Chladici kapalina řeďená perlivou

Simos 2P
135M, 136M
nyfuz
Příspěvky: 18
Registrován: sob 05. pro 2015 16:47:37
Bydliště: Říčany
Kontaktovat uživatele:

Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od nyfuz »

Dobry den. Mam asi hodne hloupy dotaz, ale radeji se zeptam.
Pripravovil jsem si zimni chladici smes do pet flasky, ale nevsiml jsem si, ze jsem pouzil perlivou vodu misto obycejne.
Redeno 50/50. Malem jsem to do feldy i nalil. Mam to vyhodit, nebo na doplňování si to muzu nechat? Bublinky se snazim nejak vymichat. Dekuji za odpovědi a krátké vysvětlení.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od 103457 »

Za mně je naprostá blbost lejt i obyčejnou vodu do chladiče. V každé vodě jsou minerální látky a ty se při teplotě nad 80°C z vody vylučují a usazují na kovových předmětech. Ale je to na tobě, co si do svýho auta naleješ.
Já ředím 50:50, Chladící kapalina SF : destilka
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od denis15 »

Jedna technická-děda má feldu 97 s MPI motorem a zelenou nemrzku, já 99 MPI s červenou. Těsnění pod palicí vydrží 2 roky a 40tis. km a jde do kytek-zpuchřelé. Je možno vypláchnout a nalít tam zelenou, která není tak agresivní, nebo tam zase mám lít ten rudý humáč.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od 103457 »

Propláchni to několikrát vodou a můžeš vyměnit za jinej druh kapaliny.
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od denis15 »

OK, myslel jsem si to. Myslím že po proplachu to více škody už udělat nemůže. Ta červená štípe snad i na prstech a to je 2 roky stará. Humus. Ne že by to bylo tolik práce ten motor rozkopat, ale nebaví mě to dělat furt dokola a potřebuju, aby to 2 roky minimálně ještě jezdilo :-D. Máte někdo v 98- zelenou, nebo všichni vidí rudě? :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rob »

hmm... totok jsem ještě neslyšel, že by někomu takhle pravidelně odcházelo těsnění. Ono hodně záleží jaké těsnění a jaká kapalina, i když obecně prý je červená agresivnější než ta zelená. Zelenou měl ve feldě 1,3 MPI rv 1997 Lugosy viz: http://www.feliciaklub.cz/forum/memberl ... ile&u=9504
myslím, že kupoval Velvanu a neměl problém. Zkus mu napsat, napíše ti více a podrobněji. Já mám feldu 1,3 MPI rv 2000 a mám tam červenou, najeto 150 kkm, z toho 90 kkm na LPG a těsnění původní. Sám také používám Velvanu, žádný Starline a podobný sajrajty tam neleju. Hodně chvály jsem slyšel na těsnění Elring, Temac dost lidí zavrhuje jako šmejd. Zelená nemrzka ovšem chce měnit co 3 roky tuším, červená stačí po pěti. Ale jestli ti jde o dva roky, bude dobrá i zelená ;-). Nakonec se prd stane, když tam zůstane třeba i 4 nebo 5 let. Takže tak nějak...
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od pipo444 »

Ja som mal tiež červenú a klaklo tesnenie pod hlavou a išiel olej do vody. červený hnus tiekol snáď každým spojom na každej hadici. vodná pumpa takisto tiekla. všetko som očistil a prepláchol a jazdím odvtedy po oprave len s modrou G11 teda aj zelená môže byť. neviem kto predomnou to tam nalial a ktove v akom pomere. teraz mám pokoj a nikde nič netečie :)
Rambo-x
Příspěvky: 861
Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rambo-x »

Jak to tak pročítám tak teda docela čumim,feldu mám 4 roky,ježděna jen na červenou G12,za tu dobu najeto 80 tisíc kilometrů,jak dlouho tam bylo těsnění přede mnou nevím,ale nevidím v tom žádné problémy,natožpak aby něco teklo,mám normální svorky,utáhlé s citem,ne zarvané tak že to řeže hadice a ani náznak po tom že by to někde prolínalo. Nátrubky musí být očištěné a hadice nespuchřelé to je vše.

