Stránka 1 z 1

Vynechávání benzínu.

Napsal: úte 06. bře 2018 22:08:09
od BartS
Zdar a sílu. Když sem měl rezervu tak mi třeba jednou za 5 km při sešlápnutém podálu najedou (asi přestal jít benzín) a auto jelo jen setrvačností a cca za 3 sekundy při pořád stejné poloze na plynu se to zase chytne. Čím míň benzínu v autě je tím častěji to dělá. Když je třeba 5L tak to takhle vynechá třeba 6x na 4km. Když se tohle vynechávní stane při volnoběhu motor samozřejmě zdechne protože pri 800 ozáčkách těch pár sekund bez benzínu je prostě smůla. Auto je i takové neplynulé akceleraci. Když je v nádrži třeba 10L+ tak to nedělá

Vzuchovej filtr mám novej, pak mě napadl benzínovej filtr ten budu měnit zejtra, pak už mě napadají jenom svíčky?
1,3 mpi 40 KW

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: úte 06. bře 2018 22:42:12
od Maty
A to si teďka děláš srandu nebo to myslíš vážně ? :?

Máš v nádrži málo benzínu .. ten se tam zmítá ze strany na stranu občas čerpadlo něco nasaje a občas prostě nemá co .....

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: úte 06. bře 2018 23:07:39
od BartS
Tak to bych pochopil třeba při těch 5ti litrech ale při těch 8smi litrech že by to cukalo to se mi nezdá ( a hlavně sem o tom ještě neslyšel že by to někomu dělalo ) . A na volnoběh na místě se auto dle mého moc nezmítá ...

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: stř 07. bře 2018 6:52:07
od Maty
Nejezdi na rezervu a tankuj benzín .... pak se ti to taky nebude stávat.

Maximálně co můžeš zkusit. Vyndat čerpadlo z nádrže, rozebrat, vyčistit (jsou tam sítka).

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: stř 07. bře 2018 8:22:00
od 103457
Jstli to má přímou souvislost s hladinou benzínu v nádrži, tak to svíčky nebudou.
Prostě to je nízká hladina, není co řešit. Netankuj do prázdný nádrže, ale jen do poloprázdný. Tzn jak máš půlku, tak 20 litrů dotankuj a máš svatý klid. Navíc máš jistotu, že kdykoiliv sedneš do auta můžeš kamkoliv vyrazit bez obav, že třeba prvních 200km nenarazíš na otevřenou pumpu.
Dělám to tak celý život a je to za stejný peníze. Ještě nikdy jsem u žádnýho svýho auta nezkoušel kolik najedu na hladový oko nebo kolik asi mám v nádrži, když mi začne svítit. Vlastně ani nevím, jestli ta žárovka funguje. :lol:

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: stř 07. bře 2018 8:31:42
od Rob
.... ono tohle ježdění na posledních pár litrů v nádrži je dosti ošemetná věc. Zvlášť lidi co mají LPG a dělají to takto by mohli vypravovat. Dlouhodobě je třeba mít aspoň 1/4 nádrže plnou benzínu, jinak mimo zmíněné problémy dáváš na prdel čerpadlu. Při dlouhodobém provozu v tomto režimu s hladovým okem se čerpadlo nechladí benzínem jak by mělo a po určité době se zadře, nedává potřebný tlak, což se ještě násobí v kombinaci s neměněným palivovým filtrem. Už jsi ho vyměnil, jak jsi psal v prvním příspěvku? Tím bych začal, pak bych zkusil nabrat aspoň 1/2 nádrže, nejlépe však plnou (záleží jako rychle ji vyjedeš, jezdit na jednu nádrž 3 měsíce není ideální) a uvidíš, jak se to bude projevovat. Pokud to bude zlobit, tak se čerpadlu stalo výše popsané a bude třeba ho vyměnit.

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: stř 07. bře 2018 11:01:40
od BartS
TO je mi jasný že plná nádrž jak píšete je lepší ja jen že u nikoho s kamarádu co maj Feldy sem se s tímhle nesetkal takže sem to nepovažoval za OK stav.... Takže sem to chtěl vyřešit.
Palivovej filtr vyměněnej a zatím bez problému. Ale vidím že by nebylo i na škodu vyměnit sítko na čerpadla.

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: stř 07. bře 2018 11:54:25
od Rob
...sítko netřeba měnit, jestli teda nebude extrémně zahnojený. stačí ho vyndat a propláchnout pod tekoucí vodou, nechat uschnout a je vystaráno. Pokud by bylo zašpiněný více, pomůže kartáček na zuby - netlačit, ale jemně jím usazeniny odstranit. Čerpadlo je takovej trochu ježek v kleci, ale je tady na fóru (nebo v DP) spousta návodů jak ho rychle a jednoduše vyndat. Když se to umí, je to práce na 10 minut.

