Teplota sepnutí ventilátoru chladiče
- Tweety
- Příspěvky: 1433
- Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Teplota sepnutí ventilátoru chladiče
Zdravím, pročítal jsem starší vlákna, ale nedočetl jsem se uplného výsledku. Když bylo hezky tak jsem posouval v kolonách a nějak jsem začal znervózňovat když začla stoupat teplota k 110. Jak už se přehoupla už jsem se začal vrtět a při dosažení červeného jsem to nevydržel a zastavil. Juknul jsem do pod kapotu a větrák nic. Tak jsem to nechaů vychladnout a doma jsem to zkoumal.
Větrák jsem připojil natvrdo a šel. Tak jsem hledal dál. Nic jsem nenašel, tak jsem jen vše porozpojoval vyčistil a prostřík nějakým sprejem na kontakty. Když jsem to pak nechal běžet tak už se spustil, ale až pří 110 (podle budíku). A to je ten problém.
Zdá se mi 110 nějak moc. Na starších tématech píšete, že by se měl dát spínač s teplotam 92-87asi. Nebo z 1,6, ale prý má tři konektory a já jen dva na 1,3MPi.
Je možné, že to co je na budíku není přesné? Nebo může zlobit čidlo, že by někdy seplo někdy ne?
Mám něco měnit nebo je těch 110 na budíku normální? Dík za rady, těch 110 mě fakt děsí a bojím se co bude v létě.
Větrák jsem připojil natvrdo a šel. Tak jsem hledal dál. Nic jsem nenašel, tak jsem jen vše porozpojoval vyčistil a prostřík nějakým sprejem na kontakty. Když jsem to pak nechal běžet tak už se spustil, ale až pří 110 (podle budíku). A to je ten problém.
Zdá se mi 110 nějak moc. Na starších tématech píšete, že by se měl dát spínač s teplotam 92-87asi. Nebo z 1,6, ale prý má tři konektory a já jen dva na 1,3MPi.
Je možné, že to co je na budíku není přesné? Nebo může zlobit čidlo, že by někdy seplo někdy ne?
Mám něco měnit nebo je těch 110 na budíku normální? Dík za rady, těch 110 mě fakt děsí a bojím se co bude v létě.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
- Tweety
- Příspěvky: 1433
- Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká teplota :(
Teď jsem ještě našel, že by to mohlo být zavzdušněné, ale měnil jsem termostat a při tom jsem to odvzdušnil.
Jo a mám dojem, že mi voda dokonce i bublá. Ještě jsem se chtěl zeptat, které čidla by se museli měnit a kde jsou. Vím o nějakých dvou. Dole na chladiči a u termostatu. Ale nevím který je k čemu.
Jo a mám dojem, že mi voda dokonce i bublá. Ještě jsem se chtěl zeptat, které čidla by se museli měnit a kde jsou. Vím o nějakých dvou. Dole na chladiči a u termostatu. Ale nevím který je k čemu.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká teplota :(
Dole na chladiči je jen na spínání větráku, u termostatu je čidlo pro budík a taky pro motor (od 3/96). Zavzdušněný to bejt nemůže, to se jízdou protáhne. Buď ti budík ukazuje víc, nebo špatně spíná to čidlo větráku.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká teplota :(
Teplota na motoru a na spínači ventilátoru není to samé.Měřil jsem to VAGEM a souhlasí to.Teplota na motoru necelých 110* a teplota na chladiči pro sepnutí 97* je OK!Jelikož čidlo je až na výstupu chladiče tak je tam rozdíl.takže pokud sepne ventilátor u čárky 110* tak je vše OK.
Re: Vysoká teplota :(
Taky mi to někdy při popojíždění leze až k 110 a větrák nesepínal, myslel jsem si, že je vadný. Ale nedávno jak mi teplota vylezla na 110 sepnul, tak jsem vklidu, funguje.
Provozní teplota motoru je 70-110 stupňů
Provozní teplota motoru je 70-110 stupňů
- Tweety
- Příspěvky: 1433
- Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká teplota :(
Dík, tak já to teda nechám a nebudu na to radši koukat
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
Re: Vysoká teplota :(
Dolij destilovanou vodu do chladiče na MAX a pokud ti ručička nad 110 neleze tak to asi neřeš.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká teplota :(
Provozní teplota běžně je 90-110*.
Re: Vysoká teplota :(
spíš tak kolem 90-100...... 110 už je moc to už skoro vaříš a tam by se to vůbec nemělo vyšplhat...
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká teplota :(
Ne s správně fungujícím tlakovým víčkem,které zvědá teplotu varu a navíc si prohlídni měřák na palubce kde je červené pole.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká teplota :(
Jurka píše:spíš tak kolem 90-100...... 110 už je moc to už skoro vaříš a tam by se to vůbec nemělo vyšplhat...
110°C zase není až tak hrozné, záleží na všech okolnostech.
