Úprava omezovače otáček
Úprava omezovače otáček
Čaute všichni, mam dotaz, vydrží motor 1.3 Mpi 9000 rpm????????
Re: Úprava omezovače otáček
Určitě. Ale připrav si ještě jeden na výměnu.
Re: Úprava omezovače otáček
... v sériovém provedení to motor zvládne možná jednou a dost pravděpodobně naposled. Přečti si něco o stavbě závodních motorů a dozvíš se, co všechno je třeba k dosažení takových výkonů/otáček změnit. Jsou to dost zásadní zásahy do konstrukce motoru, které navíc musí být přesně vypočítány, aby motor takovou zátěž vydržel ne jenom jednou nebo dvakrát. Od silnějších pružin ventilů a úpravu vačky přes kované ojnice a písty, jiné kroužky, jiné vstřiky a snížení hmotnosti rotačních hmot - setrvačník atd. Dost pravděpodobně bude třeba jiná vodní pumpa a chladič, což už jsou detaily. Úprava softwaru ŘJ už je to poslední.
Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".
Nicméně bez podrobných znalostí a zkušeností se stavbou motorů bych se určitě do úprav motoru pro 9000 ot/min. nepouštěl. Pokud tedy máš svůj motor rád a chceš ho ještě používat. Pokud ti nevadí že velmi pravděpodobně skončí na vrakovišti, směle do toho!
Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".
Nicméně bez podrobných znalostí a zkušeností se stavbou motorů bych se určitě do úprav motoru pro 9000 ot/min. nepouštěl. Pokud tedy máš svůj motor rád a chceš ho ještě používat. Pokud ti nevadí že velmi pravděpodobně skončí na vrakovišti, směle do toho!
Re: Úprava omezovače otáček
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:59:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Úprava omezovače otáček
Netvrdím, že to je jednoduché... rozhodně je to ale mnohem jednodušší než přestavba originálního motoru tak aby vydržel 9000 ot/min a nezničil se při prvním pokusu jich dosáhnout. Samozřejmě zástavba typově stejného motoru bude jednodušší, zase ale ten poměr výkonu 74 kW vs 110/132 kW je nebe a dudy. Záleží na co se panáček cítí... ale jestli se cejtí na úpravu sériového motoru aby dosahoval 9000 ot/min, tak bude výměna za typ AUQ práce s jedním prstem v nose. Tak asi tak....
Re: Úprava omezovače otáček
Nechci shazovat autora příspěvku, promiň. Ale upřímně člověk co se na takovouhle otázku zeptá na internetu nejspíš nemá žádnou zkušenost, jen o tom polemizuje a netuší co úpravy motorů nebo swap za něco výkonějšího vůbec obnáší, takže není ani moc reálně, že se do toho vůbec někdy pustí....
sorry, ale musel jsem
sorry, ale musel jsem
Škoda Felicia 96' | 1.3 BMM 40kW +steroidy| HP Sporting | Rial 16" viewtopic.php?f=16&t=37170
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV
ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV
ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
Re: Úprava omezovače otáček
Dobrý pánové, tak pro upresneni, opravama a upravama skodovek se zabyvam od roku 1998, jinak sem mezi nima vyrustal, tudiz nejake zkusenosti myslim mam. Nejsem uplnej magor a nikdy by me nenapadlo to ani zkouset, ptal sem se pouze z duvodu ze to chtel vedet kamarad i od nekoho jineho nez ode me. Chce s takhle upravenou feldou priject na sraz, pokud bude. Caute a dík
Re: Úprava omezovače otáček
V tom případě promiň za můj příspěvek, každopádně měl si to napsat rovnou a neměli bysme tě za klasického internetového kecálka...
Škoda Felicia 96' | 1.3 BMM 40kW +steroidy| HP Sporting | Rial 16" viewtopic.php?f=16&t=37170
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV
ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV
ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
Re: Úprava omezovače otáček
To je v pohode, reagoval sem na nekoho jiného.