"Stop leak" utěsňovací srágory do oleje

Simos 2P
135M, 136M
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

"Stop leak" utěsňovací srágory do oleje

Příspěvek od Evzen »

Čau lidi. Po delší době jsem zase zpět a rovnou s poněkud (více či méně??) "blbým" :hlava: dotazem. :D
Nechal jsem v servisu udělat rozvody (doma jsem si na to sám netroufal), a při té příležitosti jsem i nechal přetěsnit víko ventilových tyček (protože obecně mě štve, když mi někde z auta něco kape).
Víko rozvodů se zdá být ze servisu zatěsněné dobře, víko ventilových tyček asi taky, ale připadá mi to, že mezi vanou a blokem to není úplně ideální a "rosí" a vzlíná tam olej víc než před úkonem.
Nejsem si úplně jist, jestli mezi vanu a blok v servisu dali nové těsnění a "pojistili" to silikonem, nebo jestli je tam jen silikon. Jak se to taky někdy dělává. Což by mi samo o sobě bylo fuk, kdyby se mi nezdálo, že předtím to bylo těsnější a i jsem teď našel na silnici kde stávám (minulý týden teprve slezl sníh), nějakou tu kapku oleje (jen nevím od kdy tam už je :) ).
Na jednu stranu chápu, že vzlínání oleje je normální a nikdy motor nebude úplně suchej a čistej jak panenská blána (obzvlášť u 17 let starého auta s téměř 180.000 km, navíc vana už taky nemusí být úplně dokonale rovná), na druhou stranu mě to trochu štve a rád bych tomu učinil přítrž :D nebo alespoň docílil původního stavu, kdy sice občas někde něco na motoru mastné bylo, ale opravdu hodně málo.

Každopádně, jelikož si nejsem úplně jist, že tohle by byl úplně důvod k reklamaci v servisu a taky je tam nechci zbytečně prudit záležitostí, kterou asi nikdo neřeší (pokud tedy není únik zjevný a pod autem rychle nevzniká louže oleje) a jelikož jsem taky líný sám vanu sundávat a přetěsňovat (mnooo, možná až budu měnit olej :) ), koketuju teď s myšlenkou přilít do oleje nějakou tu "zázračnou" stop-leak utěsňovací srágoru, které se prodávají na benzínkách.
U drobných netěsností na chladícím systému (připojení hadic k reduktoru LPG a rozbočka k topení) se mi totiž toto řešení osvědčilo.
Ale přeci jen si říkám, že motor je motor a vždycky jsem se k těmto "zázračným" přísadám do oleje stavěl spíše opatrně (nikdy jsem v žádném autě nezkoušel) v domnění, že tohle udělá spíš více škody než užitku.
Jaký na to máte názor vy?
Nebo je to vagínovina a nemám to řešit a jen jednou za čas (při výměně oleje) otřít hadrem? :D :oops:

Pokud máte nějakou zkušenost a pozitivní, doporučte prosím případně i značku a typ toho utěsňovacího sajrajtu, který se Vám osvědčil.
Díky. ;)

P.S. Jestli se už někde řešilo, omlouvám se za nové vlákno, hledal jsem, ale nenašel..... ;)
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Uživatelský avatar
Nosferat
Příspěvky: 564
Registrován: pát 21. říj 2011 16:53:19
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje

Příspěvek od Nosferat »

Používám tento, mají ho v Kelly i Elitu
https://aditiva.heureka.cz/gold-eagle-e ... ak-355-ml/

Leju to jak do naftový Feldy, kde mi teče těsnění mezi blokem a výměníkem voda/olej, tak i do Octávky 1.6MPi která je pověstná spotřebou oleje, kde to utěsnilo pístní kroužky. Dřív se doléval litr oleje každý měsíc, teď sem doléval půl litru po 3 měsících (cca z 1l/750km na 0.2l/1000km).
Renault Clio Generation 90TCe 56kw
Škoda Fabia II Family 1.2HTP 12v 51kw


https://www.instagram.com/hrabe.official/
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje

Příspěvek od Rob »

Zdar, já bych do motorovýho oleje žádný takový srágory nelil. Pokud by to bylo moje auto, dolil bych občas decku oleje (kolik ti to vezme od výměny do výměny?) a byl by klid. Pro informaci, mně zase vzlíná olej z víka co je mezi zapalovací lištou a olej.filtrem a kašlu na to. Možná že až budu měnit svíčky, tak to zkusím trochu přitáhnout a jinak na to prdím, protože olej mi mezi výměnami neubývá v měřitelném množství. Zjistil jsem, že pokud bych řešil takovéto věci, mohl bych se odstěhovat do garáže a nedělat nic jiného ;-) .

