Stránka 3 z 3

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: čtv 13. čer 2019 14:02:16
od Rob
.... tak mám podobný problém u otcovy felicie. Po startu drží zvýšené otáčky, cca 1100-1200 ot/min, ani po jemném sešlápnutí akceleračního pedálu otáčky nespadnou (někdy). Stává se to sporadicky, vždy po startu studeného motoru, nezávisle na ročním období, řekl bych tak při jednom z pěti startů. Při rozjezdu i při další následné akceleraci na každý rychlostní stupeň cítím, že to "není ono", nechce se tomu do otáček, mírně cuká. Negativní projevy zmizí tak během 2-3 km, poté už jízda normální bez problémů. Felicia 1,3 MPI 40 kW, najeto 90 kkm, rv 1999. Spotřeba lehce přes 5 l/100 km. Když motor během těch 2-3 km zhasnu a znovu natočím, problém pokračuje. Paměť závad čistá, nové svíčky DR15TC, nový vzduchový filtr MANN, nové čidlo vody a čidlo vzduchu - originální z jiného auta, které prokazatelně funguje bez závad, klapka vyčištěná a udělané základní nastavení a reset ŘJ, zároveň seřízeny ventily. nový palivový filtr MANN před 3 lety/20 kkm. do benzínu leju vif, tankuji u čerpací stanice kde beru i pro jiná vozidla - bez závad. Projel jsem relevantní svorkovnice od motormanagementu a prostříkal kontaktsprejem a zkontoroloval piny a případnou korozi - bez závad. Má někdo nápad, čím to?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pon 17. čer 2019 11:52:41
od Rob
Byl jsem si téměř jistý, že tím to nebude, nicméně přesto jsem provedl pokus vyměnit zapalovací lištu. Můj předpoklad se potvrdil, problém se opakuje i s novou lištou. Takže už fakt nevím... Bohužel 40 kW ŘJ nejsou tak dostupné, abych si byl schopen ji někde vypůjčit - předpokládám, že problém je někde v motormanegementu a jiná ŘJ by problém třeba vyřešila. Znovu jsem resetoval ŘJ a nastavoval klapku, ale bez úspěchu. Pokud by někoho něco napadlo, budu rád za každý podnět... díky

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pon 17. čer 2019 15:45:42
od ferdamravenec
vypíchnout piny ze svorkovnice pro čidlo vody a projet je tenkým pilníčkem na nehty a vrátit zpět

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pon 17. čer 2019 18:41:48
od MIKO94
A co bowden plynu? Máš skoro stejné příznaky, jako já. Zkusil bych to lanko a to co píše ferda. Čím větší šaškování s tím, tím větší volovina :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pon 17. čer 2019 18:51:21
od Rob
Díky za rady. Zkusím oboje a dám vědět jestli to pomohlo

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pon 17. čer 2019 20:51:12
od kater
Píšeš ,že máš čidlo teploty vody nové, ale aké.Doma mám 3 nové a každé ukazuje inak a samozrejme zle. Až štvrté čidlo origo Luxemburg fachči dobre a aj hodnoty odporu pri meraní na kontaktoch čidla sú správne.Nové neznamená dobré.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pon 17. čer 2019 21:13:13
od Rob
Díky za radu. Ale v příspěvku jsem psal,že mam čidlo originální tzn. elth Luxemburg. Původní čidlo bylo te samé značky. Měl jsem to na vagu a teploty to ukazovalo správně jak studené tak ohřáté. Čidlem teploty to nebude, tím jsem si jistý

Plynové lanko od klapky pro jistotu zkontroluji, ale jsem si jistý že tím to nebude. Pokud by bylo opravdu nepřiměřeně napnuté, byla by klapka mechanicky lankem stále pootevřená a zvýšené otáčky by držely po celou dobu spuštěného motoru. Zde vyšší otáčky drží jen po určitou dobu, cca 5-7 min, typicky než se motor ohřeje na nějakou teplotu. Nicméně ani jedno z teplotních čidel to nebylo... No zkusím ty piny vyšťourat a vyčistit (obrousit),jestli se to povede. Při pohledové kontrole ale ani náznakem zkorodované nebyly, i tak jsem je pro jistotu prostříkl kontakt sprejem,ale nepomohlo to. Auto je celoročně garážované a má najeto 90 kkm. Uvidíme co to udělá po rozebrání pinů....

