Stránka 1 z 1

Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: pon 28. kvě 2018 10:21:48
od Drako
Čaute všichni, mam dotaz, vydrží motor 1.3 Mpi 9000 rpm????????

Re: Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: úte 29. kvě 2018 18:13:45
od franci13
Určitě. Ale připrav si ještě jeden na výměnu.

Re: Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: stř 30. kvě 2018 8:20:55
od Rob
... v sériovém provedení to motor zvládne možná jednou a dost pravděpodobně naposled. Přečti si něco o stavbě závodních motorů a dozvíš se, co všechno je třeba k dosažení takových výkonů/otáček změnit. Jsou to dost zásadní zásahy do konstrukce motoru, které navíc musí být přesně vypočítány, aby motor takovou zátěž vydržel ne jenom jednou nebo dvakrát. Od silnějších pružin ventilů a úpravu vačky přes kované ojnice a písty, jiné kroužky, jiné vstřiky a snížení hmotnosti rotačních hmot - setrvačník atd. Dost pravděpodobně bude třeba jiná vodní pumpa a chladič, což už jsou detaily. Úprava softwaru ŘJ už je to poslední.

Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".

Nicméně bez podrobných znalostí a zkušeností se stavbou motorů bych se určitě do úprav motoru pro 9000 ot/min. nepouštěl. Pokud tedy máš svůj motor rád a chceš ho ještě používat. Pokud ti nevadí že velmi pravděpodobně skončí na vrakovišti, směle do toho! :-)

Re: Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: stř 30. kvě 2018 9:18:52
od Papi
Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".


Zrovna tohle bych nepovazoval za jednouchou upravu :D Kdyz uz vymena motoru, tak za neco podobnyho originalnimu AEE. Treba AUB, 1.4/16V 74kW jde relativne snadno do seriovych uchytu a puvodni pohonny ustroji by to melo pobrat.

Re: Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: stř 30. kvě 2018 9:36:02
od Rob
Netvrdím, že to je jednoduché... rozhodně je to ale mnohem jednodušší než přestavba originálního motoru tak aby vydržel 9000 ot/min a nezničil se při prvním pokusu jich dosáhnout. Samozřejmě zástavba typově stejného motoru bude jednodušší, zase ale ten poměr výkonu 74 kW vs 110/132 kW je nebe a dudy. Záleží na co se panáček cítí... ale jestli se cejtí na úpravu sériového motoru aby dosahoval 9000 ot/min, tak bude výměna za typ AUQ práce s jedním prstem v nose. Tak asi tak.... ;-)

Re: Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: stř 30. kvě 2018 9:52:40
od Jyrgen
Nechci shazovat autora příspěvku, promiň. Ale upřímně člověk co se na takovouhle otázku zeptá na internetu nejspíš nemá žádnou zkušenost, jen o tom polemizuje a netuší co úpravy motorů nebo swap za něco výkonějšího vůbec obnáší, takže není ani moc reálně, že se do toho vůbec někdy pustí....
sorry, ale musel jsem :shaking2:

Re: Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: úte 12. čer 2018 22:50:52
od Drako
Dobrý pánové, tak pro upresneni, opravama a upravama skodovek se zabyvam od roku 1998, jinak sem mezi nima vyrustal, tudiz nejake zkusenosti myslim mam. Nejsem uplnej magor a nikdy by me nenapadlo to ani zkouset, ptal sem se pouze z duvodu ze to chtel vedet kamarad i od nekoho jineho nez ode me. Chce s takhle upravenou feldou priject na sraz, pokud bude. Caute a dík

Re: Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: stř 13. čer 2018 8:53:43
od Jyrgen
V tom případě promiň za můj příspěvek, každopádně měl si to napsat rovnou a neměli bysme tě za klasického internetového kecálka... :)

Re: Úprava omezovače otáček

PříspěvekNapsal: stř 13. čer 2018 9:49:07
od Drako
To je v pohode, reagoval sem na nekoho jiného.