1) pokud se popojíždí někde v koloně po městě, tak je to celkem normální, jelikož náporový chladič toho moc neuchladí
2) záleží na chladící kapalině, správný poměr čili hustota ovlivňuje bod varu až o 10°C, pokud doléváte jen destilku, tak bod varu máte vlivem tlakového okruhu okolo 105°C správně naředěná chladící kapalina v poměru 1 : 1 má bod varu až 115°C
3) záleží, jaká ta kapalina je, pokud už je kalná, tak je zanešený minimálně chladič a stálo by za to pořádně propláchnout chladící okruh
A ještě něco, pokud používáte auto hlavně jízdou po městě v kolonách a na semaforech, vyplatí se použít chladič a ventilátor z 1,6-ky, chladič je větší a ventilátor výkonější
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká teplota :(
Byla připomínka,že není něco v pořádku s teplotou.Dneska jsem to drobet protáh v plzeňských kolonách asi hodinu a půl a ručička se zastavila tak 3-4 mm od 110 a skoro trvale kromě delší jízdy běžel větrák.Ale když jsem to zkoušel u baráku vagem tak se vyšplhala až těsně před 110.Na vagu jsem měl rozmezí 105-107.To jen pro upřesnění.
Re: Vysoká teplota :(
Niekto tu spominal pomer medzi chladiacou kvapalinou a destilovanou vodou.
Aky je "najefektivnejsi" resp. najlepsi pomer ?
Aky je "najefektivnejsi" resp. najlepsi pomer ?
Re: Vysoká teplota :(
Host píše:Niekto tu spominal pomer medzi chladiacou kvapalinou a destilovanou vodou.
Aky je "najefektivnejsi" resp. najlepsi pomer ?
Dle doporučení výrobce na obalu. cca 1:1 , Když je málo, ztrácí kapalina antikorozní účinky, když je moc tak prý je to agresivní. při tom ředění 1:1 je to někde kolem -30°C což je dostatečné,
Vychází to 3+3 litry
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
Re: Vysoká teplota :(
To je náplň na 2-3 roky,bez ohledu na to,jestli je zima či léto.Právě v létě jsou ty inhibitory koroze dost potřeba.Takže 1:1 pořád.Host píše:Plati to ci ze zima alebo leto alebo v lete je to inak ?
Re: Vysoká teplota :(
Když dáš červenou tuším G12, nebo tak nějak tak je životnost 5 let, u modré je to 3. Cenový rozdíl je minimální. Pokud však přecházíš s modré na červenou (oranžovou) je nutno propláchnout chladící soustavu. Chce to hadici s vodou vypustit původní náplň, sundat hadice od termostatu a proplachovat a proplachovat.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezahřívá se :-(
Mám podobný problém. S původním čidlem teploty (široké konektory - nože) podobné tomuto
a na chladiči mě větrák spínal v bodě 1 a držel teplotu do bodu 2.
Když jsem zastavil, tak větřák i s vypnutým motorem běžel i minutu. Pak čidlo odešlo - větrák nespínal a v obchodě mě prodali čidlo
http://www.vapol.cz/cz/produkt/cidlo-chladice-fel/
A to spíná až v bodě 2 (spíš kousek nad ním) a běží max pár sekund. Mám dotaz je to normální nebo to má být tak jak dřív. Nemám tam být spíš toto čidlo:
http://www.vapol.cz/cz/produkt/cidlo-chladice-fel-16/
Jaký je rozdíl spínaných teplot mezi čidlem na 1,3 a 1,6?
a na chladiči mě větrák spínal v bodě 1 a držel teplotu do bodu 2.
Když jsem zastavil, tak větřák i s vypnutým motorem běžel i minutu. Pak čidlo odešlo - větrák nespínal a v obchodě mě prodali čidlo
http://www.vapol.cz/cz/produkt/cidlo-chladice-fel/
A to spíná až v bodě 2 (spíš kousek nad ním) a běží max pár sekund. Mám dotaz je to normální nebo to má být tak jak dřív. Nemám tam být spíš toto čidlo:
http://www.vapol.cz/cz/produkt/cidlo-chladice-fel-16/
Jaký je rozdíl spínaných teplot mezi čidlem na 1,3 a 1,6?
ex nebožka 1,6 lpg
Re: Nezahřívá se :-(
Jaký je rozdíl spínaných teplot mezi čidlem na 1,3 a 1,6?
***
Felda 1.6 má výkonější větrák, takže si může dovolit větrat později. Jinak čidel je více, myslím že základ je asi takto:
Felda 1.6: 97*C - 92*C - ale také je 105*C - 97*C
Felda 1.3: 97*C - 92*C - ale také je 95*C - 90*C
Mnou a pár lidí je na 1.3 doporučený typ 92*C - 87*C
Záleží také na tom zda máš klimu, dělaj se čidla s dvojím sepnutím...
***
Felda 1.6 má výkonější větrák, takže si může dovolit větrat později. Jinak čidel je více, myslím že základ je asi takto:
Felda 1.6: 97*C - 92*C - ale také je 105*C - 97*C
Felda 1.3: 97*C - 92*C - ale také je 95*C - 90*C
Mnou a pár lidí je na 1.3 doporučený typ 92*C - 87*C
Záleží také na tom zda máš klimu, dělaj se čidla s dvojím sepnutím...
!!! Rozprodej dílů z Feldy !!!
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezahřívá se :-(
Origo spínací čidlo na 1.3 MPI 97-92*.