Jízdní režimy - spotřeba
Jízdní režimy - spotřeba
Čau.
Chtěl bych poradit od těch, kterí mají palubní počítač, aby napsali své zkušenosti při různých režimech jízdy. Díval jsem se tu, ale nikde to nemůžu najít.
A to při jakých otáčkách je nejnižší aktuální spotřeba, jaké jsou nejlepší otáčky při řažení, kdy brzdit motorem a kdy mít neutrála při jízde?
Jinak mám 1,3 MPi 50kW, ale y zásady budou stejné asi pro každou felícii.
Díky a určitě to pomůže více lidem.
Chtěl bych poradit od těch, kterí mají palubní počítač, aby napsali své zkušenosti při různých režimech jízdy. Díval jsem se tu, ale nikde to nemůžu najít.
A to při jakých otáčkách je nejnižší aktuální spotřeba, jaké jsou nejlepší otáčky při řažení, kdy brzdit motorem a kdy mít neutrála při jízde?
Jinak mám 1,3 MPi 50kW, ale y zásady budou stejné asi pro každou felícii.
Díky a určitě to pomůže více lidem.
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Jestli to myslíš jako radu pro sebe, tak tohle jsou všechno individuální věci, který nepůjdou dost dobře zobecnit. Každý jezdí jinak, jinde a v jiným autě... proto jsi tu nic takovýho nenašel.
Odpovědi a názory budou různé.
Odpovědi a názory budou různé.
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Jo to vím, že spotřebu nejvíce ovlivňuje řidič, ale přede pokud bude rovinka a pojedeš konstantní rychlostí tak jde napsat v jakých otáčkách má motor nejnižší spotřebu. Jestli je to 2000, 3500 nebo 2500 to si myslím, že platí skoro pokaždé. Jasné, že třeba na takový kopec se to nedá uplatnit, protože každý má jiné stoupání, ale prostě rada jestli se více rozjet aby se motor v kopci nemusel dusit nebo do kopce vyjíždět, aby to felina tak tak zvládla. Taky jsem myslím někde četl, že pokud se brzdí motorem tak ŘJ u feliny odojuje přívod paliva až od 2000 ot., ale to si nejsem jistý. Přece nějaké obecné rady jdou npsat.
Re: Jízdní režimy - spotřeba
NEfím jak je to s feldou, já jezdím tak za 6,5 l (1.3MPi) ale máme fabiu 1.9TDi a podle pc prostě je lepší se rozjet do kopce (ne moc prudce) a pak neviditelně polovat plyn, ale musí ti to vyjít abys ji nedusil 50 m před koncem kopce. A pak brzdit motorem co nejdil, pokud brzdis motorem je spotreba 0 - je to logicky protoze motor se otačí pomocí kol (možná tam jde nějaký minimum paliva) - jakmile ale vyřadíš a odpojíš motor od kol tak si to začně nějakou spotřebu počítat.
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Tak nejnižší aktuální spotřebu budeš mít při zařazeném nejvyšším stupni a nejnižší možné rychlosti, abys nedusil motor. Na rovince při udržování stálé rychlosti lze jet na pětku zhruba tachometrových šedesát, ale nesmíš od toho chtít zrychlovat apod..
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Pawlick píše:Tak nejnižší aktuální spotřebu budeš mít při zařazeném nejvyšším stupni a nejnižší možné rychlosti, abys nedusil motor. Na rovince při udržování stálé rychlosti lze jet na pětku zhruba tachometrových šedesát, ale nesmíš od toho chtít zrychlovat apod..
60 km/h na 5°?? To je nějaký divný, vždyť se dostanu hluboko pod zelený pole (2000 ot.) a to pak podtáčím motor ne??
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
Re: Jízdní režimy - spotřeba
s 1.3 by to moc nešlo a bylo by to dost pod otáčkama, ale s 1.6kou se to dá jet...
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
No možná je trochu podtáčenej, ale na udržovná rychlosti to fakt stačí, ale člověk od toho nemůže chtít víc. Otáčkoměr nemám, tak nevím. Ventily neprotestujou, klikovka snad není tak moc namáhaná než při nějaké ostřejší jízdě, nemyslíte? Jako já takhle dost často jezdím, protože jezdím na spotřebu, a je to opravdu dost znát...
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Pawlick píše:No možná je trochu podtáčenej, ale na udržovná rychlosti to fakt stačí, ale člověk od toho nemůže chtít víc. Otáčkoměr nemám, tak nevím. Ventily neprotestujou, klikovka snad není tak moc namáhaná než při nějaké ostřejší jízdě, nemyslíte? Jako já takhle dost často jezdím, protože jezdím na spotřebu, a je to opravdu dost znát...
Tak až zítra ráno pojedu do práce, tak to u nás v obci vyzkouším - 60 km/h a 5, schválně kolik to bude točit. Taky se snažím většinou jezdit na spotřebu.
P.S. při soutěži (spotřeba paliva) jsi taky jel 60 na 5?? Protože máš super spotřebu.
