1.3 MPi straca vykon

Simos 2P
135M, 136M
Jupiter
Příspěvky: 8
Registrován: pon 11. zář 2017 8:43:12

1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Jupiter »

Zdravim,
mam taky zvlastny problem s feldou, je to 1.3 MPi r.v. 1996. Jazdi vyborne, ma najazdenych nejakych 65 tis. km, vsetko by bolo v poriadku, az na to, ze obcas nepochopitelne strati vykon. Idem s nou do mierneho stupania, rovnomerne, zhruba stovkou, ked zrazu zacne spomalovat a mierne sa cukat. Pri 80 km/h podradim do 4-ky, ale auto stale pomaly spomaluje, nereaguje na stlacanie plynu, len straca vykon. Podradim do 3-ky, ale cele to pokracuje. Auto spomaluje tak, ze ide sotva 50, tak potom zastavim na kraji cesty, vypnem motor a stojim. Motor sa neprehrial, ukazuje cca 90 - 92. Po niekolkych minutach nastartujem a idem dalej normalne, auto ide ako keby sa nic nedialo.
V lete sa to stalo dva razy, naposledy minuly tyzden a tiez dnes rano, avsak auto sa po zastaveni chvilu nedalo nastartovat vobec (akoby ani netocil starter). Po niekolkych minutach ale znova nastartovalo a dosiel som s nim na parkovisko pred robotou.
Auto bolo nedavno kupene, je v nom vymenene vsetko potrebne - kvapaliny, chladenie, filtre, termostat, s vynimkou tychto veci jazdi uplne normalne, ba az perfektne (este vonia novotou, lebo bolo dlho garazovane).
Vzhladom na to, ze bolo za posledne 2 roky 2x v servise a bolo kompletne prehliadnute a vsetko dolezite vymenene (cez STK preslo bez jedinej chybicky), napadlo ma, ci to nebude nejake cidlo, sonda, pripadne elektronika, alebo klapka.
Nema niekto nejaky tip?
Vdaka
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Rob »

Chce to připíchnout na VAG a podívat se do paměti závad. Těch možností co může být špatně je hodně, toto bych tipnul na problém s distribucí paliva nebo zapalováním. Je možné, že je třeba přidřené čerpadlo a prostě přestane točit. Vstřiky se mi nezdá, že by přestaly stříkat naráz všechny.... palivový filtr je určitě vyměněný? Má interval výměny 60 kkm a je to lépe vyměnit spíš dříve než později. Nebude od věci zkusit vyměnit i zapalovací svíčky - dát opravdu jen ty, co škoda předepisuje - a pokud to nepomůže, tak zapalovací lištu.

Zkusil bych i vyměnit čidlo vody a čidlo vzduchu, případně snímač otáček, nicméně takovéto výměny namátkou metodou pokus/omyl nepovažuji za ideální, lépe je opravdu pracovat na základě paměti závad z VAGu.
Jupiter
Příspěvky: 8
Registrován: pon 11. zář 2017 8:43:12

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Jupiter »

No prave, vymenene boli sviecky, filtre (palivovy, vzduchovy, samozrejme s olejom aj olejovy), ked som auto kupil, dal som v nom vymenit vsetky standardne veci. Minule som si pocas jazdy vsimol, ze na chvilu zasvietila kontrola s obrazkom autobaterie, ale auto islo normalne. To by poukazovalo na pamat zavad? Mohla by sa trebars zasekavat klapka, alebo palivove cerpadlo? Tiez mam taky pocit, ze to bude v distribucii paliva. Neviem, kolko cidiel Felda ma, ale napadlo ma aj, ci niektore neposiela nejaku chybnu hodnotu a RJ potom priskrti privod paliva.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Rob »

to je jedna z možností... že některé čidlo nebo snímač neodesílá korektní údaje a ŘJ potom na jejich základě například ochudí směs. Snímačů a čidel zde moc není, prakticky ty co jsem vypsal a ještě možná lambda sonda by mohla zlobit. Ale že by způsobovala takový problém jaký popisuješ jsem ještě neslyšel. Lambda se dá naštěstí jednoduše vyzkoušet, stačí ji na požadovanou dobu odpojit a vyzkoušet jak se bude auto chovat bez lambdy. Pokud se problém projeví i s odpojenou lambdou, problém v ní nebude.