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 8:04:47
od Rob
Takže plynové lanko bylo správně napnuté, nebylo volné ani natažené. tak jsem s tím nic nedělal. Zkoušel jsem i rozebrat svorkovnici, je na to prý nějaký instrument, ale pekelně drahý. Dá se to prý udělat i kancelářskou sponkou, ale to se mi teda nepodařilo, nemám na to zřejmě ten správnej grif. Nechtěl jsem za to nějak humpolácky tahat, abych něco neurval a při použití mírné síly to nešlo. Ferda bude mít ty vypichováky určitě doma, ale já jsem je doposud nepotřeboval a velkou investici do nich nechci dělat. Dá se to rozebrat nějakým jiným způsobem, než tím vypichovákem?

Jinak ty konektory jsem znovu u čidla vody pečlivě kontroloval a není na nich ani náznak koroze, poškození nebo nějakého špatného dotyku. Nicméně pokud se mi povede piny vypíchnout, určitě je zkontroluji...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 9:39:04
od MIKO94
Ty kancelářské spony se nejlépe dají použít na tyhle piny https://www.autokabel.cz/image/cache/ca ... 50x500.jpg (nejvíc se mi osvědčily sponky při vypichování kontaktů v pátých dveřích. S těmi kolíky už je nehorázné s*aní, ale taky to jde, i když se mi to povedlou pouze na jedné svorkovnici, avšak se přitom zdeformuje prostor na ten kolík ve svorkovnici. Máš pravdu, nesmíš za to příliš rvát, jinak vytrhneš kontakt. Jestli má někdo ty vypichováky k dispozici, tak bych to upřednostnil. Ve Škodovce je mají, ale za patnáct karlíků jeden :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 9:44:38
od Rob
ať si je škodůvka za ty peníze strčí naštorc do zádele :-D. našel jsem je zde, ale to čekání... minimálně měsíc :hlava:

https://www.aliexpress.com/item/3289106 ... st=ae803_4

no kdyby někoho ještě něco napadlo, jak to inteligentně a bez pomocí speciálního nářadí vytáhnout, budu rád. Nicméně, podle vzhledu a podle toho jak je z vozidlem zacházeno (garáž celoročně) si moc nemyslím, že zrovna zde bude problém :(

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 10:52:16
od ferdamravenec
https://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz ... 260002.jpg

nebo třeba v obyč stěračích je po stranách nerezová lišta

já to měl pohledově taky čistý , prostříkal jsem to nepomohlo to ,
a myslel jsem že to bude zoxidovaný v přechodu vodič - pin , nebylo
ukořistil jsem tenký pilníček na nehty projel a bylo opraveno , no a jenom tři měsíce trápení než jsem na to přišel

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 10:57:53
od Rob
díky za radu, zkusím to určitě. ta nerez lišta v gumě stěrače mi přijde dost široká, ale zkusím ji tam nacpat, případně ještě zkusím znovu tu kancelářskou sponku, jestli se mi to podaří napodruhé... bylo by to fajn, kdyby to bylo ono... díky. dám určitě vědět jak to dopadlo :thumright:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 11:02:01
od ferdamravenec
ta lišta se musí spilovat na vhodný rozměr

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 11:12:32
od Rob
jj... koukám na to tvoje udělátko z drátu, pokud to jde tím, mělo by to jít i tou kancelářskou sponkou. seženu nějakou co nejtenčí a zkusím znova. Ještě se tě zeptám, jak má ten pin tvar = , mám tu sponku strkat k tomu pinu zleva a zprava → = ←
nebo shora a zespoda ?

=

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 20:56:27
od Rob
Tak se mi to nakonec povedlo tou kancelářskou sponkou. Měl jsem doma ustřižený kabelový svazek z vraku, tak jsem vyzkoušel na něm a podařilo se :thumright:

https://robertx.rajce.idnes.cz/Konektor ... 204335.jpg

https://robertx.rajce.idnes.cz/Konektor ... 204316.jpg

Pin se teda musí vypíchnout shora a zespodu, nikoliv že stran. Dnes jsem to nacvičil,zítra to vezmu naostro. Tak jsem vážně zvědav, jestli to pomůže... Dám vám sem vědět... Zatím díky všem za nápady..

