Čau lidi. Po delší době jsem zase zpět a rovnou s poněkud (více či méně??) "blbým" dotazem.
Nechal jsem v servisu udělat rozvody (doma jsem si na to sám netroufal), a při té příležitosti jsem i nechal přetěsnit víko ventilových tyček (protože obecně mě štve, když mi někde z auta něco kape).
Víko rozvodů se zdá být ze servisu zatěsněné dobře, víko ventilových tyček asi taky, ale připadá mi to, že mezi vanou a blokem to není úplně ideální a "rosí" a vzlíná tam olej víc než před úkonem.
Nejsem si úplně jist, jestli mezi vanu a blok v servisu dali nové těsnění a "pojistili" to silikonem, nebo jestli je tam jen silikon. Jak se to taky někdy dělává. Což by mi samo o sobě bylo fuk, kdyby se mi nezdálo, že předtím to bylo těsnější a i jsem teď našel na silnici kde stávám (minulý týden teprve slezl sníh), nějakou tu kapku oleje (jen nevím od kdy tam už je ).
Na jednu stranu chápu, že vzlínání oleje je normální a nikdy motor nebude úplně suchej a čistej jak panenská blána (obzvlášť u 17 let starého auta s téměř 180.000 km, navíc vana už taky nemusí být úplně dokonale rovná), na druhou stranu mě to trochu štve a rád bych tomu učinil přítrž nebo alespoň docílil původního stavu, kdy sice občas někde něco na motoru mastné bylo, ale opravdu hodně málo.
Každopádně, jelikož si nejsem úplně jist, že tohle by byl úplně důvod k reklamaci v servisu a taky je tam nechci zbytečně prudit záležitostí, kterou asi nikdo neřeší (pokud tedy není únik zjevný a pod autem rychle nevzniká louže oleje) a jelikož jsem taky líný sám vanu sundávat a přetěsňovat (mnooo, možná až budu měnit olej ), koketuju teď s myšlenkou přilít do oleje nějakou tu "zázračnou" stop-leak utěsňovací srágoru, které se prodávají na benzínkách.
U drobných netěsností na chladícím systému (připojení hadic k reduktoru LPG a rozbočka k topení) se mi totiž toto řešení osvědčilo.
Ale přeci jen si říkám, že motor je motor a vždycky jsem se k těmto "zázračným" přísadám do oleje stavěl spíše opatrně (nikdy jsem v žádném autě nezkoušel) v domnění, že tohle udělá spíš více škody než užitku.
Jaký na to máte názor vy?
Nebo je to vagínovina a nemám to řešit a jen jednou za čas (při výměně oleje) otřít hadrem?
Pokud máte nějakou zkušenost a pozitivní, doporučte prosím případně i značku a typ toho utěsňovacího sajrajtu, který se Vám osvědčil.
Díky.
P.S. Jestli se už někde řešilo, omlouvám se za nové vlákno, hledal jsem, ale nenašel.....
"Stop leak" utěsňovací srágory do oleje
- Nosferat
- Příspěvky: 564
- Registrován: pát 21. říj 2011 16:53:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje
Používám tento, mají ho v Kelly i Elitu
https://aditiva.heureka.cz/gold-eagle-e ... ak-355-ml/
Leju to jak do naftový Feldy, kde mi teče těsnění mezi blokem a výměníkem voda/olej, tak i do Octávky 1.6MPi která je pověstná spotřebou oleje, kde to utěsnilo pístní kroužky. Dřív se doléval litr oleje každý měsíc, teď sem doléval půl litru po 3 měsících (cca z 1l/750km na 0.2l/1000km).
https://aditiva.heureka.cz/gold-eagle-e ... ak-355-ml/
Leju to jak do naftový Feldy, kde mi teče těsnění mezi blokem a výměníkem voda/olej, tak i do Octávky 1.6MPi která je pověstná spotřebou oleje, kde to utěsnilo pístní kroužky. Dřív se doléval litr oleje každý měsíc, teď sem doléval půl litru po 3 měsících (cca z 1l/750km na 0.2l/1000km).
Renault Clio Generation 90TCe 56kw
Škoda Fabia II Family 1.2HTP 12v 51kw
https://www.instagram.com/hrabe.official/
Škoda Fabia II Family 1.2HTP 12v 51kw
https://www.instagram.com/hrabe.official/
Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje
Zdar, já bych do motorovýho oleje žádný takový srágory nelil. Pokud by to bylo moje auto, dolil bych občas decku oleje (kolik ti to vezme od výměny do výměny?) a byl by klid. Pro informaci, mně zase vzlíná olej z víka co je mezi zapalovací lištou a olej.filtrem a kašlu na to. Možná že až budu měnit svíčky, tak to zkusím trochu přitáhnout a jinak na to prdím, protože olej mi mezi výměnami neubývá v měřitelném množství. Zjistil jsem, že pokud bych řešil takovéto věci, mohl bych se odstěhovat do garáže a nedělat nic jiného .
Takže k tvé otázce, buď se na to vykašli anebo jestli chceš bejt akurátník, tak kup těsnění a lehni si pod to, sundej vanu, zkontroluj případné nečistoty na styčných plochách vany a motoru a dej nové těsnění. Nejhorší věc co bys mohl udělat, je nalít nějakou srágoru do motoru, resp. do oleje. To se na to radši vykašli a nedělej nic a motoru tím posloužíš daleko lépe. Nalejt něco do chladícího okruhu je věc jedna a nalít do motorového oleje je věc druhá. Když se něco nepovede v prvním případě, maximálně ucpeš chladič, kterej se dá sehnat za pár peněz. Pokud naleješ něco do oleje, může to být pro motor labutí píseň a výměna motoru už taková levná sranda není. Jak píšeš, má už něco za sebou a použití nějakého takového sajrajtu by mohlo radikálně zkrátit jeho životnost. Třeba s tím někdo má dobré zkušenosti, ale dle mého názoru do motoru patří olej a nic jiného. Možná bych spíš zkusil nějaký hustší olej třeba 10W-50, to tomu motoru určitě neuškodí. Jinak doporučuju přečíst zkušenost s podobnými přípravky do motoru, co zažil kamarád zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... y-olej.php
Je to zhruba v polovině stránky a je to nadepsané "Proplach motoru a zázračné komerční PTFE upravující doplňky do oleje"
Myslím, že tě potom přejde na podobné experimenty chuť
Takže k tvé otázce, buď se na to vykašli anebo jestli chceš bejt akurátník, tak kup těsnění a lehni si pod to, sundej vanu, zkontroluj případné nečistoty na styčných plochách vany a motoru a dej nové těsnění. Nejhorší věc co bys mohl udělat, je nalít nějakou srágoru do motoru, resp. do oleje. To se na to radši vykašli a nedělej nic a motoru tím posloužíš daleko lépe. Nalejt něco do chladícího okruhu je věc jedna a nalít do motorového oleje je věc druhá. Když se něco nepovede v prvním případě, maximálně ucpeš chladič, kterej se dá sehnat za pár peněz. Pokud naleješ něco do oleje, může to být pro motor labutí píseň a výměna motoru už taková levná sranda není. Jak píšeš, má už něco za sebou a použití nějakého takového sajrajtu by mohlo radikálně zkrátit jeho životnost. Třeba s tím někdo má dobré zkušenosti, ale dle mého názoru do motoru patří olej a nic jiného. Možná bych spíš zkusil nějaký hustší olej třeba 10W-50, to tomu motoru určitě neuškodí. Jinak doporučuju přečíst zkušenost s podobnými přípravky do motoru, co zažil kamarád zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... y-olej.php
Je to zhruba v polovině stránky a je to nadepsané "Proplach motoru a zázračné komerční PTFE upravující doplňky do oleje"
Myslím, že tě potom přejde na podobné experimenty chuť
Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje
Díky za názory.
Já se též přikláním spíš k tomu, nepřidávat do oleje žádné další sajrajty. Ale ještě počkám, jestli se do této diskuze nezapojí někdo další.
Uvidím, jestli nakonec budu sundávat vanu a přetěsňovat ji, ale asi máš pravdu, že takhle by člověk nedělal nic jiného, než ležel jen pod autem. A jelikož jsem čím dál línější , tak to asi nechám tak.
Je fakt, že by auto mělo sloužit člověku a ne aby člověk sloužil autu.
Ten únik je minimální, olej neubývá, není to (zatím a snad to tak zůstane) nějak měřitelné a evidentní. Do Feldy (a vlastně ani Favorita předtím) jsem snad nikdy nedoléval (a jestli, tak to byla možná někdy nějaká decka) a ani jsem nezaznamenal žádný velký úbytek mezi výměnami. Snažím se dávat a hlídat olej vždy tak nějak mezi ryskami, ale na té kontrolní měrce deci sem, deci tam nepoznám.
Jinak co se týká těsnosti toho víka rozvodových tyček (víko mezi olej. filtrem a svíčkama), tak mně taky dřív pomohlo jen jej občas jemně přitáhnout. Je to myslím na 10 klíč (šrouby M6). Nikdy jsem to neměnil, protože je tam blbý přístup a nechtělo se mi tahat ven alternátor. Jen jsem to občas o kousíček přitáhnul. Teď, když měli v servisu venku alternátor a dělali rozvody, tak jsem si to víko nechal taky přetěsnit.
Já se též přikláním spíš k tomu, nepřidávat do oleje žádné další sajrajty. Ale ještě počkám, jestli se do této diskuze nezapojí někdo další.
Uvidím, jestli nakonec budu sundávat vanu a přetěsňovat ji, ale asi máš pravdu, že takhle by člověk nedělal nic jiného, než ležel jen pod autem. A jelikož jsem čím dál línější , tak to asi nechám tak.
Je fakt, že by auto mělo sloužit člověku a ne aby člověk sloužil autu.
Ten únik je minimální, olej neubývá, není to (zatím a snad to tak zůstane) nějak měřitelné a evidentní. Do Feldy (a vlastně ani Favorita předtím) jsem snad nikdy nedoléval (a jestli, tak to byla možná někdy nějaká decka) a ani jsem nezaznamenal žádný velký úbytek mezi výměnami. Snažím se dávat a hlídat olej vždy tak nějak mezi ryskami, ale na té kontrolní měrce deci sem, deci tam nepoznám.
Jinak co se týká těsnosti toho víka rozvodových tyček (víko mezi olej. filtrem a svíčkama), tak mně taky dřív pomohlo jen jej občas jemně přitáhnout. Je to myslím na 10 klíč (šrouby M6). Nikdy jsem to neměnil, protože je tam blbý přístup a nechtělo se mi tahat ven alternátor. Jen jsem to občas o kousíček přitáhnul. Teď, když měli v servisu venku alternátor a dělali rozvody, tak jsem si to víko nechal taky přetěsnit.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje
určite som za výmenu tesnení, neznášam čo i len kvapka ked je niekde
a u feldy to stojí pár korún, takže nové tesnenie a ideš. alebo tmel na vane. a na víko ventilov a to bočné víko sú tie gumové tesnenia okolo šrobov rovnaké a stojí to pár korún tak nové všade a je pokoj, prístup je dobrý
a u feldy to stojí pár korún, takže nové tesnenie a ideš. alebo tmel na vane. a na víko ventilov a to bočné víko sú tie gumové tesnenia okolo šrobov rovnaké a stojí to pár korún tak nové všade a je pokoj, prístup je dobrý
Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje
Jasan, jsem pro to to přitáhnout, pokud to pomůže, dobře, pokud ne, nic se neděje. Mám svoji feldu rád, důležité věci řeším s minimálním odkladem, ale semtam kapka oleje... to pro mě není podstatné. Samozřejmě bych raději, kdyby byl motor čistý a suchý, ale řešit u 18 let starého vozu takovéto drobnosti nemám čas ani sílu. Samozřejmě každý jsme jiný a každý máme jiné priority, ale u mě je to tak a jiné už to myslím nebude... člověk prostě s věkem zleniví a navíc mu přibyde o 200 % jiných, podstatnějších problémů, které je třeba řešit naléhavěji než toto. A ten zbývající volný čas je natolik drahocenný, že s ním prostě nelze takto plýtvat na řešení nepodstatných maličkostí