Stránka 2 z 3

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: čtv 30. srp 2018 19:30:42
od MIKO94
Jelikož pročištění svorkovnic nepomohlo, spáchal jsem včera výměnu těsnění na sání/výfuku + těsnění k prvnímu dílu výfuku. :king:

Celá práce trvala nějaké 4 hodiny (vzhledem k první přímé demontáži a montáži dílů přidělaných k motoru + dostávání se přes zarezlé matice a složité dostání matky z šteftu u těsnění na první díl výfuku, kterému chybělo kus závitu. :|

Po sundání výfukového potrubí jsem viděl na motoru kolem těsnění spoustu bordelu (asi zaschlý olej či co), tak jsem to sundávat pomocí hadru a prstů (nechtěl jsem použít ocelový kartáč kvůli případným škrábancům), co to šlo na maximum. Mezi výfukovým potrubím a prvním dílem jsem už musel použít kartáč, protože těsnění na tom relativně dobře drželo, ale stavem nic moc a navíc na těch spojích byl bílý povlak z těsnění, který jsem vydrbal.

Těsnění, co bylo na motoru, tak střed ještě relativně byl dobrý, ale ta boční těsnění už byla tloušťkou jaksi lízlá. Za potrubím těsnění bylo nejhorší - porovnával jsem ho s originálem, co jsem montoval, a rozdíl tloušťky těsnění byl poloviční.

Po opatrném nasazení těsnění jak na motor tak na potrubí následovalo opětovné skládání, včetně dávání nových matek a podložek. Štefty jsem pouze nastříkal konkordem, protože jakoukoli další práci přímo se štefty byl dělat ani nemohl (nemám nástroje, ani prostor - navíc celý proces byl na parkovišti před vchodem paneláku a přístup pod kapotu byl pouze ze shora. Seřízení škrtící klapky byl teda relativně problématické, protože se mi to povedlo vyresetovat až napošesté (buď nemožnost komunikace s jednotkou, nebo problém se zápisem nebo timeout. Seřízení bylo podle předepsaného způsobu.

Jediné „fiasko", které jsem udělal (další volovinu vědomě nevím), bylo dání matek s těmi umělými kroužky na čepičkách (samojistící matky), takže po startu se začalo lehce kouřit z motoru :o :shaking2: a já chytil záchvat hysterie, takže jsem okamžitě vypnul motor a preventivně odpojil baterii. Ráno jsem musel vstávat do práce už ve tři a na auto jsem sáhnul až odpoledne, kdy jsem potřeboval odbornou radu, jak s tím. Nakonec to čudit teda přestalo, později jsem zjistil, že se čudilo právě z těch matek. Dodělával jsem ještě pár restů a znova jsem přeresetoval škrtící klapku (povedlo se již napoprvé), protože jsem při zpětné montáži zapomněl zapojit snímač chladící kapaliny. Pak jsem již dělal zkouškové „záběhové" jízdy s kontrolou po každých dvou kilometrech, nakonec jsem jel nějakých cca 25 km a kontroloval jsem prostor motoru v polovině a na konci jízdy. Vše vypadá, že je v pořádku.

Posílám nějaká foto, jenom bohužel z mobilu, který nemá tak dobrou kvalitu a už se vybíjel, proto málo fotek. Foťák se mi rozbil. Držte mi palce, jak to bude od zítra šlapat :salut:

Foto:
https://ibb.co/nhvYSp
https://ibb.co/mJ0NL9
https://ibb.co/ePQYSp
https://ibb.co/cFZ4YU
https://ibb.co/b8kdtU
https://ibb.co/f1XPYU
https://ibb.co/hqLBDU
https://ibb.co/dWGjYU
https://ibb.co/c79Snp
https://ibb.co/byU4YU
https://ibb.co/nRz4YU
https://ibb.co/hC17np
https://ibb.co/ggy909
https://ibb.co/evFYSp

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pát 31. srp 2018 20:52:30
od Rob
To je prima že se povedlo. Snad to konečně povede ke kýženému výsledku. Na pripecenou mastnotu je dobrej kartáček na zuby namočený v benzínu, čistil jsem s ním i klapky na které třeba 100 kkm nikdo nesáhl. Rozhodně to jde lépe než jenom hadrem.
4 hodiny je normální doba, jestli jsi to dělal poprvé, je to dobrý. Napodruhé už to bude malina. U takovýchto zapeklitých spojů je dobré při demontáži namazat závity měděnou vazelínou. Případná další demontáž je pak mnohem snazší.
No taky bych byl lehce nervózní kdyby se mi zacalo coudit zpod kapoty. Zažil jsem to před půl rokem, odešlo mi tesneni pod víkem ventilů u Octavie a tekl mi olej na svody.

Co se týká pruzinek na zapalovací liště, doporučuji je sundat-jde to lehce, a prostriknout také kontakt sprejem. Dělám to vždy při výměně svíček. Rozhodně to ničemu neublíží.

Kostra čerpadla je na levé zadní svítilne - na straně řidiče

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 02. zář 2018 12:13:06
od MIKO94
Technická otázka: jak ty pružinky z lišty sundám? Jediný co mě napadá, je za ně tahat, ale nechci je zmrvit :D
A přímo na té liště, jak jsou pružinky, tak ve spod je v té vodivé ploše pod pružinkami je taky skoro všude nějaká rez.. Jinak mám elektro kontakt sprej na to.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 02. zář 2018 16:28:24
od Rob
Toč s nimi jako bys je chtěl vyšroubovat. Předtím tam na ně ještě šplichni kontakt sprej ať jdou dobře ven. Kdyby nešly trochu je zkus povytahnout ale ne moc silou ať je nenatahneš. Rez očistit z pruzinek i z kontaktů pod nimi.

Výměna těsnění nepomohla, zlobí to stále?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 02. zář 2018 16:31:28
od MIKO94
Ještě jsem nedělal lištu.

Zatím, co jsem během jízdy zjistil, že když brzo ráno nastartuju auto, jsem na nějakých 1.200 otáčkách, ale auto víceméně po chvíli jede již normálně. Když jsem jel včera a předevčírem z práce, cítil jsem stále určité škubání, ale jen o něco menší a trvalo to krátce. Teď když jsem nastartoval auto, ujel jsem nějakého půl kilometru a strašně to škubalo. Pomohlo až znovunastartování auta, kdy již chod byl naprosto normální i s volnoběhem. Jinak volnoběh po startu bývá vždy nějakých 1.000 - 1.200 otáček.

Během tohoto problému jsem postupně vyměnil vzduchový filtr, snímač otáček, čidlo teploty vody, očistil snímač tlaku vzduchu, vyměnil střed a konec výfuku + vyměnil těsnění ve výfuku a těsnění na sání a na 1. dílu výfuku, takže nevím, kde už by mohl být problém :(

Jediné, co mě napadá, nějak sundat ty pružinky na liště zapalování a očistit je (spodek je rezavý) a postupně vrátit díly za ty původní.

----------------------------------------------------------------

Teď jsem na blind ještě vyměnil čidlo tlaku/vzduchu za jiné (původní jsem pouze čistil), uvidím, co to udělá. Pokud to bude pokračovat, tak se objednám už teď do servisu (místo listopadu před TP) a při generální kontrole ať se zrovna tím zabývají. Až se mi nabije noťas, tak ještě udělám diag ale divil bych se, pokud by to něco vypsalo... :|

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 02. zář 2018 19:51:07
od Rob
Je důležité při výměně měnit za díly prokazatelně funkční, nikoliv za čínské nebo anonymní díly z vrakoviště, které funkční být nemusí. Mně to připadá na problém s palivovým systémem - vstřiky, čerpadlo, i když vím že jsi něco z toho již měnil. Zkus ještě to čidlo a tu zapalovací listu. No uvidíš, pokud se nepovede v brzké době problém odstranit, asi bude rozumné navštívit servis...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pon 03. zář 2018 7:22:05
od Rob
... jinak ještě volnoběh po startu 1000 - 1200 ot /min je OK, jede to na bohatší směs a je více otevřená klapka, je to jakýsi "sytič" jako byl u karburátorových vozů. Volnoběh obvykle klesne při prvním šlápnutí na akcelerační pedál.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pon 03. zář 2018 16:10:08
od MIKO94
Ten volnoběh kdysi klesnul při prvním sešlápnutí pedálu. Teď už to není pravdou a musel bych xkrát to túrovat, aby to kleslo.

Zkusím ještě do hry vrátit původní snímač otáček, sehnal jsem zapalovací lištu rok 2001, bez jakékoli rzi, mám připravené Championky RC89PYC, a v servisu mi poradili sehnat někde opravdu funkční klapku. V týdnu se půjdu objednat a pokud ani tyto výměny nepomůžou, tak už to dávám na starost o instanci výš (servis).

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 04. zář 2018 7:00:54
od Rob
Jj, tak to má být, volnoběh klesne po prvním sešlápnutí plynového pedálu. Ty championky jsou předepsané přímo výrobcem pro 1.3 MPI, tu klapku by bylo dobré vzít z auta které znáš a funguje OK. Stačí jen půjčit na pár dní. Když se ti nepodaří to vyřešit, bude asi rozumné to svěřit odborníkům :-)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 04. zář 2018 13:00:13
od MIKO94
Svíčky mám teď NGK trojbodovky. Po poledni, než jsem nastartoval, jsem odpojil lambdu a nastartoval. Sice se nic nestalo, tak jsem to hned vypnul a znova ji zapnul. Po znovustartu otáčky 1.200, chvilku potom klesly na 900 a hurá jelo se :D Musím podotknout, že teplota ještě nebyla ani na 70 stupních (motor byl puštěný do klesu otáček nejvýše půl minuty i s repetstartem).

Teď jdu vyčistit a dát do auta původní klapku i s novým těsněním (sice jsem ho už dával), večer až příjdu večer z města, tak nechám motor ohřát na cca 80 stupňů (přiznám se, předtím jsem to asi neudělal :oops: ) a pak ji seřídím. K tomu ještě vyměním snímač otáček za původní (sice současný je údajný originál výroby, ale zkusím to). Pokud to bude zítra, nejvýš do pozítří bez rozdílu, tak ještě jako poslední možnost nechám v servisu na počkání vyměnit svíčky za jednobodky Championky.

Jo a asi jsem se zapoměl zmínit :oops: : v posledních dnech mi po ránu při jízdě hlavně na 3. a 4. stupeň „mrzne" otáčkoměr (někdy pomůže až neutrál a znovuzařazení), nebo když jedu stálých cca 2700 otáček, cuká s sebou mezi třeba 2700-2400-2700. Avšak to trvá pouze po nějaké době (např. po ujetí 7 km) určitou chvíli, pak se již srovná.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 04. zář 2018 13:23:38
od Rob
jj, tu klapku vyzkoušej, je to jednoduché, ale popravdě nemyslím si, že bude problém v ní. Nicméně je to práce na 20 min, tak není důvod to nevyzkoušet. Můžeš přitom přehodit i ty svíce, když už budeš u toho. Ten otáčkoměr, to bude zřejmě někde chyba v elektrice. Zkus demontovat přístrojový štít s rychoměrem a otáčkoměrem a zkontrolovat zezadu ty svorkovnice, jestli jsou pevně zasunuté. Ale může být problém i v tištěném spoji nebo někde zlomenej vodič. Asi bych se tím zatím nezabýval dokud nebudeš mít vyřešený ten problém s cukáním. Případně se můžeš zmínit v servisu, pokud to tam povezeš...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 04. zář 2018 17:38:45
od Maty
Trojbodové svíčky do 1.3MPi nepatří ....

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 04. zář 2018 19:01:11
od MIKO94
Maty, bavíme se o dílenské příručce, že údajně můžu mít pro motory 136B se Simosem 2P, NGK BK UR 5 ET ? Nebo mi něco uteklo? :D :oops:
Mám v zásobě Champion RC 89 PYC, které tam zjevně zkušebně půjdou, pokud nebude žádná změna.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 04. zář 2018 21:26:08
od Maty
136B není MPi ... to je BMM


Zapalovací svíčky pro typ 135M / 136M
Typ BRISK DT 15 TC
Vzdálenost elektrod (mm) 0,8
Interval výměny (km) 60 000
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha) 30 (plochá)
Typ CHAMPION RC 89 PYC
Vzdálenost elektrod (mm) 0,8
Interval výměny (km) 60 000
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha) -
Typ NGK BK UR 5 ET
Vzdálenost elektrod (mm) 1
Interval výměny (km) 60 000
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha) -


toť říká škodovka pro 1,3MPi .. vzhledem k tomu, že typy co doporučuje výrobce se mě nějak nedaří už najít
NGK doporučení : https://www.svickyngk.cz/ .... vyfiltrovat felicii .. samý jednobod
champion .... http://www.cc-autodily.cz/svicka-fabia-rc-89-pyc .... jednobod
Brisk ... DT15TC se už asi nevyrábí a dle jejich katalogu mají náhradu DR15TC což je 3bod .. což mě moc nešmakuje


EDIT: ... našel jsem ty NGK BK UR 5 ET ... no 3bod to je .... nicméně za tu dlouhou dobu co feldu mam(měl jsem) i z okolí co jsem vždy slyšel nejlépe funguje 1 bod svíčka ;) ... no zkus vyndat ty co v otm máš teďka jakou maj barvu

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 04. zář 2018 22:02:55
od MIKO94
Moje chyba s označením motoru, teď jsem ještě schválně kouknul do staré kopie techničáku na typ motoru a mám 136M (už jsem se bál, že mám bastl :D ) Championky jednobod mám připravené, zítra bych to měl nechat vyměnit, takže zrovna uvidíme stav.
Jinak myslíš, že svíčky by byly schopné mi rozhabrovat volnoběh po startu? Tu špatnou akceleraci bych chápal, vzhledem k tomu, že by třeba po určité době se ty svíčky/svíčka vzpamatovala a zase fungovala jak má.

Je to poslední možnost před objednávkou do servisu s tímto problémem.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: stř 05. zář 2018 7:35:11
od Rob
@Maty: DP doporučuje následující svíčky: champion RC89PYC, brisk DR15TC, ngk BKUR5ET-10. viz: https://robertx.rajce.idnes.cz/dilenska ... Q-ikac.jpg

Z toho jsou dva typy tříbody (brisk, ngk). Úplně nerozumím tvému tvrzení, že tříbodové svíčky do 1,3 MPI nepatří, když to DP doporučuje a troufnu si tvrdit, že většina lidí nejen zde na FK tam právě ty tříbody bude mít. Já osobně jsem do benzínové feldy vždy tříbody kupoval (NGK i brisk) vždy k plné spokojenosti s výdrží i provozem. Jednobodové svíčky jsou možná vhodnější pro provoz na LPG, ovšem o tom nebylo řeči. LPG feldy jsem také měl a i tříbodové NGK vždy fungovaly bez problémů :thumright:

navíc po vyfiltrování svíček NGK ve tvém odkazu vyskočí zcela správně podle DP tříbodové svíčky BKUR5ET-10 ;)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: stř 05. zář 2018 12:40:53
od MIKO94
Takže dopoledne svíčky NGK BK UR 5 ET zkušebně vyměněny za CHAMPION RC 89 PYC (jednobod) se servisní demontáží a montáží. NGKáčské svíčky po zkoumání přímo v servisu jsou vesměs takového bílo-šedého (mě to příjde i trochu žlutého) zbarvení, u některé svíčky na jednom bodci je lehká černá vrstva. Prý by se daly dále používat (pokud jsou ony NGK funkcí dobré).

Zároveň jsem ještě asi zřejmě naposled sundal plastový kryt ke klapce (původně že ji vyměním za původní) a zjistil jsem, že jak je na konektoru to oranžové těsněníčko, tak bylo skříplé mimo kontakty a 2x naprasklé, tak jsem ho byl shánět a vyměnil jsem ho.

Ohřál jsem motor na 84 °C (podle diagnostiky) a resetoval jsem znova klapku (tentokrát za tepla) přes Motordiag 1.51. Musím říct, že se mi reset povedl až někde snad po dvacáté, protože mi to neustále házelo chyby typu při různé době zápisu (17, 120 apod.): „Time out při čekání na byte. Aplikace bude ukončena!", nebo „Nekorektní konec bloku při zápisu do EEPROM." Jednou mi to snad i hodilo „Přijat chybný komplement při komunikaci s ECU." Nebo i párkrát, když potvrdíte Factory Reset, se vypisuje info o řídící jednotce a bylo to schopné vypsat nesmysly či pár jakýsich čísel a byl konec resetu. Nastavení ve VAG-COMu mi snad nikdy problémy nedělalo.

Uvidím, jaký večer bude průběh (projev byl na čistě studeném motoru), případně zítra během odpoledne až pojedu do práce. Bez ohledu na výsledek jedu 24. září na generální přípravu na STK, takže pokud by se tento problém nevyřešil, tak si s tím v servisu budou muset polaborovat a zjistit problém. Pak bych napsal případný verdikt.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: stř 05. zář 2018 13:27:49
od Rob
Moc nevěřím, že to bude těma svícema. Jestli jsi v červnu psal, že ty NGK mají najeto pár kkm a nejezdíš 50 kkm ročně, tak nevěřím, že by po pár kkm odešly... i když.. ony se teď prý NGK vyrábí i ve Francii a to je trochu jiná kvalita než made in Japan. Tu novou zapalovací lištu už jsi tam dal při výměně svíček za Championy? Jo, nedocvaknutý konektor na klapce klidně může být zdrojem problémů, jak jsem psal už dřív....
Ty čínské VAG kabely občas zlobí. Mně to kámoš propájel olovnatým cínem a o mnoho se to zlepšilo. Ten bezolovnatý dělá často studený spoj zvlášť v kombinaci s nízkou teplotou pájení aby se ušetřilo.
Bylo by fajn na to přijít, co to zlobí.... ale než se s tím prcat několik měsíců, bude rozumnější to poslat odborníkům. Tak dej pak vědět, kde byl pes zakopán... :-)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: stř 05. zář 2018 22:48:45
od MIKO94
Žádná jasná změna, furt to habruje i s vyměněnýma svícema, zapalovací lištu mám na autě teď montovanou od včerejška Championku (půjčenou, funkční). Jinak na krabičce u těch NGKáček je Made in Japan.
Teď po cestě mi to i lehce přišlo, že když jsem jel, tak jako by mi lehounce cukalo za jízdy, jako kdyby nešlo palivo či co.

24. jedu s autem (musím mít do práce zajištěný odvoz a známá má teď dovolenou), nechám to tam asi max 14 dnů a pak písnu, pokud budu mít výsledky. Mám to jako přípravu na STK, s rozšířenou kontrolou motoru, motormanagementu a elektroinstalací. Mám i extra vypsané body, co ještě vyžaduji provést za úkony a něco menšího ještě přidávám. :lol:
Jelikož jsou NGKáčka zřejmě plně funkční, tak je tam během kontroly nechám vrátit a tyhle si zase schovám na další svíčkovou sezónu :D

A prcám se s tím tím startem zhruba od poloviny července, pokud nepočítám od posrané svíčky s jízdou na 3 válce a následně zadřeným čerpadlem někde od ledna. Když jedno vyměním, se druhý posere. Holt zřejmě většina věcí je původních, na současných 228 kkm :D

Takže prozatím Sayōnara Salvadore :salut:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: čtv 06. zář 2018 9:47:31
od ferdamravenec
pořádně se zaměř na snímač teploty vody , nebo přijeď

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: čtv 06. zář 2018 10:55:39
od MIKO94
Snímač jsem už vyměňoval za nový, leda že by byl problém někde v ttom plastovém domku... Mohl bych přijet, jenom nevím kdy, když mám teď mezisměny. Navíc jsem až od Turnova :/

--------------------------------------------------------------------------------

Před chvílí jsem sehnal čidlo na vodu s kloboučkem (viz odkaz), vyměním ho až zítra, dnes již nestíhám, za chvíli jedu do práce. Kdyžtak písnu ještě.

http://jyxo.info/uploads/B7/b7759094005 ... a70d81.jpg
http://jyxo.info/uploads/E5/e5da5596718 ... b09462.jpg

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: čtv 06. zář 2018 21:41:14
od ferdamravenec
ano jak píšeš "v plastovém domku , "problém může být v pinech - ploškách co dosedají na kontakty čidla ,
nebo spojení kablík-pin , jenom prostříknutí opravdu nestačí

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: čtv 06. zář 2018 23:03:01
od MIKO94
Kabeláž jako svazek vedoucí od ŘJ zpátky se již nedávno měnila. Jednak kvůli doměnce, že to je poškozenými izolacemi u všech vodičů před svorkovnicí k zapalovací liště, tak nalomenými vodiči spolu s izolacemi ke snímači otáček. Problém to ale nevyřešilo. Mám ale dojem, že jsem ten snímač už mezi výměnou svazku neměnil. Faktem sice je, že se jedná o čidlo nové, údajně německé výroby, ale nemůžu nikde na něm najít originální symboly (Škoda/Audi). Na čidle viz foto výše tam originalita je. Tak uvidím zítra.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pát 07. zář 2018 22:26:51
od MIKO94
Čidlo jsem chvilkově přehodil, start beze změn a ještě se mi vylila skrz to čidlo kapalina po motoru a převodovce, takže jsem spíš musel uklízet ten bordel a dávat to dohromady :evil:
Končím se zjišťováním, holt si v nejhorším budu dvakrát startovat a za 14 dnů to dávám odborníkům.

Akorát si teda vyměním ty stěrače a trohu přeberu krámy co mám ve sklepě :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 09. zář 2018 15:48:53
od MIKO94
Zkoumal jsem asi před týdnem trochu diagnostiku (ale jen zkoumal) a příjde mi, že hodnoty ke vstřikům udávají relativně vysoká čísla (např. 3.60 ms) a dlouho pak klesají (někdy třeba i lehce stoupnou krátce o 0,2 ms), a to hned po startu. A příjde mi, že motor někdy ráno po startu lehce klepe, nebo spíš řachtá. To se pak ale srovná.
Jinak dalo by se podle diagnostiky (nevím ale kolik a jaké kanály bych musel nastavit), aby se dalo něco vyčíst z těch startů? :oops:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: stř 19. zář 2018 20:37:52
od Rob
Jeden můj čerstvý poznatek z tatovy feldy 1.3 MPI 40kW: jezdím s ní teď vyloženě cuky, 1-2km tam, dvě hodiny na místě, pak zase zpět apod. Dříve se s autem jezdilo min okolo 5 km, spíše ale 10 a více. V současném provozu pozoruji podobné chování, které popisuješ: auto má zastudena otáčky které nejdou pod 1000 ot/min, dusí se při zrychlení atd. Nicméně tuto věc pozoruji pouze při výše uvedeném provozu 1-2 km. Jakmile s autem začnu jezdit "normálně", ujedu po startu třeba 20 km, problém zmizí.

Podle mého názoru je toto vlastnost možná ne úplně všech Felicií, ale připisuji ji zmíněnému provozu. Vozidlo jede zastudena na bohatší směs a protože si ukládá adaptační hodnoty a z nich vychází, obohatí takto směs protože předpokládá,že se zase pojede pouze 1-2 km.

Třeba by zde někdo s podobným provozem auta mohl moji teorii potvrdit, případně vyvrátit.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: sob 22. zář 2018 0:33:23
od MIKO94
Se způsobem projevu problému bych souhlasil. Nicméně možná menší háček je v tom, že např. ráno kolem 9. hodiny to nedělá, ale odpoledne při stání na slunku ano. Není to pravidlem, jsou různé kombinace. Starty se zvýšenými otáčkami nejsou 100 %.

Je jedno, jestli ujedu 500 metrů, 2 kilometry nebo to po chvíli vypnu a znova nastartuju (není to pokaždé) (někdy pak mi hučí čerpadlo, ale nechce sepnout relé, takže musím čekat malinko déle :D ), ale jak se srovná volnoběh, tak je chod již normální.

Auto mám především do práce (25 km), ale také podnikám kratší jízdy. Jakmile se to ale srovná, další starty jsou již v pořádku, dokud nevychladne motor.

To by se pak ale musela detailně prozkoumat a nastavit ŘJ a s tím nemám moc zkušeností.

Kéž by to bylo nastavení ŘJ, protože musím nechat vyměnit silentblok u vodního čerpadla i s ním (popravdě za mého bytí jsem ho neměnil, ani neznám jeho podrobný stav), teď mi nejspíš začíná odcházet přední tlumič (spojezdec říkal, že ho cítí nadoraz), při výmolech, kor v zatáčkách, nadskakuji, na kruháči mi občas prosviští gumy (kdysi při 50 km/h, nyní třeba při 35 km/h) a mnoho dalších věcí, které extra chci vyřešit/prověřit, a to ještě nevím, jestli oprava bude v limitu, nevyměnit spojku, protože mi pedál zabírá skoro až nahoře a mám lehce nakřáplý 2. synchron, takže zřejmě vytáhnout ze zásoby náhradní převodovku :D :(

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: sob 22. zář 2018 6:48:22
od Rob
Mně toto dělá pouze když předtím jedu takovouto extra krátkou jízdu. Vypínat a znovu startovat jsem to popravdě nezkoušel. Toto v ŘJ nenastaviš, pokud teda nejseš extra specialista. Ani normální servis myslím že tohle umět nebude, možná tak cimbu a podobní.

Jestli má čerpadlo něco za sebou - 100 kkm a vice, doporučuji vyměnit se silentblokem celé čerpadlo,aby tě celá operace nečekala za pár měsíců znovu. tlumiče určitě vyměnit oba přední, ne jenom jeden. Spojku přitom můžeš a nemusíš, to ti výměnu tlumiče ani čerpadla neusnadní. No máš toho dost koukám... :-)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: sob 22. zář 2018 12:08:14
od MIKO94
S autem jsem najel za 2 a 1/4 roků 30 kkm, předemnou majitel najel za 2 roky 3 kkm a ten ještě předtím asi nečekám, že by něco měnil. By byl vtip kdyby to čerpadlo bylo původní :D

U těch tlumičů mi to je jasný, už před 2 lety jsem musel nechat vyměnit horní uložení protože u spolujezdce bylo vymleté gumové lůžko, takže mi to lupalo.

Jinak si myslím, že v servise by mohli něco odhalit, snad to vyřeší a bude to volovina.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 23. zář 2018 14:55:18
od Rob
Je klidně možné, že čerpadlo původní bude. Měnil jsem ho obvykle okolo 150 kkm kdy začínalo téct. Servis, pokud to nejsou neumětelové, by problém měl vyřešit. Tak jestli se ti bude chtít, dej potom vědět, čím to bylo...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pon 08. říj 2018 23:10:47
od MIKO94
Auto vyzvednuto a byla zjištěna předpokládaná závada na tlumiči (ucházel), takže párová výměna i s pružinami a příslušenstvím, dále při výměně vodního čerpadla silentblok vypadl, byl utržený, gufero na řadící páce + pár drobností. Sranda za desítku (jenom přední tlumiče materiálově za pětku :D )

Při výměně pneu, co jsem měl uloženou sadu v kufru jsem zjistil, že u jedné gumy na zadní nápravě byla k jedné straně kompletně sjetá. Kde by mohl být případný problém?

Co se týče toho cukání, na to nepřišli, ale když jsme se bavili, tak při těch projevech, co jsem vypsal, by to prý mohl dělat rozvoďák, jak je vytahaný a někdy přímo doslova cvrdliká a je možné, že nějakým způsobem by mohl přeskakovat zub a docházelo by k rozházenému časování (otevírání/zavírání ventilů apod.). Nejsem expert, možná někdo tady, jinak bych se musel zeptat ve Škodovce. Stejně se tam budu muset objednat na seřízení geometrie. Jinak se tím už nechci zabývat, snad se to k zimě nějak umoudří... loni v létě jsem měl problém se starty, starty byly jako u karburátoru :D

Na jaře zvažuju výměnu rozvodů se spojkou (snad vydrží, už mi zabírá skoro nahoře a do jara najedu tak 5-6 tkm), takže celkem za nějakou osmičku :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 09. říj 2018 10:40:34
od Maty
rozvody a spojka za 8000? .... dlouho jsem po cenách nekoukal teda ale když jsem to kupoval naposledy tak 350kč za rozvody (asi 150kč za těsnění) a spojkamě vyšla na 1700kč a vzít si skoro 6tis za práci? ... slušná porce :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 09. říj 2018 10:51:37
od MIKO94
Spojka za 3.000 + práce 1.500, rozvody za nějakých 500 + práce cca 2.500, záleží na situaci. Počítej, že v tom je skryté DPH, protože takové menší hovadiny mám bez faktury, ale u tohodle prostě chci mít jistotu :safe:
Hlavně to není Čína, volí se především buď kvalitově nejvyšší jakost, nebo relativní optimum cena/kvalita

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 09. říj 2018 10:57:31
od Maty
spojka 1600 ;-) https://www.autokseft.cz/SACHS-Spojkova ... 2-nd406095 ;-) .... ale to je fuk .... osobně bych za to takový peníze nedal ani náhodou ;)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: úte 09. říj 2018 11:36:34
od MIKO94
Odkaz jsem dal do záložek tak to zvážím, až to bude aktuální ;)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 14. říj 2018 22:17:38
od MIKO94
Takže s klesajícími teplotami se problém se starty pravděpodobně vyřešil, starty probíhají normálně. Do ničeho jsem již, po servisu, nezasahoval. Příjde mi, že nasávaný vzduch za současných teplot je pro motor lepší (při startu okolní teplota třeba 5 °C, po příjezdu domů teplota nasávaného vzduchu do nějakých 35 °C), než ten teplejší (třeba dřívější okolní teplota 20 °C). Navíc jsem ještě dodatečně namontoval zimní masku.
Nevím, kde by mohl být problém, uvidím, jak se to bude vyjíjet dál, jestli to na jaře zase zblbne, nebo jestli to bude v klidu.
Teoreticky problém vyřešen.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 28. říj 2018 1:57:41
od MIKO94
Mohl bych mít ještě takovou otázečku ohledně čerpadla? Jednou za čas, když otočím klíček do polohy jedna, tak se sepne palivové čerpadlo a hučí - to je normální. Zároveň ale jakoby z podvozku, nebo pod kapotou to začne silně hučet/kvílet/vrzat, nevím, jak to popsat, zhruba to odpovídá tomuto ( https://uloz.to/!cTYLDxc7mkmu/zvuk-mp3 ), jen je to mnohem bručivější a monotónější. Zároveň po nastartování mi to začne jakoby pískat či vydávat určitou zvukovou frekvenci která postupuje od nejnižší až po nejvyšší, a pak již není nic slyšet.
Máte někdo s tím zkušenosti?

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: ned 28. říj 2018 18:31:14
od mikka
ventilátor topení

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pát 02. lis 2018 13:54:52
od Rob
Slyšíš jakoby benzínové čerpadlo a ještě něco k tomu? Nemůže to dělat to benzínové čerpadlo? Mě kolísavé zvuky dělalo právě benzínové čerpadlo když začalo odcházet. Pokud budeš měnit, doporučuji vyjet co nejvíce nádrž, zbytek benzínu z nakloněné nádrže vycucnout nějakým čerpadlem a nádrž pořádně vyčistit. Dá se to udělat normálně rukou a hadrem a čistit a měnit hadry, dokud bude hadr špinavý. Za ty roky bývá v nádrži dost usazenin a je dobré se jich před montáží nového čerpadla zbavit, aby nové čerpadlo dlouho vydrželo

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: sob 03. lis 2018 22:51:24
od MIKO94
Myslím, že by to mohlo být spíš tím topením, že jsem ho nechal otevřené. Čerpadlo je od února nové, to předchozí se zadíralo a nevyvíjelo dostatečný tlak. Včetně čištění nádrže, při výměně čerpadla tam prý zbylo tak půl litru.

Ten problém s cukáním se zase vrátil, jako kdyby to záleželo na okolní teplotě. Například při 20 °C jsou otáčky okamžitě po staru 1.300, při 10 °C je 900 otáček a není žádný problém. Čeho jsem si všimnul, jako kdyby to klesnutí otáček na normál fungovalo na principu klasického sytiče. V určitý moment (pokaždé jinak), ať již po chvíli bez sešlápnutí pedálů, nebo během jízdy či po ujetí půl kilometru a znovu startu, se to srovná. Teď mi příjde, že to dělá především a snad jen večer, když jedu domů z práce.

Vyměnil jsem ještě jednou to neoriginální čidlo teploty vody za funkční originál a ještě znova vyměnil čidlo tlaku/vzduchu a nic :/
To samé od vzniku problému jsou jiné svíčky, vyměněn svazek vedoucí kolem motoru, škrtící klapka (včetně seřízení a čištění), těsnění pod klapku, těsnění na sání/výfuku, těsnění na 1. dílu výfuku, vyměněn prostředek a konec výfuku, nechaná odpojená lambda, hadice na přívod vzduchu prohlédnuty. Diagnostika mlčí. Už nevím, čím by to mohlo být :cry:

Čtrnáctého jedu do Škodovky na geošku, takže snad se jim poštěstí a bude jim to blbnout, tak doufám, že aspoň zjistí příčinu. :|

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pát 09. lis 2018 16:51:28
od Ruzik
Ahoj, řešil jsem uplně stejný problém s otáčkami:

http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 09#p551154

Při určité (nelogické) teplotě se jakoby zapne sytič, po chvíli se to srovná. Taky jsem zkoušel všechno možné, ale na nic nepřišel. Dělá to tak už 5 let, takže asi vlastnost tohodle auta 8-)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pát 09. lis 2018 17:10:23
od Rob
Ještě mě napadá - zjevně tímto problemem netrpí všechny feldy takže řešením by možná bylo vyměnit ŘJ za jinou s jiným FW. Není to nic složitého, chce to akorát udělat reset + základní nastavení klapky a přizpůsobit imobilizér. Práce tak na 15 min, předpokládá to vlastnictví vag kabelu. ŘJ se dá koupit okolo 300 Kč možná i levněji...

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: sob 10. lis 2018 1:52:02
od MIKO94
ŘJ se neměnila. Uvidím, jak dopadnu a co mi řeknou ve Škodovce a pak dám vědět.

To Ruzik: když jsem kupoval auto, tenhle problém jsem neměl. Začalo to až někde letos v létě.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: stř 14. lis 2018 19:38:54
od MIKO94
Tak jsem nechal seřídit geometrii. Nadrámec co zjistili ve stručnosti ve Škodovce: škrtící klapka je v pořádku, zrovna ji ještě seřídili, a plynové lanko bylo „našponované", takže ho povolili o jeden zub, stupeň či jak se to bere, takže čas ukáže, jak budou vypadat starty... :)

Jinak chtěl bych se zeptat od boku, když auto dostane náraz na přední levobok, na úroveň levého světla (mám navařenou jinou přední stěnu, podle nalepeného štítku VIN z již neexistujícího auta), je možné, aby se mi nějakým způsobem zdeformovala zadní náprava? Zjistili, že zadní náprava má nežádoucí odklon, především na levoboku. Proto jsem měl gumy sjeté, skoro úplné hladké na jedné straně. Kdyžtak viz http://jyxo.info/uploads/CF/cf66b97d9a4 ... 6ae792.jpg . Dá se z těch čísel vyčíst ještě víc (např. o případných problémech)? Byl bych rád kdyby mi na toto chtěl někdo odepsat :D

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: čtv 15. lis 2018 20:29:17
od ferdamravenec
stačí aby se projelo dírou (hlavně při zatížení ) a může se ti ohnout čep
můžeš ho zkusit demontovat a dát přeměřit na soustruhu (stači i otočný stolek na stojanovou vrtačku)

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: čtv 15. lis 2018 22:42:35
od MIKO94
A u toho příklonu svislého čepu 20° nevím, co si mám pod tím představit. Jedině, co mě napadá, jsou kulové čepy :D
Ten čep na zadní nápravě já sundávat nebudu, jednak nemám kde zvednout auto a nemám ani garáž. Na jaře, když do té doby vydrží spojka, ho schválně nechám zrovna prohlédnout.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pát 16. lis 2018 9:07:10
od ferdamravenec
spodní kulák - vršek tlumiče ke svislý ose (mění se zatížením , opotřebením )

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: pát 23. lis 2018 18:14:54
od MIKO94
-----

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: stř 19. pro 2018 18:11:40
od MIKO94
Tak se mi dnes povedlo nahodit rozhozený motor přímo před servisem, automechanik říkal, že by se mělo především jednat o rozhozený chod kvůli povytahaným rozvodům (obzvlášť 1.3 MPi na to prý trpí). Pokud by to nepomohlo, tak mě zároveň odkázal na Cimbu, kde se na tento problém specializují. Takže prozatím asi tak :D

To hučení navíc u čerpadla zřejmě bylo kvůli čerpadlu a jeho rezonanci při natlakování, protože bylo jinak pootočené, než by mělo být (tím pádem mi klesala rafička na palubce až o 20 litrů nebo rovnou ukazovala prázdnou rezervu.

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Napsal: sob 20. dub 2019 15:10:17
od MIKO94
Po kvartále podávám závěrečné hlášení: v zimě, jak byly mrazy, tak motor startoval normálně, na počátku jara se to lehce vrátilo, ale jen sporadicky. Chvíli potom ještě náhodou odešlo čidlo na chladiči, takže sahara nespínala. V podstatě nyní se starty již nejsou problémy, někdy stačí pouze prošlápnout plyn a otáčky klesnou. Zřejmě bych teda usoudil problém ve špatně seřízeném bowdenu plynu a nevím, do jaké míry by to mohlo ovlivňovat čidlo na chladiči. Co i větrák dřív hučel i pět minut, dnes hučí nejvýš minutu. :)
Problém s klesáním rafičky byl taky vyřešen, byl špatný kontakt buď na desce přístrojovky, nebo přímo v palivoměru. Pomohla výměna přístrojovky. :)
Zřejmě vyřešeno :thumleft: