FeliciaKlub • Zobrazit téma - Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Simos 2P
135M, 136M

Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod lenivo » stř 18. říj 2017 8:58:51

Ahojte,
mam feliciu 1.3MPI 2001 50KW a problem po starte v chladnejsom pocasi, cele leto mi to takmer nerobilo, cim je viac zima tym je to horsie.

Po starte mam trochu nizke otacky (cca 700ot/min), akoby sa nezapol sytic (ano viem ze tam nie je). Ked pridam plyn a pustim, otacky klesnu pod 700 ale potom sa dvihnu opat na 700. Pri vacsej zime sa stane ze to aj zdochne. Ked boli velke mrazy napr -10°C, tak po nastartovani som musel drzat plyn, aby otacky stupli napr na 1500, lebo inak by to zdochlo. Mam pocit ze vtedy motor ide na 3 valce, citit z neho dost vibracie. Po par sekundach na vyssich otackach uz isiel na 4 valce (prestal tak vibrovat) a vtedy som mohol pustit plyn a motor uz nezdochol.

Je zaujimave, ze to nerobi stale. Niekedy aj pri studenom motore mam po nastartovani pekne cca 1000ot/min, niekedy iba 700. Ked je motor teply a opatovne startujem, tak s volnobehom problem nie je.

Na aute je:
- namontovane LPG (robilo to aj pred tym)
- nova lambda sonda bosch (prve sekundy behu motora sa aj tak lambda do uvahy neberie, lebo este nefunguje, tak toto to hadam nebude)
- nove sviecky bosch, skusal som aj brisk a to iste
- vycistena skrtiaca klapka
- nastavene ventilove vole
- asi nefunkcny ventil na prepustanie benzinu z uhlikoveho filtra do sania (nepamatam sa uz)
- novy filter palivovy, vzduchovy
- novy senzor teploty motora (chladiacej kvapaliny), robilo to aj so starym, kde bola nefunkcna cast ktora snimala teplotu pre budik. Cez diagnostiku teplota motora ok.

Napada vas nieco? Asi by som v studenom pocasi a pri studenom motore zmeral tlaky vo valcoch, ci napr. nedosada ventil za studena (teda porovnal by som tlaky valcov medzi sebou, absolutna hodnota by ma nezaujimala). Aj ked neviem ci to bude tym, ked to raz robi a raz nie. Auto ma najazdenych 137000 km.

Pripajam aj video:
https://youtu.be/77oV3so-gCE
Zo sluchadlami pocut klepanie sposobene vibraciami motora a jeho nepravidelny chod.

Dakujem za odpovede
lenivo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 7
Registrován: stř 18. říj 2017 8:37:17

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod Rob » stř 18. říj 2017 9:26:16

.. asi především bych zkusil vyčistit klapku a hlavně udělat reset a základní nastavení. Důležitá věc - dělá to jen na benzín, nebo i na LPG? Respektive co se stane, když to hned přepneš na LPG, jde to stále na tři válce nebo se to zlepší/zhorší/zdechne?

Nefunkční ventil přisávání přes aktivní uhlí bych odpojil, respektive zaslepil bych hadičku do klapky a zbytek klidně nechal být. Ty tlaky zkus změřit a zkus taky kontrolovat, jestli neubývá chladící kapalina, případně se ti nedělá emulze pod víčkem na dolívání oleje. Mohlo by být prasklé těsnění pod hlavou a prolínat chladivo do jednoho z válců. Jak vypadají svíčky když je vytáhneš, není jedna nějak výrazně jiná než ostatní?

Další věci, které mohou být vadné, jsou zapalovací lišta, popřípadě jeden ze vstřiků. Nezaškodí také vytáhnout a zkontrolovat čidlo teploty a tlaku vzduchu na sání a snímač otáček - popřípadě vyčistit.
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod lenivo » stř 18. říj 2017 9:46:13

Reset a nastavenie som robil. Ked to prepne na lpg, myslim ze je to uz OK, ale ked motor prepne na LPG, je uz pri takej teplote ze aj na benzin by to islo OK. Toto by som ale mohol este presnejsie odpozorovat. Ked motor bude poskakovat tak sa pokusit prepnut na LPG. Podmienky ale su - otacky klesajuce cez cca 1800 a teplota motora 12°C, ktorych splnenim motor uz moze ist normalne.

