Turbo do 1.3 MPI
Re: Turbo
marian píše:Je to zložité a drahé???
no slozite šikovnej mechanik s dobrym zazemim to vpoho zvladne.Drahé to docela je.
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=359
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=442
Re: Turbo
Turbo: Jen blbni... !
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Re: Turbo
Tohle jsem taky řešil asi před cvouma rokama na G3. Štval mě super výkon 1,4. Měl jsem vše vymyšlené, ale pak jsem ztroskotal na tom, že na tuhle motorizaci se většina věcí normálně nevyrábí. A kdybych to řešil dneska, tak tam raději strčím třeba motor z una 1,3t Kdybych chtěl zůstat u malého obsahu. Protože ten motor je už na to stavěný.
Re: Turbo
Návštěvník píše:vezmi feldu do motor-excelu a bude z ní taky takový malý turbo
Máš s tím nějakou zkušenost? Fakt je to tak dobrý?
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Re: Turbo do 1.3 MPI
myslim že je to nerealne možna realne ale musel by tam byt hodně mali tlak aby to motor vydržel tak 0,1 baru radši na to zapomen
Re: Turbo do 1.3 MPI
Co se týká turba tak nejde ani tak o tak nízký tlak jako o snížení kompresního poměru , což by nebyl až takový problém ale nejzásadnější je soft do řídící jednotky protože pokud dostaneš do motoru víc vzduchu musíš tam dostat i víc benzínu a základní soft má své limity jakož i vstřikovací ventili. To zjednodušeně znamená jedno musíš mít výkonější vstřiky potom softwáre v řídící jednotce který si poradí s větším množstvím vzduchu. Pokud tak neučiníš docílíš jen toho že ti vznikně enormě chudá směs při které roste teplota motoru a následně dojde k propálení pístů při zvýšené zátěži motoru. To jest že na volnoběh může být vše OK ale při jízdě v zátěži dojde k destrukci. Vstřiky se dají použít z modelu 1.6 ale soft .... ???? Pokud máš dost peněz nato aby sis nechal udělat funkční soft na zakázku uvažuj raději o lepším autě, protože i kdyby jsi na to měl, životnost motoru bude dost nízká na to aby sis to pořádně užil. Všechny turbo motory jsou konstruovány na vysoký tlak ve válcích , motory ve feliciích však mezi ně nepatří ani omylem. A i kdyby jsis pořídil kované písty , titanové ojnice s H profilem , musel by sis nechat udělat i kovanou kliku. Ovšem i kdyby jsi všechno toto měl tak potom budou na řadě šály který ti asi jen tak někdo neudělá. No a už jen to málo co jsem jmenoval by byla položka za hranicema 100000,- kč .
- Mildacaso
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo do 1.3 MPI
Tak udelat jde urcite vse.. spis je otazka zda se ti takova investice vyplati aby to melo i urcity efekt.. Jednodusi udelat swap motoru ci koupit jiny auto.
Musel bys resit kovanou kliku pisty ojnece.. upravit kompresy.. olejovy chladic.. vykony olejovy cerpadlo... nove svody.. turbo... mezichladic vzduchu.. vetsi trysky .. a sladit ridici jednotku.. coz by bylo jednodusi snad pouzit plne programovatelnou.. a spousta dalsich problemu by te cekala
treba uplny podvozek a tak dale.. cili ses na casce ktera nekolikrat preroste cenu vozu
Musel bys resit kovanou kliku pisty ojnece.. upravit kompresy.. olejovy chladic.. vykony olejovy cerpadlo... nove svody.. turbo... mezichladic vzduchu.. vetsi trysky .. a sladit ridici jednotku.. coz by bylo jednodusi snad pouzit plne programovatelnou.. a spousta dalsich problemu by te cekala
treba uplny podvozek a tak dale.. cili ses na casce ktera nekolikrat preroste cenu vozu
Re: Turbo do 1.3 MPI
Jj,slovenskej Motortech.
http://www.motortech.sk/motortech.htm
http://www.motortech.sk/motortech.htm
HÜBNERMotorsportrally
SHERLOGRacing
SHERLOGRacing
- Skury
- _________________
- Příspěvky: 2854
- Registrován: pon 19. led 2004 13:28:54
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo do 1.3 MPI
Ale 1.3ka není moc vhodná... Bavil jsem se s nima o tom všem. A jako dělají, ale spíš jen jako bokovku. Jezdí od nich myslim 3 1.6ky. Takže žádná seriová výroba...
