Teplota sepnutí ventilátoru chladiče

Simos 2P
135M, 136M
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Teplota sepnutí ventilátoru chladiče

Příspěvek od Tweety »

Zdravím, pročítal jsem starší vlákna, ale nedočetl jsem se uplného výsledku. Když bylo hezky tak jsem posouval v kolonách a nějak jsem začal znervózňovat když začla stoupat teplota k 110. Jak už se přehoupla už jsem se začal vrtět a při dosažení červeného jsem to nevydržel a zastavil. Juknul jsem do pod kapotu a větrák nic. Tak jsem to nechaů vychladnout a doma jsem to zkoumal.
Větrák jsem připojil natvrdo a šel. Tak jsem hledal dál. Nic jsem nenašel, tak jsem jen vše porozpojoval vyčistil a prostřík nějakým sprejem na kontakty. Když jsem to pak nechal běžet tak už se spustil, ale až pří 110 (podle budíku). A to je ten problém.
Zdá se mi 110 nějak moc. Na starších tématech píšete, že by se měl dát spínač s teplotam 92-87asi. Nebo z 1,6, ale prý má tři konektory a já jen dva na 1,3MPi.
Je možné, že to co je na budíku není přesné? Nebo může zlobit čidlo, že by někdy seplo někdy ne?
Mám něco měnit nebo je těch 110 na budíku normální? Dík za rady, těch 110 mě fakt děsí a bojím se co bude v létě.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Tweety »

Teď jsem ještě našel, že by to mohlo být zavzdušněné, ale měnil jsem termostat a při tom jsem to odvzdušnil.
Jo a mám dojem, že mi voda dokonce i bublá. Ještě jsem se chtěl zeptat, které čidla by se museli měnit a kde jsou. Vím o nějakých dvou. Dole na chladiči a u termostatu. Ale nevím který je k čemu. :?
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Uživatelský avatar
Pawlick
Příspěvky: 674
Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Pawlick »

Dole na chladiči je jen na spínání větráku, u termostatu je čidlo pro budík a taky pro motor (od 3/96). Zavzdušněný to bejt nemůže, to se jízdou protáhne. Buď ti budík ukazuje víc, nebo špatně spíná to čidlo větráku.
Obrázek Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Jozefj »

Teplota na motoru a na spínači ventilátoru není to samé.Měřil jsem to VAGEM a souhlasí to.Teplota na motoru necelých 110* a teplota na chladiči pro sepnutí 97* je OK!Jelikož čidlo je až na výstupu chladiče tak je tam rozdíl.takže pokud sepne ventilátor u čárky 110* tak je vše OK.
tgfh - FK

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od tgfh - FK »

Taky mi to někdy při popojíždění leze až k 110 a větrák nesepínal, myslel jsem si, že je vadný. Ale nedávno jak mi teplota vylezla na 110 sepnul, tak jsem vklidu, funguje.
Provozní teplota motoru je 70-110 stupňů ;)
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Tweety »

Dík, tak já to teda nechám a nebudu na to radši koukat :D
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
tgfh - FK

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od tgfh - FK »

Dolij destilovanou vodu do chladiče na MAX a pokud ti ručička nad 110 neleze tak to asi neřeš.
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Jozefj »

Provozní teplota běžně je 90-110*.
Jurka - FK

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Jurka - FK »

spíš tak kolem 90-100...... 110 už je moc to už skoro vaříš a tam by se to vůbec nemělo vyšplhat...
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Jozefj »

Ne s správně fungujícím tlakovým víčkem,které zvědá teplotu varu a navíc si prohlídni měřák na palubce kde je červené pole.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od 103457 »

Jurka píše:spíš tak kolem 90-100...... 110 už je moc to už skoro vaříš a tam by se to vůbec nemělo vyšplhat...

110°C zase není až tak hrozné, záleží na všech okolnostech.
1) pokud se popojíždí někde v koloně po městě, tak je to celkem normální, jelikož náporový chladič toho moc neuchladí
2) záleží na chladící kapalině, správný poměr čili hustota ovlivňuje bod varu až o 10°C, pokud doléváte jen destilku, tak bod varu máte vlivem tlakového okruhu okolo 105°C správně naředěná chladící kapalina v poměru 1 : 1 má bod varu až 115°C
3) záleží, jaká ta kapalina je, pokud už je kalná, tak je zanešený minimálně chladič a stálo by za to pořádně propláchnout chladící okruh
A ještě něco, pokud používáte auto hlavně jízdou po městě v kolonách a na semaforech, vyplatí se použít chladič a ventilátor z 1,6-ky, chladič je větší a ventilátor výkonější ;)
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Jozefj »

Byla připomínka,že není něco v pořádku s teplotou.Dneska jsem to drobet protáh v plzeňských kolonách asi hodinu a půl a ručička se zastavila tak 3-4 mm od 110 a skoro trvale kromě delší jízdy běžel větrák.Ale když jsem to zkoušel u baráku vagem tak se vyšplhala až těsně před 110.Na vagu jsem měl rozmezí 105-107.To jen pro upřesnění.
Host

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Host »

Niekto tu spominal pomer medzi chladiacou kvapalinou a destilovanou vodou.

Aky je "najefektivnejsi" resp. najlepsi pomer ?
Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 301
Registrován: ned 27. úno 2005 14:42:18

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Aleš »

Host píše:Niekto tu spominal pomer medzi chladiacou kvapalinou a destilovanou vodou.

Aky je "najefektivnejsi" resp. najlepsi pomer ?


Dle doporučení výrobce na obalu. cca 1:1 , Když je málo, ztrácí kapalina antikorozní účinky, když je moc tak prý je to agresivní. při tom ředění 1:1 je to někde kolem -30°C což je dostatečné,
Vychází to 3+3 litry
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin :-)
smazany clen - FK

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od smazany clen - FK »

Taky to vždycky dávám 1:1 jako Aleš.
Host

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Host »

Plati to ci ze zima alebo leto alebo v lete je to inak ?
smazany clen - FK

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od smazany clen - FK »

Host píše:Plati to ci ze zima alebo leto alebo v lete je to inak ?
To je náplň na 2-3 roky,bez ohledu na to,jestli je zima či léto.Právě v létě jsou ty inhibitory koroze dost potřeba.Takže 1:1 pořád.
Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 301
Registrován: ned 27. úno 2005 14:42:18

Re: Vysoká teplota :(

Příspěvek od Aleš »

Když dáš červenou tuším G12, nebo tak nějak tak je životnost 5 let, u modré je to 3. Cenový rozdíl je minimální. Pokud však přecházíš s modré na červenou (oranžovou) je nutno propláchnout chladící soustavu. Chce to hadici s vodou vypustit původní náplň, sundat hadice od termostatu a proplachovat a proplachovat.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin :-)
ka-spel
Příspěvky: 1207
Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezahřívá se :-(

Příspěvek od ka-spel »

Mám podobný problém. S původním čidlem teploty (široké konektory - nože) podobné tomuto

Obrázek

a na chladiči mě větrák spínal v bodě 1 a držel teplotu do bodu 2.

Obrázek

Když jsem zastavil, tak větřák i s vypnutým motorem běžel i minutu. Pak čidlo odešlo - větrák nespínal a v obchodě mě prodali čidlo

http://www.vapol.cz/cz/produkt/cidlo-chladice-fel/
Obrázek

A to spíná až v bodě 2 (spíš kousek nad ním) a běží max pár sekund. Mám dotaz je to normální nebo to má být tak jak dřív. Nemám tam být spíš toto čidlo:

http://www.vapol.cz/cz/produkt/cidlo-chladice-fel-16/
Obrázek

Jaký je rozdíl spínaných teplot mezi čidlem na 1,3 a 1,6?
ex nebožka 1,6 lpg Obrázek
Uživatelský avatar
Dejwis
Příspěvky: 1202
Registrován: pát 12. led 2007 14:02:23
Bydliště: Stredoceský kraj

Re: Nezahřívá se :-(

Příspěvek od Dejwis »

Jaký je rozdíl spínaných teplot mezi čidlem na 1,3 a 1,6?


***
Felda 1.6 má výkonější větrák, takže si může dovolit větrat později. Jinak čidel je více, myslím že základ je asi takto:

Felda 1.6: 97*C - 92*C - ale také je 105*C - 97*C

Felda 1.3: 97*C - 92*C - ale také je 95*C - 90*C

Mnou a pár lidí je na 1.3 doporučený typ 92*C - 87*C

Záleží také na tom zda máš klimu, dělaj se čidla s dvojím sepnutím...
!!! Rozprodej dílů z Feldy !!!
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezahřívá se :-(

Příspěvek od Jozefj »

Origo spínací čidlo na 1.3 MPI 97-92*.
Odpovědět