To čerpadlo to samozřejmě být může jak jsem psal již výše, klapka nevěřím, že takový problém může způsobit. Nicméně nebude od věci ji vyčistit a provést reset a základní nastavení - k čemuž je opět zapotřebí onen VAG kabel :-)

Ty svíčky jsou tam předepsané od škody, nebo tam jsou nějaké experimentální? Lidi jsou na základě sdělených zkušeností typu "jedna paní povídala" schopni hrozných experimentů, viděl jsem ve autě například svíčky do Pionýra nebo brisk DOR15LGS, které do felicie nepatří apod. Předepsané svíce jsou pro 1,3 MPI troje: Brisk DR15TC, NGK BKUR5ET-10 a Champion RC89PYC. Pokud jsou tam jiné, nemají tam co dělat...
Jupiter
Příspěvky: 8
Registrován: pon 11. zář 2017 8:43:12

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Jupiter »

Vdaka za tipy. Klapka bola cistena 2x, najprv hned po kupe (v marci) a potom este v juli, vzdy inym servisakom. Zlepsilo sa tym to, ze po starte auto reaguje hned na plyn. Predtym asi pol minutky po starte este tak nereagovalo, bolo lenive a cukalo sa. Ci ju "resetovali" neviem, ani neviem, co to presne obnasa. Kazdopadne obaja servisaci povedali, ze klapku vycistili. Ten druhy urcite, ten prvy neviem :)
Ake su tam sviecky, neviem, ale zrejme take, ake maju byt, pretoze aj ostatne veci, co tam ten servisak daval, boli "znackove" (napr. vzduchovy filter a pod.), mari sa mi, ze spominal NGK. Moj laicky pocit mi ale navrava, ze vo svieckach to nebude. Predsa len, pred tyzdnom som na tom presiel 200 km bez jedineho zavahania, na dialnici 140, do kopca to tahalo ako blazen. Verim tomu, ze ked si donho dnes sadnem tak ako naschval zase pojde bez problemov. Najhorsie na tom je prave to, ze auto prejde aj 1000 km ako keby nic, akoby vyslo vcera z fabriky.
Mam aj ine auto (Renault) a to malo raz davno problem s jednym vstrekom. Prejavilo sa to tak, ze slo len na 3 valce a z vyfuku islo take pravidelne bum bum. Preto som sa aj posledne, ked mi Felda na dialnici zacala strajkovat, sustredil na zvuk motora, otvoril som kapotu a nacuval som aj vyfuk, ale zvuk bol na volnobehu uplne normalny. Proste mam pocit, ako keby v jednej chvili prestal byt motor zasobovany potrebnym mnozstvom paliva.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Rob »

no neškodilo by to zkontrolovat... vyšroubovat svíčky a podívat se nic nestojí. ty sporadické závady jednou za xxx km se odhalují a hledají nejhůře. Když začne auto zlobit a zastavíš, auto zhasne samo nebo na volnoběh běží normálně a plynule a zlobí to jen při zátahu?
vladahakov

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od vladahakov »

Mě to dělal u Feli 1.3 ucpaný tlumič výfuku-zadní
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Rob »

Jo to je taky klidně možný. Vnější a vnitřní plášť výfuku má u kvalitnějších výrobků mezi sebou jakousi výplň v podobě vaty kvůli odhlučnění. Pokud prorezne vnitřní plášť výfuku dostane se vata dovnitř a ucpe ho. To je další z možností... Nicméně zdá se mi,že taková závada by se projevovala častěji než jednou za x stovek km.
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od ferdamravenec »

jak píše vladahakov , napal bych to samý ,
rob , jen s tím rozdílem že to nedělá izolace mzi plášti , ale vata uvnitř levnějších výfuků , není výjimkou ani rozpadnutý kat
foto > http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/ ... 230002.jpg

od ferdamravenec » čtv 07. lis 2013 19:33
tak jsme včera byli za kopcem , a jelikož felda po pár km , hlavně do kopce trochu zlenivěla , a trochu to syčelo , tak jsem říkal že se budu muset podívat na vejfuk , a když jsme jeli domů , tak jsem musel dát ve svorským kopci 2ku , takže jsem trochu přidržel pedál plynu až na podlaze , zase bílej hustej kouř z výfuku dusilo se to jak kdybych šláp na brzdu , najednou fouk pšouch zasyčelo to a vystřelilo kupředu , což se zrovna nehodilo páč jsem dojel kolonu ,
takže na vejfuk se už podívat nemusím , ale musím koupit novej , a z vejfuku už nejde bílej kouř , už jen šedomodrej , ale zase jezdí jako dřív
Jupiter
Příspěvky: 8
Registrován: pon 11. zář 2017 8:43:12