Be in, be pirate. Pirates.cz + Škoda Felicia Fun 1̶.̶8̶T̶ - bude update
ProjektySNADNO.cz - zpracování projektových dokumentací na rodinné a bytové domy, interiérový design, specializace na nestandardní řešení.
ProjektySNADNO.cz - zpracování projektových dokumentací na rodinné a bytové domy, interiérový design, specializace na nestandardní řešení.
- Mildacaso
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo do 1.3 MPI
Ahoj asi myslis.. presny rok ted nevim ale kolem roku 90 to vyslo ve svete motoru jako koncept od skodovky.. bylo to postaveno a rozepsano funkcne.. pokud se nepletu tak se s tim pocitalo u zachranych slozek.. melo to 100 koni a maximalni rychlost omezenou kvuli originalnimu podvozku na 180km-h
- Mildacaso
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo do 1.3 MPI
Pokud by to melo i fungovat optimalne tak dle meho finacne neresitelne... Nerikam ze by to tam neslo udelat za levno ale zivotnost uplne nekde jinde.. a vykonove by to nebylo tak znat.. Tech 100 koni dle meho se da dostat i jinak.. a ne hned turbem. Asi jednodussi by byla zastavba 1,8 20V turbo... ci G60
Re: Turbo do 1.3 MPI
Myslím si ale že zástavba jakýho koliv výkonější motoru není zase o moc levnější záležitost než úprava stávajícího
Re: Turbo do 1.3 MPI
Petr_Kovi píše:Jako nevím jestli se vám zdá 10 tisíc jako moc za takovouto úpravičku motoru. Akorát by se to muselo předělat na karbec
jen deset? to jsi trošku upadl na hlavu, nic proti. Když už, tak něco stojí ten karbec, něco stojí turbo, něco bude stát vejfuk až dozadu, úprava hlavy, pak zapalování (když odstraníš řj kvůli karburátoru)... nemluvě o úpravě podvozku a brzd pokud by se dostavil výsledek instalace turba. A pak prachy za další motor, protože tenhle na to prostě není
edit: a vůbec, nechť se vyjádří favo, protože řekl bych že se v motorech poslední dobou "nějak" hrabal )
Re: Turbo do 1.3 MPI
fávo se v motorech hrabe od svých 16ti O přestavbě na turbo jsem uvažoval před cca 10ti lety ještě když jsem měl fávo a řešil co sním aby to jelo. Myslím si, že dnes by se dalo dostat na rozumnou cenu , tenkrát připadal do uvahy Fiat Uno 1.3 Turbo, z něj použít turbo , karburátor. Intercooler by se vzal z jiného turbo motoru (mám pocit že fiat jej neměl ale jistý si nejsem) co se týká výfuku tak tam jde hlavně o první díl , tam by stačila redukce mezi turbo a litinu a pak upravit zbytek prvního dílu. U fiatu tuším bylo turbo chlazený olejem a to u starších škodovek nebyl až takový problém protože se mazání dalo zapojit do okruhu připraveného na olejový chladič , na feliciích 1.3 MPi už jsou tyto otvory zaslepené , na starších modelech byly jen ucpávky v podobě šroubů no a hned za turbo se dal zapojit chladič oleje a nebo použít výměník olej voda. Co se týká zapalování tak tam by se dal použít rozdělovač z favorita který bez problémů pásne i na motor 1.3 MPi pokud se odstraní záslepka co tam je a pokud by se někomu nechtělo jí oddělávat může použít celé víko z favorita ale tady si nejsem úplně jist zda je stejně velké gufero na řemenici. Ale ani to není neřešitelný. No a myslím že zbývá dořešit jen dostatečný tlak paliva ale to by se dalo řešit buď výkonějším čerpadlem třeba pro závodní vozy ale pokud by se použilo původní z felicie tak i to by mělo stíhat. To je snad vše , ovšem vzhledem k nižší životnosti motoru jsem šel do úprav typu hlava , vačka , výfuk a pod. Kdybych věděl že po 60000 km motor umře šel bych asi tenkrát do toho turba