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Hele v tý soutěži to člověk jede hrozně vyhroceně, takže se snažíš jet na pětku co to jde. Přes obce jsem na pětku většinou jezdil (prokud to bylo po rovince a šlo to), cca tachometrovejch 55, což je něco kolem 50 v reálu. Mimo obec jsem jel místy max 70, hlavně do kopců jsem se musel rozjíždět. A stejně jsem to moc honil, přijel jsem asi 10 minut před limitem, mohl jsem se víc courat . A když jsem nedejbože musel podřadit, tak jsem se hodně cukal, když jsem si představil tu hroznou spotřebu . Z kopců v zásadě na neutrál, z hodně prudkého kopce brždění motorem. A dost jsem teda řezal zatáčky, abych nemusel brzdit
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
Re: Jízdní režimy - spotřeba
při 60ti na pětku se mi teda s 1.3 motor moc necuká (neprotestuje), ale je pravda že je to vyloženě tak kdyz clovek vidi pred sebou kolonu nebo vi, ze nebude zadnej kopec a staci to na nejakou rovinku...ale jak chce pak clovek prošlapovat plyn aby zrychlil tak je lepsi podradit, aby to moc netýral
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Přesně jak píšu, jen na udržování rychlosti na rovince. Zrychlení = podřadit. Od sedmdesátky už jde zrychlovat vcelku dobře, ale pomalu a s citem, když člověk nespěchá nebo někoho nebrzdí
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Tak jsem vyzkoušel a při 60 km/h na 5° MPi 50kW točí cca 1750. Zelený ekonomický je od 2000.
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Ja jazdim cez obec cca 60 na 4 a 70km/h na 5.Skor nedavam 5.Kdesy aj 80-90km/h na 5 az setrim.ale nejazdim moc na spotrebu.Zalezi od nalady a s kym idem v aute.Ale papa tak 6,6-6,9 na stovku.Nemam palubak ale mam to vypocitene cez program v mobile.
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Taky by mě zajímalo jaká je kdy nejnižší spotřeba, jezdím denně do práce po naší rovinnaté Hané a auto bez problému zvládne 60-70km na 5ku, otáčky sice pod 2000, nevíte tedy kdy má 5ka nejnižší spotřebu?
- DJ.Mara
- Příspěvky: 634
- Registrován: pon 12. pro 2005 22:29:47
- Bydliště: Velké Svato?ovice TU
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Já teď jezdím na brigádu a zásadně vyjíždím pozdě, takže se otáčky pohybujou daleko za zeleným polem. Zpátky se ale taky plazím 55-60km/h na 5 abych trošku srazil tu brutální spotřebu akorád, že jezdím přes pořádnej kopec kde musím podřadit na dvě a to si stejně tu desítku a víc okamžitou vezme. Jinak jsem začal tankovat u OMV Carrera 95 a mám pocit, že to taky žere míň. Nijak jsem to ale nepočítal tak nevím.
Octavia I combi 1.9 TDi zatím 66Kw
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Jelikož nemám počítač, nemohl by jste mi někdo napsat přibližné hodnoty spotřeby řekněmě při 70 / 90 / 120 / 140 km? Jen by mě zajímalo co je lepší, jet řekněme 70km na 4ku a mít otáčky v zeleném poli někde nad 2500 nebo na 5ku apod. díky
Re: Jízdní režimy - spotřeba
aocpv píše:Jelikož nemám počítač, nemohl by jste mi někdo napsat přibližné hodnoty spotřeby řekněmě při 70 / 90 / 120 / 140 km? Jen by mě zajímalo co je lepší, jet řekněme 70km na 4ku a mít otáčky v zeleném poli někde nad 2500 nebo na 5ku apod. díky
nejmíň to má spotřebu při 90ti na 5ku - spotřeba kolem 5,5litrů (i podle mě to tak odpovídá), při 120 na 5ku kolem 7,5l (taky podle mě odpovídá, počítal jsem si průměr po dálnici)
Re: Jízdní režimy - spotřeba
tak lidi,jednou v zime(sme meli letni kola) a porad to hrabalo..nakonec aby to nehrabalo sme jeli na setinku plynu na 5ku cca 35km/h.....klepalo to jak traktor ale jelo
Re: Jízdní režimy - spotřeba
jo a jinak,co sem vypozoroval ja,nejlepsi je jet s felicii 85km/h na 5ku,tak zere podle me nejmin a absolutne se ji nevyplati podtacet,ja sem to delal a pak uplne ztratila vykon,jela jako kdyby mela z 50ti 20kW,cili drzet to v normal otackach
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Co jsem vypozoroval je, že motor má nejmenší spotřebu v oblasti nejvyššího točivého momentu, což u 50kW MPI je (+-) 2600 ot = 90 km/h. Je to i cítít na tahu a chování motoru.
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní režimy - spotřeba
Lukas987 píše:Jo to vím, že spotřebu nejvíce ovlivňuje řidič, ale přede pokud bude rovinka a pojedeš konstantní rychlostí tak jde napsat v jakých otáčkách má motor nejnižší spotřebu. Jestli je to 2000, 3500 nebo 2500 to si myslím, že platí skoro pokaždé. Jasné, že třeba na takový kopec se to nedá uplatnit, protože každý má jiné stoupání, ale prostě rada jestli se více rozjet aby se motor v kopci nemusel dusit nebo do kopce vyjíždět, aby to felina tak tak zvládla. Taky jsem myslím někde četl, že pokud se brzdí motorem tak ŘJ u feliny odojuje přívod paliva až od 2000 ot., ale to si nejsem jistý. Přece nějaké obecné rady jdou npsat.
Ozvi se na meil emilio52@seznam.cz něco jsem našel je to ve formátu PDF nějak to sem nejde vložit .
Něco jsem našel tady http://www.uspornajizda.cz/ dokonce se toho i jeden z kolegů účastnil
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Jízdní režimy - spotřeba
já nevím, myslím že jsem na spotřebu docela pedant, ale nic se nemá přehánět. s rozumem nanakládat motoru podtáčením nebo přetáčením. dosáhnout zvolené rychlosti a pak pomalu ubýrat plyn, začneš zjišťovat že jedeš pořád stejně rychle ale o ten kousek co jsi plyn ubral se rychlost nemění, spotřeba pak docela výrazně klesá. Každopádně jde o to aby tě palubní počítač a sledování spotřeby nenutil trápit motor. Jasně že motor který je podtáčení jede za míň, ale ideální to není