Jestli odchází těsnění co 40 tisíc kilometrů tak to nebude kapalinou,to by musely být naředěný G11 s G12 aby vznikl ten žíravej sajrajt,jinak pochybuju. Ono málo kdo dělá že měří přesahy vložek válců,pokud je nějaký přesah špatný,bude to spíš příčina. Nebo další příčina může být těsnění made in china
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od denis15 »

Ono to vše většinou jede, pokud je tam původní G12. Ty co se dnes prodávají jsou tak kyselé, že po roce žerou snad i papír. Použil jsem Reinze, tedy už snad nic lepšího nejde koupit. Můžu pro zvědavost přiložit foto-kanálky 2 a 3 hrnek prožrané a nabobtnalé. Na netu jsem brouzdal 2 dny a nestačil se divit, kolik lidí na rlzných autokrámech toto řešilo. Hodně z nich právě nadávalo na G12 :(
Přesahy byly dělány posledně-bylo to sedlé (202tkm). Tedy těma to není, palice byla srovnaná. Těsnění vypadá jako nové, jen nabobtnalo tam, kde je voda.....
Pokud budu každé 2 roky dělat těsnění, stejně se ta nemrzka déle neohřeje :D
JInak ve 160tkm dělaná palice, první těsnění, pro zichr. jezdím od 101tkm na LPG. Nyní najeto k 240tkm. V dílně si ze mě dělají prdel, že není normální s feldou najet 20tkm za rok, že je to na ježdění kolem komína :D
Prostě jsem už zoufalý- motor, brzdy a nosné části musí být oka, na zbytek seru. Tedy palice rovnaná, těsnění drahé, pumpa a chladič nové a stejně vše napikaču....
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rob »

... no já jsem měnil před necelým rokem u obou felicií co máme doma, dal jsem opět červenou do obou tak jak byla - velvanu. Tak jsem zvědavej, jestli se mi taky začne ztrácet, případně půjde olej do vody nebo obráceně. zatím OK. podle toho co píšeš bude fakt asi nejlepší přesedlat na tu zelenou G11, červenou bych já s těmito zkušenostmi už neriskoval. jak radil kolega přede mnou, hlavně důkladně propláchnout, dokud bude voda barvit do růžova, tak proplachovat, aby se ti někde neudělala sraženina. To bys mohl v lepším případě měnit ten chladič znova ;-). Jinak pokud dobře čtu a rozumím, zas tak o nic zásadního nejde - dva roky a 40 kkm ti to vydrží a víc nepožaduješ, jak píšeš. Můžu tě uklidnit, je naprosto normální s feldou najet 20 kkm ročně. Moje manželka jezdí tak 22-24 kkm - taky kvůli tomu má ona i ty LPG. Nemá smysl mít feldu na plyn a jezdit ročně 5 kkm :salut:
Uživatelský avatar
Yetti98
Příspěvky: 1324
Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
Bydliště: Praha 4 142 00
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Yetti98 »

Zdarec Felďáci,vy ale máte problémy, já ve všech autech zn.ŠKODA co jsem kdy vlastnil jsem používal obyč FRIDEX - SPOLANA Neratovice a nikdy mi těsnění pod palicí neodešlo!!! Nyní ve Feldě r.v. 98 používám taktéž Fridex Spolana Neratovice akurát tentokráte se jedná o ECO - Fridex,míchám 1,5: 1 s destilkou a je vše na pohodu. Zkuste někdo a uvidíte sami a poté napište své dojmy. Zdravím :salut:
To samé máte s mícháním Etanolu 85 + Naturálu 95, lihový sračky do nádrže nepatří a benzinky od E 85 upouštějí :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rob »

Ono to těsnění pod hlavou nemusí odcházet jen kvůli špatné kvalitě chladící kapaliny nebo těsnění samotného, svou roli hraje také stáří, tepelné namáhání, počet najetých km atakdále. Některé vlivy lze omezit nebo eliminovat zcela, některé se nedají ovlivnit vůbec. Například mému otci odešlo u nového fazola těsnění po 40 kkm a to měl ještě původní originální náplň chladiče. A rozhodně se nedá říct, že by jezdil jako prase nebo auto někde uhřál. Prostě odešlo a bylo v p*deli. Takže se dá říci, žes měl milej Yetti98 jenom štěstí a nic jinýho to nebylo. Samozřejmě litím extra levných sajrajtů do chladícího systému se dá destrukce těsnění pod hlavou hodně urychlit. Co jsem kdy měl škodovky, 1000 MB počínaje a oct 1,9 TDI PD konče, nikdy mi těsnění pod hlavou neodešlo, ale nepřičítám to nijak své zásluze.
E85 je téma na dlouhý povídání své jsem si k tomu řekl např. zde: http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=600
Ale obecně si myslím, že benzínky potažmo vzato lidi přestali E85 kupovat nikoliv proto, že by prozřeli, nýbrž proto, že při minimálně 30% nárůstu spotřeby se úspora 0,60 kč na litru jaksi nevyplatí viz: http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik
Každopádně nedělám si iluze, jak půjde benzín k 30 Kč/litr a přes, bude se E85 zas kupovat jak o život :-D. Nicméně jak pravil Cicero - každému co jeho jest
Rambo-x
Příspěvky: 861
Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rambo-x »

Právě kapalinu jsem měnil za novou G12,kdyby tam byla původní tak to by spíš mohlo zapříčinit kolaps těsnění pod hlavou,a to se mi ještě v létě povedlo motor totálně uvařit,praskl mi nátrubek hadice na chladiči a jel jsem tak 3 kilometry bez vody než jsem ucítil smrad spáleniny. Odnesl to termostat a hadice od vodní pumpy,ale těsnění chvála bohu zatím pořád drží a to jsem opět nalil G12..1:1 s destilkou.

Nejezdím stylem jako prase,ale zase že bych s tím jezdil jak dědek to taky ne,najezdím klidně přes 20 tisíc kilometrů za rok,i cizina,tahám přívěsy,žádný extra zacházení,prostě auto na všechno
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od denis15 »

Uvidíme, dneska jsem doskládal, propláchl 3x vodou-největší opruz a nalil zelenooooo. Nový termostat a vše se tváří že OK.
Kde se dají sehnat rozumně gumové okroužky? V tom těle termostatu jsou 2 a dle zkušenosti se z nich do roka stane něco rozhodně ne gumového a slimpe to přes to. Na tom 2 roky starém ten okroužek vypadá jako plast..... Budu muset koupit a příležitostně vyměnit. Dále plánuju skloubit ten felda/favorit termostat-ty felďácké stojí za prd. Snad to ty dva roky vydrží -)minimálně, ikdyž těch 5,5hodiny strávených v motoru není zas takový děs :D . Pak už půjde na zasloužilý odpočinek-2018 končí bomba na LPG.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rob »

já mám zato, že místo těch gumovejch šitů by tam mohlo jít papírový těsnění co měl fazol. Minimálně mezi hlavu a domek termostatu jistě. A pokud budeš dávat fako vložku termostatu a hliníkový víko, dal bych tam i to papírový těsnění mezi domek a hliníkový víko. Někdy to chce i zasilikonovat aby to neteklo, někdy to drží bez toho. Myslím, že dva roky ti to vydrží a pak ti bude líto auto vyhazovat jen kvůli propadlé bombě - však stojí nová cca 2500 Kč a je na deset let. škoda dobrýho auta na odpočinek, když ještě může sloužit... mně skončí bomba až v roce 2021, ale pokud se nestane nic nenadálého, mám v plánu po větší nebo menší nutné opravě a výměně bomby pokračovat i nadále. Ten podtlak a celá felda je tak krásně jednoduchá a spolehlivá, že těžko budu hledat lepší náhradu..
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od denis15 »