- Mildacaso
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo do 1.3 MPI
Ahoj nevim mne to nepride moc jednoduche predelat.. Kdzy budu brat v uvahu abz to bzlo efektivni.. a melo to treba tech 100 koni.. Tim padem by musel byt i urcity tlak.. U una by to melo byt pokud se nepletu kolem 0,8 baru.. Co se tyce oleje tak by asi nastal dalsi problem.. Pac turbodmychadla museji mit privodni trubci ci hadici oleje v urcite poloze kvuli mnozstvi prutoku oleje. A takove mnoizstvi oleje pod urcitym tlakem. Kdyz to vemu dal tak svody pro turbo motor jsou zcela odlisne nez u atmosfery.. U turbo motoru je potreba aby turbo bylo co nejblize k motoru.. a jsou pouzity vetsi prumery potrubi.. napojeni na stavajici svody by nebylo dobe. Kdyz uz by bylo v motoru dostatek vzduchu bylo by potrebovat optimalni mnozstvi paliva.. cily urcite vetsi vstriky.. a neco k jejich regulaci.. dle tlaku.. Zapalovani by asi nebylo take jednoduche protoze naroky na zmenu predstihu budou opet z závyslosti na tlaku.. cili nelinearni..
A co by rekly vnitrnosti motoru treba na(priklad) 100 koni a treba 180nM? Asi bz dlouho nevzely.
Kdyz bych to vzal z financniho hlediska neunosne..
Jinak na slovensku to postavily na 1,6 a 1,3. Vice info na www.motortech.sk
A co by rekly vnitrnosti motoru treba na(priklad) 100 koni a treba 180nM? Asi bz dlouho nevzely.
Kdyz bych to vzal z financniho hlediska neunosne..
Jinak na slovensku to postavily na 1,6 a 1,3. Vice info na www.motortech.sk
Re: Turbo do 1.3 MPI
Vše co jsem napsal byly jen moje úvahy v době kdy jsem otom uvažoval tedy před cca 10lety nikdy nedošlo k montáži tudíš tady nemohu stoprocentně tvrdit že to tak půjde ale četl jsem o spoustě uprav škodováckých motoru na turbo a nikdo neřešil takový problémy jako tlak paliva a tlak oleje prostě to tam dali a jelo se. Navíc nechápu proč se tu bavíme pořád a výkonu 100 koní , to přece vůbec není důležitá hodnota proto se přece turbo do motoru nedává u turbo motorů jde přeci v první řadě o kroutící moment ten je to co udává autu dinamiku. 100 koní lze dostat z těchto motoru i vačkou, hlavou, výfukem a dalšími úpravami a není to nedostižná hodnota. Navíc bavíme se tu o verzi s karburátorem takže vstřiky a vše kolem nich tím pádem odpadá.
- Mildacaso
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo do 1.3 MPI
Dynamika je zavysla nejen na kroutaku ale take na vykonu.. a dynamiku tvori prevazne vykon.. Pokud by si chtel hromadu kroutaku a ne vykon tak ti vznika ''Tdi''.. vykon proste potrebujes...
Jinak pokud by se to udelalo tak jak bylo receno tak to dle meho nazoru neni optimalni .. pac treba 80 koni se da z toho motoru vydolovat i bez turba..
