Přidání plynu a následné zdechnutí

Simos 2P
135M, 136M
Mr.kew.cz
Příspěvky: 4
Registrován: pon 08. čer 2015 12:54:11

Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od Mr.kew.cz »

Dobrý den,
po nastartování mi kolísají otáčky asi minutu běhu motoru. Rozchvěv není moc veliký tipl bych maximálně 100RPm, ale je to znatelné i na pohasínajících světlech. Tento jev trvá zrhruba minutu a po tom se to drží pevně. Pokud to protočím na neutrál a pustím poté plyn motor zdechne. Někdy jen zabliká kontrolka dobíjení. Toto se také děje občas když podřazuji, semtam blikne kontrolka dobíjení a občas to zdechne.

Máte nějaký nápad co by to mohlo být?

Díky, Ondra
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od Rob »

.... buď zapalování nebo palivová soustava. nic jiného to nebude. jako první bych se mrknul do paměti závad ve VAGu, co tam bude. pak bych zkusil vyčistit klapku, případně to může dělat benzínový filtr - kdy byl měněný? s tím souvisí palivové čerpadlo, pokud byl benz. filtr dlouho neměněný a byl přetažený interval,může být přidřené čerpadlo - nedělá nějaké zvuky, zvláště po startu? Nestabilní volnoběh může dělat i lambda. No a pak snímače a čidla - ale ta většinou odhalí VAG v paměti závad. Zapalování - nejdřív zkusit svíce: jsou tam takové jaké tam mají být nebo někdo experimentoval? ;-) a kolik mají najeto? no a pak zapalovací lišta - zkus sdělat krycí gumičky a zkontrolovat pružinky pod nimi, případně očistit od rzi a prostříknout kontaktsprejem. napadá mě poslední věc - některé svíčky, např. brisky mají šroubovací čepičky a pokud jsou povolené a nejlíp ještě zanesené bordelem, může tam být přechoďák a svíčka může vynechávat jen kvůli tomu a občas. Tak s chutí do toho a půl je hotovo :lol:
stefaninooo

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od stefaninooo »

Dobrý den, mám problém s filckou. Nedávno mi to za studena cukalo ( při startu svítilo dobíjení) stačilo motor vytočit na 1500 otáček a vše bylo ok. klapku sem vyčistil, zresetoval, vyměnil svíčky, čidlo teploty vody, olej, filtr a celkem se to dalo, ikdyž při startu furt svítilo dobíjení ( znova opakuji, že stačilo 1500 otáček a kontrolka úplně zhasla). No chvíli sem jezdil , a teď už mi to těžko startuje a cuká, při neutrálu protočení, poté motor zdechne nebo se točí kolem 600rpm. VAG mi napsal chybu 00537 19-00 lambda překročení spodního dorazu. Myslíte, že je špatná lambda? když ji za chodu odpojím od svorkovnice tak v tu chvíli změna není nějak znát. Projeví se to až časem? Děkuji. Pokuď jsem na něco zapomněl tak se omllouvám. Jinak 1.3MPi Felicia II 98
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od pipo444 »

začni dobíjaním. altík by sa mal nabudiť normálne po štarte a nie aby si musel vytáčať na 1500 ot. kontrola altíku, regulátora a uhlíkov - tým by som začal. a môžeš aj zmerať dobíjacie napätie na baterke pred štartom a po naštartovaní a následnom zapnutí spotrebičov (svetlá, ventilátor, ohrev okna...)
stefaninoo
Příspěvky: 3
Registrován: stř 24. úno 2016 12:07:25
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od stefaninoo »

Díky za odpověď. Možná sem to spatne napsal, me staci při startu hodit 1500otacek, pote zhasne a už se nerozne. Ani na volnobehu. Proste jenom při startu. .koupil sem na vrakaci lambdu. Po práci to vyměním a uvidím. .změna se projevi hned nebo to potřebuje nějakou kratší cestu , aby si jednotka všechno prepocitala? Já hlavně resim to, že motor nechce jet..po minuTe točení startérem a jemnym přidáním plynu naskočí ale volnobeh tak 600 otáček. .střílení v sani jde slyšet. .napadají me striky, možná zapalovací lišta. Ale vag má problém akorát s lambdou. Jinak svíčky sem dával Bosch super 4.
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od ferdamravenec »

přijeď podíváme se na to
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od Rob »

jestli to zlobí i při startu, lambdou, resp. jenom lambdou to nebude. cukání, nepravidelný chod atd. to ano, to může lambda způsobovat. ale špatné starty, tam bych si tipnul na špatnou zapalovací lištu, pokud jsi svíčky měnil. Jinak bosch nejsou pro feldu doporučené, DP doporučuje buď brisk DR15TC, NGK BKUR5ET-10 nebo champion RC89PYC. Zejména poslední dvě jmenované varianty jsou hodně chválené a doporučované. Bosch se vyrábějí v číně a jejich kvalita je posledních několik let tristní. Takže sem bych zaměřil svou pozornost, případně ještě palivová soustava - hodně může dělat ucpanej palivovej filtr - kolik má najeto? případně jak jsem psal v příspěvku výše, pokud je paliv. filtr delší dobu ucpán, může se odporoučet benzínové čerpadlo. Mohou být i zanesené/ucpané vstřikovače. Tu lambdu vyměň, ale určitě mrkni do VAG scope, jestli osciluje pravidelně bez nějakých výchylek. zboží z vrakáče, zvláště lambdě, bych osobně příliš nedůvěřoval. tak hodně štěstí...
edit: střílení do sání by ukazovalo na problém se zapalováním. po výměně lambdy doporučuji smazat paměť závad, už jen kvůli tomu aby se dala ověřit správná funkčnost lambdy a zda se závada nezapíše znova
stefaninoo
Příspěvky: 3
Registrován: stř 24. úno 2016 12:07:25
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od stefaninoo »

Ferdamravenec, kde se mam dostavit :P taky už se přikláním k palivove soustavě. ..
Jinak Robe, když sem ve skupině 007 zapnul vag scope tak mi křivka ukazovala akorát náklon klapky a lambda byla dole v rovine..zadná křivka..ale to bylo s tou špatnou lambdou. Uvidím, za chvíli jdu píchnout feldu na vag. takže je možné, že to můžou dělat i blbé svíčky? kamarád na ně normálně jezdí. pal. fitr taky není asi na škodu vyměnit co,protože nevím kdy byl vyměněný. pokuď to nakonec bude čerpadlo nebo vstřiky tak to vyjde na víc peněz než stojí celé auto :// nebo katalyzator ?
Jinak palivák je kde? asi někde zespod co? všechny feldy to mají stejně nebo podle modelu se měnilo usazení?
Naposledy upravil(a) stefaninoo dne čtv 25. úno 2016 9:56:30, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od Rob »

... já ti teď člověče nevím, ale nejsem si jist, že se díváš do skupiny 007 správně. Já vždycky koukám do 001, třetí chlívek, napětí. U vypnutého a studeného motoru je tam hodnota 1,56 V, se zahřívajícím se motorem postupně klesá a po zahřátí cca na 30°C začíná oscilovat. Správnou oscilaci si můžeš zkontrolovat zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... mbda-sonda
obrázky dole pod textem. S výměnou lambdy počkej, nejdřív zkontroluj VAGem. Ona ta výměna lambdy není žádná procházka růžovou zahrádkou, za ty roky bývá parádně přirezlá a její výměna prověří tvou odbornou i psychickou integritu :-D. Ona každá felda je svým způsobem specifická, třeba někomu jezdí na brisky parádně, někdo je tam nemůže mít vůbec. Takže zkoušet. Střílení do sání bývá nejčastěji chybou v zapalování, sám mám LPG takže s tím mám bohaté zkušenosti. Jestli nevíš, kolik má palivovej filtr najeto, určitě vyměň. Interval výměny je 60 kkm. ale hlavně neber nějakej čínskej šunt za 80 Kč. Kdyžtak vstřiky i s lištou a regulátorem tlaku prodávám za 450 Kč+poštovné, pokud bys potřeboval. Ale s tím bych počkal. Čerpadlo se dá koupit taky kolem 500 Kč použité ale funkční anebo nová tzv. patrona čerpadla se dá koupit za 1000 Kč origo VDO Siemens, anebo čínský kolem 500 Kč. Dle mého to ale bude tím zapalováním, zkus kdyžtak vyměnit i zapalovací lištu, pokud nepomohou svíce. Tu lištu můžu kdyžtak nabídnout tiéž za 370 Kč + pošta. ;)

edit: katalyzátor na starty mít vliv nebude, ten bych vyloučil. pokud si chceš být 100% jistý, zkus na něj poklepat, zda v něm nebudou chrastit vysypané zbytky. na jistotu je kat vyndat a kouknout se skrz něj - musí být skrz něj vidět.

palivovej filtr je trochu porod, ale nechá se. je u všech felicií na stejném místě. viz téma zde: http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 20&t=20902
pěkně popsáno je to zde: http://www.skoda-club.net/forum-tema/vy ... icie-15949
stefaninoo
Příspěvky: 3
Registrován: stř 24. úno 2016 12:07:25
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od stefaninoo »

Lambdu sem včera vyměnil :) trochu odrezovace( v práci Máme nějaký extra rezojed :D) a šlo to AZ s podivem pěkně :D asi by to chtělo s někým fyzicky projít. Nejsem nějake technicke dřevo ale určíte by to chtělo druhé oko. Ostrava asi nikdo co? Zajímave je, že někdy motor chvilu šlape zda se v pohodě, pak to cukne a je zas problém. Určíte se ozvu pokud zjistím ze něco z toho je spatne co nabízís ;) telefonicky by to probrat neslo? Ve vagu mi ta vyměněna lambda za studena než de zahrála tak co dvě sekundy naskočilo +-0,90, po zahráti už nic..lambda faktor 1,00 (oba faktory ). Lista? Když odpojuju postupne vstřiky tak motor chcípne, tudíž svíčky asi jedou ne? Pokud se mylim, opravte Me ;)

EDIT: nebude ta lišta blbost, když auto občas jede normálně? jestli to dobře chápu, tak myslíte, že některá cívka špatně pracuje? je možné, že někdy nefunguje a někdy jo? nebo buď funguje nebo ne?
Už se začínám přiklánět k tomu palivu, nevím jestli špatné střiky, nebo čerpadlo, nebo jenom filtr... Zatím jenom přemýšlím nahlas,za chvíli jedu do práce tak už na auto není čas. Zase až zítra ráno :D snad do práce dojedu a někde to nechcípne úplně. Nejhorší jsu ty chvíle kdy to nejde skoro vůbec a dusí se to jak sviňa a motor nejde vyhnat doo otáček, to potom brzdím celý provoz :D celkem nepříjemné.. Takže mám začít tím filtrem? jsem nucen vylučovat nejlevnějí varianty :D

Edit2: víte co mi hlava nebere? Ted sem dojel do práce a bez žádných problémů. Jak stáni na křižovatce, tak rozjezdy, tak akcelerace. Tak kurnik, bud to jede nebo nejde ne :D
Naposledy upravil(a) stefaninoo dne čtv 25. úno 2016 13:16:44, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od Rob »

...občas se povede lambda povolit víceméně bez problémů, ale řekl bych, že většinou je to porod. Ostrava nic, ale autor toho článku o lambdě pracuje v Opavě, kont: http://www.feliciaklub.cz/forum/memberl ... ile&u=9504
zkus mu poslat SZ nebo mejl, myslím, že by za rozumný peníze a hlavně kvalitně uměl pomoct. Já jsem z Vysočiny, takže mám Ostravu trochu z ruky. telefonicky nevím co bych ti pověděl jinýho než píšu. Ideál je sednout a projet, ale to odsud těžko udělám. Přijeď, podíváme se na to už ti nabízel ferdamravenec ;-) . Lambda faktor je špatně, to nesleduješ tu správnou hodnotu. Musíš skupinu 001, třetí chlívek - Napětí. lambda by měla pravidelně oscilovat mezi 0,1 a 0,9 V. Vstřiky postupně odpojuj, ale ten odpojenej zase zpátky připoj, než odpojíš další. Chcípat by nemělo, na 3 válce by se měl motor byť s nepravidelným chodem udržet.

Blbost to určitě není, je potřeba všechny možnosti postupně vyloučit, dokud nenalezneš závadu. Já se ze svých zkušeností přikláním k zapalování, i když to může být i ta palivová soustava. Nicméně já bych začal právě zapalováním. kéž by to bylo jak píšeš, že všechny závady jsou jednoznačné a trvalého charakteru. Bohužel z praxe musím říci, že drtivá většina se právě objevuje sporadicky, nahodile, jen za určitých zvláštních podmínek, někdy kombinací několika vlivů zdánlivě spolu nesouvisejících. Občas se i špatně určují i ty konkrétní podmínky, za kterých určitá závada nastává. Takže většina vadných věcí funguje třeba na 95 % bezchybně, ovšem těch zbývajících 5% dovede člověku velmi ztrpčit a znepříjemnit život.

Každý mechanik ti řekne, že je ideální začít tím nejlevnějším a nejjednodušším a postupuje postupně k těm dražším/složitějším opravám. Logické je začít tím filtrem, než se pustíš do čerpadla a vstřiků. Jinak závadu lambdy vyloučíš tím, že ji na chvíli (klidně několik desítek km) odpojíš a budeš chvíli jezdit bez ní. Pokud tímto stylem nenajezdíš několik tisíc km, žádné poškození nehrozí.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání plynu a následné zdechnutí

Příspěvek od Lugosy »

Jaké máš teplotní čidlo? Dobré zkušenosti mám akorát s ELTH Lucemburk, takové ty celoplastové číny či ELTH kopie bez popisu se neosvědčily. Ono může klidně blbnout a dát třeba na chvíli teplotu -30, pak se prodlouží vstřik a příliš bohatá směs může být špatně zapálitelná, jelikož Weslakeovy spalováky na motorech 742.135,136 a všech 781 jsou navrženy pro vrstvení chudých směsí a s chudší směsí nejlépe fungujou. Kdysi jedno takové celoplast čidlo ukazovalo ve Vagu asi -18. Venku byla 0. Starty byly téměř nemožné a jízda zvláštní, pokud to chytlo. Po odpojení čidla motor okamžitě chytal. Jinak jak píše Rob, úplně bych vyloučil filtr jeho výměnou, použít nejlépe Mann, potom vytáhl a zkusil vstřiky, jestli to kropí stejnoměrně, pak teda lištu, svíčky (mmch, jak vypadají jiskřiště? to taky může napovědět), a další důležitá věc jsou všechny kostry v motorovém prostoru. L i P podběh, blok v místě dávného silentbloku nebo větráku na motorech vzadu, spoj altík/držák a držák/blok. Určitě zkontroluj altík, délku uhlíku najdeš u mě na webu, očisti taky plus vodič mezi altíkem a baterkou, a změř úbytek napětí mezi kontaktem B+ na altíku a plusovým kontaktem na baterce. Kukni, jestli na konektorech jednotky není oxid. Zkontroluj pojistkovku, bývá tam zaoxidovaný přípoj 30, ten jediný silný vodič na šroubu, je zde spojený drát od altu a od baterky, takže když je tady problém, diví se v podstatě kolísáním napětí jak baterka, tak jednotka. Všechny konektory prostříkej Kontaktolem (tipa.eu). Pak je potřeba pátrat dál, pokud toto nepomůže. Lambda na starty nemá vliv, jednotka ji spíná až při 30 stupních chladící kapaliny, a pak asi 30 vteřin nabíhá, křivka viz. Robův příspěvek.
Odpovědět