Dobrý den,
před nedávnem jsem koupil Felicii 1.3 MPI od souseda. Jezdil s ní obvykle jen velmi krátké trasy do 5km. Zezačátku semtam chcípla při podřazování, poblikávala kontrolka alternátoru a oleje. Po několika delších trasách tento problém úplně vymizel a neřešil jsem ho. Při koupi říkal že bude třeba vymenit rozvodový řetěz, zdá se že je fakt čas, ale chci se ujistit - projevuje se to řachtáním, slabým chrastěním? Má najeto 114kkm.
Další problém který jsem spozoroval je že po startu se normálně rozjedu, zařadím 2 a přidám plyn (normálně, né plný kotel). Nejprve se sekundu jakoby zadusí, a poté nezkrotně vystartuje kupředu . Občas se i stalo že po nastartování, pochcípavala po přidání plynu. Nenapadá Vás co by tohle mohlo způsobovat nebo to je obvyklé chování studeného motoru?
Pokud bych měnil ten řetěz + ozubené kola. Co by se hodilo ještě vyměnit přijednom? Obecně asi by asi neuškodilo filtry + olej, nechat seřídit ventily, klapka?
Díky všem co zde nechají nějaký názor. Fórum jsem pročítal - druhý problém jsem prvně vinil špinavé klapce ale laicky jsem se koukal dovnitř a vypadala čistá.
Řachtá & studený start
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řachtá & studený start
Ad rozvody .... pokud lehce rachtají tak ještě tak 50-tis k minimálně dají
Nicméně nová sada rozvodů stojí cca do 400Kč což není nic strašného.
S výměnou rozvodů není nic extra měnit. Nicméně pokud nevíš kolik má najeto olej tak vyměnit olej a filtr, můžeš při tom kouknout na vzduchový filtr. Ventili seřídiot taky neuškodí
Nicméně nová sada rozvodů stojí cca do 400Kč což není nic strašného.
S výměnou rozvodů není nic extra měnit. Nicméně pokud nevíš kolik má najeto olej tak vyměnit olej a filtr, můžeš při tom kouknout na vzduchový filtr. Ventili seřídiot taky neuškodí
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Řachtá & studený start
Co přesně spadá pod pojem rozvody?
Re: Řachtá & studený start
rozvody = rozvodová kola+řetěz. třeba u dieselových vozů se při té příležitosti mění vodní pumpa, což zde by nemuselo také být na škodu, zvláště pokud se bude měnit i olej. rozhodně ale ne čínu, ale nejlépe hepu. že je klapka shora čistá neznamená, že nemůže být zadělaná zespod, doporučuju ji sdělat a nejlépe starým kartáčkem na zuby namočeným v benzínu nebo technickém lihu vypucovat a dočista vytřít hadrem. je potom třeba udělat reset+nastavení klapky přes diagnostický kabel, tak aby tě to nezaskočilo. jinak jak píše maty - filtry, oleje - přimluvil bych se i za převodový olej a benzínový filtr -měnit se oba mají podruhé až ve 120 kkm, ovšem nebude rozhodně na závadu to udělat o chvilku dříve, zvlášť pokud není jasné, zda a jestli vůbec byly měněné...
edit: pro představu rozvody s názorným obrázkem zde. níže další komponenty, které se doporučuje s rozvody také vyměnit
http://www.autodily-stancl.cz/felicie/m ... 3-mpi.html
edit: pro představu rozvody s názorným obrázkem zde. níže další komponenty, které se doporučuje s rozvody také vyměnit
http://www.autodily-stancl.cz/felicie/m ... 3-mpi.html
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řachtá & studený start
na 1.3 Není určitě potřeba měnit vodní pumpu ... 1.6 a 1.9 má vodní pumpu poháněnou rozovodým řemenem a tam se to mění i s tim ... na 1.3 nemá vodní pumpa s rozvodama nic společnýho tak je zbytečný ji měnit pokud neteče a dobře chladí
Těsnění pod víko je samozřejmost vyměnit a gufero na kliku co tam píšou nic se nestane když se vymění
Těsnění pod víko je samozřejmost vyměnit a gufero na kliku co tam píšou nic se nestane když se vymění
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Řachtá & studený start
Aha, napadlo mě jestli tam nespadá i řemen k alternátoru.
Díky moc všem!
Jinak ten studený start je tedy ok?
Díky moc všem!
Jinak ten studený start je tedy ok?
Re: Řachtá & studený start
... řekl bych, že zastudena je felda háklivější na plynový pedál, chce to mačkat hodně pomalu a citlivě. i škoda typ 722 a 742 byly po startu choulostivé na humpolácké šlapání na plyn zastudena a měly tendenci se dusit a zhasínat. takže bych řekl, že normální stav... nicméně pro jistotu bych zkontroloval funkci lambdy a vyčistil klapku (i když náběh plné funkce lambdy trvá ca 1 min po startu), tak záleží, kdy přesně ti to zlobí. ideální bude napíchnout na VAG a mrknout do paměti závad, to ti může mnoho napovědět.
Maty: jistě, to vodní čerpadlo určitě nezbytné není, jelikož jak píšeš není součástí rozvodů. nicméně ta možnost se zde zrovna nabízí. protože přístup tam není úplně ideální a pokud už se mění rozvody, bylo by místo dvojího prcání jedno. záleží samozřejmě na plánovaném nájezdu a obecně jak dlouho hodlá majitel auto provozovat, nicméně pokud bych se rozhodoval u svého auta s nájezdem přes 20 kkm ročně, pumpu bych si vyměnil a ušetřil si práci.
Maty: jistě, to vodní čerpadlo určitě nezbytné není, jelikož jak píšeš není součástí rozvodů. nicméně ta možnost se zde zrovna nabízí. protože přístup tam není úplně ideální a pokud už se mění rozvody, bylo by místo dvojího prcání jedno. záleží samozřejmě na plánovaném nájezdu a obecně jak dlouho hodlá majitel auto provozovat, nicméně pokud bych se rozhodoval u svého auta s nájezdem přes 20 kkm ročně, pumpu bych si vyměnil a ušetřil si práci.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řachtá & studený start
u 1.3 by som pumpu zakial netečie alebo nemá velkú vôlu v ložiskách nemenil ako píšeš jedine by išla dole ak chceš vymeniť silent. 1.6 ju má v rozvodoch takže výmena s rozvodmi. ale 1.9 ju nemá v rozvodoch, takže výmena jako u 1.3 alebo ak začne tiecť alebo má vôlu alebo kto má plastovú vrttulku a nedajbože sa pretočilaMaty píše:na 1.3 Není určitě potřeba měnit vodní pumpu ... 1.6 a 1.9 má vodní pumpu poháněnou rozovodým řemenem a tam se to mění i s tim ... na 1.3 nemá vodní pumpa s rozvodama nic společnýho tak je zbytečný ji měnit pokud neteče a dobře chladí
Těsnění pod víko je samozřejmost vyměnit a gufero na kliku co tam píšou nic se nestane když se vymění
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řachtá & studený start
Silent pumpy u 1.3 jde vyměnit i bez demontáže pumpy. Jestli jsou plastové vrtule u jiných motorizací tak kvalitní jako v pumpách na oktávku (zde se lámou), tak bych ji alespoň preventivně zkontroloval.