znova hladina na polovině mezi MAX a MIN. Napadá vás nějaký důvod, proč to tak je?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik chladící kapaliny
Vzduch v radiátoru. Radiátor je dost vysoko, tak se někdy stává, že tam zůstane bublina a v expanzce je víc, někdy zase opačně. Záleží na tom, jak auto stojí nebo, jak dlouho se jelo, teplota, ap. Radiátor se sám zaplní a odvzdušní kolem 3000 otáček.
Re: Únik chladící kapaliny
hmmm... to by mohlo možná bejt. chladící kapalinu jsem opravdu nedávno vypouštěl když jsem měnil termostat. Ale ujel jsem od té doby tak 1500 km s tím, že jezdím těch 1500 km cca za měsíc. Co je ale zajímavé je to, že topení topí krásně, což by asi zavzdušněné netopilo. a 3000 ot jezdím běžně i několik (8) km v kuse... . Auto jezdí momentálně ca 3x týdně trasy okolo 20 km, ale jezdím i cuky třeba 1 km...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik chladící kapaliny
Nemyslím, že je topení zavzdušněné, prostě když zastavíš, tak se někdy stane, že voda z topení trochu steče do motoru potažmo expanzky a jindy zase ne. Záleží i na malinkém náklonu vozidla. V okamžiku, kdy se rozjedeš, tak čerpadlo bublinu z topení vytlačí do expanzky a topíš bez problémů
Re: Únik chladící kapaliny
no faktem je, že z kopce / do kopce občas stávám... tak díky za informaci