Takže k tvé otázce, buď se na to vykašli anebo jestli chceš bejt akurátník, tak kup těsnění a lehni si pod to, sundej vanu, zkontroluj případné nečistoty na styčných plochách vany a motoru a dej nové těsnění. Nejhorší věc co bys mohl udělat, je nalít nějakou srágoru do motoru, resp. do oleje. To se na to radši vykašli a nedělej nic a motoru tím posloužíš daleko lépe. Nalejt něco do chladícího okruhu je věc jedna a nalít do motorového oleje je věc druhá. Když se něco nepovede v prvním případě, maximálně ucpeš chladič, kterej se dá sehnat za pár peněz. Pokud naleješ něco do oleje, může to být pro motor labutí píseň a výměna motoru už taková levná sranda není. Jak píšeš, má už něco za sebou a použití nějakého takového sajrajtu by mohlo radikálně zkrátit jeho životnost. Třeba s tím někdo má dobré zkušenosti, ale dle mého názoru do motoru patří olej a nic jiného. Možná bych spíš zkusil nějaký hustší olej třeba 10W-50, to tomu motoru určitě neuškodí. Jinak doporučuju přečíst zkušenost s podobnými přípravky do motoru, co zažil kamarád zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... y-olej.php
Je to zhruba v polovině stránky a je to nadepsané "Proplach motoru a zázračné komerční PTFE upravující doplňky do oleje"
Myslím, že tě potom přejde na podobné experimenty chuť :-D
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje

Příspěvek od Evzen »

Díky za názory. ;)
Já se též přikláním spíš k tomu, nepřidávat do oleje žádné další sajrajty. Ale ještě počkám, jestli se do této diskuze nezapojí někdo další.
Uvidím, jestli nakonec budu sundávat vanu a přetěsňovat ji, ale asi máš pravdu, že takhle by člověk nedělal nic jiného, než ležel jen pod autem. :) A jelikož jsem čím dál línější :oops: , tak to asi nechám tak. :)
Je fakt, že by auto mělo sloužit člověku a ne aby člověk sloužil autu. :D
Ten únik je minimální, olej neubývá, není to (zatím a snad to tak zůstane) nějak měřitelné a evidentní. Do Feldy (a vlastně ani Favorita předtím) jsem snad nikdy nedoléval (a jestli, tak to byla možná někdy nějaká decka) a ani jsem nezaznamenal žádný velký úbytek mezi výměnami. Snažím se dávat a hlídat olej vždy tak nějak mezi ryskami, ale na té kontrolní měrce deci sem, deci tam nepoznám.

Jinak co se týká těsnosti toho víka rozvodových tyček (víko mezi olej. filtrem a svíčkama), tak mně taky dřív pomohlo jen jej občas jemně přitáhnout. Je to myslím na 10 klíč (šrouby M6). Nikdy jsem to neměnil, protože je tam blbý přístup a nechtělo se mi tahat ven alternátor. Jen jsem to občas o kousíček přitáhnul. Teď, když měli v servisu venku alternátor a dělali rozvody, tak jsem si to víko nechal taky přetěsnit.
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje

Příspěvek od pipo444 »

určite som za výmenu tesnení, neznášam čo i len kvapka ked je niekde :D
a u feldy to stojí pár korún, takže nové tesnenie a ideš. alebo tmel na vane. a na víko ventilov a to bočné víko sú tie gumové tesnenia okolo šrobov rovnaké a stojí to pár korún tak nové všade a je pokoj, prístup je dobrý
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: "Stop leak" utěsňovací srágory do oleje

Příspěvek od Rob »

Jasan, jsem pro to to přitáhnout, pokud to pomůže, dobře, pokud ne, nic se neděje. Mám svoji feldu rád, důležité věci řeším s minimálním odkladem, ale semtam kapka oleje... to pro mě není podstatné. Samozřejmě bych raději, kdyby byl motor čistý a suchý, ale řešit u 18 let starého vozu takovéto drobnosti nemám čas ani sílu. Samozřejmě každý jsme jiný a každý máme jiné priority, ale u mě je to tak a jiné už to myslím nebude... člověk prostě s věkem zleniví a navíc mu přibyde o 200 % jiných, podstatnějších problémů, které je třeba řešit naléhavěji než toto. A ten zbývající volný čas je natolik drahocenný, že s ním prostě nelze takto plýtvat na řešení nepodstatných maličkostí
Odpovědět