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Jupiter »

Vcera som s autom absolvoval dalsiu poruchovu jazdu a musim povedat, ze tusim, odkial asi vietor fuka. Opat to do stupania stracalo vykon, az som to pri rychlosti cca 40 km/h a plynom na podlahe radsej odstavil na krajnici. Co je dolezite, ked som sa pokusal hned po tom nastartovat, auto vobec nestartovalo, starter vobec netocil (!!!). Proste som len otocil klucik, kontrolky tak mdlo zasvietili, ale starter som vobec nepocul, ako keby vobec nemal stavu. Pockal som asi 1 min. Starter otocil 1 - 2 razy a zase nic. Tak som vybehol vonku polozit trojuholnik, telefonoval som do poistovne, do asistencnej sluzby, ci by ma vedeli odtiahnut. Po telefonate, cize po niekolkych minutach, som uplne v pohode nastartoval, zbalil trojuholnik a presiel zvysnych cca 25 km cesty akoby auto nemalo ziadny problem. Zastavil som az v servise, kde sa ma na to chlapik pozriet.
Cize to tipujem na nieco s bateriou, alternatorom, resp. neviem, ci nemoze robit problem autoradio, ktore som tam cca v maju namontoval (problemy zacali v juli). Totiz to autoradio ukazuje cas aj pri vypnutom motore, cize je stale zapnute. Cize permanentne vybija baterku. Neviem to posudit, uvidim.
Zatial dik za vsetky tipy a aj za tie dalsie.
Jupiter
Příspěvky: 8
Registrován: pon 11. zář 2017 8:43:12

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Jupiter »

Tak servisak na to pozrel a zda sa, ze objavil poruchu. Previezli sa na tom s kolegom a po par kilometroch pocas jazdy z nicoho nic prestal davat alternator stavu. Rozobral ho, su tam vydrate tie uhlikove elektrody, ale mozno je problem aj inde. To by vysvetlovalo, preco auto hocikedy na ceste zacne blbnut. Tak som dal vymenit cely alternator.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od Rob »

tak fajn, vypadá to, že je vyřešeno. jen je divné, že se nerozsvítila kontrolka dobíjení... každopádně přeju, ať se problém podaří odstranit a felda opět jezdí bez problémů..
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi straca vykon

Příspěvek od ferdamravenec »

podobnej problém jsem měl nedávno , ale když ujede XX km tak bych tu k tomu nepřisuzoval

dva-tři dny cvrlikalo relé světel , vyřešil jsem to sepnutím spínače hl světel , oddůvodnil závadou relé denního svícení , ale nic jsem nekontroloval , v den D , ráno do práce , odpo z práce , doma cca 20min , start odjezd , cca 10 km zeslábla mi kontrolka světel , z kopce brždění motorem , říkám si ten motor má nějak divnej zvuk , vyšlápnu spojku , bylo to chcíplí , kontrolky nesvítili , varovky nešli , pod kopcem blbá zatáčka za ní proti kopec za mnou kamion a ještě jsem jel s vlekem , na horizontu jsem to šoupnul na lesní cestu , šáhnu do kastlíku pro měřák , nic je v druhým autě , zkusím kontakty baterky kostru otevřu pojistkovku podrbu se na hlavě a začalo hrát rádio , zapnu klíček kontrolky svítí start nic , odpojit vlek povytlačit se na lesní cestu přes trojku nic , znova vytlačit , přes dvojku to chytlo , připojit vlek a domů , 5km a to samý , to už jsem nic neřešil zastavil jsem tak aby to šlo pustit z kopce , 3km a zas , pak jsem dojel domů , ....... , do 20min odjezd se startem z náhradní baterky
Odpovědět