Klapku myslite vycistit kompletne (rozobrat celu), alebo len nasavaci kanal? Chladiaca kvapalina ubuda ale okolo vymenenho cidla teploty - nie je uplne rovnake ako original, musim tam pozhanat inu gumicku. Ale inak myslim ze nie, emluziu nepozorujem ziadnu, ani na viecku ani na mierke oleja.

Sviecky - otazka kedy ich vytiahnut? Pretoze ked pojde motor chvilu zle a potom uz dobre, tak sa nejake rozdiely asi stratia, resp sa vypalia vsetky na rovnako? Jedine ze by tam bol vo valci problem stale.

Cidlo teploty a tlaku som cistil, snimac otacok tiez. To by som potreboval skontrolovat nejako chytrejsie, bohuzial osciloskop doma nemam. Zapalovaciu listu mi kontrolovali pri montazi LPG - pokropili vodou. Bolo to OK. Najlepsie by bolo asi pozhanat druhu na odskusanie.
lenivo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 7
Registrován: stř 18. říj 2017 8:37:17

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod Rob » stř 18. říj 2017 9:58:15

Jestli máš kabel k řídící jednotce LPG, zkus snížit teplotu pro přepnutí na LPG třeba na 0°C nebo tuto teplotní podmínku úplně vypnout - a potom zkus ihned po startu přepnout na LPG, jak motor pojede. Nejlépe je to přepnout při rozjezdu při zařazené rychlosti, aby to nezdechlo. Tím se zjistí, zda je chyba pouze v benzínové části (například benzínové čerpadlo nebo vstřiky) nebo v něčem, co je společné pro LPG i benzín (zapalování).

Klapku určite sundat ze sání a vyčistit jak sací kanál (z obou stran!), tak klapku samotnou. Rozebírat není třeba. Pokud není emulze, je to dobré, ale není to 100 % jistota, že je těsnění OK. Co hadice od termostatu k chladiči, není příliš tvrdá?

No rozhodně nebude na škodu svíčky demontovat a podívat se na ně. Je to práce na 10 minut a může to hodně napovědět a usnadnit další hledání závady.

Určitě by nebylo špatné tu zapalovací lištu na zkoušku vyměnit za jinou, komu funguje dobře. Jak se zkouší zapalovací lišta pokropením vodou? to slyším poprvé.... :o

Jaký systém LPG máš - podtlakový s krokovým motorkem anebo sekvenci?
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod lenivo » stř 18. říj 2017 13:32:04

Kabel k RJ LPG nemam. Klapku som uz cistil, tym to myslim nebude, ale mal by som ist o nejaky cas na kontrolu LPG, tak ju mozem vycistit opat.

Meranie tlaku vo valci by malo odhalit zle tesnenie pod hlavou nie? Mozem skusit aj tu hadicu.

Sviecky teda pozriem spolu s meranim tlakov.

Rozpraval mi ze s vodou sa otestuje ci niekde neprebija napatie zo zapalovacej listy. Vraj ked je zla, tak pokropenim sa ihned zmeni chod motora, kedze sa elektrina nevybije na sviecke ale niekde inde. To ale samozrejme nemusi odhalit vsetky problemy zapalovacej listy.
LPG podtlakovy,
lenivo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 7
Registrován: stř 18. říj 2017 8:37:17

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod Rob » stř 18. říj 2017 13:47:51

měření tlaku válce může ukázat na problém, ale není jisté, že tím problémem bude určitě vadné těsnění. Ale rozhodně v kombinaci s jinými negativními projevy to cosi signalizovat bude. Svíčky určitě stojí za to pečlivě prohlédnout, když už budou venku kvůli měření tlaku válců.

S tou zkouškou zapalovací lišty to slyším poprvé, nicméně může na tom něco být. Hadici určitě vyzkoušej, jestli není extrémě natlakovaná...

podtlak... to je ta jednodušší možnost, tím odpadá problém s plynovými vstřiky a špatným seřízením. Škoda že nemáš ten diagnostický kabel, nicméně dalo by se to ještě vyzkoušet když nastartuješ studený motor při venkovní teplotě stejné nebo vyšší než je teplota pro přepnutí. pak by mělo jít přepnout na LPG hned a vyzkoušet jak se bude motor chovat zastudena na LPG... Nicméně nejlépe by se to vyzkoušelo právě při nízkých teplotách blízkých nule, což u tebe s tím nastavením teploty bohužel nepůjde :-(
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod lenivo » čtv 19. říj 2017 0:07:27