Montaz karburatoru je dle meho krok zpet.. ale u karburatoru nastavaji zas problemy ze tlak vzduchu vytlacuje benzin do karburatoru.. a podobne jevy.. Proto karburatory na turbomotorech jsou jinak resene..
Jinak pokud by se to udelalo tak jak bylo receno tak to dle meho nazoru neni optimalni .. pac treba 80 koni se da z toho motoru vydolovat i bez turba..
Montaz karburatoru je dle meho krok zpet.. ale u karburatoru nastavaji zas problemy ze tlak vzduchu vytlacuje benzin do karburatoru.. a podobne jevy.. Proto karburatory na turbomotorech jsou jinak resene..
- madmaik
- _________________
- Příspěvky: 1499
- Registrován: stř 06. úno 2008 21:33:15
- Bydliště: Praha 4/ Mochov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo do 1.3 MPI
tak sem ze zvedavosti napsal do motortech na kolik by vysla prestavba 1,6ky na turbo a odpoved: Zalezi odpouzitych komponentov a pozadovaneho vykonu. Ak to poskladate zo
"srotu" tak cca 35000 CZK a ak to ma byt dobre tak od cca 80000 CZK
"srotu" tak cca 35000 CZK a ak to ma byt dobre tak od cca 80000 CZK
Škoda Felicia SportLine 1,6mpi rv. 6/2000 a Skoda Felicia combi 1,6mpi Laurin a Klement 1995 no.2
bylo Skoda Felicia combi 1,6mpi Laurin a Klement 1995
este bych si pral nejakyho peknyho pickupa
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... =16&t=8259
http://madmaik.rajce.idnes.cz/
bylo Skoda Felicia combi 1,6mpi Laurin a Klement 1995
este bych si pral nejakyho peknyho pickupa
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... =16&t=8259
http://madmaik.rajce.idnes.cz/
Re: Turbo do 1.3 MPI
Tak já nevím jestli tady mluvím do větru nebo co ale jasně jsem psal že komponenty bych použil z vozu Fiat Uno 1.3 TURBO čili je víc než jasný že výrobce problém s přetlakem v karburátoru řešil už na rýsovacím prkně. A co se týká použití karburátoru tak ano je to krok zpět ale když budu chtít turbo a budu to chtít co nejlevněji tak vezmu karburátor z turbo motoru , pořád takový motor potom pojede líp než původní motor se vstřikováním. A proč Fiat Uno protože má motor 1.3 tedy stejný obsah jako felicie takže předpokládám že nebude problém s potřebným množstvím paliva.
Re: Turbo do 1.3 MPI
Muj názor:
Kdybych turbo mooc chtel,tak tam raci zastavim 1.8turbo a seriovych 180k a nemusim řešit všechny výše uvedene veci,dalo by to hodne prace,ale pokud ma doma clovek svarecku a flexu a vi co a jak,tak je to rozhodne jednodussi nez preskladavat skoro od zakladu cely NEturbvy motor na Turbovy
A varianta bez turba: pouziju vnitrek motoru Fabia 1.4 a zastavim do bloku 1.3 a osadim staryma dobryma Webrama -ca120k
Kdybych turbo mooc chtel,tak tam raci zastavim 1.8turbo a seriovych 180k a nemusim řešit všechny výše uvedene veci,dalo by to hodne prace,ale pokud ma doma clovek svarecku a flexu a vi co a jak,tak je to rozhodne jednodussi nez preskladavat skoro od zakladu cely NEturbvy motor na Turbovy
A varianta bez turba: pouziju vnitrek motoru Fabia 1.4 a zastavim do bloku 1.3 a osadim staryma dobryma Webrama -ca120k
Re: Turbo do 1.3 MPI
tu mate turbo vo felicii http://motortech.sk/motortech.htm dajte si tam motortuning a tam to je