Na benzín cuká nad 2000 ot., na LPG jede normálně - VYŘEŠENO

Simos 2P
135M, 136M
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Na benzín cuká nad 2000 ot., na LPG jede normálně - VYŘEŠENO

Příspěvek od Evzen »

Ahoj lidi.
Jak napovídá nadpis článku, na LPG nemám problém, auto jede normálně, otáčky i volnoběžné bez kolísání.
Při jízdě na benzín nad 2000 ot. pocukávání, když sešlápnu pedál víc, dusí se ještě víc. Uberu, "chytne se". Přidám, zase se začne dusit. Jako by měl moc nebo málo paliva. Spíš se mi zdá že málo. Čím vyšší rychlostní stupeň je zařazený, tím dříve se motor "dusí". Volnoběh vytočím až ke 4500 než se začne dusit, 1 cca na 3000, 2 - 4 už pocukává nad 2000 ot. při více sešlápnutém plynovém pedálu.
Sváčky nové 5000, měněné při výměně oleje. Vzduch. filtr rovněž. Závadu zapalovací lišty jsem vyloučil, protože hádám, že by nejelo ani na LPG.
Jelikož už mi asi rok "pískalo" palivové čerpadlo, vyměnil jsem jej. Hrozná práce, kdo měnil ví... :). Luboš opravující Lakatoše byl proti mně slušnej...a co jsem si ulevil na adreu konstruktérů :), kteří řešení umístění a přístupu k palivovému čerpadlu navrhovali.....
Po výměně čerpadla (pouze čerpadla ne kompletu i s palivoměrem a sítkem), nastalo drobné zlepšení, ale problém úplně nezmizel. Chystám se tedy vyměnit ještě palivový filtr (je na něm asi 150.000 km), je to správná úvaha? Mohl by být až tak ucpaný, aby jím neprošlo dost paliva k motoru?
Má někdo podobnou zkušenost a poradí případně s hledáním závady? Předem díky všem. ;)
Má někdo zkušenost a nějaký fígl, jak doma vyměnit palivové čerpadlo bez toho abych u toho přišel o nervy? :) Po rekognoskaci mám pocit, že to není možné bez zvedáku provést, že se tam vleže nedá dostat, jak je tam málo místa.... :)
Naposledy upravil(a) Evzen dne pon 09. lis 2015 22:38:02, celkem upraveno 1 x.
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Na benzín cuká nad 2000 ot./min. na LPG jede normálně

Příspěvek od Rob »

...zdar, ten filtr rozhodně vyměň a to co nejdříve, ať ti neodejde druhé čerpadlo ;-). je dost pravděpodobné, že to dušení je způsobeno tím benz.filtrem, doporučená výměna je po 60 kkm. Zvláště, jestli jsi někdy jezdil na ethanol, tak ten filtr bude nádhernej.

Palivové čerpadlo vyměnit bez zvedáku? to se mění tím otvorem pod zadníma sedačkama přece?!? :o
Ty budeš asi myslet výměnu palivového filtru, což je taky pochoutka, ale dá se to myslím i pro neznalého za hodinku pohodové práce udělat, i když někde bude něco zarezlého. Přesto doporučuji pevné nervy, přístup je tam teda fantastickej. Doporučuju odmontovat ten krycí plech výfuku, pokud to půjde, jinak z mojí zkušenosti není třeba nic jiného sundat. Zvedák stačí ten co je ve výbavě auta, jen trochu pozvednout. I když samozřejmě pokud máš možnost si někam zajet na jámu anebo na dílenský hever a zvednout si to o 1,5 m, je to ideál. Více návodů a informací zde:
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 20&t=20902

edit: výborná věc je odpojení paliv.čerpadla při provozu na LPG, které mám ca 1/2 roku k naprosté spokojenosti. Čerpadlo tlačí/opotřebovává se pouze při startech a při vyjímečném provozu na BA95, při jízdě na LPG stojí. Tím že starty jsou pouze na BA95, nehrozí jeho zatuhnutí kvůli dlouhé nečinnosti. Podrobný návod zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... o-cerpadla
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: Na benzín cuká nad 2000 ot./min. na LPG jede normálně

Příspěvek od Evzen »

Ano, měl jsem samozřejmě na mysli palivový filtr :) ne čerpadlo (to byla kapitola sama pro sebe a taky na pevný nervy). Jdu to tedy zkusit, snad se dílo podaří. Připadalo mi to včera, že tam z leže na zemi nemůžu ani dostat ruce a ten krycí plech výfuku na pohled je zajištěn takovými zvláštními šrouby. Neviděl jsem ani jednu matici, ale jakoby texáky prohulené podlahou zevnitř ven a na nich je nasazený ten kryt. Nikde žádná matice.
O tom vypínači čerpadla jsem již rovněž přemýšlel, ale ještě jsem se k tomu neodhodlal :)

Na ethanol jsem nikdy nejezdil. Je to zybtečné. Mnohem levnější a lepší na provoz je podle mě LPG. Navíc si myslím, že E85 bude hodně agresivní k všelijakým těsněním apod. Přeci jen líh je něco jinýho než benzín nebo LPG, který není na rozdíl od lihu nijak agresivní. Si myslím.
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Na benzín cuká nad 2000 ot./min. na LPG jede normálně

Příspěvek od Rob »

no přizvednout to bude chtít, pokud auto stojí normálně na kolech, nepůjde to protože se pod to nedostaneš. teď nevím, jestli ten krycí plech je chycenej takovejma zvláštníma šroubama nebo matkama (myslím matkama), každopádně chce to před povolení něčím namazat nebo prostříknout brzdovkou, bývá to slušně přirezlý. přeju pevný nervy, u čerpadla jsem se zdaleka takhle nenavztekal jako u toho filtru, ale zas to není nic nemožnýho. Čerpadlo je možná trochu hlavolam ve stylu ježek v kleci, ale nemusíš se kvůli němu kroutit pod autem a nepadá ti bordel a benzín do xichtu ;-). filtr je jiná lahůdka...

je to jak říkáš. E85 je agresivní na pryže, hadice, těsnění atd. rozhodně nedoporučuju zkoušet, mám s tím svoje smutné zkušenosti.. LPG je o 1000 % lepší
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: Na benzín cuká nad 2000 ot., na LPG jede normálně - VYŘE

Příspěvek od Evzen »

Zřejmě je problém vyřešen. Po výměně palivového filtru je vše ok. :flower: Felda jede jako drak, "dušení" je pryč.
Nakonec jsem se s tím netrápil doma v garáži, ale zajel jsem do servisu, kde mi to chlapík udělal na počkání během cca 30 minut.
A jsem rád, že jsem to neřešil doma. Benzínu teklo pryč dost, nakonec povoloval i nádrž, aby se k tomu filtru líp dostal, povolit a vrátit spony na hadice na to měl taky takový speciální udělátko....doma bych to dělal celej den a ještě bych z toho byl pološílenej :hlava: vzteky. :D
Podobně jako když jsem tahal a dával do klece ježka (palivové čerpadlo z a do nádrže).
Je mne zaráží jedna věc a sice, že tam ten mechanik dal zpátky původní rozevírací spony (objímky) na hadice místo nových šroubovacích, které nejen že doporučuje, ale dokonce nařizuje veškerá literatura, kterou mám k Feldě doma. "Původní spony nahraďte novými, šroubovacími..."
Na můj dotaz, zda by nebylo lepší tam dát ty nové šroubovací spony mi řekl, že ty původní rozevírací to drží líp než ty šroubovací a že nemám mít obavy.....jaké máte s tímhle zkušenosti?

Mno....a když už bylo auto na zvedáku, všiml jsem si a nechal vyměnit skoro prasklou gumu (držák) středního dílu výfuku a manžety na poloose, kterou bude evidentně nutno brzo vyměnit....takže mě to sice nějakou kačku stálo, ale je jinak samá pozitiva. Doma bych se s tím trápil dlouho. A není nad to, podívat se někdy na auto pořádně zespodu. I jindy než na STK. :)

Každopádně díky za rady, teď zkusím popřemejšlet a zbastlit podle vašich návodů to vypínání čerpadla..... :idea:
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Na benzín cuká nad 2000 ot., na LPG jede normálně - VYŘE

Příspěvek od Rob »

no tak sláva... hlavně že je vyřešeno. myslím, že bys to býval doma zvládnul taky, ale pokud jsi ještě dělal manžety, bylo asi rozumné to udělat při jednom a ušetřit si to prcání s filtrem. Nádrž povolit není špatné, ale jinak se to dělá, když je to celé zvedlé na heveru a jinak, když pod tím člověk leží. Dle mých zkušeností to není zapotřebí, samozřejmě na úkor trochu horšího přístupu k filtru. Z původních spon nemusíš mít obavu, pokud pružily a nerozlomily se, v klidu tam vydrží dalších 150 kkm ;-). Vypínání čerpadla je parádní věc, můžu jen doporučit. Už jen kvůli tomu prostému faktu, že tím pádem můžeš prakticky zapomenout na další výměnu palivového filtru, tím že přes něj neproudí palivo se nezanáší nečistotami a usazeninami a pokud nejezdíš významný podíl jízd na benzín, bude mít prakticky životnost shodnou se zbývající životností auta.
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: Na benzín cuká nad 2000 ot., na LPG jede normálně - VYŘE

Příspěvek od Evzen »

Manžetu jsem jen odhalil, bude teprve třeba výměna. Vyměnil jsem zaráz pouze držák výfuku. :) To vypínání čerpadla snad nějak zvládnu pořešit :idea: . A kdybych potřeboval hilfe, ozvu se :) Jsme skoro sousedi a do Polné jezdím občas za kamošem, tak bysme se eventuelně mohli i potkat a probrat to osobně.
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Na benzín cuká nad 2000 ot., na LPG jede normálně - VYŘE

Příspěvek od Rob »

...manžetu vyměň co nejdřív, ať ti tam nezaleze bordel a nezmršíš homokloub. to čerpadlo přes relé je pohoda, nicméně kdybys na to chtěl mrknout na vlastní voko, není problém. případně kdybys něco potřeboval jiného... co máš za ŘJ LPG, jestli to není tajný? ;-)
Odpovědět