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pon 24. čer 2019 7:29:48
od Rob
Nazdar všem. Takže po víkendovém provozu zatím po doporučeném vypíchnutí a obroušení pinů zatím bez závad. Ale ještě není vyhráno, protože závada se objevovala sporadicky, třeba jednou-dvakrát za týden. Někdy prošla i bez povšimnutí, protože autem jezdí hlavně otec a manželka, takže ti si toho často ani nevšimnou. Nicméně mám z toho dobrý pocit, i když moc se mi zkraje nechtělo věřit, že může být problém způsobený tímto. Takže uvidíme, ale zatím myslím, že je vyřešení problému na dobré cestě... díky Ferdo :thumright:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: ned 30. čer 2019 9:08:07
od Rob
..tak bohužel. Dnes se opět "problém" projevil, opět zvýšené otáčky a špatný projev motoru zastudena. Obroušení pinů tedy bohužel nepomohlo. Pokud by někoho ještě něco napadlo, budu rád, když mi napíšete..

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: úte 02. črc 2019 21:59:45
od ferdamravenec
když to udělá zkus zakvrdlat svorkovnicí , když se to srovná tak tam problém pořád je
vono tam moc věcí není , čidlo vody , vzduchu , lambda , snímač otáček??
pak jedině klapka

podle DP proměřit odpor kablíků čidlo-řj

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 03. črc 2019 12:16:09
od Rob
Zkusím zamlet s tou svorkovnicí, až to bude zlobit. Jinak jsem si říkal, že bych možná mohl odpojit čidlo vody ze svorkovnice úplně a zkusit, zda to bude zlobit nebo ne. Na snímač otáček jsem se chystal, ale moc tomu nedávám. Ta klapka je pravděpodobnější... no ještě zkusím vyzkoušet. Lambda dělá pěknou křivku, záznam v paměti závad není žádný...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 11. zář 2019 9:03:03
od Rob
No, tak zatím tápu a točím se v kruhu. Vyměněno čidlo teploty vody za fungl nové originál ELTH, snímač otáček, snímač teploty a tlaku vzduchu, klapka, těsnění pod klapku, nové svíčky na jaře a jiná zapalovací lišta. Na radu Ferdy vypíchnuté piny svorkovnice čidla vody a projeté pilníkem, několikrát čištěná klapka + provedený reset a nastavení - a výsledek 0. Prostě občas po startu (vždy po studeném) se zvýšené otáčky drží cca 2 km a špatně to táhne, jako by byla spíš bohatá než chudá směs. Troufnu si říct, že zapalováním to není, neškube to, nevynechává, ale jakoby se to dusí. Po těch cca 2 km to už jede pěkně, táhne pravidelně bez zaváhání.... tak fakt nevím. Lambda myslím, že to nebude, protože ta rozhodně okamžitě po startu nic nereguluje, dokud se nezahřeje. Navíc auto má cca 92 kkm a na etanol vůbec nejezdila, takže lambda bude OK. Navíc paměť závad je stále bez záznamu.

Kdyby někdo měl nápad, sem s ním...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 11. zář 2019 20:22:28
od Maty
Jen se zeptám ... když jsi nastavoval škrtící klapku ... skončilo základní nastavení úspěšně a jaké byly hodnoty na klapce?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: stř 11. zář 2019 20:48:43
od Rob
Reset i základní nastavení proběhlo v pořádku, snad nikdy nepamatuji, že by se základním nastavením byl kdy nějaký problém, to spíš s tím resetem v simos manageru bývala občas potíž že reset neproběhl na 100% a musel se opakovat. Ale to není tento případ, vše proběhlo korektně. Hodnoty na klapce si bohužel nepamatuji, skrínšot jsem si nedělal. Ale nebyl by problém provést to znovu, nicméně dělal jsem to na dvou pečlivě vyčištěných klapkách a výsledek nebyl žádný.... :-(

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: čtv 12. zář 2019 6:28:18
od Maty
já třeba teďka doma řešil problém u otce na 1.3MPi kdy mě z 4 klapek nešla nastavit správně ani jedna.

