VW 501.01 nebo VW 502.00
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: sob 08. zář 2018 8:41:59
- Bydliště: Šalingrad
- Kontaktovat uživatele:
VW 501.01 nebo VW 502.00
Dobrý den
omlouvám se, že otvírám další téma oleje, hned pak vymažu.
chtěl jsem se zeptat, co mám lít za olej do své Felicie 1,3 50Kw dle TP vyrobena 2000 / 8 měsíc s dnes najetými 157.800 Km
Někdo říká, že tam stačí olej normy VW501.01 a
jiný, že od modelu 2000 = X/1999 tam bezpodmínečně musí být olej normy VW502.00
Specifikace VW 501.01 plní ty nejdražší oleje o vizkozitě 15W40 jejichž cena se šplhá až k nejdražším olejům střední třídy 10W40 (jako třeba Petronas Selenia do Alfy) (158,-Kč/l Castrol ku 165Kč/l Selenia).
Specifikace VW 502.00 jsou většinou 5W-40 anebo ty nejdražší 10W-40.
Přitom Mogul Felicia (dnes GX-FE) normu 502.00 zdaleka neplnil, plní až Mogul Extreme 5W40.
Dokonce mi ten pán prodavač olejů řekl, že pokud mám svůj motor rád, mám kupovat normy převyšující než ty, které jsou dané výrobcem, ale to už je 504.00 a to le 0W-30 Long life, protože už to je vlastně motor z fábie 1,4MPI, který má pouze starou kliku, vačku a ojnice, jinak je to celý vlastně Fabiový 1,4MPI a ten je s normou již 502.00 a ne Favorit Felicia s normou VW50101
prosím, je to pravda?
děkuji Martin
omlouvám se, že otvírám další téma oleje, hned pak vymažu.
chtěl jsem se zeptat, co mám lít za olej do své Felicie 1,3 50Kw dle TP vyrobena 2000 / 8 měsíc s dnes najetými 157.800 Km
Někdo říká, že tam stačí olej normy VW501.01 a
jiný, že od modelu 2000 = X/1999 tam bezpodmínečně musí být olej normy VW502.00
Specifikace VW 501.01 plní ty nejdražší oleje o vizkozitě 15W40 jejichž cena se šplhá až k nejdražším olejům střední třídy 10W40 (jako třeba Petronas Selenia do Alfy) (158,-Kč/l Castrol ku 165Kč/l Selenia).
Specifikace VW 502.00 jsou většinou 5W-40 anebo ty nejdražší 10W-40.
Přitom Mogul Felicia (dnes GX-FE) normu 502.00 zdaleka neplnil, plní až Mogul Extreme 5W40.
Dokonce mi ten pán prodavač olejů řekl, že pokud mám svůj motor rád, mám kupovat normy převyšující než ty, které jsou dané výrobcem, ale to už je 504.00 a to le 0W-30 Long life, protože už to je vlastně motor z fábie 1,4MPI, který má pouze starou kliku, vačku a ojnice, jinak je to celý vlastně Fabiový 1,4MPI a ten je s normou již 502.00 a ne Favorit Felicia s normou VW50101
prosím, je to pravda?
děkuji Martin
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
S odpuštěním, ale vys... se na všechny tyhle normy a rádoby rady. Je to koncepčně motor z 60-tých let a původně jezdil na M6A a jezdil. Nejdůležitější je včas olej vypustit, dát nový olej a nový filtr, čili dodržovat interval údržby.
Když dáš 15W-40 a po 10,000 vyměníš, motor si bude jen broukat a nic mu nebude chybět. Dává se i 10W-40, ale na vyběhaném olejovém čerpadle už ti to nemusí na horkém motoru mazat na volnoběh.
Když dáš 15W-40 a po 10,000 vyměníš, motor si bude jen broukat a nic mu nebude chybět. Dává se i 10W-40, ale na vyběhaném olejovém čerpadle už ti to nemusí na horkém motoru mazat na volnoběh.
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:08:17, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
už jsme si o tom psali ,
opravdu neobjevuj ameriku , a nedávej řidší olej
řidší olej = tenčí film a v těhle motorech s ohromnejma vůlema = jeho konec
nebo ho tam dej ale udělej kompletní generálku : protože je optřebená klika - vůle , vačka , a vodítka ventilů - ventily
a na nějaký "long" zapomeň ideální je měnit po cca 10 000km
jinak
VW501.01 , za touto normou nesmí být datum starší než 11/92
VW502.00 , -----------------///--------------------------------01/97
a ještě "plná" VW500.00 za touto normou nesmí být datum starší než 11/92
opravdu neobjevuj ameriku , a nedávej řidší olej
řidší olej = tenčí film a v těhle motorech s ohromnejma vůlema = jeho konec
nebo ho tam dej ale udělej kompletní generálku : protože je optřebená klika - vůle , vačka , a vodítka ventilů - ventily
a na nějaký "long" zapomeň ideální je měnit po cca 10 000km
jinak
VW501.01 , za touto normou nesmí být datum starší než 11/92
VW502.00 , -----------------///--------------------------------01/97
a ještě "plná" VW500.00 za touto normou nesmí být datum starší než 11/92
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: sob 08. zář 2018 8:41:59
- Bydliště: Šalingrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
Ahoj
Papi
tak ti teď nevím Papi jestli ses neslpet, do 1,3 MPI narveš kliku, vačku a ojnice z Fábie 1,4MPI. Motor z Fabie je OHV stejně, jako 1,3 MPI. Ty se bavíš o 3 válci 1,2 nebo o 4 válci 1,2 TSI oba OHC. Ano, to je jiná liga.
Jinak právě to olejové čerpadlo v 1,2MPI způsobovalo nemazání a po ujetí okolo 100.000 km kolaps ventilů. Až u motoru 1,0 Bylo zvětšeno čerpadlo.
Fabia 1,2 81kw si utře prdel se Superbem 103kw.
Jinak děkuji, koupil jsem totiž nakonec omylem olej VW 501.01 a bál se, že něco pokazím, když ve Felicii / Fábii model 2000, má být vlastně velmi kvalitní olej, ale pravda je, že 1,3MPI je to motor fakticky z let 1987-2001 nebo de facto 1975-2003. (začalo to 8 kanálovou hlavou Škody 120 S a skončilo to Fábií 1,4 MPI)
Ferda mravenec
jojo, ano, psali jsme si o plné syntetice do Feldy ne, vím , ale i některé 10w-40 plní VW 502.00. Já se jen lekl, že ten olej co koupil má normu pouze VW 501.01 a NEMÁ normu VW 502.00[/b] a tak běžel koupit olej jiný, plnící 502.00.
VW501.01 , za touto normou nesmí být datum starší než 11/92
VW502.00 , -----------------///--------------------------------01/97
takže 502? když 2000? nebo to chápu blbě.
A co olej nalývaný? http://www.ekolube.cz má Paramo Extreme Mogul 10W-40? 120,-Kč/litr do vlastní nádobky? Co na něj prosím říkáte?
děkuji všem
Papi
tak ti teď nevím Papi jestli ses neslpet, do 1,3 MPI narveš kliku, vačku a ojnice z Fábie 1,4MPI. Motor z Fabie je OHV stejně, jako 1,3 MPI. Ty se bavíš o 3 válci 1,2 nebo o 4 válci 1,2 TSI oba OHC. Ano, to je jiná liga.
Jinak právě to olejové čerpadlo v 1,2MPI způsobovalo nemazání a po ujetí okolo 100.000 km kolaps ventilů. Až u motoru 1,0 Bylo zvětšeno čerpadlo.
Fabia 1,2 81kw si utře prdel se Superbem 103kw.
Jinak děkuji, koupil jsem totiž nakonec omylem olej VW 501.01 a bál se, že něco pokazím, když ve Felicii / Fábii model 2000, má být vlastně velmi kvalitní olej, ale pravda je, že 1,3MPI je to motor fakticky z let 1987-2001 nebo de facto 1975-2003. (začalo to 8 kanálovou hlavou Škody 120 S a skončilo to Fábií 1,4 MPI)
Ferda mravenec
jojo, ano, psali jsme si o plné syntetice do Feldy ne, vím , ale i některé 10w-40 plní VW 502.00. Já se jen lekl, že ten olej co koupil má normu pouze VW 501.01 a NEMÁ normu VW 502.00[/b] a tak běžel koupit olej jiný, plnící 502.00.
VW501.01 , za touto normou nesmí být datum starší než 11/92
VW502.00 , -----------------///--------------------------------01/97
takže 502? když 2000? nebo to chápu blbě.
A co olej nalývaný? http://www.ekolube.cz má Paramo Extreme Mogul 10W-40? 120,-Kč/litr do vlastní nádobky? Co na něj prosím říkáte?
děkuji všem
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:09:03, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: sob 08. zář 2018 8:41:59
- Bydliště: Šalingrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
a kde ty hydroštely jspou když je to OHV
děkuji
děkuji
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:09:11, celkem upraveno 1 x.
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
souhlasím s tím co bylo řečeno výše, důležité je nepřekračovat interval výměny a spíše ho při náročnějším provozu (krátké trasy, jízda po městě, častá jízda se studeným motorem) zkrátit na zmíněných 10 kkm. Také je dobré nenechávat olej v autě déle než rok (určitě ne více než dva roky) i když 15 kkm (10 kkm) nenajedeš. Důležitý je i kvalitní filtr jak píše Papi, vyzkoušený je MANN-FILTER W 712/43, ale nikoho nenutím. Dávám všechny filtry Mann (olejový, vzduchový i palivový) a jsem s nimi spokojen. Olej klidně může být 15W40, já osobně bych raději dal 10W40 nebo 5W40, ale hodně záleží na tom, v jaké kondici máš motor a zda ti olej neubývá. Osobně s 5W40 (total quartz 9000) jsem nikdy v žádné feldě neměl problém
5W30 nebo dokonce 0W30 bych měl asi strach do feldy nalejt. To už je na feldu opravdu hodně řídké a spíš bys udělal motoru víc škody než užitku. Navíc ty oleje jsou např. kvůli nízkému obsahu popela skrze DPF filtry do určité míry "ošizené", takže je to z hlediska nových motorů takový určitý kompromis mezi motorem a životností DPF. Ty žádnou takovou hloupost v autě nemáš, takže není důvod svému autu nedopřát kvalitní a neošizený olej 10w40 (5w40)
5W30 nebo dokonce 0W30 bych měl asi strach do feldy nalejt. To už je na feldu opravdu hodně řídké a spíš bys udělal motoru víc škody než užitku. Navíc ty oleje jsou např. kvůli nízkému obsahu popela skrze DPF filtry do určité míry "ošizené", takže je to z hlediska nových motorů takový určitý kompromis mezi motorem a životností DPF. Ty žádnou takovou hloupost v autě nemáš, takže není důvod svému autu nedopřát kvalitní a neošizený olej 10w40 (5w40)
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: sob 08. zář 2018 8:41:59
- Bydliště: Šalingrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
Mě se spíš jednalo o to, jestli to někdo ví, proč motor do 7/1997 se má lít 501.01 a od 8/1997 se má lít 502.00, který je vesměs pouze syntetický.
Budu tam lít na vaše rady 10W-40. To je jasný. Budu měnit olej po klidně 8.000km, protože za 80-150,-Kč olej litr je to SRANDA MÁJOVÁ. Bohužel jsem koupil filtr oleje VIKA s nápisy azbukou. Už se stalo. Svíčky jsem koupil 4 bodové naše.
Olej tam nechám ještě 1800km a pak dám asi Shell Helix HX7. je doporučen výrobcem nebo Castrol.
Měli jsme 1,6, dali tam polosyntetiku a odešel motor. Doufám, že tento vydrží.
Budu tam lít na vaše rady 10W-40. To je jasný. Budu měnit olej po klidně 8.000km, protože za 80-150,-Kč olej litr je to SRANDA MÁJOVÁ. Bohužel jsem koupil filtr oleje VIKA s nápisy azbukou. Už se stalo. Svíčky jsem koupil 4 bodové naše.
Olej tam nechám ještě 1800km a pak dám asi Shell Helix HX7. je doporučen výrobcem nebo Castrol.
Měli jsme 1,6, dali tam polosyntetiku a odešel motor. Doufám, že tento vydrží.
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
To co píšeš slyším poprvé. Že by do feldy od 8/97 měl být jiný olej. Motor je stále stejný, změnilo se jen zapalování, vstřikování a motormanagement. Nevidím žádné opodstatnění k takové změně . Teoreticky by to mohlo být tím, že se v té době začala prodávat nová řada olejů normy 502 00 a výrobce ji proto začal doporučovat. Jinak že bys jedním nebo druhým olejem mohl staršímu nebo novějšímu motoru nějak ublížit je nesmysl. Měl jsem servisní knížky více Felicií a obvykle autorizak dával Castrol magnatec 15w40 do nových Felicií 98+. Myslím že tento olej normu 50200 nesplňuje..
Naposledy upravil(a) Rob dne ned 04. lis 2018 14:26:23, celkem upraveno 1 x.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
S olejema je to jako s chladící kapalinou, je to prostě komerční rozhodnutí koncernu VW. Jak přešel na jinou chladící kapalinu údajně z důvodu úspory, tak přešel i na jiný olej, údajně kvalitnější. Reklamní tah.
Celý tohle vlákno je jen jedna veliká smyšlená bublina. Jak jsem psal na začátku, je jedno, jaký olej dáš, důležité je, aby jsi ho včas vyndal (vyměnil).
Strašně moc to žereš, do starýho motoru dej 15w40 a po 10 tisících ho vyměň i s kvalitním olejovým a vzduchovým filtrem a uděláš pro svůj motor maximum.
Celý tohle vlákno je jen jedna veliká smyšlená bublina. Jak jsem psal na začátku, je jedno, jaký olej dáš, důležité je, aby jsi ho včas vyndal (vyměnil).
Strašně moc to žereš, do starýho motoru dej 15w40 a po 10 tisících ho vyměň i s kvalitním olejovým a vzduchovým filtrem a uděláš pro svůj motor maximum.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: sob 08. zář 2018 8:41:59
- Bydliště: Šalingrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
103457
já vím, že to moc žeru, proč mě to ale žere? Protože mě žere to množství peněz, které mě životní omyly automobilismu a osobního rozhodování "za neurčitosti" již stály. Felda je moje "pohotova" i když mám moc pěkné auto, nechci si ho ojet a pak plakat a dívat se na něj jako na pomník zašlé slávy, kdy vymetlo každou chatu rodičů, každý nápad v supermakretu, nebo výlet tam či onde.
Existují totiž cesty, které nejsou vždy tak nutné, jak zrovna tady a teď vypadají, ale pak exsituje reálný účet s touto "nutností" spjatý.
to že "Felicia" to byla náhoda a tady a teď, chtěl jsem Škodovku Rapida s pětikvaltem. Nabízené Rapidy za 100.000,- - 160.000,-Kč z let 1984-1988 mi přišly jako zcela na hlavu padené.
Takto jsem zůstal jsem věrný obsahu 1289 cm3
Rob
ano mám stejný názor, že je to jedno jestli jde o motor Š130L 1984 nebo ŠFelicia 1,3MPI LXi 2001. Castrol plní normu starou VW 501.01 a to ať 15W-40 nebo 10W-40.
Nejlevnější olej Aviaticon A3/B4 10W-40 za 55,-Kč, A3/B4 SN/CF 5W30 za 69,-Kč a Long life 5W-30 za 95,-Kč. Za tu cenu to můžu měnit olej po 5.000km.
já vím, že to moc žeru, proč mě to ale žere? Protože mě žere to množství peněz, které mě životní omyly automobilismu a osobního rozhodování "za neurčitosti" již stály. Felda je moje "pohotova" i když mám moc pěkné auto, nechci si ho ojet a pak plakat a dívat se na něj jako na pomník zašlé slávy, kdy vymetlo každou chatu rodičů, každý nápad v supermakretu, nebo výlet tam či onde.
Existují totiž cesty, které nejsou vždy tak nutné, jak zrovna tady a teď vypadají, ale pak exsituje reálný účet s touto "nutností" spjatý.
to že "Felicia" to byla náhoda a tady a teď, chtěl jsem Škodovku Rapida s pětikvaltem. Nabízené Rapidy za 100.000,- - 160.000,-Kč z let 1984-1988 mi přišly jako zcela na hlavu padené.
Takto jsem zůstal jsem věrný obsahu 1289 cm3
Rob
ano mám stejný názor, že je to jedno jestli jde o motor Š130L 1984 nebo ŠFelicia 1,3MPI LXi 2001. Castrol plní normu starou VW 501.01 a to ať 15W-40 nebo 10W-40.
Nejlevnější olej Aviaticon A3/B4 10W-40 za 55,-Kč, A3/B4 SN/CF 5W30 za 69,-Kč a Long life 5W-30 za 95,-Kč. Za tu cenu to můžu měnit olej po 5.000km.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
Nerozumím, ale tvoje věc, tvoje auto.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: sob 08. zář 2018 8:41:59
- Bydliště: Šalingrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
čemu nerozumíš?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 501.01 nebo VW 502.00
Neřeš, už teď je tu 15 příspěvků o ho.... netřeba to dál rozpitvávat.