Ja už s tím jezdím 7 roky a 9 let bude až dost. :lol: Jinak je fakt, že až na některé věci, hlavně z nových dílů, je to spolehlivý krám za pár peněz a slouží. Vidím to dle stavu napadená rakovinou. Páté dveře kvetou, lemy až po zadek také. 1,5 toku nazpět jsem jí zkrátil o 25cm, tedy předek už něco zažil, no, uvidíme. Třeba to nechám ženě na dolítání, pokud dožije pojízdná a schopná provozu.
Jinak k věci-mám obavy, že papír by to nevydržel-ten plast není tak pevný, tedy jedině okroužek, případně původní stav a tmel. Zkřížím hybrid plast spodek a vrch kov. Nejsou pak problémy s čidlem teploty.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rob »

mám zato, že papír by udělal službu taky. jinak to gumový těsnění koupíš v každým obchodě s autodílama, myslím. kdybys nemohl pořídit, mám tady starej plastovej termostat z doby předtím, než jsem dal hliník a myslím, že to těsnění bylo OK - tak třeba bych mohl sloužit. Jo, plánovat něco pět let dopředu nemá moc smysl, uvidí se, až nadejde čas. Ale sám se rozhodně nebráním myšlence, že do auta klidně nainvestuju 10-15 kkč a budu spokojeně jezdit dalších třeba 6-8 let. jaký zkřížení konkrétně máš na mysli - plastovej domek a hliníkový víko s termostatem z fazola? pokud máš na mysli toto, něco takovýho měl kámoš, kterej bydlí nedaleko od tebe, viz fotogalerie viz odkaz zde úplně dole:http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... #termostat
Ale myslím, že dlouhodobě mu to nedělalo dobrotu kvůli rozdílné tepelné roztažnosti plastu a hliníku. S čidlem teploty nemyslím, že by měl být problém. Rozhodně to chce vyměnit ty samořezné šrouby za metrické a dát naproti matky a srovnat přírubu u domku (pokud je křivá), aby víko termostatu dobře těsnilo. Ale je to z nouze ctnost, ideální je nechat stočit vložku na čidlo a nechat udělat celohliník, viz: http://robertx.rajce.idnes.cz/hlinikovy ... u_felicia/
pak je to tutovka a od té doby je navždy svatej pokoj. Ale - je s tím práce nebo to něco stojí. nicméně, je to řešení navždy a myslím, že pokud bys přece jen za ty dva roky feldu vrakoval, utrhnou ti lidi tady na fóru za to ruce, když jim to nabídneš...
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od denis15 »

Papír mezi palicí a plastovým domkem. Tam mi to vždy začne slimpat po nějaké době-tím, že je tam vybrání na O kroužek, papír by to dle mého nedal.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rob »

... to původní gumový těsnění bych tam nechal a papírový těsnění bych dal navíc. Ale asi bude nejrozumnější sehnat nový gumový těsnění co tam má bejt. Varianta s papírem by mohla sloužit jako nouzové řešení, pokud bys nové gumové těsnění nesehnal. Ale to si nemyslím, že bude problém koupit. Jinak někteří odborníci radí styčné plochy s těsněním lehce máznout vazelínou kvůli lepšímu přilnutí. Já u hliníku papírové těsnění mám (zde jiná varianta není) a drží to parádně, ani nekápne. Ale vím, že hliník je něco z gruntu jinýho než ten plast. takže asi tak...
Rambo-x
Příspěvky: 861
Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rambo-x »

Papír pod plastový termostat určitě neeee :hlava: za první je tam vybrání pro O kroužek a za druhý síla stěny toho plastovýho termostatu v jednom místě je hodně tenká,takže ten papír to je tak na dvě jízdy.
Mám na 1,3 MPi plastový termostat s tou polskou vložkou,ta po roce začala otvírat hodně brzo tak jsem ten vnitřek vyhodil a dovnitř nabastlil wahlera,funguje to perfektně,kroužky tam jsou nevím jak dlouho a nikde nic neteče ani neprolíná. Tady platí stejně jako u hadic že plochy co mají těsnit musí být před montáží dokonale čisté
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rob »

... tos tam dostal ten wahler určenej pro fazola? ale to jsi musel určitě nějak obrábět, protože ta polská vložka je menší... nebo jsi to vymyslel ještě jinak?
Rambo-x
Příspěvky: 861
Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladici kapalina řeďená perlivou

Příspěvek od Rambo-x »

Ano musel jsem jej obrobit,normálně na brusce kolem dokola cca o 2 mm,pak už tam sedl jak prdel na hrnec,zatěsnit tmelem,dát segrovku..2 roky už to bez problému funguje
Odpovědět