Reset v simos manageru je sice fajn, ale ve VAgu když se dělá základní nastavení tak tam už to neklaplo. Buď se základní nastavení nepovedlo ( sekvenci bitů co značí, že vše OK je 0100 - cokoliv jiného je špatně) a nebo klapka měla špatné hodnoty (mají být 4,29 a 3,98 )

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: čtv 12. zář 2019 7:49:10
od Rob
zdar, díky za odpověď. Rukama už mi prošlo hodně felicií, reset a základní nastavení jsem dělal nesčetněkrát, ale nepamatuju si, že by u některé byla hodnota 4,29. Starší klapka už prostě tak nedovírá jako nová, zřejmě kvůli unavené pružině. Nicméně i s klapkou s nižší hodnotou nepamatuji ten problém, že by trpěla na zvýšený volnoběh - navíc pouze zastudena. Spíš mám z toho takový pocit, že vstřiky dávkují více paliva než mají a auto se dusí. Nicméně nevím na základě čeho, když jsem všechny relevantní snímače povyměňoval a problém přetrvává. I když může to být i obráceně, že je směs chudá a dušení má příčinu v tom.

Nicméně po zahřátí je volnoběh naprosto stabilní, motor běží "nakulato", pokud by byla klapka nedovřená, měly by být zvýšené otáčky neustále. Navíc naprosto totožný problém trvá při montáži dvou různých klapek, které jinde fungují bez problémů.... Troufám si tvrdit, že v klapce problém nebude.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: čtv 12. zář 2019 22:25:12
od ferdamravenec
helej v příručce je napsáno , takhle nějak : je li vše v pořádku a problém přetrvává , vyměňte řídící jednotku


a ještě : zkusil jsi jiný motorový svazek ?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2019 6:59:48
od Rob
Zdar, ŘJ mě taky napadla, ale bohužel mám poměrně nerozšířený typ 40 kW MPI, takže ŘJ na zapůjčení nebo i sehnání je problém. Už se po ní dívám různě po inzercích a po vrakovištích. Svazek náhradní doma mám, ale ještě jsem ho nevyzkoušel...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2019 8:37:04
od Rob
Ještě se zeptám všech, co mají feldu 1,3 MPI, zejména verzi 40 kW: Není možné, že se jedná o vlastnost auta a o žádnou chybu se nejedná? Vzpomínám si na tatového fazola, který měl dodělaný ruční sytič a který se zastudena na sytič choval prakticky stejně. Vím, že nová ŘJ pro 50 kW MPI od r. 2000, typ 5WP4329 který se vyráběl od. 1.1.2000 -> , okamžitě po startu a jemném dotknutí se akceleračního pedálu snížila otáčky na 750-800 ot/min. Nicméně nevěřím, že by všichni zde měli pouze tento nejnovější typ a starší neměl nikdo. Je možné, že tady řeším problém, který vlastně problémem není...

budu vděčný za každou reakci, díky

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2019 16:06:40
od MIKO94
Zdar, těžko říct, jestli se jedná o chybu.
Zkoušel jsi měnit čidlo na chladiči? Mě to během léta až do zimy blblo, pak to fungovalo normálně a hned na jaře mi odešlo to čidlo. Nechal jsem ho vyměnit a od té doby to už funguje normálně. Sice mi to při startu ještě jako přizvedává na tisícovku otáček, ale stačí ťuknutí do pedálu a funguje to jak má.

Předloni jsem měl pro změnu v létě anomálii, že když jsem chtěl startovat, tak startér byl nějaký utahaný :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2019 16:33:36
od Rob
Ahoj, díky za tip. Ale čidlo na chladiči s tím na 100% nemá co do činění. To že ti to přestalo zlobit když jsi ho vyměnil je pouhá náhoda. Čidlo není součástí motormanagementu, je to prostý termospínač sahary. Není vůbec zapojen do okruhu s řídící jednotkou, je na ní naprosto nezávislý. Přesto jsem ho letos na začátku léta měnil za spínač ke škodě 105, který má nižší spínací teplotu, konkrétně spíná větrák když je na budíku ca 95°C. Mám to kvůli ochraně těsnění pod hlavou. Dělalo to před výměnou spínače a dělá to i po ní.