Este ma napadla jedna vec - obcas pocujem ked idem startovat divny zvuk, akoby sa niekde vyrovnaval tlak alebo podtlak, je to akoby trubenie, co by to mohlo byt? Suvis so zlym chodom motora som nevypozoroval.
lenivo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 7
Registrován: stř 18. říj 2017 8:37:17

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod Rob » pát 20. říj 2017 12:34:17

nedělá to po otočení klíčku do polohy kdy svítí kontrolky palivové čerpadlo? To se v tu chvíli zapíná aby natlakovalo palivový okruh a když je špatné nebo načnuté, tak přitom dělá různé podobné pazvuky. Jinak jsem se s takovým projevem nesetkal.... zkus odklopit zadní sedačky, odendat plechové víko čerpadla a poslechnout si, zda to jde odtud...
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod lenivo » pon 20. lis 2017 17:27:18

Tak novinky su take, ze som studoval a to ma priviedlo na skrtiacu klapku, chcel som ju dnes rozobrat, teda cast kde je motorcek, ale zistil som ze tam nie su sruby ale kraje krytu su zahnute (zalisovane) a neda sa to jednoducho rozobrat :( tak som aspon napojil diagnostiku, pozrel chyby ale nic, bola tam jedna sporadicka chyba lambda hodnota velmi vysoka..

Kontroloval som uhol natocenia klapky s tym ako som stlacal plynovy pedal, vyzeralo to ok, aj ked najlepsi by bol asi osciloskop alebo aspon analogovy ohmmeter, co aj mam. Inak som pozeral vsetky hodnoty z manualu k vstrekovaniu a vsetky boli v tolerancii ktore sa uvadzaju v manuali. Zaujala ma jedna, pozadovane volnobezne otacky. Kratko po starte by tam mala byt asi vyssia hodnota, tych cca 1000ot/min. Ak by som napojil diagnostiku pri studenom starte a videl by som ze motor nebezi velmi dobre (ide na normalnych 700ot ) ale pozadovane otacky by boli 1000 tak by som vedel ze to nie je chyba nejakeho senzora z ktoreho sa berie hodnota na zaklade ktorej sa vypocitavaju pozadovane volnobezne otacky. Uvazujem dobre?
lenivo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 7
Registrován: stř 18. říj 2017 8:37:17

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod lenivo » pon 20. lis 2017 17:31:09

Este jedna vec, dal som dolu kryt z klapky takze som videl dnu, po starte pri pridani a ubrani plynu sa to chovalo tak, ze klapku motorcek otvoril az ked otacky klesli velmi dolu. Takze pri pridani sa otacky zvysili, pri ubrani spadli az napr. na 600 (nevidel som kolko lebo som bol pri motore) a potom ked motorcek otvoril klapku tak sa opat zdvihli na hodnotu aka ma byt.
lenivo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 7
Registrován: stř 18. říj 2017 8:37:17

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod Papi » úte 21. lis 2017 1:24:24

Otacky se pocitaji z cidla kliky, cidlo kliky ti urcuje polohu kliky dvakrat za kazdou otacku. Ridi se tim vstrikovace a zapalovani. S takovym mnozstvim chyb, aby to rozhodilo snimane otacky, by ten motor snad ani nebezel.

S tim zvysenim otacek je to jak kdy, sam jsem v tom nenasel system - jednou mi to hodi vyssi otacky, jindy ne. Ted v zime mi to spis startuje na 700RPM, takze v tom chyba snad nebude.
Obrázek
Felicia Sport Line 1.3MPI
Papi
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 249
Registrován: pon 24. bře 2014 20:58:51
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou

Re: Zly volnobeh po starte v chladnejsom pocasi

Příspěvekod lenivo » úte 21. lis 2017 16:33:20

Myslel som tie pozadovane otacky. Ze RJ vypocita podla teploty motora, vzduchu, tlaku vzduchu a podla toho co pises, tak aj podla pozicie hviezd :D ze otacky by mali byt 1000 ale budu 700 v skutocnosti a aj RJ bude vediet ze su 700. Teda bude rozdiel medzi pozadovanym stavom a skutocnym stavom.
lenivo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 7
Registrován: stř 18. říj 2017 8:37:17


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků