1.3 MPi – po zahřátí škube
Napsal: úte 27. lis 2018 20:32:02
Ahoj, vytáhl jsem Feldu z kopřiv, kde stála půl roku. Je to vcelku vzácná kombinace 1.3 MPi se servem a klimou, tak jsem se rozhodl ji zachránit. Odešla na komprese – motor byl KO a v kopřivách stála cca půl roku.
A tak se vyměnil se motor, udělaly rozvody a dal nový olej. Felica krásně jede, ale jen do doby, než se zahřeje na provozní teplotu (podle budíku 90c) cca za 15-20 km jízdy). Pak začne zprvu při akcelaraci, později (při dalším zahřívání) škubat pod plynem. Jakoby motor na chvíli zcela vypadl. Když se auto nechá zchladit, zase funguje vše jak má. Pokud problém nastane, tak se neochotně vracejí otáčky na volnoběhu. Pokud auto nezchladím, je pak už i problém udržet rychlost a škube i při jemném polechtání plynu.
Z toho důvodu padlo první podezření na škrtící klapku – výměna nepomohla. Dále jsem vyměnil zapalovací lištu, rovněž beze změny.
Auto je na LPG a problém se vyskytuje i při jízdě na plyn.
Startuje v pohodě, i teď v těch zimách. Jen hned po nastartování na volnoběh motor docela klepe, ale jede na všechny válce. Stačí zvednout otáčky z 800 na 900 a motor jede krásně tiše (ty nové rozvody jsou opravdu poznat). Od výměny motoru najelo auto cca 300 km. Na starý motor najelo dle budíku 200 000. Je to ročník 2000, dovoz z Itálie. Po chvíli jízdy se při vyřazení na neutrál již motor chová normálně i při těch 800 ot.
Napadá vás, čím by to mohlo být? Které komponenty motoru jsou ohřívány spolu s motorem? Mě napadá ještě lambda. Ale plno lidí mi říká, že tou to nebude, tak nevím.
Foto před výměnou motoru. Děkuji za rady
A tak se vyměnil se motor, udělaly rozvody a dal nový olej. Felica krásně jede, ale jen do doby, než se zahřeje na provozní teplotu (podle budíku 90c) cca za 15-20 km jízdy). Pak začne zprvu při akcelaraci, později (při dalším zahřívání) škubat pod plynem. Jakoby motor na chvíli zcela vypadl. Když se auto nechá zchladit, zase funguje vše jak má. Pokud problém nastane, tak se neochotně vracejí otáčky na volnoběhu. Pokud auto nezchladím, je pak už i problém udržet rychlost a škube i při jemném polechtání plynu.
Z toho důvodu padlo první podezření na škrtící klapku – výměna nepomohla. Dále jsem vyměnil zapalovací lištu, rovněž beze změny.
Auto je na LPG a problém se vyskytuje i při jízdě na plyn.
Startuje v pohodě, i teď v těch zimách. Jen hned po nastartování na volnoběh motor docela klepe, ale jede na všechny válce. Stačí zvednout otáčky z 800 na 900 a motor jede krásně tiše (ty nové rozvody jsou opravdu poznat). Od výměny motoru najelo auto cca 300 km. Na starý motor najelo dle budíku 200 000. Je to ročník 2000, dovoz z Itálie. Po chvíli jízdy se při vyřazení na neutrál již motor chová normálně i při těch 800 ot.
Napadá vás, čím by to mohlo být? Které komponenty motoru jsou ohřívány spolu s motorem? Mě napadá ještě lambda. Ale plno lidí mi říká, že tou to nebude, tak nevím.
Foto před výměnou motoru. Děkuji za rady