ahoj, chcel by som vediet co vsetko sa zvycajne meni pri vymene tesnenia pod hlavou + vymena rozvodov, viem ze je to napr. tesnenie viecka ventilov, sruby, nejake sacie tesnenie, olej je asi dobre vymenit, tiez chladiacu kvapalinu...
pytam sa preto, lebo mechanik si zapytal dost vela za material a chcel by som vediet co vsetko sa obycajne meni a mat nejaky argument ak mam pravdu (ak nie, tak aby som nebol za drzgrosa)
pre uplnost, je to polsky automechanik a cele sa to bude odohravat v norsku...
dakujem za odpovede
vymena tesnenia pod hlavou 1.3 mpi felicia
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned 15. led 2017 19:23:24
Re: vymena tesnenia pod hlavou 1.3 mpi felicia
Tedy. Začnu otázkou. Proč se mají měnit rozvody? A proč v Norsku? Těsnení pod hlavou je jasné, když se mění těsnění, je jasná ta voda a olej, neb jsou kvůli špatnýmu těsnění promíchaný mezi sebou.
Rozvody vyměníš kdykoliv, je to práce na 3 hodiny, když to děláš poprvé a bez zvedáku.
Jinak výměna těsnění obnáší...
shodit sání, svody, vypustit kapaliny, sundat hlavu, srovnat hlavu, zkontrolovat přesahy vložek (když dobrý, tak se jede dál, když jsou malý, tak rozebrat celej motor odspodu a podložit vložky), no a pak to zase naskládat zpět, nastavit ventily, projet, nastavit znova...
V materiálu to příjde na pár tisícovek (rozuměj 2-3tkč i s náplněma) když se vymění všechno, co potkáš po cestě - tedy nějaký těsněníčka pod sáním a svodama... šrouby hlavy jsem nikdy neměnil - origo se snad už nedaj sehnat a polský jsou k ničemu. Když si to v ČR necháš vyměnit v nějakým "nóbl" servisu, tak ti taky napočítaj 10. Na druhou stranu "nouzová" oprava svépomocí by mohla vyjít do litru, akorát voda, olej a to těsnění - to stojí 3 kila. Zbytek nebývá tak špatnej, abys nedojel. I ty přesahy vložek, když nejsou v pořádku, tak to ten motor pár tisíc vydrží, než to řachne znova.
Na rozvody se vyprdni za předpokladu, že s tím akorát potřebuješ dojet domů. Pokud už nevisí řetěz až ven, tak s tím prostě dojedeš...
Rozvody vyměníš kdykoliv, je to práce na 3 hodiny, když to děláš poprvé a bez zvedáku.
Jinak výměna těsnění obnáší...
shodit sání, svody, vypustit kapaliny, sundat hlavu, srovnat hlavu, zkontrolovat přesahy vložek (když dobrý, tak se jede dál, když jsou malý, tak rozebrat celej motor odspodu a podložit vložky), no a pak to zase naskládat zpět, nastavit ventily, projet, nastavit znova...
V materiálu to příjde na pár tisícovek (rozuměj 2-3tkč i s náplněma) když se vymění všechno, co potkáš po cestě - tedy nějaký těsněníčka pod sáním a svodama... šrouby hlavy jsem nikdy neměnil - origo se snad už nedaj sehnat a polský jsou k ničemu. Když si to v ČR necháš vyměnit v nějakým "nóbl" servisu, tak ti taky napočítaj 10. Na druhou stranu "nouzová" oprava svépomocí by mohla vyjít do litru, akorát voda, olej a to těsnění - to stojí 3 kila. Zbytek nebývá tak špatnej, abys nedojel. I ty přesahy vložek, když nejsou v pořádku, tak to ten motor pár tisíc vydrží, než to řachne znova.
Na rozvody se vyprdni za předpokladu, že s tím akorát potřebuješ dojet domů. Pokud už nevisí řetěz až ven, tak s tím prostě dojedeš...