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: stř 07. bře 2018 21:06:42
od Maty
žádnej ježek ....sklopíš sedačky, dáš pryč koberec, vydloubneš víko .. odpojíš hadice, odpojíš elektriku .... povolíš matici (opatrně ... třeba kladivem a šroubovákem) Pak už zbyde jenom vyndat čerpadlo ven a neohnout plovák ;-)

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: úte 13. bře 2018 8:08:52
od Rob
..jo, pro člověka kterej to dělal desetkrát to fakt žádnej ježek není. Myslel jsem pro toho, kdo to nikdy nedělal a s budovatelským nadšením a bez jakékoliv teoretické průpravy se do toho pustí s vidinou, že to má za pět minut hotové :shock: . Každopádně si dovolím ten tvůj návod doplnit o jednu zásadní informaci: Při vytahování čerpadla z nádrže je třeba nadzvednout benzínové hadice které jsou na čerpadle v nádrži NAD ČERPADLO, jinak ty hadice překáží a čerpadlo nejde vyndat a to ani po dobrém ani po zlém. V přirozené pozici jsou tyto hadice obtočené okolo sacího koše čerpadla a v tomto stavu bez nadzvednutí hadic čerpadlo ven vyndat nejde.

Takže asi tak...

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: úte 13. bře 2018 22:26:11
od mikka
Mě šlo čerpadlo ven i bez odpojování hadic.
Jen bylo nutné vyndat těsnění z hrdla nádrže.

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: stř 14. bře 2018 7:40:56
od Rob
jj, já jsem taky nic o odpojování hadic nepsal, jen o nutnosti je při vyjímání čerpadla ven z nádrže nazdvihnout, což není úplně samozřejmé a dost lidí se s tím dlouho trápí než na to přijdou... :-) . Těsnění jde obvykle ven samo při vytahování čerpadla - zachytí se o jeho hranu a je venku...

Re: Vynechávání benzínu.

Napsal: sob 31. bře 2018 23:04:50
od MIKO94
Mohu potvrdit vlastní zkušenost :D

Jezdil jsem velmi často na rezervu a když už jsem měl opravdu málo benzínu (hluboko pod hranicí rezervy) tak mi v kopci motor taky občas proškytnul. Nakonec, jelikož jsem měl ucpaný palivový filtr a jezdil jsem převážně na rezervy (v horizontu 20 tisíc km), tak se to podepsalo na čerpadle, které čeká výměnu za nové. Ze Španělska za 1.800 Kč (nechci Čínu) a k tomu mám ještě naplánováno vysátí veškerého obsahu z nádrže a vyčištění nádrže + nalití additiva na pročištění trubek a agregátu). Do poloviny měsíce musím dávat pozor, jak moc prudce sešlapuju motor, jak prudké kopce vyjíždím, nesmím jet po dálnicích/rychlostních silnicích určených rychlostí 110-130 km/h kvůli akceleraci) atd. :rambo:

Svíčky podle toho kdys je měnil, jaké máš jízdy (studené krátké/teplé dlouhé) a hlavně jestli máš ty předepsané přímo pro tvůj motor. Také by nebylo od věci zkontrolovat palivový filtr, případně ho vyměnit, nebo tu ještě je otázka ve funkčnosti lambdy sondy. Nemluvím o výpisu chyb z ŘJ když už bys chtěl být tak aktivní...

:!: U toho čerpadla mi bylo doporučeno, abych ho nerozdělával ale rovnou abych ho vyměnil (kvůli zadření) a navíc tam existuje určité velké riziko, že pokud uděláš něco špatně při rozebírání/skládání tak se následky mohou projevit při otočení klíčku do zapalování, ale to už je pozdě... takže asi dám na odborné rady, aneb „teď už vím, že na odbornou práci mají být odborníci" ;)

Všechno (nebo většina věcí) se dá samozřejmě zdiagnostikovat a zkontrolovat, jak proměření tlaku čerpadla tak funkce lambdy sondy (nechával jsem si proměřovat i kompresi ve válcích, ale to snad není tvůj případ), ale druhá otázka je, jestli máš dost zkušeností to řešit nebo to dát do servisu kam převážně jezdíš a požádat je, ušetříš práci, akorát to není zadarmo, že. Já co můžu, tak nějaké drobnosti, jako určitá oprava karoserie, oprava/výměna částí interiérů si udělám sám, ale třeba motormanagement, výměna dílů v podvozku atd. už nechávám na odbornících, nejsem vyučený automechanik :)